Další důkaz, že "auto jako služba" je naprosto nepřijatelný koncept. Všechna práva si vyhrazuje výrobce/prodejce a zákazník má možná nárok na cenu kovu auta. Za jak dlouho zjistí Tesla, že si může účtovat start motoru $100, možnost otáčet volantem za $500, brzdový pedál $1000, parkovací brzda $1000, světla $2000, kdo nezaplatí, zmíněné funkce se mu při aktualizaci odstraní.To by tak hrálo, aby někdo kupoval ojeté auto a automobilce nedal ani koruno. To je jako kdyby si někdo koupil počítačovou hru z druhé ruky, ta Vám také nefungje, pokud je u Steamu nebo někoho podobného.
Jednoduché riešenie - nech to dajú na súd. To nie je problém zákazníka, že v Tesle majú chaos. Dôležité je to, čo je v kúpnej zmluve...
Tam pravděpodobně je něco v tom smyslu, že software může Tesla aktualizovat dálkově a funkce přidávat, ubírat a měnit, jak chce, otázkou je, jakou váhu takovým podmínkám přiřkne soud.
a není to nějaká uchylka hledat auto s autopilotem? Já bych se hanbou propadl a kdybych měl v autě to co couvá s přívěsem automaticky, tak bych zahodil řidičák.
promin, že jsem se tě dotknul :-))
Nedostatok surovin na vyrobu baterii už teraz.O 2-3 roky nam sľubuju vyrabať a predavať miliony elektrickych haraburd...https://electrek.co/2020/02/10/jaguar-pauses-... ...
Máte pravdu, hovoříme o tom často. Jen my máme zajištěnou výrobu akumulátorů pro naše Tesly. Všichni ostatní, co představují naše údajné budoucí konkurenty, je nejen že stále víceméně nedovedou seriově vyrábět, ale nemají zajištěny potřebné dodávky akumulátorů. Zapomněli si totiž na ně postavit vlastní továrny tak, jak to máme my. Je to hlavní důvod, proč nejen že nás nidko nebude dohánět, ale naopak, budeme se všem ještěě více vzdalovat.
Všichni ostatní maju davno podpisane zmluvy s LG Chem,CATL ,...Tieto 2 firmy budu tiež vyrabať baterky pre Teslu v zavode v Šanghaji.S nimi podpisal Elon dohodu nedavno,takže žiadna vyhoda ani iny zazračny kokteil sa v baterkach nachadzať nebude.Jedina vyhoda je kontrakt s Panasonicom vyrabajucim baterky pre zavod v USA.Čoskoro sa nedostatok vzacnych kovov na vyrobu bateriek prejavy v plnej nahote...
Dovolím si oponovat vašim domněnkám. Naše baterie jiný kokteil skutečně mají. Naše výrobní technologie jako jediná na světě umožnila např. snížení Kobaltu pod 3% v baterii. Konkurenční technologie se ještě nedostaly pod 12%. Taktéž máme nejvyšší kapacitu a výkon v poměru na hmotnost. Tento koktejl jsme si namíchali ve spoluprái s naším partenrem Panasonicem.Idea, že kdo má do zadku díru, tak umí vyrábět stejné baterie, jaké jsme si vyvinuli sami, je jen zbožné přání, ale jinak nic víc. To brzy poznáte na bateriích vašich budoucích evropských elektromobilů.Továrny na baterie stavíme vždy tam, kde zároveň budujeme výrobní linky. V Číně jsme to jen ještě nestihli.Naše zásoby kovů pro naše baterie máme zajištěné na 5 let dopředu a to i s růstem výroby, který očekáváme. To je další problém konkurence, nemají zajištěno vlastně vůbec nic, protože ještě včera věřili, že elektromobilita je nějaká bublina, která pozítří splaskne.Nesplaskne, splasknou jen všichni ti nafoukanci, co se nám dodnes smáli.
Kvalitní názor, souhlas. Mysleli jste pouze pět let dopředu.Jako investice cca pět let maximálně, to dobrá je, pokud uvažují po pěti letech s nucenou odstávkou.Už vloni došlo k maximu v těžbě drahých kovů( kobalt )...Celé téma považuji za uzavřené z hlediska ne ekologických zásad v naší budoucnosti pro lidstvo.Zase vítězí "mamon" nad rozumem. Vyrábět něco,pro lidstvo nedůležité! Voda a vzduch bude potřeba více než auta.Budeme tu i za pět let, ale budeme moci dýchat a žít na téhle Planetě Zemi?
Zatím co svět sledoval jak ílon hulí jointa, tak ílon vyčadil celej autoprůmysl. :-P:-D:-D:-D;-)B-]
A máme pravidelné kopnutí do Tesly splněno.....:-D:-D:-D
Takové chyby a potíže nemusí být jen v souvislosti se SW. Např. teď prý Tesla poněkud upravuje záruční podmínky, aby nemusela tolik řešit problémy s nekvalitním lakováním? ;-)
Já třeba doplácím na ostudnou chybu VW. Koupil jsem ojetý Seat, na kterém byla provedená svolávací akce na cinklý software, a následně se začaly srát egr ventil, vstřikovač močoviny a NOX sonda. Vše musím koupit nové za své a zlý VW mi nic nezaplatí. Nechcete o tom také napsat? :-D:-D
Rozdil je v tom, ze u tebe uz ta uprava byla pri koupi udelana.
a proc se tu nedocteme o tom, ze zakaznik ma v takovem pripade kdy to deklaroval prodejce, moznost odstoupit od smlouvy a vrati mu penize a zpet si auto vesmou k dalsimu prodeji? kdys si precteme diskuze pod clanky tak se dozvime ze to tak lide v USA delaji a prozatim jim vzdy bylo vyhoveno, ale tady se o tom nedocteme :-D
To by mě taky zajímalo. Myslím, že tento případ je jasný jak facka, peníze spět by dostal určitě v pohodě.
Koukám, že viruZ přehaSující písmenka S a Z je značně nakažlivý.
No jo, to se stane, čestina není můj mateřský jazyk, ale snažím se :-)
To je hrůza. To bych si radši koupil BMW a řešil, že se mi v 100km/h samovolně vznítilo a BMW se tváří, že je to standardní funkce...
Proc si myslite, ze to neni standardni funkce? Ja neco takoveho v seznamu priplatkove vybavy nevidim, takze to musi byt v zakladu.
To mě nenapadlo...B-]
To je už třetí diskuze k tomuto tématu. A vypadá to, že víc jak polovina národa jsou retardi. Marek ten to pochopil správně, nový zákazník koupil auto od Tesly po kontrole s tím, že je vybaveno AP. To je celé.
Retardi jsou pouze fanaticti uctivaci Elona a Tesly.
Co to je zase za blábol? Zákazníci doplácejí na ostudnou chybu Tesly? Takže původní majitel měl v autě autopilot, aniž by ho zaplatil (bez bližší informace, jak se to stalo, zda si ho nechal někde dohrát blackmarketově apod.) a nový by ho chtěl taky, protože jednou tam přece je, tak tam bude pořád. Aneb někdo ukradne sochu a prodá s ní celý barák a kupující chce samozřejmě i tu sochu, dyť už přece patří k tomu domu.
To zní přece logicky, kupující použité věci je zodpovědný za podvody prodávajícího:-) Neměl být hloupý a měl se chovat jako nejmenovaný počítačový systém a ptat se: Opravdu je tam Autopilot? Je tam legálně? Není na vozidle právní vada? a to vše u oficiálního dealera. Bravo Jene. Kdyby jste byl fyzikem, tak by jste zachránil planetu a zkonstruoval perpetum mobile a do ZOO umístil i jednorožce:-)
Tesla žiadnych oficiálnych dealerov nemá.
Problém byl, že Tesla to auto vykoupila, zkontrolovala a i s tím autopilotem nabídla do dealerství. Dealer to auto dále nabízel, opět s autopilotem, zákazníkovi. Zákazník si to auto koupil s vědomím toho, že tam má autopilota, který mu byl nabízel dealerem, zkontrolovaný přímo Teslou. To se mi zdá divné.Správná reakce Tesly by byla... OK, autopilot tam neměl co dělat, odebereme vám jej, ale poskytnemevám z ceny auta slevu ve výši toho autopilota. Nebo auto můžete vrátit, pokud trváte na autopilotovi.
To asi nie. Keďže kupujúci nekúpil Model S priamo od Tesly ale od nejakého predajcu jazdeniek.Správna reakcia kupujúceho. Kúpil som auto s určitou výbavou, chcem ju mat.Idem za dealerom a on to ma s Teslou vyjednať.
Nebo tak, ano. Ale první v řetězci, kdo tu chybu spáchal, byla Tesla a to auto i s AP takto prodala dealerovi. Pokud tomu správné rozumím, zákazník si pak stěžoval přímo u Tesly a ta reakce byla taková jaká byla. Proto jsem psal, že ta reakce Tesly měla být jiná.
Lenže Tesla s ním nemá žiadny právny vzťah.
Pokud to bereš z pohledu legislativy u nás, tak Tesla, pokud nemá žádný právní vztah s kupcem automobilu, tak nemá ani právo zasahovat do stavu vozu, který prodalo nějaké dealerství kupci automobilu. Tesla má právní vztah jen s dealerstvím a s ním musí řešit tyhle problémy a finanční vyrovnání. Pokud půjdeš do obchodu a koupíš tam pračku za 10 000 Kč, přestože měla být cena 20 000 Kč, tak obchod po tobě také nemůže dodatečně žádat těch 10 000 Kč. Cena v obchodě platí, seknou li se s cenou v "regálu" u zboží, musí ti to na pokladně za cenu v "regálu" prodat a nemohou kvůli tomu zasahovat do výrobku.Moje známa takto koupila minulý rok v Okay parní troubu AEG v ceně cca 37 000 Kč za 19900 Kč. Myslíš si, že AEG něco řešil? Je to problém prodejce, že udělal akci na parní troubu, ale dal tam chybně dražší troubu, než měl.
Samozřejmě, tomu rozumím. Ale byla to Tesla, která v provedeném updatu FW odebrala uživateli funkci, se kterou si ten uživatel auto kupoval, byť ne přímo od Tesly, pokud to správně chápu. A na Teslu se pak taky obrátil a dostal vysvětlení, jaké dostal. Proto říkám, že reakce Tesly mohla být jiná.Zákazník teď, předpokládám, může u dealera auto reklamovat a argumentovat tím, že auto nemá funkci, která byla uvedena v protokolu při prodeji. A dealer musí pak jednat s Teslou.Celé se mi to zdá nějaké podivné...
Ale to by sa o tom nepísalo. Každá reklama je dobrá.
Predajca jazdenek je primo Tesla...
Nebola to Tesla. Ta iba auto vykúpila a predala dealerovi.
To je verze Jalopniku, jak to bylo ve skutecnosti se dost mozna brzo dozvime.
Jiná verze není k dispozici. A jak jinak by to mělo být? Proč Tesla zablokovala toho autopilota až po koupi a proč ne užkdyž to auto vykopupili? To přeci museli zjistit, žře ten AP tam nemá co dělat, ne? A nebo ho tam nechali, protože to zvyšuje cenu auta, počkali až si to zákazník koupí a pak nu to deaktivovali? Nevím, taková prasárna se mi nechce věřit, ale kdo ví?Každopádně, reakce Tesly měla být jiná.
Urcite to Tesle stalo za ten humbuk. Protoze podle Vas setri kazdou korunu. Realita je takova, ze tu podvodnou instalaci nebyli schopni zjistit ani technici Tesly. Az ted je to plosna deaktivace u tech, kde to rozpoznali. A hold jen tento byl tak kratce od preprodeje. V realu se to muze jit o 10000 aut, kde si to ridici nechali od nekoho treba za 100$ zapnout, ale vsichni ted drzi usta. Protoze i v USA je 7000$ kradeze trestny cin. A tohle by byl brutalni zasek treba ze dne na den nahlasit 10000 lidi, ze kradli. Coz kradli. A veznice by byly plne. Spis se divim, ze prochazi Tesle, dle treba nasi legislativi, takoveho cloveka musis nahlasit. Realne muze jit o 10 000, ktere by slo snadno oznacit za zlodeje a sli by sedet. Tesla takto taji kriminalni cin, protoze jsou to jejich zakaznici. Jsem take zakaznik Tesly, takze to nepisi jako ropak. Tech 10 000 byl jen odhad. Tesla jim dava jen moznost se vykoupit z trestneho cinu. Bych se ani nedivil, ze vsem dotcenym prislo ... zaplat nebo budes nahlasen. Jen doplnuji ze bych s tim souhlasil.
A nemůže to být tak, že Tesla deaktivovala AP proto, že stávající zákazník za něj nezaplatil? To znamená, že první (původní) majitel sice zaplatil za AP, ale Tesla by chtěla, aby za AP zaplatil i druhý majitel. Aspoň tyto úvahy jsem četl v jednom článku:https://www.engadget.com/2020/02/07/tesla-model-s-... ... Jinak nevím, jak může dojít k aktivaci AP "načerno"? To to nemá Tesla ošetřené? Jak potom má ošetřené to, aby se do auta nikdo nepovolaný nedostal, nebo nepřevzal na dálku řízení a pod.?
Jak už jsem zmínil... zákazník koupil auto s určitou funkcionalitou, má to jasně v předávacím protokolu, za tu funkcionalitu zaplatil (a možná i kvůli tomu ten konkrétní vůz koupil) a jeho absolutně nezajímá, jaké má Tesla problémy. Zvlášť, když ten vůz byl předtím zkontrolovaný přímo Teslou a ten AP byl Teslou "posvěcený", uvedený v protokolu o vozu, který pak šel k tomu dealerovi. Z pohledu zákazníka je situace docela jasná a on je tady v roli okradeného, celkem jednoznačně. Jenom je potřeba právně dořešit, jestli ho okradl dealer nebo Tesla :-)
Super Marku. Je fajn potkat někoho kdo přemýšlí.
FSD Tesly je iba bankomat.V skutočnosti je to iba vyspelejši tempomat, ktory nie je o nič lepší alebo technologicky vyspelejši ako ten,ktory použiva VW,Audi,...Jedinou spoločnosťou na tejto planete,ktora ma na uliciach auta FSD je WAYMO s lidarom.Tie vas skutočne dopravia z bodu A do bodu B bez vodiča.Ovce ktore platia Tesle 8000 usd za FSD nesmu puštať volant na viac ako 10 s.
Lane Asistent a Adaptivní tempomat Audi, VW a třeba Mercedesu jsou oproti Tesle dětské hračky. Tesla zvládá výrazně ostřejší manévry, pruhy rozeznává výrazně lépe apod.Projeď si to někdy..narozdíl o tebe jsem s těmi auty ujel mnoho kilometrů. I s Teslou 20k +.
Tesla má autopilota nejlépe pracujícího, protože má pokročilejší provedení, například boční kamery, záznam, vyhodnocování a update chování on-line, atd... Každopádně nemá např Lidar, a víceméně Mercedes s Audi mají podobný systém také připraven, a několik dalších akorát je problém s právní legislativou a jediná Tesla se tím probíjí jako první a daří se jí to, byť musela časově některé funkce omezit, což zpočátku nebylo. Ostatní automobilky podle mě nemají od zákazníků celkově takový tlak aby investovali do té nové techniky nějak brutálně, a tak to zavádí pomalu a šetří na vývoji a výrobě. Víceméně v Evropě je velká skupina kupujících nových aut, kde je 1. požadavek, vše deaktivovat, včetně ideálně pásů a start stopu a hodně se řeší cena a následný prodej :-D Že by někdo vybíral auto dle toho, jaký má autopilot, to je snad jen nějaká část kupců Tesly, jinde to moc není.
Cadillac má momentálne najlepší autopilot od Waymo s lidarom ktorým môžeš reálne jazdiť bez držania volantu. Niekoľko ďalších automobiliek nasleduje.Tesla nepouživa LIDAR nie preto že jej system je lepší,ale je to ekonomicka voľba.To malo udržať cenu na nizkej urovni.Zo všetkych možnosti ktore si mohli vybrat, aby udržali nizku cenu si vyberu položku "bezpečnosť"...Autopilot Tesla alias "ROBOTAXI" asi takto-https://www.youtube.com/watch...
Cadillac síce niečo ma ale funguje to čisto iba na diaľnici, či?Aspoň to tak bolo naposledy čo som sa o to zaujímal..,
Ano zatial na 8 milionoch km dialnic.
No vidíš. Čiže to zvláda v podstate len to najľahšie z autonómnej jazdy.
Čo vidim?Lepši ako Waymo s lidarom nie je nikto.
Presadni si.
Tesla zvlada všetko perfektne,len sa nevie vyhnut zaparkovanym zachranarskym autam na krajnici.https://www.extremetech.com/extreme/297901-ntsb-autop... ... https://www.cbsnews.com/news/tesla-autopilot-cras... ...
Dodo, ty mas kolko rokov? Inak customer service musi Tesla urcite vyrazne zlepsit, snad s tym uz coskoro nieco urobia. Inak zaujimave ze si Autorevue vybralo tuto malickost, ale o skvelom Q4 vobec neinformovali...$771
O tom "skvělém" Q4/2019 se můžeš dočíst na hybridu, tam z toho mají místní nadšenci (spolu s redakcí) Vánoce :-)
Jenom zamindrákovanej Mareček ve své zaprděné jamce stále ještě nezažil svoje 3. vánoce. B-]
Jak malo staci ke stesti. Tesla nebyla ve ztrate (diky prijmu za emisni povolenky), tak byl kvartal skvely.
Jestli ono to nebude tim, ze toto neni financni revue, ale autorevue. ;-)Ackoliv by se to tu uplne klidne mohlo jmenovat VWrevue.cz, ani o financnich vysledcich Konzernu se tu nepise. Takze proc by se melo o Tesle?
O stratach sa tu vzdy pisalo...
Tak ony ztráty nejsou zase tak obvyklé a v tom je Tesla právě tak trochu výjimka. Když ve ztrátě není, tak je to snad normální stav, ne?
Neobvykle v čom? Ktorá nová automobilka za posledných 10rokov je zisková?
Vrchol byl před týdnem kolem $960, teď už to klesá. Ten, kdo to trefil, nebo alespoň kolem $900, mohl vydělat na shortu :-)
A co ten, který koupil na jaře za 180 a nyní prodal za 900? Ten vydělal na čem? Uvědomujete si, že jsme dokázali světový rekord v růstu akcií jediné firmy za jediný rok?
Ten vydělal na růstu, samozřejmě. Proč se ptáš jako hlupák?
skor opacne, kto trafil spodok poklesu pred par dnami ma vacsiu istotu, ze tam kde bol vrchol za par tyzdnov znovu budeme...
Hra s ohnom.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.