Základní Audi R8 dostane nakonec šestiválec 3,0 l bi-turbo

Základní Audi R8 dostane nakonec šestiválec 3,0 l bi-turbo

Před časem jsme informovali, že Audi připravuje slabší a levnější model supersportu R8. Jedním z důvodů jsou například daně v Číně, jiným je ale také skutečnost, že v současnosti je model Audi R8 k dispozici jen s vrcholným desetiválcem a něco decentního pro masy chybí.

Teď se zdá, že slabší varianta Audi R8, která přijde v roce 2018, dostane vidlicový šestiválec 3,0 l se dvěma turbodmychadly. Ten je nyní známý třeba z nového Audi S4 a dostane ho i RS4. V supersportu R8 bude mít motor proti standardním modelům upravenou výkonovou charakteristiku.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

V Audi S4 má šestiválec výkon 260 kW (354 koní) a točivý moment 500 Nm, ale model R8 by se měl s výkonem pohybovat někde kolem 331 kW (450 koní), píše Car & Driver. Standardem bude sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol quattro.

V souvislosti se základním Audi R8 se mluvilo hlavně o pětiválci 2,5 l, ale podle Audi by prý mohla vzniknout konkurence pro ostrý model Audi TT RS, pro který je právě vrcholná verze pětiválce vyhrazena.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků