Zákazník chtěl uctít památku Ayrtona Senny. Požádal o speciální McLaren P1 GTR

Personalizační oddělení MSO automobilky McLaren se zase činilo. Tentokrát představuje okruhový model P1 GTR v barvách inspirovaných monopostem Ayrtona Senny.

MSO plní zákazníkům McLarenu ta největší přání a jedno takové měl i jistý majitel McLarenu P1 GTR. Ten zažádal u příležitosti 30. výročí prvního titulu Ayrtona Senny ve Formuli 1 rozsáhle upravit svou okruhovou zbraň do stylu připomínající Brazilcův monopost – slavný McLaren MP4/4. U pouhého laku karoserie se přitom nezůstalo.

U samotného zbarvení je ale dobré začít, jelikož pochopitelně odkazuje na ikonické barvy cigaretového sponzora Marlboro, který byl pevnou součástí stáje McLaren po více než 20 let. Na mnoha místech vozu se pak nachází logo Senna, přičemž na prazích karbonového monokoku je i slavný citát pilota. Zbarvení karoserie se mimochodem nedosáhlo fólií, ale klasickým lakováním. Celý proces estetické proměny prý zabral více jak 800 hodin práce.

MSO vyšperkovalo další McLaren 720S. Inspirací byla závodní ikona F1 GTR

MSO vyšperkovalo další McLaren 720S. Inspirací byla závodní ikona F1 GTR

P1 GTR obdrželo i nové aerodynamické prvky na karoserii, ještě dále zvyšující přítlak na sílu asi 800 kg. Širší je přední splitter, nové jsou boční winglety na předním i zadním nárazníku a například jinak tvarované zadní křídlo odkazuje na spoiler z monopostu MP4/4.

Uvnitř je multifunkční karbonový volant potažen Alcantarou namísto původní gumy, opět s myšlenkou volantu ve staré formuli. Stejný materiál pak najdete i na vrchu palubní desky. Originální sedačky pak vystřídaly super lehké karbonové skořepiny z McLarenu Senna, čímž P1 GTR šetří pár dalších kilogramů k dobru. Šťastný majitel speciálního vozu poté obdržel i novou závodní přilbu, samozřejmě lakovanou ve stylu auta.

Nabouraný McLaren Senna nevypadá o nic lépe. Řidič se střetl s dalším autem

Nabouraný McLaren Senna nevypadá o nic lépe. Řidič se střetl s dalším autem

„S takřka neomezenými možnostmi oddělení McLaren Special Operations jsou naši klienti omezeni vlastně jen svou představivostí, s čímž jim ostatně umíme také pomoci. Rovněž se ale jedná o skvělou možnost, jak uctít naši úžasnou historii. Především, když letos slavíme 30. výročí od prvního titulu Ayrtona Senny ve Formuli 1 za stáj McLaren,“ okomentoval projekt vedoucí MSO Ansar Ali.

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 66 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků