Zákazník chtěl uctít památku Ayrtona Senny. Požádal o speciální McLaren P1 GTR

Personalizační oddělení MSO automobilky McLaren se zase činilo. Tentokrát představuje okruhový model P1 GTR v barvách inspirovaných monopostem Ayrtona Senny.

MSO plní zákazníkům McLarenu ta největší přání a jedno takové měl i jistý majitel McLarenu P1 GTR. Ten zažádal u příležitosti 30. výročí prvního titulu Ayrtona Senny ve Formuli 1 rozsáhle upravit svou okruhovou zbraň do stylu připomínající Brazilcův monopost – slavný McLaren MP4/4. U pouhého laku karoserie se přitom nezůstalo.

U samotného zbarvení je ale dobré začít, jelikož pochopitelně odkazuje na ikonické barvy cigaretového sponzora Marlboro, který byl pevnou součástí stáje McLaren po více než 20 let. Na mnoha místech vozu se pak nachází logo Senna, přičemž na prazích karbonového monokoku je i slavný citát pilota. Zbarvení karoserie se mimochodem nedosáhlo fólií, ale klasickým lakováním. Celý proces estetické proměny prý zabral více jak 800 hodin práce.

MSO vyšperkovalo další McLaren 720S. Inspirací byla závodní ikona F1 GTR

MSO vyšperkovalo další McLaren 720S. Inspirací byla závodní ikona F1 GTR

P1 GTR obdrželo i nové aerodynamické prvky na karoserii, ještě dále zvyšující přítlak na sílu asi 800 kg. Širší je přední splitter, nové jsou boční winglety na předním i zadním nárazníku a například jinak tvarované zadní křídlo odkazuje na spoiler z monopostu MP4/4.

Uvnitř je multifunkční karbonový volant potažen Alcantarou namísto původní gumy, opět s myšlenkou volantu ve staré formuli. Stejný materiál pak najdete i na vrchu palubní desky. Originální sedačky pak vystřídaly super lehké karbonové skořepiny z McLarenu Senna, čímž P1 GTR šetří pár dalších kilogramů k dobru. Šťastný majitel speciálního vozu poté obdržel i novou závodní přilbu, samozřejmě lakovanou ve stylu auta.

Nabouraný McLaren Senna nevypadá o nic lépe. Řidič se střetl s dalším autem

Nabouraný McLaren Senna nevypadá o nic lépe. Řidič se střetl s dalším autem

„S takřka neomezenými možnostmi oddělení McLaren Special Operations jsou naši klienti omezeni vlastně jen svou představivostí, s čímž jim ostatně umíme také pomoci. Rovněž se ale jedná o skvělou možnost, jak uctít naši úžasnou historii. Především, když letos slavíme 30. výročí od prvního titulu Ayrtona Senny ve Formuli 1 za stáj McLaren,“ okomentoval projekt vedoucí MSO Ansar Ali.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků