Zákon o odpadech vs. auta: zůstanou jen poražení

173 komentářů

loco
13. dubna • 11:11

ta ekologicka dan je jenom přiživení státní kasy.lidi co si koupi auto po 1.1.2009 a bude to rok treba 1993 tak zaplatej navic az 5000 a ty co o od nich koupi treba za rok tak nic nezaplatej a jeste je stahnou z ceny dolu ze je auto stary,takze co se vyresi ekologickou dani?nevyresi se nic.auto bude vesele jezdit dale a pak budto skonci nekde u silnice jako vrak nebo ho budete muset stejne ekologicky zlikvidovat.ja myslim ze tento zakon nikdo nestudoval a nedomyslel se,a ted je z toho jenom bordel a zmatek

lettro
22. prosince • 23:27

s vývody uvedenými v článku. Autor nesprávně předpokládá, že každý majitel auta má auto proto, že jej chce co nejdříve prodat. Jistě jsou i takoví. Pak ale opravdu je žádoucí, aby se auta 16 a více let stará v provozu neudržovala. Ten, kdo je s ním spokojen, ať jezdí dále. Nový poplatek se ho netýká. A ten, kdo s ním spokojen není - proč asi ? Zřejmě je auto už natolik opotřebované, že dobře neslouží. Pak není důvod, aby se dále v provozu udržovalo. Zavedením poplatků za přepis se přece nikomu nepředepisuje, co si má koupit, nic se nikomu nenutí. Pouze se znevýhodňuje koupě starého auta. Myslím si, že takových, kteří si chtějí koupit auto staré 16 nebo i více let je minimum. A ti, kteří takové auto mají a jsou s ním, jak se autor článku domnívá, spokojeni nejsou vůbec zaváděním poplatku za přepis dotčeni. Jestliže jim prastaré auto tak vyhovuje, pak ho jistě budou používat i nadále. Autor jen projevil (jak je u českého člověka obvyklé) automatický odpor vůči jakékoliv povinnosti, i když je zřejmé, že nové näřízení je smysluplné.

A
17. ledna • 21:14

VÍŠ CO ?PLÁCÁŠ NESMYSLY JAKO PLYNAŘI Z MOSKVY!!!!!!!!ZAPLATTE CO UŽ JSTE SI JEDNOU ZAPLATILI A DÁL SE UVIDÍ!TY JSI ASI EKO MILIONÁŘ!

wlado
15. března • 14:46

a budú aj argumenty? ;-)

tobaz
26. ledna • 21:09

Naprostej souhlas:-D:-D:-D:-D

Mishos
21. prosince • 1:21

No me to stve z tohoto důvodu
Je mi 17 a delam ridicak, vzdycky sem si maloval jak si na zacatek na otukani koupim neco starsiho coz se ted jevi jako neprilis vhodne reseni davat dalsich 10 navrh je moc, nicmene chapu ze by se melo neco delat s touto situaci...

PT
21. prosince • 10:19

Felicii seženeš už za nějakých 20.000,- Kč a ta plní Euro 2, tedy poplatek 3.000,- Kč, takže žádná tragédie. Na začátečnické vyblbnutí dostačující a levné.

Petr1968
22. prosince • 6:31

Ne všechny Felicie plní E 2. Hodně má E 1

petr
22. prosince • 8:08

No nevím, Felicie z roku 1995 už Euro 2 (norma platí od 1.1.1996) plní ;-) Jestli první ročníky z roku 1994 plní Euro 1 nevím, ale hodně jich nebude.

mishos
21. prosince • 16:10

zrovna o felicii sem neuvažoval, mam trošku jinej vkus

NEC
18. prosince • 15:27

Tady si muzete udelat samy obrazek, KDO ZA TO MUZE:http://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?G=47843

scania vabis
18. prosince • 3:41

O stavu auta nerozhoduje vůbec jeho věk, ale majitel popřípadě technika. Že Škodovky 1990-1997 jsou již na hranici pojízdnosti vyvolává u mnohých lidí pocit, že starší stoje jiných značek nemohou jezdit 3-[ Kvalitní youngtimery jako hobby jsou tímto odsouzeny zcela k zániku, což se mě osobně velice dotýká !!! V dnešní době si není problém pořídit auto, není ho problém mít po 15-20-25 letech v 1A stavu, stejně jako není problém "vysoká" spotřeba. Problém jsou pouze umělé byrokratické postupy v podobě této daně + povinného ručení, které plní pouze kapsy mafiánů a nemají s autem nic společného a cenu auta samozřejmě mnohonásobně převyšují :-O mercedes w126 najeto 60tkm od 1 majitele celoživotně garážováno, kůže jak děcká prdelka, chromy svítí, lak se blyští, motor šepot květin, stk nikdy žádný záznam. volha 24 20tkm 1 majitel bez koroze technicky 1A, Chrysler New Yourker a další kousky . Všecko mám doma v kůlne na značkách bez pojistky, nájezd 20 km rok v letní neděli na dvojku okolo domu .... tak nevím známý z vrakoviště mi nabídl papír o likvidaci á 1000,- a auto ho nezajímá, tak to tak asi udělám a budou mít všecky dohromady jednu spz a nebudou oficiálně existovat :-( já to tak nechci ... ale co už, aut se fakt nevzdám i kdybych měl jít do vězení, na to jsem se s tím piplal až moc dlouho :-/

18. prosince • 11:51

Stav 1A je možná fajn, ale jednak ti nikdo nebrání mít ty auta dál (stačí je jen odhlásit) druhak tu jde hlavně o omezení dovozu vraků. Na jiném servru v podobné debatě někdo psal, jak je úžasný koupit třeba P205 v německu za 5 tis, dalších 10 dát za dovoz a přihlášení a má supr káru, která je v dokonalym stavu a daleko lepší než co se tu za 15 prodává. Nevěřil jsem vlastním očím a jsem zásadně proti tomu, aby podobní (tomu kdo mi tam takhle odpovídal) tahali a provozovali tu zázraky, které jsou natolik technicky na výši a opečovávané, že je tam koupili za 5 tis. Proti někomu, kdo si doma v garáži leští a piplá veterány to prvotně namířené není. Mam dojem, že u vás stačí zajít na úřad, nahlásit, že auto budete využívat jinak, vrátit značky a pak si holt těch 20 km za rok naskákat na vlastním pozemku nebo s trochou strachu bez značek na přilehlé polní cestě.

scania vabis
19. prosince • 5:55

Njn depozit je fajn, ale ti ti zabordelaří techničák razítky a je to jen na čas, to už jsem se ptal kdysi. V depozitu to nejde mít třeba 3-5 let. Ještě byla nějaká možnost podepsat nějaké čestné prohlášení že auto není na ježdění a používá se k jiným účelům (něco jak kdysi střecha od trabanta přístřešek pro slepice) a člověk byl z obliga, prý. Mi nejde primárně o desítku za přepis (s ničím nekšeftuju sem a tam) ale o propojení registru a pojistky. Bohužel jsem přestal platit, tak přijdeš o bonusy (nikdy jsem nic neudělal)a jedeš od znova. 4 x 10 litrů za pojistku je prostě moc :-( Jooo veteráni by byli super, atestace se nebojím. Jen tomu ještě malinečko chybí věk, youngtimer je takové naprd období 3-[

jindra
18. prosince • 10:01

Dej to na veterány,jestli to jde,nebo do depozitu.To stojí asi 100 na půl roku(?).Vyzvedni v létě,Projeď je,vyžeň pavouky a za měsíc zas depozit.Tyhle auta bez papírů by asi zbytečně tratily na ceně.Pana Smutného nech být,ten je odjinud.Psal jsem to už výše,za stav auta odpovídá majitel.Na novější a možná ekologičtější auta prostě spousta lidí nemá.A na tom ekologická daň nic nezmění.Ostatně,proč nezvýhodnily auta,která jezdí na LPG?Tady nejde o ekologii, tady jde o prachy.Kdyby se to alespoň promítlo v kvalitě našich silnic.Spíš to budou ale prebendy našim chudákům v perlamentu.

petr
18. prosince • 12:27

Auta na LPG nejsou zvýhodněna z jednoho prostého důvodu a to, že tomuto státu nejde v žádném případě o ekologii, ale o to jak vytáhnout co nejvíc peněz z lidí, aby poslanci mohli porcovat medvěda a postavit si tak další golfové hřiště apod.
Ostatně stačí se kouknout na vytápění domácností. Ten kdo si pořídí kotel na ekologický plyn musí platit 19% DPH, zatímco ten co bere teplo z teplárny, která jede na uhlí platí 5% DPH :-(
"Éto ekológia pa čésku" B-]

wlado
15. března • 14:43

mne sa tak marí, že na LPG je nulová spotrebná daň.

puk123
18. prosince • 8:15

Nic proti. Jenom se chci zeptat, proč z nich neuděláte papírově veterány? Je v tom nějaký problém? Předem díky za vysvětlení.

Teroristé???
18. prosince • 0:01

Když moje stará plečka bmw 1988 odjede se mnou po nákupech , doktotorech a dalších popojížděních, které potřebuji a najede 5000 km za rok, tak ty vaše diskuze o ekologii jsou k smíchu. Nenadělám ani 10% čmoudu, co t.zv. ekologická nová vozidla.
Z toho plyne nezvratitelný fakt, že toto prosadila všeobjímající "ekologickoodbytovovýrobní" mafie, která si vždycky najde cestičku, jak uplatit naše ctěné poslance , hlásající sociální programy. Ve skutečnosti však ožebračující většinu lidí, neboť ta většina bere maximálně 12-15.000 čistého. Má 9.000 důchodu, nebo se stará o děti atd. Což ovšem asociálové v Poslanecké sněmovně a vládě nevědí, poněvadž se jich to netýká. Kolik Kč bere zhruba 80% této republiky a proč si nemohou nakoupit novější auta je nezajímá. Všechna tato fakta jsou zde na netu přístupná.
Proto článek naprosto přesně vystihuje podstatu tohoto nemravného, stupidního, totalitního .......atd, atd...zákona, který opět zavádí jakési škatulkování, kastování....atd,atd
občanů této republiky. Holt jsme si opět všichni rovni, ale někteří jsou zase "rovnější".
Ale to v naší historii je vlastně omletá písnička. A toto že prý jsme chtěli.
Kašlete na takovéto diskuze, které stejně nikam nevedou a běžte se raději pobavit.
Přeji hezkou dobrou noc.

Rkubik
17. prosince • 22:55

v zapadní evropě na zbavení starých aut daly příspěvek 1000 eur na nakup nového vozu,nebo alespon novějšího,ale splnující vyhovujíci normu Euro.U nas to dotahly k dokonalosti,proč davat lidem peníze,když je můžem od lidí vzít,že? A taky nechapu proč se tohle ekologické omezení vztahuje jen na osobní automobily? Pan Opršálek ze svou starou škodou 105 najede po hřbitovech a obchodech ročně 3 tis km a firma provozující autodopravu s taky stařičkou avií A31 najede ročně po kšeftech 50 tis km.Po nastartování škody 105,vznikna oblak modrého kouře,možna i za provozu zakouří,ale po nastartování avie,či snad Liazky vznikne zatmění městské časti,kde i rakosníček se neprokousá.Tyhle starý nakladní rakety vypouští tolik smradu a jedovatych zplodin,že starým škodovkam a žigulům se muže o tom jen zdát. Možna se dočkame nějaké opravné novely zakona,pak druhé ,třetí a na sedmy pokus se přiblížíme zapadní evropě.Ale ta bude zas někde jinde.

wlado
15. března • 14:35

ty si myslíš, že tie peniaze nie sú v konečnom dôsledku od "lidí"? tie dane niekto zaplatiť musí

PT
20. prosince • 10:17

Nejen v západní evropě, i Rumunsko tyto pobídky nabízí, tuším, že se chystají už na druhé kolo.

jindra
17. prosince • 19:27

Auto SAAB 9000 2,3-16 Turbo Aero po modernizaci v roce 1993má motor o výkonu 165kw.Kuriozitou byl test čistoty exhalací britských Warren Spring Laboratories,kdy motor řízený saabským systémem Trionic vypouštěl méně oxidů dusíku a nespálených uhlovodíků než kolik jich nasával z okolní atmosféry.Zdroj časopis Autoojetiny.O pevnosti a kvalitě švédského soba není třeba hovořit. Ne každý starý vrak škodí.Starý Peugeot 205 1,8 diesel má nižší emise než Peugeot 205 1,9 diesel,který je novější.Co vy na to,naši zákonodárci.

Milan Smutný
17. prosince • 12:10

Když si něco děláme doma v ložnici, je to naše čistě soukromá věc. Ale na silnici se potkávají naše soukromé zájmy se zájmy jiných. Proč by někdo odpovědný měl být sražen ze silnice někým, kdo si dovezl 20 let starou "šunku", která (zřejmě zfušovaně opravená v garaži) najednou ustřelila? Třetina z letos dovezných 250 tisíc ojetin je starší 10 let. Po roce 1989 k nám bylo takto dovezeno 2,5 milionu ojetin a prodalo se přes 2 milióny nových aut. Nikdo neví, kolik set tisíc jich "hnije" na parkovištích autobazarů. Myslíte si, že západní automobilová lobby nás dosud nutila k "liberálnímu", nijak neomezenému importu ojetin z altruismu?? Nemecký automobilista může svůj vůz odhlásit jen spolu s potvrzením o recyklaci auta. Ovšem německý stát souhlasí s odhlášením také za podmínky exportu. Němci takto exportují 2 miliony vraků do Afriky, střední a východní Evropy (1 milión si dovážeí Poláci). A všem se ještě tiště posmívají, jací jsou to idioti.
Takový často bouraný vůz se trochu opraví, stočí se mu tachometr, papírově omladí a je tu báječné auto za pár desítek tisíc. Jenže jde o bezcenný vrak. V malém Česku je 1600 podnikatelských subjektů oobchodujících s ojetinami. Asi to zatím bylo hodně lukrativní. A to se spolu nebavíme o tom, že JEDINÝ takový starý šunt (na váš cement atd.) vypouští do vzduchu tolik emisí jako 50 modenrích aut. Proč si myslíte, že je Česko na konci evropských statistik v řadě rakovinotvorných nádorů? Takže každý svoboda končí tam, kde končí zájmy jiných lidí. Emisní vyhláška byla jedinou cestou, jak se "liberálnímu" exportu západních ekologických problémů=vysloužilých vraků postavit. Ostatně v bazarech dnes dostane dobré auto bez ekologických poplatků (tedy s Euro 3) už za 49 tisíc Kč.

Pepa
8. května • 21:01

Když mám staré auto tak je to ze 3 možných důvodů:1) Třeba se mi toto auto líbí, byť bude třeba 25 let staré, třeba kamarád má 31 let starou 120. A nové nechci, udělají nová "ekologická" auta rychlost nad 200 km/h, legálně asi ne (podle papírů), to BMW z roku 1990, které se dá v Německu koupit za 4000 Kč udělá i 250, alespoň podle testů když bylo auto nové, podle papírů 220 km/h, a emise CO2 jsou 242 g/km, což mají i felicie.2) Na jiné auto nemám, kde na to má v tomto státě normální občan vzít? Zeptejte se poslanců, ti vědí. Nehledě na nová auta, že ano přední náhon - to sjede pneumatiky rychleji než náhon zadní, turbo dmychadlo, další věc která po čase zdechne.3) Srovnatelné auto neexistuje. Ano pořád někdo říká jezdit ekologicky, proč ne, ale musí se začít omezovat nákladní doprava nad 3,5 tuny, raději to poslat po dráze, a pak až na normální občany vesměs bezbranné, poté si šejkové támhle někde v tramtárii zapalují ropné vrty, co ropy a zplodin unikne do ovzduší, člověk by v tu chvíli chtěl mít klapky na očích, ale nejde to.Další věcí je být ekologický, určitě auto o obsahu 4 litrů není ekologické ve městě, ale na dálnici ano, jede za méně litrů, než auto tzv. ekologické, respektive ekologicky vypadající o obsahu 1.1 litrů, které tam žere jako o závod, že pomalu vidíte ručičku benzínoměru klesat, naopak toto auto jezdí za méně ve městě, takže chce to se chovat ekologicky, tj. nejezdit autem zbytečně, zbytečně ho netúrovat, zbytečně neměnit jenom designově špatně vypadající potahy za nové in, a poté je to v pořádku, zrenovované auto Škoda 440 možná vydrží déle, než nová Fábie, tak se musím ptát V ČEM TA EKOLOGIE VLASTNĚ VĚZÍ? Poslanci navrhovali tento zákon s tímto mottem: šetrné k životnímu prostředí, k občanově peněžence ne!Mimochodem druhá věc je ekonomika provozu, jak by se líbilo politikům, kdyby hlas lidu zavelel, že už berou moc peněz za to NIC a HÁZENÍ KLACKŮ POD NOHY, a že je vymění za politiky, kteří jsou úspornější.

scania vabis
18. prosince • 3:50

Vážený pane Milane Smutný, pokud je to vaše pravé jméno. Buďte rád, že sedíte za svým PC. Obávám se, že potkat Vás v reálu tak bych se opravdu neudžel a byl bych následně obžalován z trestného činu těžkého ublížení na zdraví s následkem smrti. Věřte, že by jste mi za to stál, protože toto už snad ani nemůže být pravda:-O

Fantomas
17. prosince • 18:24

Pane Smutný, schválně proč myslíte, ale vážně, že je u nás takový zájem o levná auta za pár tisíc a proč nejdou na dračku nová auta za několik set tisíc, když jsou přece tak moderní a úsporná? Že by v tom byly peníze? Nechápu, lidi přece vydělávají dost a dost, někteří až deset tisíc měsíčně... A všiml jste si někdy, že úplně nová Fábie může mít stejnou, nebo dokonce větší spotřebu, než auto 15 let staré? Navíc v té Fábii je mnohem víc plastů (většinou vyráběných z ropy). V čem je tedy ekologičtější? Nebo v čem je ohleduplnější k přírodě, ze které muselo být k její výrobě vydrancováno množství dalších surovin navíc??? A teoreticky - kdyby si všichni teď hned koupili nové auto (nové auto = spousta dalších surovin, další energie, další spotřebované prostředky) a po pár letech si koupili zase nové, aby neměli "staré "vraky", tak jaký přínos pro ekologii by to mělo?

Milan Smutný
17. prosince • 20:47

Pane Fantomasi a vy všichni, kdo se stydíte podepsat pod svůj názor svým jménem,
zeptejte se Policie ČR: 60 % nehod s následkem smrti a těžkých zranění páchají stará auta a jejich řidiči. Je zajímavé, jak téměř všichni reagující opomněli se vyjádřit k tomu, že jde o ekologickou vyhlášku limitující emise podle světově uznávaných norem Euro. Kdybychom trvali na "starých dobrých technologicích", tak bychom křepčili v hliněné místnosti kolem otevřeného ohně. Ale znovu říkám, jde o náš společný prostor bezpečnosti a ekologie... Víte proč se nedělají a nepublikují testy, co dýchají řidiči za volantem za zplodiny v automobilovém provozu? Protože by vypukla panika. Navíc platí staré moudré přísloví: nemám tolik peněz, abych si kupoval levné věci. Přiznám se, že vedle negativní motivace (tyto emisní poplatky) by stát mohl zavést pozitivní motivaci: dát ze recyklaci starého vozu bonus na nákup nového. Jsem zvědav, zda projde Kalouskův návrh na zrušení DPH na nákup nového vozu, tedy 19% sleva pro všechny, ať jde o malé či velké auto. Obávám se, že v době očekávaného nástupu hospodářských problémů a výpadků příjmů státního rozpočtu by odhadem 10-15 miliard Kč z nezaplaceného DPH hodně chybělo.
Milan Smutný

wlado
15. března • 14:41

pane, ktorý používate neoverený nick Milan Smutny, aký podiel majú na všetkých autách "stará auta a jejich řidiči"?

Teroristé???
18. prosince • 0:13

Naprostý blábol. Mladí lidé mají nejvíce bouraček ve starých autech, protože na novější nemají. Člověče vzbuďte se. To s tím nemá vůbec nic společného. Snad max. jejich dosavadní řidičské zkušenosti a to je jiná parketa.

jindra
17. prosince • 21:37

Kdybychom trvali na starých dobrých technologiích,můžeme roztrhat občanky a vrátit se na své rodné švestky.O tom to není.O těch 60% s tebou nebudu polemizovat.Vzhledem k tomu,jak je u nás starý vozový park,se tomu nemůže člověk divit. Ekologická daň mi nevadí,ale moc se tím nevyřeší.Teď jednorázově zmizí pár vraků,ale díky té dani se jich Během pár let mnoho objeví.Teď někdo prodal auto za 30 a za 40 koupil novější.Takže se pomalu,ale jistě propracovával k ekologičtéjšímu.Teď bude mít smůlu.Veř tomu,že půlka národa si nemůže vzít auto na půjčku nebo leasing.I kdyby Kalousek prosadil 2x DPH dolů,spousta lidí se nedoškrábe ani k Dacii Logan.Nejvíce se prodávají auta do 100000,-.Píšu pod svým jménem.Za svůj názor se nestydím.Jindra Jelínek

PT
17. prosince • 21:30

Pletete si pojem a průjem, to Kalouskovo "zrušení" 19% DPH při nákupu nového auta bude platit JEN pro podnikatele, kteří jsou plátci DPH ;-)

tobaz
28. prosince • 10:15

Milí pane smutný, nevím kde jste vzal těch 60% ale pokud jsem si vyjel statistiku dopravní nehodovosti čísla jsou trochu jiná. Nic méně je strašně jednoduché s takovou nenávistí kritizovat starší automobily když mám plnou peněženku. Víte naopak nejčastější příčina dopravních nehod jsou mladí bohatí trotlové jejichž rodiče si dostatečně nakradli a oni mají pocit že si můžou dělat co chtějí. Jinak obnovu vozového parku ano ale ne takovým způsobem, naopak rozumnou daňovou politikou či finančními pobídkami na koupi nového vozu a ne zlodějským leasing nebo nějakou zlodějskou daní. T.Bazalka.

Jirka
17. prosince • 17:49

Ohánět se tím že nehoda vznikne špatným stavem vozidla je dost odvážné tvrzení, troufám si tvrdit že 99% nehod není z důvodu špatného stavu vozidla ale z několika jednoduchý příčin které jsou - alkohol, nepřiměřená rychlost, nepozornost a nedání přednosti v jízdě = viník řidič.

lukas
17. prosince • 16:30

porad nerozumim tomu jakou to ma souvislost s ekologii kdyz kamion vypusti za vterinu tolik emisi co moje honda za rok muze mi to nekdo vysvetlit kde vzali ten pojem ekologie kdyz se to na nakladni auta nevztahuje to znas chcou zedrit kuzi nebo co - jinak jak tady kdosi furt mele ze nabidnete reseni atd tak ja jedno mam zil sem 6 let v americe a tam to bylo reseno tak ze ten kdo si koupil auto nove tak dostal 0.5% urok a jedna splatka byla za jedno s tech nejlepsich aut tehdy treba BMW X5 1/4 vyplaty

jindra
17. prosince • 15:45

O technickém stavu auta nerozhoduje ani tak věk,jako spíš majitel.Nemluvím o emisích a o tuhosti karoserie.Jsou 15-20ti letá auta v lepším technickém stavu než 7-10letá,kdy majitel jen jezdil a na údržbu kašlal.To je ze zkušenosti,jsem opravář.Tachometry se stáčejí u bouraných i nebouraných aut.O způsobu opravy havarovaných aut se nebudu rozepisovat.Jen řeknu,že jsou špatní a dobří opraváři.Zrovna tak servisy a zrovna tak zedníci.Nemůžeš chtít po důchodci který najede sotva 100 km měsíčně aby si koupil auto za 60000.-jen proto, že bude mít nižší emise.Pár odstavců zpátky o tom jeden pán píše.Jak píšeš Euro3 za 49000.- je trochu zavádějící.Připočítej min. 1000.- za převod a evidenční prohlídku.Téměř jistě bude mít toto auto rozvody poháněné řemenem,který původní majitel kvůli prodeji a jejich ceně neměnil.To je +3 až 5000.-.Ale může to být i více.Téměř jistě motorový olej a filtry.Po prvních km se projeví asi i nějaké další mouchy.

haui1
17. prosince • 15:06

A proč bych měl být sestřelen autem, práve jedoucím z autosalonu jen proto, že za volantem sedí prachatý člověk, který ale neumí řídit a řidičák dělal na desátý pokus a to ještě s úplatkem? Normální člověk, který jede ve starém autě, obvykle ví, kde má jeho miláček slabé místo a jede podle toho. Trouba si koupí nové auto se spoustou přívlastků jako je ABS, EPC a spoustou dalších a myslí si, že to auto dokáže nemožné, jede a zabije. A ještě dodatek - můj starý forman do svého konce nevyrobí tolik zplodin (mj. jezdím na LPG), než kolik vznikne při výrobě nového auta.

Karel Jaroným
17. prosince • 11:36

První varianta s kusem čtverečkovaného papíru bude platit jen do doby, kdy vyjde další zákon, že pokuty za přestupky platí majitel vozidla bez ohledu na to, kdo ho řídil. S tím se uř při návrhu zákona o ekologocké dani počítalo. A vsaďte se že to tak nakonec dopadne!

Ralph
17. prosince • 12:04

Super reseni :-D
Dalsim krokem bude to, ze policajti budou zastavovat auta, kouknou na ridice a kdyz se jim bude zdat, ze ridic vypada na to, ze chce spachat prestupek, tak dostane pokutu :-D

Venca
17. prosince • 10:53

Ještě jsem neviděl nic, co by bylo pro lidi od Bursíka a jeho ekoteroristů, u moci se udržel jen podvodem, což je známá věc. Zasedá ve vládě, která umí lidi pouze oškubávat, takže nelze čekat nic jiného.3-[

wlado
15. března • 14:30

"pro lidi" by asi podľa teba urobili najviac keby rozdávali nové autá. no ved prečo nie, lidi to aj tak zaplatej

wof
17. prosince • 10:47

Ono se zdá, že to je jenom 10tisíc, ale může to bejt daleko víc. Už jenom ta psychika dělá svoje, odrazuje kupce vašeho auta. Vemte si např. že někdo se chce zbavit starýho krámu a koupit novější "krám" v třeba dobŕym tech. stavu. Ten svůj by prodal za 15tis. ale teď ho nikdo nekouoí, protože by zaplatil dalších 10 tis.. Takže ztráta minimálně 10 tisíc. Když si bude chtít koupit novy auto třeba za 30tis., zaplatí těch 10tis. on. Takže tu máme ekologickej poplatek 20tisíc pro člověka kterej najede za rok např. 5tis. když občas v sobotu zajede pro brambory na trh (a tím děsně zaneřádí vzduch), naproti tomu manager kterej najede 50tis. si koupí nový auto a nezaplati na """ekologii""" (trojtý uvozovky jsou záměrně) ani korumu, tak to je bursíkova ekologie v praxi.

wof
17. prosince • 10:33

Je to zase takový opatření "napytel", schovává se za ekologii, ale efekt nula. Ty lidi co maj takovýhle krámy nenajezdí tolik kilometrů za rok, nebo si snad myslíte, že někdo používá škodovku 120, nebo starýho peugeta 105 na rozvážení zboží pro svou firmu? Tyhle lidi toho moc nenajezdí (já k nim patřím, mám auto starý ale v super stavu), a znečištujou daleko míň než např. obchodní zástupce kterej za rok najede 50-100tis km. On ale nezaplatí na ekologii ani korunu, koupí si prostě nový auto. Tak tohle je "spravedlivá" ekologie v podání český republiky. Ale ničemu se nedivím, spíš bych se divil, kdyby to bylo jinak, kdyby si třeba vzali příklad z okolních zemí a dávali příspěvek na nový autp normálním lidem!

Zelená příšera
17. prosince • 10:19

Když už zelení nevěděli, čím se zapsat do historie svého pochybného vládnutí, tak prostě něco udělat přece museli. Zelený fundamentalismus se opět projevil.

Ralph
17. prosince • 8:35

Dekujeme vlade, ze za nas vyresila situaci...
Mame Peugeota 306 z roku 1995 (neni to zadny vrak-zadna rez, udrzovane, nikdy jsme nemeli problem) a chystali jsme se, ze jej vymenime za neco novejsiho, vetsiho. Pokud se chce nekdo naucit jezdit ci druhe auto na popojizdeni, proste idelani volba. Plan byl, ze prodame to nase a zbytek dame asi na splatky.
Premysleli jsme jake auto si poridit a nemohli jsme se porad rozhodnout. Nakonec jsme byli velmi nakloneni Skode Octavii.
Jenze po uzasnem vymyslu vlady mame vyreseno.
Nase auto je temer neprodejne, takze bychom si museli pujcit vice penez = vetsi splatky.
Co tedy ted? Nic, dale budeme jezdit stavajicim autem. Klidne s nim najezdime i dalsich 200.000 km. Nebo dokud se samo nerozpadne.

ntspm
17. prosince • 6:28

.....výsledek lobbyingu importérů nových aut a (rudo)zeleně smýšlejících politiků ....
***
Lobbing ve prospěch podnikatelů snad provádí pravice. Či je už zase všechno jinak?
Nebo si pleteš pojmy s dojmy?
***
.....výsledek lobbyingu importérů nových aut a (modro)zeleně smýšlejících (ptáků)politiků ....

Mr.Dangote C.E.O
20. srpna • 12:10

Dobrý den,Jste zoufale potřebují úvěr pomoci? Už jste být odepřen úvěru
od své banky nebo finanční firma? Myslíte si, potřebují finanční pomoc? dělat
Potřebujete úvěr splatit své účty, nebo koupit domů? Chceš mít
Podnikání vlastní a potřebujete finanční půjčky pomoci? Kontaktujte nás ještě dnes
pro finanční půjčky nápovědě. Jsme ochotni pomoct buď na
Obchodní nebo osobní půjčky jsou k dispozici, a to za přijatelnou zájmu. sazba ve výši 3% Zájemci se mohou kontaktovat nás e-mailem:
dangoteloancompany5@gmail.comDETAILY žádost o úvěrJméno: _________________________
Příjmení: ___________________________
Pohlaví: _______________________________
Rodinný stav: _______________________
Kontaktní adresa: _____________________
Město / PSČ: ________________________
Země: __________________________
State_______________________________
Datum narození: ________________________
Částka potřebná jako půjčka: ________________
Doba trvání úvěru: ________________________
Měsíční příjem / roční příjem: _________
Povolání: __________________________
Účel, pro úvěr: _____________________
Cell_________________________
Už jste žádat o úvěr před? ________kontaktujte nás na emailu: dangoteloancompany5@gmail.com
============================
S pozdravem,
Mr.Dangote C.E.O

NEC
18. prosince • 15:39

S modrymi ptaky se pletete - viz odkaz http://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?G=47843

Petr1968
17. prosince • 1:24

Moje Favo má menší emise než nová Fabie.:-D A spotřebu 4 l benzínu v zimě a 2 litry v létě. A teď dumejte :-D:-D:-D:-D:-D Bursíku ,až tě potkám osobně,rozmlátím Ti hlavu o kandelábr.Ekofašistická svině:-O

puk123
17. prosince • 5:35

Až se vzbudíš, zkus si opravit ty bludy a projevy ěpatných snů. Dobré ráno! :-P

Petr1968
17. prosince • 8:29

A ještě mám palivo okolo 100oč. :-D:-D:-D:-D

Petr1968
17. prosince • 8:23

Už jsem se probudil,ale nic se nezměnilo:-D A všimni si,že jsem nenapsal,že mám spotřebu 4 l,ale 4 litry benzínu:-D:-D Ne celkem. :-D:-D A teď přemýšlej :-D:-D

puk123
17. prosince • 8:38

Aha. Já blbec jsem předpokládal, že myslíš spotřebu na 100 km. Ale ty spotřebuješ 4 litry benzínu za zimu a 2 za léto. Pak by z tebe ovšem měl Bursík radost :-)).

Petr1968
17. prosince • 16:18

Nic si nepochopil:-D

puk123
17. prosince • 8:43

Ještě mne napadlo, jestli v tom benzínu svému Favu jenom nepereš řetěz?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr1968
17. prosince • 16:20

Neperu ;-) V zimě E 50, v létě E 75 :-D:-D:-D:-D

Petr1968
17. prosince • 8:25

Bursíka hladit až do vyhlazení. SZ je ve vládě naposledy.Doufám.

Jirka
16. prosince • 21:35

Všechny ekologické aktivity se dělají jakoby na zakázku,vzpomeňme madam Kuchtovou,byla odhodlána jít zastavit Temelín a najednou nic. Zelení blokují stavby a stát musí platit firmám prostoje. Je krize a nejvíce je postižen automobilový průmysl,lidé nejezte,nebydlete a kupte si nový auťák,nechá se v něm i spát a dostanete ho na výhodné splátky.

misak
16. prosince • 21:26

koupil jsem škodu 120 protože ji potřebuji cca dvakrát až třikrát týdně odvézt syna na trening a popř. zápas - autobus jezdí dvakrát denně a so a ne vůbec a zároveň si mohu nakoupit jedná se o cca 6 km dokud jsem byl zaměstnaný tak jsem denně jezdil 20 km denně na rozdíl od ukrajinců kteří chodili do práce v pantoflích a brali jsme stejně .Auto mě stálo 7000 a mělo najeto 7800 km rok výr.1986 po dvou letech jsem šel na technickou a prošlo je abs.zdravé vč.emisí a až mi odejde tak to bude vypadat asi takto staré si nekoupím,takže syn bude na fotbal chodit 6 km pěšky tam i zpátky a po cestě může nakoupit. Kdyby jsem byl zaměstnaný tak beru 9000 měs. plus 500 premie hrubého najedu tedy skoro 500 km měs. a z tohoto si mám pořídit třeba novější auto až ho budu potřebovat - prosím tedy o radu jak si z této mzdy syn já a domácnost pořídit něco inteligentnějšího a pojízdného a levného - můj životní sen je průměrná mzda potom si klidně koupím vyhovující ojetinu ze západu a všichni budou spokojeni a já ještě ušetřím.Děkuji za rady předem...

puk123
17. prosince • 5:50

Radím v tomto případě nadále provozovat Škodu 120. Na ty cesty stačí, platíte nízkou pojistku, žádné poplatky navíc se vás netýkají. Na delší cestu si případně auto půjčte. Za ty peníze byste u nás stejně nic lepšího nekoupil.

Kubis
16. prosince • 20:14

Fakt už mi nepříjde že se tu vyplatí v tomhle státě žít... ta banda trotlů vymejšlí jednu kra**nu za druhou... Ano nemám nic proti vyřazování vraků ze silnic, ale zvolený způsob mi přijde opravdu divný, následkem bude pravý opak... obejít tyto poplatky nebude nikterak složité, já sám se domnívám že spousta řidičů ponechá auto v odhlášce přičemž budou pouze platit povinné ručení a budou moci jezdit dál... dalším mým názorem je že např. krásná udržovaná škoda 120 patřící nějakému dědovi na vesnici na tom bude stavem opravdu lépe než taxikářská škoda oktávie která má najeto několik set tisíc km a servis navštíví pouze pokud vydechne... já sám se chystám teď ke koupi Golfa 2 protože na lepší vůz nemám peníze a opravdu nehodlám žádnému poslanci přispívat částkou 10000 na dovolenou v Egyptě...

wlado
15. března • 14:16

"Ano nemám nic proti vyřazování vraků ze silnic, ale zvolený způsob mi přijde opravdu divný, následkem bude pravý opak..."a aký spôsob by pán navrhoval?inak tá taxikárksa octavia je asi tak 5x bezpečnejšia a ekologoickejšia ako dedulova udržiavaná škodovka

Mell
16. prosince • 18:35

dejte hlupákovi moc a hned si z vás udělá otroka. Dejte zelenému hlupákovi moc a udělá z vašeho života zelené peklo.

milča
16. prosince • 18:11

souhlasím kompletně s tímto textem, jedná se jen o další tahání peněz z kapec lidí, zejména těch nejméně majetných, tedy maximální lumpárna a zlodějna, která samozřejmě bohužel také nic neřeší, alespoň to co měla řešit, ale o to asi ani náhodou nešlo, jen malá domu pro kamarádíčky.

Alfons
16. prosince • 17:53

Autor co včera napíše "proud 400kW" dnes o něčím návrhu hovoří jako o tuposti:) Možná jen chybý rozumná úvaha na straně autora?

Blaza
16. prosince • 17:29

Tak sem napiště nějaké vaše nápady! Jak takovou situaci řešit !! Furt všichni kecaj a hovno z toho !!

Haya
16. prosince • 18:30

no přece podpořit prodej nových aut, například výkupem těch starých x dotacemi na nové a podobně, ale ono to zná skoro celá západní Evropa, jen my jsme tady testovací zelenorudí (nejen) králíci...3-[

Alfons
16. prosince • 20:52

Takže zas budem doplácet na to že někdo pěníze radši prochlastá a prokouří a pak ještě dostane slevu na auto z pěníze těch kdo se snaží?

ka-spel
17. prosince • 23:18

Ty myslíš, že když někdo prochlastá třeba 2-3 litry měsíčně, že by tím ušetřil na auto za čtvrt mega.:-D

petr
17. prosince • 11:56

Proč bys měl doplácet ? Např. z ceny nové Fabie za 250.000,- Kč tvoří DPH cca 39.915,- Kč, takže kdyby dali pobídku ve výši 25.000,- Kč, tak stát vydělá na DPH.
To je prvotní příjem, jinak by dotyčný šel spíše do ojetiny s Euro 3 (např. stará Fabie za 100tis. Kč) ze které stát nic nemá.
Dále koupí nového auta se podpoří ekonomika, bude míň nezaměstnaných a díky tomu stát opět ušetří na dávkách v nezaměstnanosti a navíc bude mít daň z příjmu daných lidí, tedy další PLUS pro státní rozpočet.
V konečné fázi když bude míň nezaměstnaných, tak budou mít lidi víc peněz na utrácení a díky tomu bude mít stát z vyššího utrácení domácností opět víc peněz z DPH.
A v konečné fázi díky koupi nového auta bude na silnici vůz plnící normu Euro 4 nebo dokonce i normu Euro 5 místo auta plnícího normu Euro 3, čímž se nepatrně zlepší ovzduší pro nás všechny a tím pádem můžeme něco málo ušetřit ve zdravotnictví za léčbu nemocí vzniklých z toho sajrajtu co letí z výfuků.
Tedy samá pozitiva, ale to by ti deme..nti nahoře museli použít mozek 3-[

Alfons
17. prosince • 22:06

Chápu to dobře že díky "slevě" 25000 by si člověk místo ojetiny za 100 000 koupil nové za 225 000?.)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
PT
20. prosince • 10:12

Lidi jsou kvůli slovu "sleva" schopni čehokoli ;-) Stačí se podívat jak vyšilujou v supermarketech když je nějaká "sleva" B-] Ti by při slově 25.000,- Kč sleva byli schopni vzít nové na leasing :-))

ka-spel
17. prosince • 23:15

Jo tak to je pobídka.:-D

misak
16. prosince • 21:57

Tak už nebumbej a nauč se česky ...

Alexandr
16. prosince • 17:26

Bursíka nám byl čert dlužen

hajnej
16. prosince • 15:09

To je muj názor : Jezdim v ladě 30 let a poctivě se starám o její technický stav. Na mé kilometry cca 110 000kc. Doveze mě tam kam potřebuji a to mě stačí. Ted přijde nějakej Bursík a začne mě tvrdit, jak je me auto neekologické. Ano, spotřeba a imise auta jsou větší než u srovnatelné kubatury dnes, ALE : 1. jak ekologická je výroba nového auta ??!!!!!!!!!
2. jaká je spotřeba a imise auta o obsahu 2000m3 +
????!!!!!!!!
Tento článek je perfektní a absolutně s nim souhlasím. Dnešním soudruhům, nejde v žádném případě o skutečnou ekologii, ale jen o osobní a lobistický prospěch !!!!!!!

puk123
17. prosince • 6:01

No a v čem je váš problém? Máte snad platit něco navíc? Potřebujete slyšet názor Bursíka, abyste věděl, jak máte ekologické auto? Tedy zvlášť, pokud máte auto s velkými imisemi, můžete být naprosto v klidu. Ani auta na vodík na tom nejsou lépe.

puk123
16. prosince • 14:48

Já s tímto opatřením nějak problém nemám. Účel je v tom, že by měl člověk raději dát starého čmoudila sešrotovat, než jej dále prodávat. Nějak mi ale také k tomu A chybí B. Ten systém prostě není perpetum mobile. Když se z peněz občanů na dopravu odčerpá nějaká částka, nemůže se ve výsledku stav aut zlepšit. Zkrátka to chce nějak účelně nasypat vybrané peníze zpět.
Nabízí se příplatky na nová auta, ale mně se to moc nelíbí. Chápu, že Škodovákům auťákům asi jo, ale mám obavy, že by si pomohli jen ti, kteří by si nové auto stejně koupili. Za příspěvek by si pak pořídili jen nějakou nepotřebnou ptákovinu z příplatkové výbavy. Raději bych dal peníze každému, kdo vyřadí staré auto (zase podle emisní normy). Pak si za to může koupit novější auto nebo platit jízdné veřejnou dopravou.

Vaclav Imber
16. prosince • 14:22

Je to lumparna vsem politikum bych docela pral aby na par dni ocitli na dne a makali nekde v kravine a brali desitku mesicne a meli platit ty jejich dane vzdyt uz platime dane snad uplne ze vseho ale oni vzdycky jeste neco vymysli jak z lidi ty prachy dostat a mi jsme jako ovce.

jiří
16. prosince • 12:36

to co se děje o starých autech mě připomíná to co jsem zažil za vlády komunistů .kdy jsem zajel na stk a tam mě řekli ať ten německý vojenský veterán dám do šrotu a koupím si ruského gaza , po takzvané revoluci mě řekli na stk pořád k tomuto vozu ,že ho mám dát na veteránská čísla a ať je už na stk neotravuju a ať si koupím třeba hondu ,ale tento vůz má od války spotřebu do 8l benzínu ,nevadí mu špatný benzín ,jízda v kolonách nepřekračuje jeho jízdní možnosti ,tím že je to vojenský veterán mají řidiči k němu respekt a to ještě se můžu pustit s tímto vozem do terénu a nic na něm neutrhnu protože nic s něho netrčí pod vůz jak na vozech rádobi se tvářících teréních.
Dřív jsem se mohl rozhodnout zda velký vůz nebo malý zda vybavený nebo v základu .Dnes má auto abs ,klimatizaci ,elektrické toto-tamto a hento ale za jízdy do práce vzdálené několik
kilometrů nevyužiji ani jeden tento elektrický nedodělek ,který bude hlavní příčinou poruch takových ,že do té práce nedojedu . Koupíte li si třeba pračku a ta má 30programů využíváte jen max 3 programy zbytek je nanic ,jen to zaplatíte v nákupu ,a to že je to dneska trend a že nejsem in když si toto nekoupím -na to si odpovězte sami .Děkuji našim zákonodárcům že se chovají stejně jak před rokem 1990 .
Nevim co se ještě bude muset stát aby naše vláda zjistila že plat poslanců opravdu má jen málo lidí.

Majk
16. prosince • 12:36

Jen bych ale chtěl doplnit... V posledním odstavci narážíte na vládu... Zas chtělo by to trochu ujasnit pojmy. Ne celá vláda tenhle paskvil schválila. ODS byla spíš proti, opozice se aktivně zapojila... Ti kteří chtějí pro lidi vše "zadarmo."
http://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?G=47820&o=5Ale to jistě víte, pokud čtete D-FENSe.
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008091001Druhá část je taky pěkný šméčko...

maninhat
16. prosince • 11:02

Ja mam pocit, ze pani redaktori proste nemaji do ceho pichnout. Poradna recenze tu nebyla ani nepamatuju, ale tohle radoby politikareni kazdej druhej den. Rozhodne zajimava technika, jak pritahnout ctenare...

Kuba
16. prosince • 10:52

Jediny co se stane, tak ze se prestanou prodavat stary strepy s nulovou bezpecnosti posadky, tzn na Nove nebudou uz tolik obrazky rozstrelenych 20+letych skudek, kde 18lety ridic narazil do stromu a vsech 6 lidi mrtvejch...
Podobny breceni o tom, ze pepa nemuze strelit svoje nechutne rezavy facko nekomu, kdo v tom potrebuje jenom vozit hnuj je usmevny, protoze ti lidi v tom jezdi normalne po dalnici a ohrozuji vsechny okolo a hlavne sebe.
Dedci to svoje facko stejne neprodaj, takze tech se to netyka.
Je to dobra vec,mozna forma pokulhava,ale to uz jsme v Cesku zvykli.
Jen mela byt prisnejsi, E2 je malo, melo to byt E3 aby se zamezilo dovozu starych E2 strepu ze zahranici.
No hlavne ze na Arevue meli zase o cem psat, kdyby na vlade rozhodli ze nic postihovat nebudou, zase by se psalo jak jsou spatni, ze nic nedelaji:-/

Otan
16. prosince • 22:33

Já souhlasím! Nedovedu si představit dědu ,jak chce ještě prodat mikeše( š105) .ALE je fakt ,že třeba ve francii dávají nějaký drobný,když si koupíš nový a starý vyhodíš ,myslím že je to kolem 30ti tisícovek.Pevně věřím tomu ,že se to nějak zajede,ale bohužel i bude obcházet.

Radek.
17. prosince • 2:04

Problém je, že vlastník toho "mikeše" obvykle jaksi nemá volných dalších 250+ tisíc na nákup fungl nové plečky, za kterou by mu mohl "hodný" dealer hodit dvacku slevy ze svého standardního 50-100 tisícového vejvaru... :-(

18. prosince • 11:25

Nová plečka stojí na lízačku už od 160 tis. Bez lízačky cca 179.

Ondra S.
28. října • 10:20

To je hezký, ale lízačku vždy přeplatíš a navíc musíš platit navíc havárijní a na povinný ručení ti nejde bonus, pokud nějakej máš, tak ti ho pojištovna nezohlední. Když sečteš vše pro a proti, tak nevím jestli není lepší nakupovat za hotový a spíše ukecat slevu u dealera?
Pokud jde o mě, tak zadlužovat se, nebo brát leasing kvůli autu, které mi nevydělává peníze třeba při podnikání považuji z finančního hlediska minimálně za nešťastné, ale je to trend dnešní doby.

Lados
16. prosince • 11:29

Hmm.. ne ze bych primo Novu sledoval kdovijak casto, ale mam dojem, ze rozstrelene skudky 20+ jiz hezkych par let nahrazuji auta provinence WV Group, GM a Ford. Pokud je tam rozstrelena skudka, tak vetsinou proto, ze nejakemu horkohlavci ve vyse vypsanem dosla trpelivost a precenil svou "moderni" karu. Dojet/nedojet neni o (ne)bezpecnem aute. Pokud to tak bude, chci jezit v OT. Sam jsem prezil nehodu diky autu, ale od te doby vim, ze je to v ridici(ch). Kousek vedle a nepomohlo by mi ani auto... A ted mam mimochodem starsi auto s E2 a take tak s nim jezdim. Ne rychle, ne pomalu, ale tak, jak zvladam podle sebe, auta a situace na silnici. Auto je jen prostredek. A ridi ho jen clovek. :-/ Tudiz se pripojim k tomu, ze se budou dojizdet stara auta do mrte a delat vselijake techtle-mechtle s vlastnictvim a provozem starsich aut a take, ze zbytky nasi prirody brzy osvezi spousty aut v ruznem stadiu rozkladu s vybrousenymi identif. znaky. Nesouhlasim s "ekologickym" poplatkem, ktery nema s ekologii nic spolecneho.

BeeStreet 44
16. prosince • 10:25

Nevíte někdo prosím jak to bude s motorkama?Mám doma Jawa Pionýr r.v.75 v původním stavu.Budu muset za něj zaplatit ekolickou dan?

jindra
18. prosince • 10:42

Samozřejmě.A jelikož pinďour drncá,tak i za každej prd který vypustíš.To víš,ekologie je ekologie.Beztak jezdíš na petrolej.Kup si Avii 30.Tam nemusíš platit nic,ale až ji nastartuješ,tak tě kvůli tomu smradu umlátěj sousedi.

Majk
16. prosince • 12:41

Platí se jen za vozidla kategrie M1/N1 do 3500 kg. Takže se to vyhne i autobusům a nákladním vozidlům.

KArel
16. prosince • 10:25

V článku je napsané, že "likvidace starého auta stojí víc, než nového". To ale zákon nijak zvlášť nepředpokládá - v ceně nových (i novějších) aut je totiž už poplatek za likvidaci zaplacen a započítán! Každý výrobce/dovozce platí tento poplatek někdy od poloviny 90. let.

16. prosince • 10:07

Případ č.1- podle mě je levnější si cement nechat dovézt ze stavebnin než kvůli tomu kupovat ojetinu, platit PR a flikovat akutní problémy.
Případ č.2- poplatek za feldu jsou 3 tis.tj když zaplatí jen PR na 1/2 roku tak stihne našetřit na zbytek.
Navíc auta jako š105 případně favo budou bezcené tady, ale co lidem brání je prodat na slovensko, do polska, atd. Jasně, benzín tam a vlak zpět může přijít na cca litr, ale pak za to něco dostanou ;-)

skrepas
17. prosince • 12:06

Hrozně mě zaujala možnost prodat svou ojetou Š105 na Slovensku! Podle toho, co píšeš, tak jsi z Prahy. Chtěl bych tě vidět, jak si to štráduješ třeba jenom těch 400 kiláků za hranice, abys ti tam všichni utrhali ruce, dostal jsi max 5 slovenských litrů a totalně hluchej a rozklíženej po těch šesti hodinách posilování za volantem nastoupíš do vlaku zpátky na hlavák. Mmchdem, jestli mi dokážeš tento adrenalinový zážitek zprostředkovat za 1000 Kč, jdu do toho a dám si s tebou klidně závod.

18. prosince • 11:23

Ono je otázka jestli bys jel po dálnici nebo po okreskách. Já ten zázrak už pár let nemam.A ber to tak,že pokavaď je pro tebe rozhodující každá tisícovka, kterou dostaneš a takovýmhle vehyklem teď jezdíš tak je to optimální řešení. Navíc pokavaď nepojedeš hned po novym roce, ale dáš tomu cca 1/2 roku čas tak nedostaneš SK, ale Eura;-)

skrepas
18. prosince • 14:19

Jo, dostanu 100 euro, zliskam se borovičkou a domu přijedu bez prachu a s opici.
Ale možná je to dobrej tip pro lidi, kteří bydlí kousek od hranic. A můžeme tomu říkat třeba "Vládny program na obnovu národneho vozového parku". Třeba se s Ficem shodnete i na nějaké provizi. ;-)

B
16. prosince • 10:48

ad Příklad 1 - ty si asi nikdy nestavěl sám barák, že? A seš v balíku. Přeju Ti to, ale ne každý má takové štěstí nebo je tak dobrý a těm se opravdu vyplatí koupit žigulíka combi pro dovoz všeho, co jde. A nemusí si lámat hlavu, co se s tím autem stane a když už, tak si to lehce opraví.

wlado
15. března • 14:13

Pokiaľ niekto na to nemá, nech ten dom nestavia. Alebo to nie je až taký chudák, ked môže postaviť dom.

16. prosince • 14:51

Ne já barák zatim nestavěl páč na to nemám a pozemky jsou v praze drahý. Kolik je toho třeba přivézt na celej barák si fakt neumim tak moc představit, ale cosi už se někde přistavovalo nebo stěhovalo a v obou případech se vyplatilo buď půjčit větší auto nebo nechat dovézt- vyšlo to i levněji. Že někdo hodí do žigula paletu nebo dvě cihel sice může bejt fajn, ale nesmí se mu to pak za jízdy rozpadnout nebo že s tim někoho sestřelí. Určo s tím pak nepojede tak aby neohrožoval nebo nepřekážel. Navíc nemusíš vše vozit jen v autě. Stačí si koupit třeba vozejk.

Petr
16. prosince • 21:36

Nojo, paletu nebo dvě cihel, chtěls říct tak 150 -200

Rob
16. prosince • 9:51

Trochu mi tyhle články připadají jako politika ČSSD. Všechno kritizovat, protože to se lidem líbí. Ale návrh nějakého rozumného, bezchybného a účinného řešení v článku nevidím. Asi proto, že to tak jednoduché není, že?

misak
16. prosince • 21:44

a proč to nenechají jak to je ?? projdeš technickou nebo ne , pochybuji že někdo má šunku a jezdí s ní 1000.000 ročně

Petr
16. prosince • 10:00

Navrh uz zaznel na hodne mistech, tato dan nema zadnou souvislost s ekologickou zatezi produkovanou vozidlem, resp. jeho provozem. U vozidel je ekologie zatezovana, pri jejich vyrobe, provozem-zatezi rekneme na kilometr, a jejich likvidaci. Pokud pomineme zatez pri opravach, ruznych svepomocnych vymenach oleje apod. ale takovehle veci uz v systemu zohlednit nelze. Prvni a treti to jest vyrobu a likvidaci lze zohlednit krasne pri techto jednorazovych akcich (treba 0,25% z ceny noveho vozu a 1500,- za likvidaci autovraku). A provoz? Jednoduse rekneme 0,50kc navic za litr paliva. Respektuje to jak to, ze kdo vic jezdi, ten vic zatezuje prostredi-plati, tak to ze vetsi vozidla s vetsi spotrebou na km maji vetsi skodliviny. Jiste by se i tento system dal dale zdokonalovat ale v ramci jednoduchosti by byl maximalne spravedlivy a predevsim by vybrane penize mohly jit skutecne na nejakou obnovu prirody...A prijde mi to celkem jednoduche, vam ne?

16. prosince • 10:13

Ale tady jde o to, že vraky se nemají stahovat do čr, ale vyvážet je. Tady staré auto neprodáte, ale v sousedství zatim jo. Takže zájem poslanců vidíte...

Jiří Duchoň
16. prosince • 10:00

Dobrý den, z okolních zemí a historie máme příklady, že třeba právě k omlazení vozového parku lze občany motivovat i pozitivně. Jedná se především o pobídky nejrůznějších forem, včetně posunů spotřebních daní. Možností je řada, ale uvalit nové poplatky plošně na většinu obyvatelstva, která prostě chce nebo často dokonce musí jezdit automobilem, to zvládne i nepříliš pečlivě cvičená opice. Pravdou je, že bude lepší, když se alespoň zde vyvarujeme politiky a budeme se věnovat vlastním názorům a věcným argumentům, což se tu, k mé radosti, v poslední době celkem daří. Děkuji!

Pětiprdelní opice
16. prosince • 11:26

No, musím souhlasit s prvním příspěvkem, na který reagujete, ono žádné opravdu funkční řešení bez takovéto represe neexistuje. Ani Vy tu žádné nenabízíte - pobídky nejrůznějších forem mi dost připomínají "opatření proti krizi za 30 GKč od Sobotky". V podstatě mi to přijde jako docela pěkné řešení, ale je špatně zavedené a špatně načasované. Očekával bych na základě zkušeností s touto i předchozí vládou něco obdobného jako arabáci, kteří od určitého data prostě zakázali provoz starých aut na silnicích.Na druhou stranu by měli začít o toho nejhoršího a od těch, které to zasáhne nejméně. Stará AVIA mi přijde horší, než 10 žigulů. Proto měli nejdřív zlikvidovat staré šunky na firmy, které si to mohou dovolit a pokud nemohou, stejně by byla otázka času, kdy zkrachují. Pak postupně tlačit i na občany. Ale na to je intelektuální kapacita naší vlády nedostatečná ....

wlado
15. března • 14:08

Takže namiesto poplatku pri prepise žiada rovno zákaz prevádzky? To akože bude menej finančne bolestivé?????? Podľa mňa české riešenie je vynikajúce, nikoho nenúti, nezakzuje, iba motivuje. Pokiaľ niekto má svoje dôvody prečo chce kúpiť staré auto, nič mu nebráni a je iba na ňom, nakoľko si to cení. A akosi zabúdate, že práve toto opatrenie malo zbrzdiť dovoz vrakov zo zahraničia, a keďže ste v EÚ, tak sa to jednoducho musí týkať aj tuzemských áut. Takže by bolo celkom fajn iba nekritizovať ale navrhnúť lepšie rešenie. Pretože stále všetci, vrátane autora, mudrujete tom, aké staré autá méte a aké sú nebezpečné a keď sa s tým niekto pokúsi niuečo urobiť najmenej konfliktným spôsobom, tak zrazu je plno kriku.A čo sa týka vrakovísk, tiež vidíte iba časť problému. Je síce pekné, že by ste radi zo svojho vraku vykuchali všetky predajné súčiastky, ale aj tak zostane ešte dosť odpadu, ktorý sa nevyparí a le treba ho zlikkvidovať či uložiť na skládku a to zadarmo nie je. Takže je úplne v poriadku, že za vykuchaný vrak musíte vrakovisku zpalatiť.

misak
16. prosince • 21:48

kdyby měl na novou tak si ji v klidu koupí a nebo může jít na pracák.Že taky řešení....

misak
16. prosince • 21:48

kdyby měl na novou tak si ji v klidu koupí a nebo může jít na pracák.Že taky řešení....

avie
16. prosince • 17:39

Souhlasím. Na Avie smradlavé(netýká se nových!) bz se snad mohla také týkat ,,ona ekol. dan také? ne. Ale žádný novinář si to ani nevšíml.nebo tam platí jiná pravidla.Což bzch nerad,ale yase je to možné

Nimra
16. prosince • 17:49

Přesně tak! Souhlas! Ono opatření se týká pouze vozidel kategorie M1 a N1 - ne náklaďáků. takže smradlavé kouřící Avie můžou spokojeně jezdit a měnit majitele dál.

simson
16. prosince • 9:29

opravdu bych se hodně přimlouval, aby se texty o "rudo zeleně smyšlejících politicích" nebo o tom kdo bude sedět v příští vládě na tomhle fóru neobjevovaly. Ať je alespoň tady od politiky pokoj.

misak
16. prosince • 21:41

takže to přijali manažeři ???? čeho

Jiří Duchoň
16. prosince • 16:07

a modro černé můžou?:-D

Zbyněk Brabec
16. prosince • 9:14

Kolegové, neházejte flintu do žita. Jedna z možností "likvidace" vozu je : vystřihněte z karoserie ID číslo, vybruste číslo na motoru, odvezte svého krasavce na hustě obydlené sídliště nebo na polní cestu a zavolejte policii, že vám nějak parchant ukradl auto. Pravdpodobnost, že ho naše policie najde je teměř nulová.

Jirka
16. prosince • 22:03

A proč bych to dělal takto složitě,někomu to prodám na náhradní díly,samozřejmě bez papírů a až to bude rozebraný,tak ohlásím zmizení.

petr
16. prosince • 11:54

A teď mi vysvětlete proč navrhujete takovou zbytečnou a pracnou prasárnu ?
Pokud auto ekologicky zlikvidujete, což je ZDARMA (pokud je kompletní), tak tento ekologický poplatek platit nebudete, protože ten se platí za přeregistraci (resp. za přihlášení) a ne za odhlášení.

misak
16. prosince • 21:32

likvidace vraku ???? za který mi autobazar nabízel 20000 jsem radši dal na likvidaci a zaplatil jsem pouze 500

misak
16. prosince • 21:30

likvidace vraku ???? za který mi autobazar nabízel 20000 jsem radši dal na likvidaci a zaplatil jsem pouze 500

tvrda realita
16. prosince • 15:00

OMYL! ekolikvidace uz davno NENI ZDARMA. Za tu uz se i plati, jak kde, ale postupem casu za to budou chtit zaplatit vsude. Protoze podle slov cloveka co se timto zabyva, uz jim ten srot tolik nevynasi (v prumeru 0,5Kc/kg zeleza) takze si nekde ty prachy musi obstarat. A kdyz si nahodou neco s toho auta chcete nechat tak klidne muzete, ovsem za svinsky vysoke penize, vetsinou ten vrak cely nema takovou hodnotu, jakou po vas chteji napr. za prevodovku.

Krtek
16. prosince • 17:59

Naše firma provádí ekoloigickké likvidace aut a zákon nám udává že musíme odebrat auto zdarma pokud je kompletní. 0,5 Kč/kg za 600kg těžké auto je 300 kč mínus cca 5 hodin práce člověka - likvidace odpadu(plasty, tapec, pneu¨, olej, ...) a ste mínus cca 1000Kč nedivte se že se to obchází. A například z´miňovaná převodovka je u nás za 500kč a na většinu aut ji za ty prachy na vrakárně neseženete.

vasek
8. ledna • 15:20

Mohu vas upozornit,ze firma,ktera provadi ekolgickou likvidaci ma znacny zisk na aute ktere dostane zcela zdarma diky spatnemu zakonu .jen za srot ktery z vozu ma je v prumeru 8000kc a to nepocitam co jeste z vozu proda.Vzdyt , majital vozu by si mohl auto rozebrat sam a ty nebezpecne latky ,ktere tvori brzdova kapalina, oleje akumulator muze odvest k
firme ktera je ekologicky zlikviduje z potvrzenim o likvidaci melo by to urcite stacit a ne davat zdarma svoje auto na ktere si musel pracne nasetrit.Dale uvadim,ze ta firma ,tomu kdo tam jiz zminene nebezpecne latky doda oleje,akumolator tez zaplati.Tento zakon ktery dnes plati je spatny mohli ho navrhnout a uvest do chodu jen ti co maji padesattisicove platy.

vasek
8. ledna • 15:17

Mohu vas upozornit,ze firma,ktera prOvadi ekolgickou likvidaci ma znacny zisk na aute ktere dostane zcela zdarma diky spatnemu zakonu .jen za srot ktery z vozu ma je v prumeru 8000kc a to nepocitam co jeste z vozu proda.Vzdyt , majital vozu by si mohl auto rozebrat sam a ty nebezpecne latky ,ktere tvori brzdova kapalina, oleje akumulator muze odvest k
firme ktera je ekologicky zlikviduje z potvrzenim o likvidaci melo by to urcite stacit a ne davat zdarma svoje auto na ktere si mesl pracne nasetrit.Dale uvadim,ze ta firma ,tomu kdo tam jiz zminene nebezpecne latky doda oleje,akumolator tez zaplati.Tento zakon ktery dnes plati je spatny mohli ho navrhnout a uvest do chodu jen ti co maji padesattisicove platy.

Beaumont
16. prosince • 7:49

Souhlasím s tím, že je to celé nesmysl. Ale upřesnil bych, že vetránů, tj. aut s RZ historického vozidla se poplatky netýkají. Také zachovalý youngtimer (r.v. 1983 a starší) lze na veterána převést.

Kuba2k
16. prosince • 9:30

Mam pocit, ze v CR nemuzes mit jako veterena cokoliv, co ma vstrikovani. Takze US cars z roku 65 (nebo od kdy s tim jezdi) uz nemusi byt nutne veterani.

dall
16. prosince • 10:16

na takovou blbost jsi prisel kde???

Beaumont
16. prosince • 12:36

Přidělení / nepřidělení RZ historického vozidla nemá se vstřikováním (nebo jakýmkoliv jiným konstrukčním řešením) co dělat, důležitý je (zjednodušeně): rok výroby, historická původnost a technický stav.

Kuba2k
17. prosince • 10:33

Sorry, beru zpet, ale v minulosti to nejak podobne omezene bylo. Nebo uz jsem uplne mimo misu :-/

Haya
16. prosince • 8:23

myslím, že převést nejde, jelikož musíš udělat ekologickou likvidaci...a když ji uděláš, tak nemáš co dát na ty veteránské RZ :-/

KArel
16. prosince • 10:23

Není tomu tak, je potřeba získat "klubovku" a poté už to jde převést.

Jeniik
22. prosince • 16:38

Což je hovadina jako noha, protože původní papíry mají většinou větší cenu, než je ekopoplatek.

Zelí
16. prosince • 6:51

Po revoluci se vyrojila spousta myslitelů i na nejvyšší úrovni politického kolbiště a ožvejkávali starý režim jako experiment sociálních inženýrů. Dnes je na politickém kolbišti plno polovzdělaných intelektuálů, kteří realizují manipulace, na které by ani sociální inženýři staré éry nepřišli. Dnešní režim zvýšil postupně zdanění oproti husákovým odvodům z mezd o 50%, a je vidět, že tam je stále další prostor k utažení šroubů. A mezci mlčí a nechají si dále naložit. A panstvo se chechtá a vykřikuje: " Jen si užívejte svobodu, máte co jste chtěli." Pravé evropské sadomaso.

dan
16. prosince • 7:00

Ale no, mám to chápat tak, že před revolucí zde vládli vzdělaní inteligentní pánové a po revoluci spíše polovzdělaní intelektiálové?;-) rovnávat míru zdanění je trochu odvážné. Zase tak bych to neviděl, pitomci jsou a hold budou..

Zelí
16. prosince • 8:23

Ok. Trochu jsem nad ránem propadl do deprese. Jinak s tím zdaněním je to možná i horší než jsem napsal. Socialismus je mrtvá milenka.

Oliwerivs
31. prosince • 22:27

to je všechno v nás.Čecháčci se holt vždycky báli postavit se za svoje.Jen se podívejte do historie.
Stačí se podívat na Francii a není to tak dávno.Nelíbila se jim vládní politika zaměstnanosti,tak vyrazili do ulic a hle,ono se něco děje.U nás vyrazí chlápek do hospody,půl dne o tom remcá s dalšími takovými a pak se strašně diví,že ono se neděje vůbec nic

ja
16. prosince • 6:42

Takze k nam budou tahat ojetiny ze zapadu a my budeme ekologicky likvidovat auta, ktera tady nemusela byt? Lide jezdi skodovkou, protoze proste na nove auto nemaji. Zato jsou ale v rodine 2-3, protoze mlady maji ridicak a chteji jezdit. Hotl Amerika

stoural
17. prosince • 13:29

Lidi MAJI na auto. Nerikam na uplne nova, ale klidne ojeta. Ostatne, co brani majitelum skodovek 120 koupit Feldu za 30-40 tisic? To je problem nasetrit takovou sumu? V rodce? U vetsiny rodin ne.

A
17. ledna • 20:54

TY MUSÍŠ BÝT VELKA NAJIVKA!MLADÝ NEBO HLOUPÝ???

Marek
17. prosince • 12:59

Možná se mýlím, ale upřímně... Nová škodovka je fajn, ale lidi na ni nemaj. A ojetá škodovka? Tři v rodině? Tak to bych se radši šel zakopat. Nedávno jsem kupoval dvě ojetiny a upřímně, škochtli bych nekoupil žádnou až do oktávky kvůli bezpečnosti. Pak už jo, ale ty už jsou zase tak drahy, že se to nevyplatí, když za stejnou cenu pořídím mondeo nebo lantru, který upřímně vypadaj o mnoho líp, jezdí líp a jsou bezpečnější. Člověče vyber si... :-(
Proto se upřímně nedivim, že se jezdí v ojetinách ze západu (resp z dálného východu). Mám pár kamarádů řidičů z povolání a automechaniků a předchozí odstavec je vesměs delegací jejich slov s mým absolutním souhlasem a vlastními zkušenostmi.

Pan Kája
16. prosince • 1:27

První, co mne napadá (a není příliš zmiňováno) je situace, kdy se převede auto v rámci rodiny...tento poplatek je nutné uhradit i za této situace? To by bylo rovněž nepříjemné...Ale k článku. Ten ukázal jeden pohled na věc. Musím souhlasit, že se dost pravděpodobně objeví větší počet pofidérních ojetin, splňující novější normy EURO na úkor některých dobře zachovalých starších ojetin.
Rovněž souhlasím s příkladem číslo 1 a tedy že nový systém udělá hodně nepořádku ohledně správy.
Ovšem pohlédneme-li na tuto situaci z jiného pohledu, tak si přiznejme, že ne každý bude chtít podstupovat podobné dohody, které ve výsledku mohou dopadnout všelijak.
Situace číslo 2 je zajímavá, teoreticky možná...ale ruku na srdce - pokud si chci koupit opravdu zachovalou felicii, což by mohlo přijít až na 30tis, bude pro mne vskutku opravdu tak omezující poplatek 5tis. (přičemž pro řadu felicí je to pouhé 3tisíce - 10% ceny)? Když si člověk jen spočte, kolik investuje do auta ročně...
A neposlední řadě, cituji "Aplikaci eklologické daně lze chápat jako výsledek lobbyingu importérů nových aut..." - vskutku myslíte, že by daň 3-10tis. na staré ojetiny silně nahrávala prodejcům nových aut, pohybujících se v jiných cifrách?Ano, tato daň je velmi nepříjemná, pro mnohé omezující...některé věci nám nemusejí připadat logické, každopádně jde o vcelku nafouknutou bublinu.
Jedna z mála věcí, které ohledně tohoto tématu nejsou sporné, je neschopnost včasně řádně informovat. (pokud vím, média toto začala přetřásat až k začátku podzimu?)

Ondra S.
19. prosince • 13:05

Platit při přepisu starého auta za 10tis je zlodějna!
Setkal jsem se ale u veřejnosti z obrovským množstvím dezinformací. Lidi zkrátka cosi zaslechli, nic bližšího neví, ale vyšilují z toho a likvidují stará auta (kolikrát i muzejní kousky, málo jeté, garážované v super stavu) na vrakoviště, aby za ně náhodou nemuseli platit. Tak nevím, jak je to možné, nebo mají tak nízkou inteligenci, že nedokážou pochopit smysl textu po jeho přečtení.
Nikdo nikdy neřekl, že se bude platit ekologická daň za staré auto, pokud ho nebudu přepisovat, ale chci si ho nechat a užívat ho sám pro sebe. Daň se platí pouze při přepisu ato ještě jenom prvním od 01/2009. Tak nevím proč lidi blbnou?
Setkal jsem se dokonce s příběhem, kdy přišel důchodce na úřad s 10000Kč a říkal, že to tady máte ať od toho už má pokoj. Ptám se: Kde vzal takovou dezinformaci? Na úřadě mu museli vysvětlit, že se platí pouze, pokud by auto chtěl přepsat, pokud ho přepisovat nebude nezaplatí ani korunu navíc.
Nechápu lidi, že si v klidu nezjistí potřebné informace a jednají ukvapeně a bez rozmyslu pouze na základě svých jakýhsi neověřených doměnek. Ať mi to prosím nějaký z nich dotyčných vysvětlí, jak tito lidé uvažují? Já to nedokážu pochopit!? :-/ :-(

Milan
28. října • 2:14

Protože jseš vůl.

Ondra S.
28. října • 10:34

Milan je impulzivní idiot. Takoví nechť jsou nesvéprávní, ponevadž mozek nepoužívají a vyšší myšlenkové postupy jsou jim cizí.
Drtivá většina rychlých nepromyšlených impulzivních rozhodnutí je špatná!!!

PT
20. prosince • 10:07

A kde má ten starý děda ty informace a znění zákona získat ? Jediné co sleduje je TV Nova a tam jen ukazují jak jsou velké fronty na úřadech a dělají z toho velkou aféru. Pak takhle vystresovaný dědula bez informací letí na úřad, aby náhodou nemusel platit.

Ondra S.
23. prosince • 0:37

Na úřad jít může, pokud si potřebné informace nedokáže obstarat jinak, ale pouze se přesně informovat a nechat si vše vysvětlit. Nikoliv už s dokladem o ekologické likvidaci vozu. Na takové věci, jako informace, existují telefony.
Mě vadí především, že ukvapeně jedná bez seznámení se se situací! On nakonec na ten úřad jde, ale mezitím jeho auto, třeba v exkluzívním stavu, už je zbytečně zlikvidováno na vrakovišti. Potom mu tam vysvětlí situaci a on si zbytečně vyrve posledních pár chlupů, že si své zachovalé auto (díky své ukvapenosti) zbytečně předčasně zlikvidoval a na jiné už do smrti nenašetří.
V tomhle já vidím tu lidskou blbost. Jednají zbrkle podle svých doměnek na základě nějakýchsi neúplných zaslechnutých útržků informací. Nic nemají promyšleno zjištěno, rozhodují se impůlzivně, bez znalosti celé pravdy. Taková rozhodnutí bývají potom většinou špatná. Potom nato sami doplatí!
Takoví impulzívní lidé by podle mě neměli nikdy rozhodovat o žádných důležitých věcech, protože pak aspoň nemohou nadělat víc škody jak užitku. Tohle myslím všeobecně!!!

Koziňák
16. července • 0:49

Zřejmě jsi,ať už bývalý,či činný policista.Spíš bývalý!Jak můžeš soudit lidi,zejména starší generaci za impulzívnost?Protože neví,jak nakládat s informacemi?kolik má okolo sebe přátel starý člověk,kteří mu poradí?Zamysli se nad tim,co by momentálně udělal tvuj děda,neřkuli,že by se na počítači připojil k této diskuzi.Musíš počítat také s tím,že ne všichni jsou tak dodře informováni jako ty.Dost možná,a tím tě nechci urazit,víš hovno o jaderné fyzice.To by snad stačilo.

Vladimir Iljic
17. prosince • 9:14

Pratele, ja nejsem zastancem pojizdnych vraku na silnici, vsak toto reseni je nestastne, jak zde diskutujete. Predstavitele nasi domoviny pouzivaji represe misto pobidek. K obcanum laskavejsi bych videl pobidku a motivaci k nakupu ekologictejsich aut - napr. stat da ulevu na dani, pojisteni, nebo jinak zvyhodni "eko" auta u vedomi, ze diky teto pobidce si nekdo radeji naskudli na to lepsi a jiny proste dojezdi svuj vrak - ano, kazdy vuz, neni-li muzejnim exponatem ci predmetem sbirky, jednou dojezdi. V teto zemi je hodne lidi, jejichz prijmy nedovoluji zatim presedlat do novejsiho a nasi zakonodarci je jeste za to trestaji. Je to stejne jako u paliv - babka topi hnedym uhlim, protoze na nic jineho nema a je zatizena eko dani, snad aby si zpalatila plynovoy pripojku a pak otevrela dvere exekutorum, nebo zahynula na podvizivu. Mozna by nas stat misto penalizace mel motivovat - ty, kdo koupi lepsi kotel, ty, kteri prejdou na ekologicky setrnejsi vytapeni, ty, kteri se chteji vyhrabat nekam dal a konecne zacinaji vydelavat vic, nez je prumer - a ehjle, socialisticka vlada na obzoru uz chce opet progresivne zdanovat. Snazis se, zvysujes svuj prijem, tak pic, pokuta za iniciativu - vyssi dan. Ano, vim, ze je snadne propadnou sladkemu mameni zavisti a zatleskat, on ma, tak at soli, ja ne, tak at mi daji pokoj... A jeste odbocka - v ulici se meni jednosmerka - misto odshora dolu, na odzdola nahoru. Nemecky policista tam bude nekolik dni stat a upozornovat ridice - hrisniky, ze je tam zmeneny provoz. Cesky policista tam bude druhy den s pokutovymi bloky schovany v prujezdu, aby ty, co tam spatne ze zvyku vjedou, hezky zkasiroval... proste pomahat a chranit, ze... Proc je to u nas takove jine, kdo vi...

Milan
28. října • 2:10

Pokud mně magistrát přeregistrací dovolí uvést auto do silničního provozu, tak se nemůže jednat o autovrak podle zákona o odpadech, protože autovraky nemohou jezdit po našich silnicích. Je to obyčejná zlodějna. Buď, at zaplatí každý majitel auta, které nesplňuje zákonné emise a ne jenom ten, který takové auto koupí. Potom stanice pro kontrolu emisí jsou k ničemu. Zkrátka, bordel.

ja
16. prosince • 6:44

Proc si nemyslite, ze ze zase vydali nesmysl, jehoz dopady budou s prekvapenim zjistovat az po aplikaci?

Pan Kája
16. prosince • 12:04

To jsem ale přeci vůbec nenapsal...jen jsem se zmiňoval o zbytečném humbuku.;-)

jirka
16. prosince • 6:10

Ono nejde jen o to, ze na feldu priplatis +5 nebo +3, ale taky o to, ze za staryho favorita nebo skodovku mohl clovek +5 az +10 dostat. Takze franta by prodal favo, dostane 10, koupi feldu za 30. Tim padem potrebuje 20tis. Ted ?? Facko je neprodejny, takze ho neproda a koupi feldu za 30. Doplati 3 nebo 5. A kolikpak franta najednou potrebuje penez ?? 33 - 35 tis. A kde vezme franta 13 - 15 tis navic ? Nikde. Takze zajde za tondou, montazni penou spravi prahy, za 2000 si udela STK a jezdi "spokojene " dal.

jindra
18. prosince • 10:21

To bych mu poradil něco jiného.Z těch 20 na Feldu ať vezme půlku a dá je do opravy toho Fačka.Na ty auta jsou díly za hubičku.Spousta se sežene u Firem likvidujících auta,které jsou levnější než vrakárny,protože alespoň někteří znich mají rozum.Řemeslníka určitě sežene taky a spoustu věcí dokáže sám.A Fáčko se mu nezlomí na přejezdu.Bude mít jistotu jak auto vypadá,kdežto u Feldy za 30 na tom může být do půl roku hůře jak se svým Fanoušem

Jiří Duchoň
16. prosince • 16:05

S poplatkem naprosto souhlasím. Už teď to čistí bazary a znám hodně lidí, kterým sklaplo a prostě si tu další sra.čku koupit nejdou.Sám mám dvě auta a jedno je rok výroby 1985. Dojezdím si ho jak chci, do toho mi nikdo nekecá, ale kdybych ho měl někomu prodat, tak bych se musel stydět.Já jsem vždycky navrhoval, aby auta starší 15ti let, prostě nebylo možné přepsat. Každý ať si to dojezdí jak chce, ale přepsat na nového majitele leda jako dědictví!

Radek.
17. prosince • 1:54

Problém je, že podle toho debilního zákona se ten poplatek tuším platí i v případě dědictví. Dědek zgrejzne, babka div nezbankrotuje kvůli funusu - a modří ptáci z radnice na ni pro jistotu ještě pošlou exekutora za neplacení "ekologické" daně...

NEC
18. prosince • 15:25

Nerad te zklamu, ale tento zakon nedelali "modri ptaci". Kdyz se podivas, jak kteri poslanci hlasovali behem schvalovani tohoto zakona, tak podekuj CSSD+KSCM+Zeleni. Ze vsech tehto Rudo+Zelenych poslancu se pouze jeden zdrzel hlasovani. Tak neplacej nesmysli, ze to udelali "modri ptaci". Nechci se jich zastavat, ale tentokrat za to vazne nemuzou.

jiriK
17. prosince • 13:02

tušíš opravdu jen na půl. Dědictví můžeš odmítnout.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
puk123
17. prosince • 13:23

A teď tu druhou půlku. Odmítnout můžeš, ale vše. Nemůžeš si vzít barák a odmítnout dluhy.

Pan Kája
17. prosince • 13:54

To je snad logické...ale kvůli 10tis. Kč...to je buď malé děditství a nebo mě těch 10tis za nabytý majetek nijak výrazně nepoškodí.:-)

Zigi
17. prosince • 17:53

Mas taky misto mozku z piva kostku, co? Co asi tak noveho ta stara babka smrti manzela ziska? Barak a vse ostatni uz mela, jen formalne to bylo jejich spolecne vlastnictvi. Ted to "zdedi" a zaplati za prevod auta 10 tisic, ptam se proc? To auto uz davno jeji bylo. Kde ta zenska veme tech 10k kdyz zadny jiny penize ani majetek nedostane? Bude rada kdyz z neceho zaplati pohreb. To jako ma odmitnout dedictvi tj. prijit o pulku baraku? Zamysli se driv nez neco plesknes

Pan Kája
17. prosince • 20:21

O problémech převodu se zmiňuji již v prvním příspěvku. Ale pokud mám ve svém vlastnictví celý barák, platím měsíčně to a to, tak myslím, že s úsporou 10tis. nebude problém.
Psalo se o zbankrotování...pak můžeš dané auto jako dědictví odmítnout...ale pokud dostaneš i barák se vším všudy, nedovedu si onen bankrot představit. Vy ano?
Mě přijde můj názor logický...samozřejmě to není ideální situace, ale není neřešitelná. Jinak, stačí se slušně zeptat, nemusíte se kvůli tomu nutně hloupě projevovat.:-)

ka-spel
17. prosince • 22:52

Vím asi k čemu směřuješ, ale pokud někdo ještě má barák, tak to neznamená keš. Ne každý může pronajímat nebytové prostory nebo mít nájemníky a zbavovat se hned rodinného majetku a jít do menšího obzvlášť u starších lidí není obvyklé.

Pan Kája
16. prosince • 12:07

Mno, za rozpadající se favo zase příliš nedostane...tak 2tis., 5 maximálně...ale to ještě není nijak hrozné, pokud uvažujeme o jeho autě jako sotva pojízdném. Nicméně dobrý postřeh, nad tímhle faktem jsem příliš nepřemýšlel.:-)
Nicméně - nemůže ten svůj starý favouš odvést na vrakoviště a něco za něj utržit? Popř. prodat na díly?

ka-spel
17. prosince • 22:42

To neutrží nic. Buď má za auto litr nebo papír o likvidaci.

Fantomas
16. prosince • 17:49

Nemůže. Na díly rozprodat auto nelze, protože jediná možnost odhlášení auta z registru je doklad o ekologické likvidaci vozu. A tam, kde auta ekologicky likvidují, za auto nejen že nedají majiteli nic, ale v některých případech majitel ještě sám musí něco doplatit!

NEC
18. prosince • 15:20

Je zcela neskutecne a naprosto nechapu, PROC BYCH NEMOHL SVOJE AUTO ROZEBRAT NA DILY A ROZPRODAT? Jak mi v tom muze stat branit. Jak mi muze stat nakazat darovat zdarma ci dokonce za poplatek svuj majetek nekomu, kdo ho rozebere, rozproda sam a jeste na tom vydela. Preci si muzu svobodne nakaldat se svym majetkem, ne? To je uplne neco nepredstavitelneho!!! Je to vubec mozne??! To by stalo za to napadnout u ustavniho soudu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
wax
20. prosince • 2:30

S tím ústavním soudem mě to již napadlo také. Jinak, jak v tom našem "kapitalismu" je soukromé vlastnictví nedotknutelné, se už přesvědčili třeba "vytěsnění" malí akcionáři. Asi by stálo za to doplnit ve všech těch prázdných proklamacích ještě limit, od kolika miliónů majetku to platí.
Jó, když jsou hajzlíci opojeni mocí, začnou vždy páchat čím dál větší lumpárny - jedni kdysi okradli "bohaté" živnostníky, rolníky i milionáře, dneska holt okrádají milionáři zase ty méně majetné. A jako předtím ti první, i ti druzí tvrdí, že je to tak správně.

haui1
17. prosince • 14:40

Ale právě od nového roku by mělo být právě možné si ponechat staré auto, odevzdat značky a snad podepsat prohlášení, že už s ním majitel nevyjede. Ale třeba jsem špatně slyšel

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
12. června • 12:32

bacha od r 2018 se musí stále platit ČKP, nemusíte mít Pov. ručení, ale stálese musí platit tem šmejdům z ČKP a jsou to palby, že to člověka zrujnuje do mínusu. I Soud jim dá za pravdu. Auto jsem měl už jen jako majetek po otci na památku - totálně nepojízdné Před garáží mi město udělalo, že není možné vyjet a kvůli nové silnici. Silnice je hned 1,7m před vraty a vysoká zeď 2m a pak plot. To udělalo město. Takže není možné nic, jak ven. Eko Likvidace to nemá jak ani vzít. Nedá se to prodat. Vůbec nic. Změna nové silnice není možná. Auto je v depositu. vypadá, že i dostanu pokutu od Stavebního-životního úřadu ještě. ČKP palba přes 50 tis., kvůli 3 měsícům. A stále to navyšují, první platba byla zaplacená 23tisíc. A oni stále dál. Právníci také s tím nic nezmohli. Ústavní soud dal okresnímu soudu zapravdu a tím Ti šmejdi opět vyhráli.
Tak bacha, na Dopravce řeknou, že nemusí být Povinné ručení, ale ČKP se musí platit dál! Mi to i sama Pojišťovna ručení zrušila, ani jsem to já nerušil. Kvůli té situaci. nikdo to neukradně, nezpůsobím nehodu, rozprodat díly také nesmím , dopravka by dala 50tis pokuty. Prostě totální konec a ještě ČKP sebralo veškeré peníze, takže dlužím na Zdravotním už rok, nemám jak to zaplatit, jsem těžce nemocný, nemám žádný příjem ani Invalidku, na doktory už také nemám. Takže bacha na ty podvodníky z ČKP!

Oliweriva
16. prosince • 23:46

On nemyslel prodat auto na dily,ale to,ze clovicek kterej provadi tu eko likvidaci a da ti papir jeste rozproda pouzitelne casti,nebo je pouzije do jineho auta,ktere opravuje.Ato se deje

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Johnie
17. prosince • 10:25

Nevím jak je to teď, ale před rokem bráchá odhlásil Škodovku tak, že udělal čestné prohlášení, že auto rozprodal na náhradná díly a oni mu ho pak odhlásili.

ka-spel
17. prosince • 22:46

Co jsem četl, tak tzv. umoření auta, kdy už ho nemáte, bylo možné u aut co měly značku v depozitu do určitého roku.

Majk
16. prosince • 12:29

Ono to dost dobře nejde. Dnes taky existuje něco, jako ekologická likvidace autovraku. To znamená, že abys mohl auto odhlásit, tak ho před tím musíš někde zlikvidovat. Na to jsou určená některá vrakoviště. Některá si za to vystavení papíru určují poplatek (a ten se zvedá podle toho, co na autě chybí - motor, převodovka...), některá to dělají zadarmo. Blbě na tom je to, že ta autovrakoviště ale auto nehodí do lisu a budou olej vypouštět do speciální jámy. Viděl jsem autorizované vrakoviště, kde olej vypouštěl do kýble na panelech prorůstajících trávou a díly z aut, které byly použitelné, prodával dál. Ty tedy zaplatíš hajzlíkovi za "ekologickou likvidaci" a on ještě vydělává na tvém majetku... A určitě to není jeden případ ze sta.A teprve až dostaneš papír, žes auto nechal "ekologicky" zlikvidovat, tak jej jde odhlásit.

Nimra
16. prosince • 17:46

On to český člověk ojebe jinak. Například:Franta prodá z favoritu různé náhradní díly. Neprodá sice celou kastli a z motoru kyselinou vybrousí číslo (stejně není nikde evidováno) a následně:a) zbytek rozřeže a a nahází do popelnice / odveze do sběrného dvora. Pak oznámí na "pomáhat a chránit", že mu někdo z ulice před barákem ukradl vrak. "Pomáhat a chránit" nic nezjistí, za měsíc věc odloží a Franta nechá auto vyřadit z registru.b) ze zbytku vyřízne VIN a to, co zbylo z auta, někdy v noci postaví na veřejnou komunikaci. Obecní úřad vyzve majitele autovraku nalepením papíru na sklo. Nikdo se o něj nepřihlásí, proto obecní úřad nechá vrak zlikvidovat na svoje náklady.V obou případech Franta vydělá prodejem náhradních dílů. Proděláme my ostatní. Ale ne kvůli Frantovi, ale kvůli omezenosti bezmozků v parlamentu, kteří přinutili Frantu chovat se tak, jak je popsáno výše v tomto příspěvku.

Doporučujeme

Články odjinud