Zákaz vození dětí ve vozíku za jízdními koly není definitivní

Zákaz vození dětí ve vozíku za jízdními koly není definitivní

Informace o zákazu používání vozíků, do nichž cyklisté na cesty ukládají svá dítka, má další pokračování. Po té, co se v minulých dnech objevily informace, že cyklovozíky za současných předpisů nesmějí na silnice ani na cyklostezky, to nyní zase naopak vypadá, že tento doplňkový dopravní prostředek bude legalizován. Na ministerstvu dopravy se totiž bude debatovat o tom, na kterých komunikacích by cyklisté vezoucí děti v přívěsném vozíku mohli případně pohybovat.

Z dřívějších vyjádření zástupců resortu dopravy a policistů vyplynulo, že pokládají takovou přepravu v běžném provozu za nebezpečnou. Cyklista podle nich nedokáže pohyb přívěsu kontrolovat. Proti tomu ovšem hovoří praxe z okolních zemí, kde se s vozíky na silnicích jezdí, nebo se jejich uzákonění připravuje.

Na ministerstvu dopravy vznikla před časem cyklokomise a jedním z jejích cílů je prosadit i přívěsné vozíky. Kvůli tomu se bude muset novelizovat zákon o provozu na pozemních komunikacích a jasně takovou přepravu definovat v příslušné vyhlášce. „V současné legislativě je používání vozíků nejasné. Nikde není napsáno, že jsou zakázané, ale ani povolené. Policie se proto opírá třeba o paragraf, který říká, že jde o rušení plynulosti a bezpečnosti silničního provozu,“ řekl AutoRevue.cz člen cyklokomise a týmu národního cyklokoordinátora Květoslav Syrový.

Posun v názorech na ministerstvu dopravy je podle něj způsobený i příklady ze zahraničí. „Mohlo by se taky stát, že by Česku zůstalo evropským ostrůvkem, kde by se přívěsné vozíky nesměly používat. Vozíky letos dokonce legalizuje i Slovensko a Polsko. Statistiky říkají, že loni došlo na našich silnicích k jediné nehodě s cyklovozíkem, při níž utrpěl vážnější zranění rodič na kole než dítě ve vozíku. V konečné fázi by mělo být na uvážení rodičů, jestli se s dítětem vydají na nějakou frekventovanější silnici,“ pokračoval Syrový.

„Při jednání na ministerstvu se proti sobě postaví pozitiva a negativa a posoudí se, jakým směrem se vydat. Cyklokomise chce prosadit, aby vozíky mohly na stejné komunikace, kam smějí cyklisté. Časem by se měl ministerským návrhem zabývat příslušný poslanecký výbor. Chceme, aby se o přívěsných vozících diskutovalo už na prvním poprázdninovém jednání sněmovny. Věříme, že se to do konce roku stihne uzákonit a příští sezonu budou moci rodiče s dětmi bez rizika pokuty vyjíždět na cyklovýlety,“ dodal.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Coupe 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků