Základní Škoda Enyaq iV v Česku téměř nikoho nezajímá. Češi berou to nejlepší

Škodu Enyaq iV si teď můžete zajít vyzkoušet i koupit k autorizovaným dealerům značky.

Škoda Enyaq iV na český trh oficiálně vstoupila ve čtvrtek 13. května. První český majitel novinky se stal pak Josef Patočka. Zvolil výkonnější provedení 80 s elektromotorem o výkonu 150 kW a 77kWh baterií, která na jedno nabití vydrží k ujetí 537 km dle WLTP. Vůz předal prodejce Škoda Kontakt - služby motoristům v Turnově.

„Škoda Enyaq iV zaznamenala pozitivní ohlas u českých motoristů, o čemž svědčí její okamžitý úspěch. Přestože jsme oficiální prodej zahájili teprve včera, už ve fázi předprodeje jsme zaregistrovali téměř 400 závazných objednávek. Gratuluji panu Patočkovi ke skvělé volbě a věřím, že mu jeho nový vůz bude nejen bezchybně sloužit, ale také dělat radost,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky.

Nabíjení Škody Enyaq iV je první rok výhodnější. Je tu nová služba Powerpass

Nabíjení Škody Enyaq iV je první rok výhodnější. Je tu nová služba Powerpass

Zajímavá jsou však data automobilky k předobjednávkám. Výkonnější variantu 80 zvolilo více než 90 % zákazníků. Je to tedy podobná situace jako u slabší verze elektromobilu Hyundai Kona, která se také prodá jen zřídka.

„Když jsem začal uvažovat o elektromobilu, chtěl jsem, aby to byl vůz od začátku postavený jako elektromobil a aby dobře posloužil celé rodině. Tím se výběr poměrně zúžil. Navíc mi Škoda Enyaq přijde designově zdařilá, což je bonus navíc. Vůz budu z 90 % nabíjet doma v garáži, ale vzhledem k rostoucímu počtu nabíječek už dnes nevidím jako problém dobít v případě potřeby i na cestě,“ sdělil při předání pan Patočka.

Škoda Enyaq iV prošla nárazovými testy. I přes přísnější metodiku obstála vzorně

Škoda Enyaq iV prošla nárazovými testy. I přes přísnější metodiku obstála vzorně

Úplně prvním majitelem Škody Enyaq iV na světě se stal na konci dubna Øyvind Espelund se svou partnerkou Siljou Talsæte v norském městě Moss. 

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

včera | Richard Herbich | 11 příspěvků
První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

12.  6.  2021 | Jiří Baborský | 15 příspěvků
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 26 příspěvků