Zákon o garancích se už projevuje v praxi

Evropští výrobci poskytují na své vozy roční záruku - ale jen zatím. Asijští se naopak pyšní tím, že mají záruky tříleté. Dvouletý rozdíl v záruce ale může znamenat pro majitele vozu přínos až 40 000 Kč. Nový zákon o garancích, vycházející z požadavků EU, bude hrát svou roli i na automobilovém trhu.
Zákon o garancích se už projevuje v praxi

Například Volkswagen začíná poskytovat dvouletou záruku od 1. listopadu na nově dodané vozy a také na originální díly Volkswagen a příslušenství. Rozšíření na 24 měsíců znamená dvojnásobné prodloužení proti dosud poskytované záruce. I nadále se na nové vozy Volkswagen vztahuje – v závislosti na modelu - dvou nebo tříletá záruka na lak a šesti-, osmi- nebo dvanáctiletá záruka proti prorezavění karoserie. Základními podmínkami platnosti záruky je používání vozu v souladu s návodem k obsluze a absolvování předepsaných servisních prohlídek v autorizovaných servisech Volkswagen.

Stejné nařízení vydal importér také pro značku Seat. (záruka však byla rozšířena i u vozů Audi, Škoda Auto a Opel, jak jsme informovali v průběhu minulého týdne, ostatní značky budou určitě přibývat - pozn. red.) Dvouletá záruka se vztahuje na všechny nové vozy prodané po 1. listopadu, přičemž rozhodujícím termínem je datum uvedení vozu do provozu zaznamenané v servisní knížce. V minulosti jsme se setkali už i s tím, že například vozy malajské značky Proton podléhaly až šestileté záruce. To je extrémní příklad, ale dnešní technika si skutečně může dovolit své zákazníky před nenadálými poruchami chránit.

Prodloužení záruky je prvním praktickým vlivem Evropské unie na automobilový trh u nás, další ještě přijdou. S největším napětím se očekává definitivní podoba tak zvaných blokových výjimek, které stanoví, že automobily může prodávat prakticky kdokoliv, že výrobce nesmí omezovat prodejce na jedinou značku a podobně. Výhody takového rozhodnutí pro zákazníka jsou patrné jen na první pohled, protože potíže nastanou s poskytováním před- i poprodejního servisu, právě záručních oprav a podobně.

V zemích EU mají snad platit nové předpisy už od nového roku, u nás tak budeme mít dost času na zjištění všech podrobností. Skutečností zůstává, že převratné novinky se skutečně projevují a dotknou se prodejců i zákazníků. Koho v jakém směru, to se teprve uvidí.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi A4 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 201 914 km
Cena: 196 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků