Zákaz předjíždění pro kamiony se rozšíří na další úseky dálnic. Nepůjde pouze o D1

Nedávno zavedený zákaz předjíždění pro kamiony na D1 se rozšíří na další úseky této i dalších dálnic. Někde přitom bude zákaz trvalý, a to již od ledna.

Zákaz předjíždění pro kamiony na dvou úsecích dálnice D1 začal platit teprve od 1. prosince, už nyní však ministr dopravy Vladimír Kremlík oznámil rozšíření tohoto omezení. Na svém Facebooku ministr zveřejnil nové úseky D1 i dalších dálnic, kde bude zákaz platit od 1. ledna 2020. Na nových místech přitom bude zákaz trvalý.

Zákaz předjíždění pro kamiony na D1: Na kterých úsecích bude a jak dlouho?

Zákaz předjíždění pro kamiony na D1: Na kterých úsecích bude a jak dlouho?

Na prvotní dvojici úseků na D1, kde od prosince stojí nové elektronické značky, je zákaz předjíždění pro vozidla s hmotností nad 3,5 tuny proměnný v závislosti na povětrnostních podmínkách a hustotě provozu. O důvodu zavedení těchto opatření jsme se podrobněji rozepsali dříve. Ostatně toto k zákazu píše na svém facebooku ministr:

„Určitě jsme všichni zažili tu situaci, kdy jede kamion a ve vedlejším pruhu se ho snaží předjet druhý kamion, který je jen o pár kilometrů rychlejší. A tak se vedle něj ‚šourá' dlouhé minuty, zpomaluje ostatní a ohrožuje jejich bezpečnost. Chci tomu učinit přítrž​!“ – Vladimír Kremlík

Oprava D1 jde letos do finále. Příští rok bude nejhorší v historii rekonstrukce

Oprava D1 jde letos do finále. Příští rok bude nejhorší v historii rekonstrukce

Trvalý zákaz předjíždění pro kamiony v rozmezí 6-22 hodiny tak bude od ledna rozšířen na dalších 116 km dálnic včetně nových úseků na D1, D5, D8 a D11. Kremlík nakonec dodává, že se jedná o první etapu rozšiřování zákazu. Další omezení budou doplněny v průběhu jara. Přesné stanovení úseků se zákazem od ledna 2020 i prosince 2019 nadejte níže v tabulce.

Nové úseky dálnic s výskytem zákazu předjíždění pro vozidla nad 3,5 t:
Dálnice Od [km] Do [km] Směr Délka [km] Časové omezení [hod] Osazeno
D1 179 203,9 P 24,9 06-22 01/2020
D1 205,5 210,3 P 4,8 06-22 01/2020
D1 210,5 185,85 L 24,65 06-22 01/2020
D5 0 11,5 P 11,5 06-22 01/2020
D5 14,8 22,5 P 7,7 06-22 01/2020
D5 14,8 9 L 5,8 06-22 01/2020
D5 6 0 L 6 06-22 01/2020
D8 0 9 P 9 06-22 01/2020
D8 6 0 L 6 06-22 01/2020
D11 0 8 P 8 06-22 01/2020
D11 8 0 L 8 06-22 01/2020
D1 78,8 103,5 - 24,7 dle provozu a meteo 12/2019
D1 135,5 104 - 29,5 dle provozu a meteo 12/2019
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

včera | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků
S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera