Zákaz vjezdu nákladních automobilů platí nově i pro vozy do 3,5 tuny

39 komentářů

Pavel Koníček
28. srpna • 13:47

Tak máme už 28.8.2016 a značka nějakou dobu platí. Jezdím dodávkou a každý den musím porušovat zákon, a to jen proto, že to prostě obce neřeší. Je tolik míst, kde vidím takovou značku bez dodatkové tabulky a já tam jedu jako zásobování, a opravdu nevím, co dělat, protože když přivezu zpět zboží do firmy, že jsem tam nemohl vjet, tak mě vyhodí a kolega už za to dostal pokutu, tak spoléhat na to, že policie používá selský rozum, tak to taky nejde. Tato značka vznikla proto, aby velká těžka auta nejezdila někam, kam se nevejdou, jenže se pak začala dávat i jinam a teď je skoro všude. A firmy jsou většinou v zákazu, tak se pak nedivme, že skoro všichni tuto značku ingnorují.

Ben
11. srpna • 0:10

Tak jsem si koupil picup,s tím jak si budu vozit stavební material,žrádlo pro psi,uhlí a obilí z prodejen uprostřed města,a nyní kroužím okolo,všude zákaz.Asi si to mám na okraj města donýst na zádech.Kdo tohle vymyslel?Doplatí na to i prodejci ze středové části města,čili všichni zúčastnění.

jarin
12. února • 16:49

Co si myslíte,že živíme tu tlupu darmojedů ve státní zprávě jen tak?musí vždy vymyslet nějakou kravinu,aby se mohli chlubit,jak jsou dobří,že to zrušili.Nejlepší recept propustit 30 až50 % státní správy(netýká se hasičů,policistů,vojáků,učitelů,záchranářů),zbytek by musel konečně pořádně makat,jako musí lidi ve firmách.P.S. pro min. fin. 1ůředník měsíční náklady cca1000000 mil.,1 ůředník na pracáku 30000 ůspora 30miliard ročně,máte prachy na učitele atd...

Fabiatik
9. února • 6:24

Když vjede do nějakého zákazu třeba Škoda Fabia combi nebo jiný podobný vůz N1, tak stejně nikdo na pohled nepozná, že se jedná o "náklaďák". Mřížky už nemusí být namontovány a i kdyby byly, tak se podle nich nedá pouhým pohledem z venku jednoznačně určit, že to není osobák, ale náklaďák. Kdo by spočítal na parkovišti před obchoďákem, kde je zákaz vjezdu náklaďáků, kolik tam je osobních a kolik nákladních aut N1?

Honza
3. června • 17:54

Přátelé drazí, tady v Plzni na třech velkých sidlištích je tato značka, zákaz vjezdu pro nákladní automobily s dodatkovou značkou "jen zásobován" už nám všem chodí preventivní upozornění, za stěrač od městské policie, že se to bude brzy nekompromisně pokutovat. My osvč s pickupama jsme nešťastní, vlastně se nedostanem ani do kanceláře, do skladu, ani domu, musíme parkovat na vzdálených odstavných parkovištích. Na úřadech si možná plácají po zádech jak šikovně vyřešily, chybějíci parkovací místa na sidlišti, ale si budeme muset koupit asi ještě jedno auto bez přepážky. :-/

úředník
9. února • 8:54

Myslím, že to označení N1 už v malém TP (tedy v Osvědčení o registraci vozidla - OORV) nějakou dobu není. V tom OORV ke kombíkům, které byly kdysi původně na leasing, bylo v TP uveden N1. Po ukončení leasingu (a tedy převodu na nového majitele) v novém OORV už tam není N1, ale v kolonce "1. Druh vozidla" je uvedeno "Osobní automobil - montážní". Podle tohoto popisu se tedy zjevně nejedná o náklaďáky ...Tzn. mohlo by v tomto případě jít spíš o to, aby výrobci značek mohli získat zakázky na výrobu dodatkových tabulek k původním značkám?

eLzyx
9. února • 9:20

asi to na úřadech "stříleli" jak se jim zamanulo ... http://forum.skodahome.cz/uploads/post-33603-0-1447... ...

Driver
9. února • 14:18

Možná to je ta Combi verze, co má od "B" sloupku dozadu místo skel plechy a místo zadních sedaček tam má jen nákladní prostor, prostě pikap v kombíku.

Net
10. února • 8:59

Stačí mříž za sedačkami a z auta jde udělat N1.

Sarcasticus
9. února • 10:21

Taková Octavia jako skříňový náklaďák to musí být zajímavá nadstavba - že by něco jako bývala skříňová Avie nebo Praga V3S? Kdoví, jestli nějaká Škoda Octavia existuje i v nákladním provední jako valník, cisterna, bagr nebo třeba autojeřáb? ;-)

Net
10. února • 9:02

Octavia, Passat a pod. jsou často "Nákladní automobily skříňové," stačí mříž nebo jiné pevné oddělení zavazadlového prostoru. nevím, jestli to usnadňuje daňové úlevy, nebo proč se takový očividný nesmysl vymyslel.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nowy
14. února • 18:02

Ano, bylo to zvýhodnění u použití daně z přidané hodnoty. Jinak to žádný efekt nemělo.

eLzyx
9. února • 7:48

aneb, když nic neuděláte, nemáte se čeho bát. Znám ty policejní metody, nahodilé odchytávání pro důvodné podezření ze spáchání přestupku ... a když nic jiného nenajdou, tak se jim ten "náklaďák alias N1 v dokladech" bude sakra hodit. Přeci tě nepustí bez placení ...

OMG
9. února • 6:59

Každý policajt má online či přes vysílačku přístup do evidence vozidel, takže to zjisti za pár sekund.

P.
8. února • 21:51

;-) chichi.... hadate se tu pekne.. N1 versus M1 a k tomu treba i vlek....
Pokud mate v technicaku M1 OSOBNI automobil, muzete dle vaseho ridicskeho opravneni (B, B+E) tahat vlek, jakej utahne auto a vas ridicak.... a porad jste OSOBNI automobil.... takze znacka se vas netyka...
A nasadim vam brouka do hlavy..... co si myslite o tom zakazu na dalnici pro nakladaky (N1) a takovy pekny kamion tazeny tahacem, co je homologovanej jako traktor a ma maximalku 80 (ci vice) ? Napr Tatraktor ;-)) Ten totiz muze vesele vsude, kde je zminovany zakaz (pokud tam neni jeste neco extra o hmotnosti na jine znacce), muze vesele predjizdet, vjizdet do toho zakazu atd... je to totiz TRAKTOR ;-)) A ted se pohadejte a roztrhejte si obcanky, kdo kam muze a co znamena znacka ;-))

eLzyx
8. února • 23:34

nevidím tu žádný náznak hádky :-O . Pouze kultivovanou diskuzi, kdy dochází k rozvíjení nějaké myšlenky.
Ta tvá poznámka o traktoru je taktéž zajímavá, nicméně asi bych doporučil návštěvu nějakého specialisty na duševní zdraví. A nemyslím to zle. Nepřijde mi normální předjímat hádku tam kde není a na základě tohoto bludu do toho ještě šťourat, což ve výsledku působí směšně.

Fantomas
8. února • 17:34

Takže se to týká pouze značky B4?
Mám to teda chápat tak, že silueta náklaďáku někdy znamená opravdu jen náklaďák a někdy všechna nákladní vozidla? :-))
Je skvělý dělat ve všem co největší bramboračku. To pak nikdo neví co vlastně platí a bezvadně se kasíruje.

Driver
8. února • 20:17

A proč myslíš, že tato změna nastala. Aby v tom byl hokej. Lituji cizince. Ti to nemohou tušit.

Driver
8. února • 10:43

Takže N1 nesmí.
Ale také nesmí M1+těžký vlek.
A řídí se to součtem celkových nebo pohotovostních obou vozidel?
A je ten limit v tomto případě 3500kg nebo může 4250kg B96 převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 4250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu?

eLzyx
8. února • 10:46

nenapadá mě, proč by tam nemohl vjet M1 osobák s těžkým vlekem. Nic takového ta značka nezakazuje.
Vjezd takové soupravě zakazuje akorát značka B13 (Zákaz vjezdu vozidel, jejichž hmotnost přesahuje vyznačenou mez)

Driver
8. února • 12:00

Takže Fabia N1 má něco přes 1000kg a nesmí a M1 (MB ML) s vlekem v 4,5 tunové soupravě může?
Super :-))A mimo téma.
Jak je totéž u zákazu předjíždění?
Zákaz předjídění nákladních vozidel BEZ DODATKOVÉ ZNAČKY.
Tam může tedy jak ta N1 Fabia, tak ten M1 s vlekem celkem 4,5tuny?

mpolan
8. února • 12:13

M1 je pořád M1, nejedná se o nákladní vozidlo dle kategorie. Takže ten by mohl.

eLzyx
8. února • 12:11

dle mého názoru je to tak, N1 fábka má smůlu, zatímco velké SUV nebo osobní dodávky s vlekem nemají problém.
Zákaz předjíždění B22a se tušímže neměnil, takže N1 dodávka do 3,5t nemá s předjížděním problém, dokud za ní nepřipřahneš vlek se kterým přesáhneš 3,5t.
Je v tom maglajz.

mpolan
8. února • 12:14

Driver spíš asi myslel na dálnici, kde je zákaz vjezdu nákladních aut do levého pruhu. Tam jsem moc zvědav, jak to vyřeší...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Driver
8. února • 12:35

Přesně. Prostě na dálnici je zákaz předjíždění nákladních vozidel a není dodatková s omezením váhy. No a těžký osobák M1 s těžkým vlekem je přes 3,5 tuny. Může nebo ne? Je v tom hokej! (Není ve smyslu této značky bráno jako nákladní vozidlo každé vozidlo nebo souprava přes 3,5 tuny, byť je N1? Nebo záleží na techničáku? Protože auto mám M1 ale vozík se jmenuje: (čtu přímo z OTP): PŘÍVĚS NÁKLADNÍ. Tak nevím.

Driver
8. února • 12:37

Oprava, byť je M1

Vana666
8. února • 9:54

A jak je to se zákazem předjíždění pro nákladní auta ? Ten už platí taky pro všechny nebo zůstalo že jen nad 3,5 tuny ?

Ijon
8. února • 9:58

Tato značka se od 1.1.2016 nemění, měla by zde zůstat platnost nad 3,5t

Vana666
8. února • 10:01

dík

eLzyx
8. února • 10:44

ale bacha na cedule upravující jízdu v pruzích, tam bude B4, takže prakticky zákaz předjíždění pro nákladní vozy

Vana666
8. února • 12:45

I když to na první pohled vypadá prakticky stejně, je mezi zákazem předjíždění a zákazem vjezdu veliký rozdíl. Především v bodech a pokutě

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
eLzyx
8. února • 14:12

jj, mohl jsem i na tohle upozornit, obzvláště když počítám s tím, že se někteří policisté budou snažit onen bezbodový zákaz vjezdu napasovat právě na to bodované předjíždění.

OMG
8. února • 23:25

U předjíždění je to, alespoň na dálnicích jednodušší, nákladním vozům nad 7500kg a soupravám o celkové délce nad 7 m, tedy i osobákům s přívěsem, nikoli však autobusům, je §36 odst.4 předjíždění zakázáno, pokud by tím došlo k omezení rychlejšího vozidla, což je v podstatě vždy mimo liduprázdnou dálnici. A žádná značka k tomu není potřeba. Ovšem nikdo to nesleduje a nepostihuje, takže jako by nebylo.

eLzyx
8. února • 8:16

ministerstvo lže, protože v okolních zemích(DE,AT,SVK) platí stejný význam značky, jako u nás před novelou.
Kur.vy jedny ministerský, zase někomu přihráli zakázku na značky. Akorát si neuvědomují, že tím likvidují podnikání. Jak mi má do ulice přijet PPL, nebo opravář na pračku? To si něco objednám a pak dva měsíce budu čekat, než jim město vydá povolení vjet do ulice se zákazem vjezdu?

Net
8. února • 14:03

Někde v zahraničí (a nejsem si jistý kde), jsem viděl skoro všude tu značku bez dodatkové tabule ale s malým černým "3,5 t" pod obrázkem náklaďáku.

Ijon
8. února • 8:26

Souhlas, opravdu lze o tvrzení ministerstva s úspěchem pochybovat. Navíc změnu zdůvodňuje Vídeňskou úmluvou z roku 1968! V Německu (a ostatně snad všude v normální Evropě) se touto značkou rozumí zákaz vjezdu nákladních automobilů nad 3,5t. Ťuk-ťukovi lidé mají ale jiný názor...
Opravdu by mě zajímalo nějaké oficiální vyjádření někoho z ministerstva. Takto mám dojem, že se z nás pokoušejí dělat naprosté ovce.

eLzyx
8. února • 8:46

já jsem rozhodnut tuto značku ignorovat.
Ve chvíli, kdy by mě chtěli pokutovat, tak to dávám do správního a klidně i dál. A tam to budu stavět na tom, že nebyl naplněn materiální aspekt přestupku. Přeci není možné, abych do té ulice nemohl vjet třeba nákladní Fiestou (verze VAN) a majitel XC90/Q7 atp. tam mohl naprosto bez problémů. Stejně tak nechápu, proč by do té ulice nesměla zaplechovaná dodávka, přestože stejné auto v osobní verzi tam může.

Ijon
8. února • 9:03

Podle tohoto vysvětlení ministerstvo dokonce vybízí k ignorování. Policie se prý na tuto věc nezaměřuje (muhehe).
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/tiskovezpravy/Vysv... ...
Takže ministerstvo tvrdí, že pokud bude někde samotná značka B4 bez doplnění, znamená sice podle vyhlášky zákaz vjezdu všech nákladních vozidel včetně N1 a dodávek, ale prakticky jen na 3,5t.
Doufám, že podobně tvůrčím způsobem přistoupí k jiným značkám, doporučuji například STOP. Zde by se mohlo doplnit, na jaká auta se nevztahuje, například tuk-tuk ministra dopravy, místní boss a podobně.

jirka
8. února • 7:36

takze cajti budou ignorovat zakon? nesouhlasim pokutovat.

Doporučujeme

Články odjinud