Základní Audi R8 dostane nakonec šestiválec 3,0 l bi-turbo

Základní Audi R8 dostane nakonec šestiválec 3,0 l bi-turbo

Před časem jsme informovali, že Audi připravuje slabší a levnější model supersportu R8. Jedním z důvodů jsou například daně v Číně, jiným je ale také skutečnost, že v současnosti je model Audi R8 k dispozici jen s vrcholným desetiválcem a něco decentního pro masy chybí.

Teď se zdá, že slabší varianta Audi R8, která přijde v roce 2018, dostane vidlicový šestiválec 3,0 l se dvěma turbodmychadly. Ten je nyní známý třeba z nového Audi S4 a dostane ho i RS4. V supersportu R8 bude mít motor proti standardním modelům upravenou výkonovou charakteristiku.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

V Audi S4 má šestiválec výkon 260 kW (354 koní) a točivý moment 500 Nm, ale model R8 by se měl s výkonem pohybovat někde kolem 331 kW (450 koní), píše Car & Driver. Standardem bude sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol quattro.

V souvislosti se základním Audi R8 se mluvilo hlavně o pětiválci 2,5 l, ale podle Audi by prý mohla vzniknout konkurence pro ostrý model Audi TT RS, pro který je právě vrcholná verze pětiválce vyhrazena.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků