Zákazník chtěl uctít památku Ayrtona Senny. Požádal o speciální McLaren P1 GTR

Personalizační oddělení MSO automobilky McLaren se zase činilo. Tentokrát představuje okruhový model P1 GTR v barvách inspirovaných monopostem Ayrtona Senny.

MSO plní zákazníkům McLarenu ta největší přání a jedno takové měl i jistý majitel McLarenu P1 GTR. Ten zažádal u příležitosti 30. výročí prvního titulu Ayrtona Senny ve Formuli 1 rozsáhle upravit svou okruhovou zbraň do stylu připomínající Brazilcův monopost – slavný McLaren MP4/4. U pouhého laku karoserie se přitom nezůstalo.

U samotného zbarvení je ale dobré začít, jelikož pochopitelně odkazuje na ikonické barvy cigaretového sponzora Marlboro, který byl pevnou součástí stáje McLaren po více než 20 let. Na mnoha místech vozu se pak nachází logo Senna, přičemž na prazích karbonového monokoku je i slavný citát pilota. Zbarvení karoserie se mimochodem nedosáhlo fólií, ale klasickým lakováním. Celý proces estetické proměny prý zabral více jak 800 hodin práce.

MSO vyšperkovalo další McLaren 720S. Inspirací byla závodní ikona F1 GTR

MSO vyšperkovalo další McLaren 720S. Inspirací byla závodní ikona F1 GTR

P1 GTR obdrželo i nové aerodynamické prvky na karoserii, ještě dále zvyšující přítlak na sílu asi 800 kg. Širší je přední splitter, nové jsou boční winglety na předním i zadním nárazníku a například jinak tvarované zadní křídlo odkazuje na spoiler z monopostu MP4/4.

Uvnitř je multifunkční karbonový volant potažen Alcantarou namísto původní gumy, opět s myšlenkou volantu ve staré formuli. Stejný materiál pak najdete i na vrchu palubní desky. Originální sedačky pak vystřídaly super lehké karbonové skořepiny z McLarenu Senna, čímž P1 GTR šetří pár dalších kilogramů k dobru. Šťastný majitel speciálního vozu poté obdržel i novou závodní přilbu, samozřejmě lakovanou ve stylu auta.

Nabouraný McLaren Senna nevypadá o nic lépe. Řidič se střetl s dalším autem

Nabouraný McLaren Senna nevypadá o nic lépe. Řidič se střetl s dalším autem

„S takřka neomezenými možnostmi oddělení McLaren Special Operations jsou naši klienti omezeni vlastně jen svou představivostí, s čímž jim ostatně umíme také pomoci. Rovněž se ale jedná o skvělou možnost, jak uctít naši úžasnou historii. Především, když letos slavíme 30. výročí od prvního titulu Ayrtona Senny ve Formuli 1 za stáj McLaren,“ okomentoval projekt vedoucí MSO Ansar Ali.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 123 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků