Základní Audi R8 dostane nakonec šestiválec 3,0 l bi-turbo

Základní Audi R8 dostane nakonec šestiválec 3,0 l bi-turbo

Před časem jsme informovali, že Audi připravuje slabší a levnější model supersportu R8. Jedním z důvodů jsou například daně v Číně, jiným je ale také skutečnost, že v současnosti je model Audi R8 k dispozici jen s vrcholným desetiválcem a něco decentního pro masy chybí.

Teď se zdá, že slabší varianta Audi R8, která přijde v roce 2018, dostane vidlicový šestiválec 3,0 l se dvěma turbodmychadly. Ten je nyní známý třeba z nového Audi S4 a dostane ho i RS4. V supersportu R8 bude mít motor proti standardním modelům upravenou výkonovou charakteristiku.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

V Audi S4 má šestiválec výkon 260 kW (354 koní) a točivý moment 500 Nm, ale model R8 by se měl s výkonem pohybovat někde kolem 331 kW (450 koní), píše Car & Driver. Standardem bude sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol quattro.

V souvislosti se základním Audi R8 se mluvilo hlavně o pětiválci 2,5 l, ale podle Audi by prý mohla vzniknout konkurence pro ostrý model Audi TT RS, pro který je právě vrcholná verze pětiválce vyhrazena.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků