Zákaz vození dětí ve vozíku za jízdními koly není definitivní

Zákaz vození dětí ve vozíku za jízdními koly není definitivní

Informace o zákazu používání vozíků, do nichž cyklisté na cesty ukládají svá dítka, má další pokračování. Po té, co se v minulých dnech objevily informace, že cyklovozíky za současných předpisů nesmějí na silnice ani na cyklostezky, to nyní zase naopak vypadá, že tento doplňkový dopravní prostředek bude legalizován. Na ministerstvu dopravy se totiž bude debatovat o tom, na kterých komunikacích by cyklisté vezoucí děti v přívěsném vozíku mohli případně pohybovat.

Z dřívějších vyjádření zástupců resortu dopravy a policistů vyplynulo, že pokládají takovou přepravu v běžném provozu za nebezpečnou. Cyklista podle nich nedokáže pohyb přívěsu kontrolovat. Proti tomu ovšem hovoří praxe z okolních zemí, kde se s vozíky na silnicích jezdí, nebo se jejich uzákonění připravuje.

Na ministerstvu dopravy vznikla před časem cyklokomise a jedním z jejích cílů je prosadit i přívěsné vozíky. Kvůli tomu se bude muset novelizovat zákon o provozu na pozemních komunikacích a jasně takovou přepravu definovat v příslušné vyhlášce. „V současné legislativě je používání vozíků nejasné. Nikde není napsáno, že jsou zakázané, ale ani povolené. Policie se proto opírá třeba o paragraf, který říká, že jde o rušení plynulosti a bezpečnosti silničního provozu,“ řekl AutoRevue.cz člen cyklokomise a týmu národního cyklokoordinátora Květoslav Syrový.

Posun v názorech na ministerstvu dopravy je podle něj způsobený i příklady ze zahraničí. „Mohlo by se taky stát, že by Česku zůstalo evropským ostrůvkem, kde by se přívěsné vozíky nesměly používat. Vozíky letos dokonce legalizuje i Slovensko a Polsko. Statistiky říkají, že loni došlo na našich silnicích k jediné nehodě s cyklovozíkem, při níž utrpěl vážnější zranění rodič na kole než dítě ve vozíku. V konečné fázi by mělo být na uvážení rodičů, jestli se s dítětem vydají na nějakou frekventovanější silnici,“ pokračoval Syrový.

„Při jednání na ministerstvu se proti sobě postaví pozitiva a negativa a posoudí se, jakým směrem se vydat. Cyklokomise chce prosadit, aby vozíky mohly na stejné komunikace, kam smějí cyklisté. Časem by se měl ministerským návrhem zabývat příslušný poslanecký výbor. Chceme, aby se o přívěsných vozících diskutovalo už na prvním poprázdninovém jednání sněmovny. Věříme, že se to do konce roku stihne uzákonit a příští sezonu budou moci rodiče s dětmi bez rizika pokuty vyjíždět na cyklovýlety,“ dodal.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků