BMW láká do světa elektromobility širší spektrum zákazníků. Cenovku nové vstupní varianty iX1 posadil proklatě nízko.
BMW přibližuje elektromobilitu širšímu spektru zákazníků. Doteď byl nejlevnější vstupenkou model iX1 xDrive30 začínající na 1.337.700 Kč. S pohonem všech kol a výkonem slušných 230 kW se 494 N.m. točivého momentu tu však byl prostor pro ještě střídmější variantu.
Právě této „mezery“ v portfoliu BMW využívá a modelovou řadu iX1 doplňuje o základní verzi eDrive20 s výkonem 150 kW a dojezdem 430 až 475 kilometrů při průměrné spotřebě 15,4 až 17,2 kWh/100 km. Cena je stanovena na 1.059.500 Kč, takže méně nároční klienti ušetří 278.200 Kč. Přitom si pořád budou moci užít komfort prémiového segmentu. Start výroby je naplánován na listopad v Regensburgu.
BMW iX eDrive20 má v podlaze umístěnou baterii s využitelnou kapacitou 64,7 kWh. Palubní nabíječka disponuje výkonem 11 kW, takže vůz lze nabít z 0 na 100 % za 6,5 hodiny. Nabíjení třífázovým střídavým proudem je možné výkonem až 22 kW, což nabíjecí čas zkrátí na 3 hodiny a 45 minut. Nejkratšího času dosáhnete s DC nabíječkou o výkonu 130 kW, která to zvládne z 10 na 80 % za 29 minut. I s tímto modelem tak lze zdolávat dlouhé vzdálenosti.
Cena je více než lákavá. Pro srovnání, Mercedes-Benz EQA 250 s elektromotorem o výkonu 140 kW začíná na 1.370.930 Kč. Cenou se tak prémiové BMW dostává mezi neprémiové značky. Vždyť za srovnatelný Hyundai Kona se 160kW elektromotorem a 65,4kW akumulátorem zaplatíte minimálně 1.129.990 Kč. Elektrická Kia Niro se stejně velkou baterií a výkonem 150 kW vychází na 1.169.980 Kč.