Zakladatel Facebooku mění auto, z GTI přesedne do Pagani Huayra

Mark Zuckerberg, spoluzakladatel a šéf sociální sítě Facebook, údajně složil zálohu na supersport Pagani Huayra. Bez upřesnění zdroje o tom informoval web GTspirit.com

Zuckerberg dosud působil dojmem, že si na exotická a rychlá auta příliš nepotrpí. Vídán byl v Acuře TSX nebo Volkswagenu Golf GTI. Je samozřejmě možné, že nějaká sportovní auta vlastní nebo v nich pravidelně jezdí, ale daří se mu neukazovat se v nich veřejně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stejně jako předchozí model Zonda vyniká i Huayra exotickým designem

Pokud je zpráva GTspirit pravdivá, čeká mladého miliardáře přestup do zcela jiné ligy. Pagani Huayra má před zadní nápravou vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 l, osazený dvojicí turbodmychadel. Vyrábí ho AMG (sportovní divize Mercedesu) speciálně pro Horacia Paganiho. Motor dosahuje výkonu 515 kW (700 koní) a točivého momentu 1000 Nm. Díky odlehčené konstrukci s vysokým podílem hořčíku a uhlíkových vláken přitom Huayra váží pouhých 1350 kg.

Video: Unikátní Pagani Zonda 760 LM je na světě

Video: Unikátní Pagani Zonda 760 LM je na světě

Pagani Huyara stojí 1 056 000 eur (28,98 milionu Kč) bez DPH a místních daní. To je ovšem pouze základní cena bez jakékoliv příplatkové výbavy. Zákaznici si mohou objednat například sadu speciálních zavazadel za 14 950 €, kola Zonda R za 9400 € nebo dokonce celokarbonovou karoserii za 112 500 eur (3 086 000 Kč). Další zajímavé položky příplatkové výbavy najdete v tomto článku:

Příplatky u Pagani Huayra: Karbonová karoserie v ceně Mercedesu S 500

Příplatky u Pagani Huayra: Karbonová karoserie v ceně Mercedesu S 500

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků