Zákon o garancích se už projevuje v praxi

Evropští výrobci poskytují na své vozy roční záruku - ale jen zatím. Asijští se naopak pyšní tím, že mají záruky tříleté. Dvouletý rozdíl v záruce ale může znamenat pro majitele vozu přínos až 40 000 Kč. Nový zákon o garancích, vycházející z požadavků EU, bude hrát svou roli i na automobilovém trhu.
Zákon o garancích se už projevuje v praxi

Například Volkswagen začíná poskytovat dvouletou záruku od 1. listopadu na nově dodané vozy a také na originální díly Volkswagen a příslušenství. Rozšíření na 24 měsíců znamená dvojnásobné prodloužení proti dosud poskytované záruce. I nadále se na nové vozy Volkswagen vztahuje – v závislosti na modelu - dvou nebo tříletá záruka na lak a šesti-, osmi- nebo dvanáctiletá záruka proti prorezavění karoserie. Základními podmínkami platnosti záruky je používání vozu v souladu s návodem k obsluze a absolvování předepsaných servisních prohlídek v autorizovaných servisech Volkswagen.

Stejné nařízení vydal importér také pro značku Seat. (záruka však byla rozšířena i u vozů Audi, Škoda Auto a Opel, jak jsme informovali v průběhu minulého týdne, ostatní značky budou určitě přibývat - pozn. red.) Dvouletá záruka se vztahuje na všechny nové vozy prodané po 1. listopadu, přičemž rozhodujícím termínem je datum uvedení vozu do provozu zaznamenané v servisní knížce. V minulosti jsme se setkali už i s tím, že například vozy malajské značky Proton podléhaly až šestileté záruce. To je extrémní příklad, ale dnešní technika si skutečně může dovolit své zákazníky před nenadálými poruchami chránit.

Prodloužení záruky je prvním praktickým vlivem Evropské unie na automobilový trh u nás, další ještě přijdou. S největším napětím se očekává definitivní podoba tak zvaných blokových výjimek, které stanoví, že automobily může prodávat prakticky kdokoliv, že výrobce nesmí omezovat prodejce na jedinou značku a podobně. Výhody takového rozhodnutí pro zákazníka jsou patrné jen na první pohled, protože potíže nastanou s poskytováním před- i poprodejního servisu, právě záručních oprav a podobně.

V zemích EU mají snad platit nové předpisy už od nového roku, u nás tak budeme mít dost času na zjištění všech podrobností. Skutečností zůstává, že převratné novinky se skutečně projevují a dotknou se prodejců i zákazníků. Koho v jakém směru, to se teprve uvidí.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků