Zákon o garancích se už projevuje v praxi

Evropští výrobci poskytují na své vozy roční záruku - ale jen zatím. Asijští se naopak pyšní tím, že mají záruky tříleté. Dvouletý rozdíl v záruce ale může znamenat pro majitele vozu přínos až 40 000 Kč. Nový zákon o garancích, vycházející z požadavků EU, bude hrát svou roli i na automobilovém trhu.
Zákon o garancích se už projevuje v praxi

Například Volkswagen začíná poskytovat dvouletou záruku od 1. listopadu na nově dodané vozy a také na originální díly Volkswagen a příslušenství. Rozšíření na 24 měsíců znamená dvojnásobné prodloužení proti dosud poskytované záruce. I nadále se na nové vozy Volkswagen vztahuje – v závislosti na modelu - dvou nebo tříletá záruka na lak a šesti-, osmi- nebo dvanáctiletá záruka proti prorezavění karoserie. Základními podmínkami platnosti záruky je používání vozu v souladu s návodem k obsluze a absolvování předepsaných servisních prohlídek v autorizovaných servisech Volkswagen.

Stejné nařízení vydal importér také pro značku Seat. (záruka však byla rozšířena i u vozů Audi, Škoda Auto a Opel, jak jsme informovali v průběhu minulého týdne, ostatní značky budou určitě přibývat - pozn. red.) Dvouletá záruka se vztahuje na všechny nové vozy prodané po 1. listopadu, přičemž rozhodujícím termínem je datum uvedení vozu do provozu zaznamenané v servisní knížce. V minulosti jsme se setkali už i s tím, že například vozy malajské značky Proton podléhaly až šestileté záruce. To je extrémní příklad, ale dnešní technika si skutečně může dovolit své zákazníky před nenadálými poruchami chránit.

Prodloužení záruky je prvním praktickým vlivem Evropské unie na automobilový trh u nás, další ještě přijdou. S největším napětím se očekává definitivní podoba tak zvaných blokových výjimek, které stanoví, že automobily může prodávat prakticky kdokoliv, že výrobce nesmí omezovat prodejce na jedinou značku a podobně. Výhody takového rozhodnutí pro zákazníka jsou patrné jen na první pohled, protože potíže nastanou s poskytováním před- i poprodejního servisu, právě záručních oprav a podobně.

V zemích EU mají snad platit nové předpisy už od nového roku, u nás tak budeme mít dost času na zjištění všech podrobností. Skutečností zůstává, že převratné novinky se skutečně projevují a dotknou se prodejců i zákazníků. Koho v jakém směru, to se teprve uvidí.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků