Zákaz předjíždění pro kamiony se rozšíří na další úseky dálnic. Nepůjde pouze o D1

Nedávno zavedený zákaz předjíždění pro kamiony na D1 se rozšíří na další úseky této i dalších dálnic. Někde přitom bude zákaz trvalý, a to již od ledna.

Zákaz předjíždění pro kamiony na dvou úsecích dálnice D1 začal platit teprve od 1. prosince, už nyní však ministr dopravy Vladimír Kremlík oznámil rozšíření tohoto omezení. Na svém Facebooku ministr zveřejnil nové úseky D1 i dalších dálnic, kde bude zákaz platit od 1. ledna 2020. Na nových místech přitom bude zákaz trvalý.

Zákaz předjíždění pro kamiony na D1: Na kterých úsecích bude a jak dlouho?

Zákaz předjíždění pro kamiony na D1: Na kterých úsecích bude a jak dlouho?

Na prvotní dvojici úseků na D1, kde od prosince stojí nové elektronické značky, je zákaz předjíždění pro vozidla s hmotností nad 3,5 tuny proměnný v závislosti na povětrnostních podmínkách a hustotě provozu. O důvodu zavedení těchto opatření jsme se podrobněji rozepsali dříve. Ostatně toto k zákazu píše na svém facebooku ministr:

„Určitě jsme všichni zažili tu situaci, kdy jede kamion a ve vedlejším pruhu se ho snaží předjet druhý kamion, který je jen o pár kilometrů rychlejší. A tak se vedle něj ‚šourá' dlouhé minuty, zpomaluje ostatní a ohrožuje jejich bezpečnost. Chci tomu učinit přítrž​!“ – Vladimír Kremlík

Oprava D1 jde letos do finále. Příští rok bude nejhorší v historii rekonstrukce

Oprava D1 jde letos do finále. Příští rok bude nejhorší v historii rekonstrukce

Trvalý zákaz předjíždění pro kamiony v rozmezí 6-22 hodiny tak bude od ledna rozšířen na dalších 116 km dálnic včetně nových úseků na D1, D5, D8 a D11. Kremlík nakonec dodává, že se jedná o první etapu rozšiřování zákazu. Další omezení budou doplněny v průběhu jara. Přesné stanovení úseků se zákazem od ledna 2020 i prosince 2019 nadejte níže v tabulce.

Nové úseky dálnic s výskytem zákazu předjíždění pro vozidla nad 3,5 t:
Dálnice Od [km] Do [km] Směr Délka [km] Časové omezení [hod] Osazeno
D1 179 203,9 P 24,9 06-22 01/2020
D1 205,5 210,3 P 4,8 06-22 01/2020
D1 210,5 185,85 L 24,65 06-22 01/2020
D5 0 11,5 P 11,5 06-22 01/2020
D5 14,8 22,5 P 7,7 06-22 01/2020
D5 14,8 9 L 5,8 06-22 01/2020
D5 6 0 L 6 06-22 01/2020
D8 0 9 P 9 06-22 01/2020
D8 6 0 L 6 06-22 01/2020
D11 0 8 P 8 06-22 01/2020
D11 8 0 L 8 06-22 01/2020
D1 78,8 103,5 - 24,7 dle provozu a meteo 12/2019
D1 135,5 104 - 29,5 dle provozu a meteo 12/2019
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

dnes | Svět motorů
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků