Jojo smiřte se stim
Ještě k tomu že se tam natlacime. Musíme pane kdyby jsme to neudělali tak u nás jsou tak ohleduplni pani řidiči v osobních autech a především v dodávkách že by jsme tam stali od pondělí do pátku kdyby jsme čekali než někdo z vás dodrží vzdálenost tak aby ten zip fungoval.
Nevím proč tady řešíte zvýšení rychlosti na 150. Nesmyslný zákazem předjíždění se vytvoří 2 souvislé kolony a v obou se najde máslo co to omezí na svoji rychlost. Jinak děkuji naší vládě že opět myslela na nás kamionaky kteří se opět budeme dostávat kvůli jejich vystrelku i o den později za svýma rodinama klobouk dolů. Jinak ještě reakce že cz kamionaci jsou hovada a litevci chorvati a td. Slusnaci promiňte pane ale výsměch napsal jste to přesně naopak nevím kolik toho já jezdíte po dálnici ale při koloně v levém pruhu kde nemají co dělat jdou vidět právě polské litevské slovenské a td zbytku východu a když Česká tam mi věřte že vtom sedí profík z Ukrajiny.
......jako řidič kamionu se přimlouvám aby se zboží (jakekoliv) včetně adr a nadměrů atd. aby se všechno vozilo v osobákách.....Vždyt je to pitomost uznejte to sami....Asi nikdy nepochpim jednání řidičů osobáků třeba na blikání už předjíždějícího kamionu... když už předjíždím proč bliká??? Co si myslí že udělám??Pochopitelně dokončim předjíždění nebo mám snad šlápnout na brzdu a blikajícího zabít,???Nechápu myšky před kamion to udělá jen sebevrah....on i prázdnej kamion má kolem 15 tun misto přidání jednoho pruhu nás omezujou blbostma.... a kdopak na to asi nejvíc doplatí co?? No my všichni ....Co takhle trochu víc tolerance,trpělivosti a hlavně klidu......přeji pěkný den a bez nehod.....
Není dobré řešení zakázat všude předjíždění nad 3.5t,bylo by vhodné nahradit větší část zákazem předjíždění nad 7.5t nebo pak zvlášť jen vozům s přívěsy,a různě kombinovat vzájemně dle povahy situace,tohle pochopí jen ten,kdo denně jezdí a vnímá,co se kde děje.V evropě to je rozumem rozlišeno,každá značka má jiný efekt a vhodná konfigurace zvýší propustnost více,než jen tupě rozsívat pouze značky 3.5t. To potom nastává jo-jo efekt.JO-JO funguje takto,máme stále se opakující úseky,kdy je zákaz předjíždění nad 3.5 a potom následuje úsek,kde je předjíždění povoleno.Co se děje? V zákazu předjíždění se se naakumuluje "vlak" vozů nad 3.5t v pravém,kteří nemohou předjíždět,ovšem poté nastane situace,že všichni prázdí a poloprázdní z pravého skočí do levého a předjíždí i několikakilometrové kolony,a nepustí v podstatě žádný osobák,protože brzy nastane úsek,kde bude zákaz předjíždění,takže celkově se propustnost zásadně nezvyšuje,i když jakés takés řešení to je..Ovšem počítejte s tím,že jakmile přijde úsek,kde se nesmí předjíždět,tak se objeví např dodávka,která je nad 3.5t a předjíždět nesmí,jenže ona je prázdná a váží ve skutečnosti jen 3.0t a i když to není argument,tak on prostě spěchá,a tak letí třeba i s vlekem v tom levém nějakých 105kmh a všechny předjede.Když ne tento,tak třeba nějaký důchodce wartburgu,atd...Samozdřejmě sem tam nějaký borec s cisternou,nebo tahač bez návěsu,a další porušují zákaz,a ve výsledku se skutečně celková propustnost nijak závratně nezvyšuje.Co chci říct? Nedávat slepě všude omezení,zákazy,ale začít dopravu už konečně řešit.Jinak zastávám názor,že jsou větší komplikací pro provoz "slušní sváteční řidiči,kteří jedou v levém,neporušují max.rychlost a že brzdí půl dálnice je nezajímá. Proti tomu je pár bezohledných kamionů nic. Obojí obtěžuje/ohrožuje,ale skutečně není problém jen v kamionech.NE,PROBLÉM JE V TOM,CO VIDÍTE I VTÉTO DISKUSI,KAŽDÝ DESÁTÝ ABSOLUTNĚ NEZNÁ PŘEDPISY,DODRŽUJE V-MAX A PŘITOM PODJÍŽDÍ ZPRAVA MIMO OBEC,NEBO SE NEUMÍ ŘADIT V PRUZÍCH,PROSTĚ UŽ JEDNOU PŘESTAŇTE VŠECHNO HÁZET *JEN* NA KAMIONY,takto realita nevypadá..
jak tady kazdej druhej prudi auta se znackou s A. Jste mindarci zakompexovany nic vic.Ja trebas ted jel do Plzne a to sem v Praze teda nevidel aby kazdy 3. auto svitilo mlhovkama za krasneho slunecneho dne nebo to jes nad v okoli Plzne nejaka moda? Plna cara Plyenakum taky nic nerika a predjiydeni pred horizontem taky. Vsechno ya jednu jizdu do Plzne a vsechno to byli mistni. Verim tomu, ze je to tak i v okoli jinech mest tohle je jenom priklad nic proti Plzenakum nemam, jenom mi prijdou smesny ty kecy o prazacich...Staci se podivat na statistiky nehodovosti a hned vydite kde jezdej paka, co moravaci?
Co ja vetsinou vidim v okoli Prahy, tak jsou vidlaci "S", "A"cka vetsinou jezdi slusnejc. To samy plati o praseni uvnitr Prahy, klickovani mezi autama v kolone, z pruhu do pruhu, jen aby dojeli na Barandak driv :)Co se tyka Plzne, je to fakt katastrofa oproti Praze, nez se rozjedou na semaforu, tak je cervena, to je nejmensi zlo. Asi tam maji vetsi podil klouboucniku :D Ze z Plzne treba na KVary nebo Budejky to je taky porod, magori litaj kylopade pres plnou i pred horizontem nebo jedou 3 vedle sebe. Ale to je pomerne casty i na jinejch okreskach...
sorry za opakovanej prispevek nejak mi blbne net
2) Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru své jízdy.....Vždyť to tam píšou... vybočuje. Ne vybočil. Tudíž nesmí omezit při vybočování (nesmí tam někomu vjet aby ten rychleji přijíždějící nemusel brzdit). To je ale něco jiného než když budete předjíždět a následně se objeví někdo rychlý a bude muset přibrzdit. Protože jinak by byl levý pruh automaticky vyhrazen jen pro nejrychlejší auto (bez ohledu na max povolenou rychlost). Představte si, že bych za Prahou nasadil dejme tomu rychlost 200km/h. Potom všichni, kdo jedou pomaleji v levém pruhu a omezili mě (musel jsem kvůli nim zpomalit i když jsem je viděl na stovky metrů) porušují zákon (já samozřejmě taky). To je nesmysl.To je něco jako pokud by neplatil paragraf o přiměřené sebeobraně, vy by jste se nemohl útočníkovi nijak fyzicky bránit protože facka by byla trestná.
MYslím si, že D1 je tankodrom, kde se moc rychle nejezdí. Když jako kamioňák potkám Aviatika, je to katastrofa a zejména v kopci, kde jemu to jede 50 a mě 90 by mě nikdo k zákazu předjíždění nedonutil. Skoro nikdy jsem neomezil žádný osobák a když, tak jen proto, že při zahájení předjíždění nebyl v dohledu a přiblížil se rychleji. Profíci nedělají takový zmatek na silnici jako osobáky, ty jsou na zúženích či zpomaleních a zejména odbočeních často nebezpeční, hlavně tam vznikají nehody...
Sakra a já věřil, že tam maj tým odborníků.
1) Vybudovat 3.pruh po celé délce D1.Na tom se asi shodneme všichni. V jednom předešlém příspěvku byla pěkná kalkulace, ze které vyplývalo, že i když máme 1km dálnice asi nejdražší na světě, tak se to ve srovnání s náklady spojenými s bouračkami, kolonami apod. se výstavba 3.pruhu pořád vyplatí.2) Kontrolovat, aby pomalejší vozidla jela v pravém pruhu.Bez tohoto nemá smysl opatření 1). 3) Povolit na dálnicích max.dovolenou rychlost 160km/h.Nejprve na vybraných úsecích, později po vyhodnocení zkušeností eventuálně rozšířit na celou D1.Stejně už se tak v reálu jezdí !!!To přece víme všichni, kdo tam jezdí.Musíme si uvědomit jednu věc: D1 se stavěla v době, kdy počet aut a tedy i hustota provozu byla nesrovnatelně menší, než je tomu dneska. S trochou nadsázky se dá říct, že k totálnímu ucpání dálnice by stačilo striktně dodržovat silniční zákon a maximální dovolenou rychlost. Případné zvýšení maximální dovolené rychlosti by se jen přizpůsobilo realitě.Došlo by k "naředění" dopravy - určitá část vozidel by na dálnici fyzicky strávila kratší dobu a ted pravděpodobnost vzniku kolizních situací způsobených těmito vozidly by se snížila. Prostě na dálnici by se jakoby pohybovalo méně vozidel - jako dřív. Navíc by ubylo "šneků", kteří si jedou v levém jízdním pruhu a i když vidí rychlejší auto za sebou, tak si říkají "stejně nemůžeš jet rychleji než 130km/h" a neuhnou a neuhnou.Dohledem nad dodržováním maximální dovolené rychlosti je pověřena a zodpovídá za něj policie a nikdo jiný!!!Absolutně neuznávám samozvané "strážce zákona", kteří pod záminkou dodržování zákona brzdí ostatní.Dejme tomu jedu 135km/h, předjíždím pomalejší auto a zezadu za mnou se přiřítí třeba audina 170kou a viditelně spěchá. Nemám právo ani není mým úkolem a ani k tomu nemám oprávnění tohoto rychlejšího řidiče "umravňovat". Pokud ten řidič má ke spěchu své důvody, nehodlám v této rychlosti zkoumat, jaké jsou to důvody - to je jeho věc. A je potom věc policie, aby ho případně změřila a pokutovala.Já takovému řidiči vždycky co nejrychleji a pokud možno co nejbezpečněji uhnu!!! On je spokojený a v klídku, já také (nemám mindrák z rychlejších a silnějších aut), oba jsme tuto situaci přežili ve zdraví a bez úhony a o to jde přece především - přežít D1.4) Zavést povinné pravidelné přezkoušení řidičů všech vozidel.Každé auto musí v určitých zákonných lhůtách na STK, kde prověří jeho technický stav. Ale ruku na srdce - jaký je podíl nehod způsobených skutečně vinou špatného technického stavu vozidla a jaký je podíl nehod způsobených chybou řidiče? Podle mého názoru je podíl nehod způsobených chybou řidiče jednoznačně vyšší. A když se tedy pravidelně musí kontrolovat technický stav vozidla, bylo by správné obdobné opatření zavést i u řidičů.Je spousta řidičů, kteří udělali řidičák třeba před 30-40 lety, od té doby se dost věcí změnilo. Kolik z nich si vzalo do ruky novelu silničního zákona a nastudovalo si změny? Jsem pro to, aby se řidič povinně například jednou za 5 let podrobilo přezkoušení ze znalosti silničního zákona a taky lékařské prohlídce, zda je vůbec ještě schopen řídit motorové vozidlo. Auto se může stát a stává vraždícím nástrojem. Někdo klidně může namítnout, že starší řidiči nejezdí jako blázni - ano, to je pravda. A zároveň je ale pravda, že právě tato kategorie řidičů (zejména tzv. "sváteční řidiči") se i přesto stává zdrojem kolizních situací.5) Teprve až na jednom z posledních míst bych volil zákaz předjíždění pro kamiony v určitých úsecích D1.Nejsem řidič kamionu a i když mi kamiony předjíždějící se do kopce taky vadí, tak alespoň z mého pohledu je kamion menší nebezpečí než řidič osobního automobilu. Řidiči kamionů - na rozdíl od řidičů osobáků - se podle mého názoru nechovají tak zbrkle a nepředvídatelně jako spousta řidičů osobních aut.Dost často se mi na D1 stává následující situace: Dojíždím v levém pruhu kamion, za kterým se vleče osobní auto a už z dálky vidím, že ho nehodlá předjet. Ale v okamžiku, kdy mi k němu chybí jen pár metrů a kdy ho už téměř míjím, najednou ten osobák vyhodí levý blinkr a ve stejném okamžiku začne těsně přede mnou přejíždět do levého pruhu - prostě situace na mrtvici. Jednou se mi to stalo 4x během jediné cesty Brno - Praha. Takhle se to prostě nedělá!!! Přece když chci předjíždět, tak se podívám do zpětného zrcátka, pak vyhodím blinkr, znovu se podívám dozadu a pak teprve předjíždím. 6) Zákaz jízdy kamionů při vyhlášení kalamitního stavu - to nic neřeší.Spíš bych byl proto, aby se policie zaměřila víc na kontrolu stavu kamionů - nesjeté gumy, zimní výbava atd.Nemají to kamioňáci ani v tomto ohledu tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát.Já jako řidič osobního automobilu jsem zároveň i jeho provozovatelem a vlastníkem.Naopak řidič kamionu je v převážné většině opravdu jen jeho řidičem. Vlastníkem a provozovatelem kamionu a tedy tím, kdo stanovuje co a jak bude (jestli bude kamion přezut na zimní gumy, kdy půjde na údržbu apod.) je obvykle řidičův zaměstnavatel. A řidič kamionu často musí volit mezi tím, že buď odmítne jet, dostane padáka a přijde o své živobytí, nebo tím, že jede, i když ví, že není úplně všechno v pořádku.Já jako řidič osobního automobilu ve srovnání s řidičem kaimonu jsem na tom nesrovnatelně líp - sám sebe nevyhodím.
Bohužel, s dálnicemi je to jako s ostatními veřejnými statky. Pokud jsou zadarmo, nebude jich dostatek. Takže zpoplatnit užívání: D1 za 5 kč/km, R10 za 2 kč, atd. Umožnit jízdu mezi 22 a 05 zdarma.Dostanete spoustu sockoidních popelnic ze silnice.
Ano a český národ se přesune z dálnic na okresky a obce budou zase přeplněné dopravou.
A točíme sa stále okolo toho istého-pokiaľ sa nepostavia nové a neopravia stávajúce cesty,tak na množstvo áut ktoré tu jazdí nepomože ani bodový systém,ani ďalšie "rádoby" opatrenia.Včera som sa pobavil keď oficiálne vyhlásenie k najmenej mŕtvym na cestách v 1.mesiaci roku znelo asi takto:" vodiči sa zľakli stúpajúcej tragickej krivke nehod a začali dodržiavať predpisy."To vskutku vyplodí len chyrý štátny úradník.
Princip značek zakazujících v některých místech jízdu kamionu v levém pruhu podporuji, ale bude to na nic. Protože kde není sankce, předpisy se nedodržují. * Viz rozsáhlá diskuse o jízdě středním pruhem na 3proudové dálnici u Prahy: zcela jasně to odporuje § 12 "Zákona o provozu na....", děje se tak pořád, ale ještě jsem neviděl-neslyšel, že by za to někdo někoho pokutoval. Přitom by stačilo tak málo: záznam z kamery na některé rampě přes dálnici a předvolávat si řidiče ke správnímu řízení. K tomu trochu publicity na Nově a za chvíli by i blbečkové věděli, že se jezdí vpravo a z pravého pruhu smí vykouknout jen při předjíždění - a hned zas hupky zpět!*§ 18 - Rychlost jízdy - "Řidič nesmí ....omezovat plynulost provozu .... zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním. Tady není co řešit: každý kamion, který svým předjížděním zásadně zpomalil kolonu aut za sebou, může dostat pokutu. A dostává? Ne, postavíme další značky.Takže značky draze osázíme, kamiony se budou dál ve stoupáních předjíždět rozdílem rychlosti pár km/h a nic se nebude dít.
a není to také o tom, že nám tu schází trochu tolerance? Tím myslím, jak ty, co jezdí rychle, a občas můžou trošku počkat, tak také ty, kteří jezdí pomalu, a můžou sem tam uhnout... B-] Lidi, stále se ohlížíte na západ, a nic pro ti neuděláte...;-)
To chceš po ovcích moooc
nejde o brždění,stačí jen rozsvítit brzdový světla..a bl.bečky, kteří se lepí na zadek a dálkovýma si vynucují cestu, nesnáším..neuvědomují si že když pustí dálkovky někomu do zrcátek, dotyčný pak skoro nic nevidí..a když nevidím,raději zastavím než do někoho narazím...asi máš taky aspoň dvoulitra a A na značce viď? rád se lepíš?až ti někdo přibrzdí doppravdy,protože bude muset, budeš na rozbití držky TY, protože mít rozbitý auto kvůli nějakýmu blbečkovi, co nedodržel vzdálenost,naštve..a jistě by mě při tom náruzu luplo za krkem a začala bolet hlava..aspoň měsíc..hm?pojistku mám slušnou, bral bych stejně jako když chodím do práce a pak ti šel jen zamávat k soudu
Az ti nekdo rozbije kedluben ndiv se.
A jeste bych te tady chtel pochvalit za vecnou argumentaci - zadne honeni ega ani delani ramen, prijemne se to cte B-]
Koho za bileho dne oslni dalkova v zrcatku, ma spatny zrak a za volantem nema co delat.
nevim no ale ja fakt nesnasim kdyz jedou stejne pomalu dva kamiony vedle sebe. a kolona je v obou pruzich...
Ono by stačilo, aby zakázali na dálnici vjezd aviim a podobnym radoby nakladakum, který do kopce jedou 50... Ty jelita tam nahoře si vozí prdele v Mercedesech s řidičem a když jedou po D1, tak asi chrapou, nebo ja nevim... kdyby alespon jednou nechrapali, tak by nemohli vymyslet takovou hovadinu...
Jelita nahoře je kdo?:-O MB měl Havel a ministr zahraničí.Jinak nikdo.Navíc tu převládají Mercedesy jako vozy SUV- další rarita ve světě.:-D A těmi jezdí ti s mřížkama. Tam je slůvko jelito málo výstižné...
D1 je nase nejdelsi dalnice a jeste dlouho nebude prekonana. Na svou dobu a moznosti byla resena dobre. Kdyz vidim co se "postavilo" za poslednich takrka 20 let (zmatku), kdy kazdy dalsi km je neskutecny porod a kvalita mizerna, tak na mne nejak doleha nostalgie.
Pokud tam nejkay ... dal opravdu zakaz na 3,5t a ne zakaz nakladnim nad 3,5t (coz je v Evrope sand jen na okruhu Brusela), tak to zase pekne zvoral. Cesta busem do Brna se protahne na 2nasobek.Dale predpokladam, ze se ten zakaz da do stoupani, kde dochazi diky nekdterym podmotorizovanym vozidlum (Liaz, starsi Mercedes nebo ty pres 10let stari) k velkemu zpomaleni a tim nutnosti ostatnich k predjizdeni. Timto se cela kolona zpomali na nejakych 30-40km/h a uvidme. Ja i jako neridic nakladaku se bojim dosti hrozne situace.Nekdo to tu porovnaval s dalnici do Bratislavy. To se neda vubec porovnat. D1 ma hodne exitu a najezdu, ktere ted nejpise budou kamiony svoji pomalou jizdou blokovat a stresovani ridici budou najizdet za kazdou cenu, cim vzikne hodne koliznich situaci. S tim snehem je ot super. Sprava to nedokaze uklidit, tak to zablokujeme. Frantici uz sipou pomalu pri +10^C. Nemci maji v pripade predpokladu rozestavene sypace na odpocivadlech v pohotovosti. Chapu, ze pri opravdove kalamite se to zvladnout neda, ale to je tak 10% kalamitnich stavu na nasich silnicich.NO, PRAVDU UVIDIME TAK DO MESICE.
Omlouvam se za ty zprehazena pismenka, ale jeste dodam:kamos dela u jedne kurirni sluzby a pri jedne z kalamit vsichni jeji ridici pocitali pocet sypacu a radlic v Praze pri hustem snezeni.Jednen kropici vuz (predpokladam, ze "sypal" nejakou tekutou latkou), ale to i svedci, jak se ti u nas dela.
S prazskou udrzbou komunikaci mam ty same zkusenosti - sypace a pluhy se objevi obvykle az davno po tom co snih sleze :-(
NO tak ja už taky vidím že když se odstavej kamiony do odstavného pruhu při kalamitě a čistou náhodou projede kolem zhrnovač"nedej bože dva" tak ty kamiony pekně zahrnou a ti si potom budou must počkat do jara až sleze sních. A nebo to zkusí projed a to dopadne tak že buď se zaseknou nejako šprajclí mezi pruhama a nebo je to stáhne do pangejtu a potom se zase bude muset zastavit dalnice aby vyprostovaci je mohli odsud dostat. Tekze jen tak dááál. "Dobrej zakon"
tak zaprvé si je třeba uvědomit, že silnice jsou stejné, aut je víc... čili doprava houstne. auta se předjíždějí, kamiony pomalu (ale pozor... když ten před vámi jede o 3kmh pomaleji, tak to po týdenním výletu přes celou evropu dělá rozdíl jestli se na víkend dostanete domů nebo taky ne...). tím, že budou úseky, kde se smí a kde ne, bude jen v těch "free overtake parts" doprava neúměrně zpomalená, protože všichni se budou snažit stihnout předjetí. vážený státe, nebylo by už vážně lepší začít stavět dálnice o více pruzích a ne rozkrádat majetek? btw dopravci za mítné na dálnicích, na platbách pojištění atd vydají ročně statisíce, vážně tu nebrečtě s pojistkou na bůra a známkou za litr...
dobra blbost ... 3kmh ta nezabije ...2000km pri rychlosti 90kmh = 22.2h2000km pri rychlosti 93kmh = 21.5hmne to moze byt uplne ukradnute ci sa ty vratis po tyzdni domov o 45minut skor ... to len tvoj vypatlany mozog moze toto napisat ... ale ked mna mna na jednej ceste do prahy zastavi 20kamionov a zablokuje dopravu z 135kmh na 80kmh a kazdy predbieha 5minut tak to uz nieco znamena ... tak schvalne ci si to dokazes spocitat ...
1) osobně bych mýtné psal s "Y"2) dopravci si mýtné ale i náklady na pojištní apod. promítají do ceny za službu tak že ji v konečném důsledku platí ten kdo si přepravu objednává - tzv. cena "all in"3) právě protoho kdo si za svý soukromý auto zaplatí pojistku za bůra a litr za známku a tyhle náklady si nemá komu vyfakturovat tak ať ten brečí a hodně nahlas. Proč bych měl být neustále omezován kvůli zisku přepravních firem?
No tak pokud bude doprava v těch "free overtake parts" zahuštěná, tak to znamená jediné... kamión si nepředjede ani tam. Protože platí, že při předjíždění nesmí nikoho ohrozit. Pokud k tomu dojde, opět mu hrozí pokuta a ty tři body. A to vše jen za předpokladu, že tím nevznikne kolize a nějaká škoda nebo zranění.PS: Sám jsem se stal nejednou obětí nějakého hň*pa v kamionu, který se rozhodl předjíždět zrovna ve chvíli, kdy jsem k němu dojížděl. Jel jsem normálně podle předpisů, a prudké brždění, které si vzniklá situace vyžádala, vedla ke smyku, kterým jsem si probruslil i přes čáry. Měl jsem co dělat, abych neskončil uprostřed na panelech a nebo v autech vpravo. Jestli někdo musí předjet proto aby byl na víkend doma i za cenu toho, že někdo domů vůbec nedojede, tak to je hodně velký de*il. Nechápu proč někdo kvůli takové malichernosti ohrožuje život můj a mé rodiny. Nakonec předjíždět mohl hned za mnou, protože za mnou (v levém pruhu) byla dost velká mezera.PS2: Omlouvám se za výrazy, ale myslím, že jsou zcela na místě.
"při vyhlášení kalamity budou muset vozy s hmotností přes 3,5 t přerušit jízdu a zastavit na dálnici vpravo. To situaci jistě pomůže, místo několika stoupání budou kamiony stát po celé délce dálnice"Když čtu tohle, jsem nucen přemýšlet. Mají tím zákonodárci na mysli, že pokud začne někdy tvrdá zima a bude kalamita řekněme déle týden, tak všichni pojdeme hlady? Řidiči kamionů protože "někde mezi městy" na D1 nevylezou z aut a dojde jim jídlo a zbytek občanů protože tím pádem ustane zásobování obchodů? Možná že týden je na tohle stále málo, ale vzhledem k tomu, jak je posledních několik let to počasí nevyzpytatelné, není nemožné aby k takové kalamitě nedošlo.
Tak za prvé se kalamita nikdy nevyhlašuje na týden ale spíše na hodiny. Za druhé i v případě, že by kalamita trvala den dva, český národ nevyhladoví, protože zásoby piva, gothaje, bůčku a knedlíků v prášku v hypermarketech zas až tak rychle nedojdou a pečivo si pečou sami z mouky, kterou mají v zásobnících, připadně používají služeb místní pekárny. A bez pomerančů se náš národ obejde, jak známo z minulosti, poměrně dlouho.Za třetí, nekázeň a hloupost nikoli bezvýznamné části řidičů gruzovíků znemožňuje bezpečný průjezd ostatním včetně vozidel pro zimní údržbu silnic a záchranných vozidle a z tohoto pohledu regulaci plně chápu. Za důsledky si nepochybně řidiči kamionů mohou sami svým chováním. Že k tomu přispívá též megatolerance nebo spíš ignorance dopravní policie, to je ovšem také pravda. Pokud ale ta neskončí, nemá žádný regulativ smysl, protože (viz bodový systém), jeho dopad bude zanedbatelný. Daleko účinnější by bylo zavedení změny do trestního zákona ve formě trestného činu "neoprávněného blokování veřejné komunikace", třeba takto:§xxx trestný čin zablokování veřejné komunikace1.kdo úmyslně nebo z nedbalosti způsobí porušením obecně závazného předpisu zablokování nebo omezení průjezdnosti průjezdnoti veřejné komunikace, bude potrestán peněžitou pokutou ve výši 100 000 kč nebo odnětím svobody až na jeden rok a zákazem činnosti na tři roky.2.kdo se trestného činu uvedného v odstavci 1 dopustí opakovaně, bude potrestán peněžitou pokutou ve výši 500 000 kč nebo odnětím svobody až na tři roky a trvalým zákazem činnosti.3. Odstavce 1 a 2 se nevztahují na účastníky dopraní nehody.Domnívám se, že za těchto okolností by nastala na našich silnicích podstatná změna. Že je to pro neukázněné řidiče pseudoprofesionály likvidační? Ano, je. Pokud ovšem přimáčknou na svodidla rodinu v malém autě, je to likvidační zase pro ni. Pokud svou nekázní způsobí pozdní příjezd sanitky k člověku se srdeční příhodou, je to pro kardiaka rovněž likvidační. A likvidován má být viník, nikoli nevinný, jak je tomu dnes.
Nechci se teď "kamioňákůL vůbec zastávat - ale tohle je po slavné kuponové provatizaci další "česká cesta" do pekel. Místo aby se D1 urychleně rozšířila na 3 pruhy (třeba i za cenu zúžení odstavného), tak vrazí prachy vrazí do kapes zpřátelené firmě vyrábějící značky (jako by jich tady už tak nebylo málo!) a dálnice stejně zůstane zacpaná - značka neznačka, Češi, Turci, Poláci, Slováci i Ukrajinci je beztak budou dál ignorovat...
Postavte si kamioňáci ty další pruhy za své.:-O
Slovaci to urcite respektovat budu, pretoze u nas je usek D1 dialnice Bratislava - Trnava /ca 45 km/ v rezime zakazu predbiehania uz skoro 2 roky, vcitane dialnicneho obchvatu Bratislavy teda asi 65 Km. "Nakladaci" si zvykli, a je to omnoho bezpecnejsie. Tymto usekom musi prejst kazdy kamion, ktory ide do Rakuska alebo na balkan, alebo do Ciech cez Bratislavu. Jeden fakt ale je, ze zaroven zvysili minimalnu povolenu rychlost na dialnici, takze "najrychlejsiu" pomstu bratov Cechov, auto ktore vzdy unika vsetkym ostatnym na zaciatku kolony, AVIU, vykazali na cesty 1 triedy.Nezurte, je to fakt lepsie. Pre nich je to 5 minut rozdiel, a pre nas asi 100 zachranenych zivotou.Hlavny problem ale je, ze ked si objednate u zeleznic prepravu 20 t nakladu z Breclavi do Asu, tak vam povedia asi 5 nasobok ceny kamionom (schvalne, skuste tam zavolat), zeleznice su rovnako drahe az ked date dlhodobu objednavku na prepravu ca 10 tis T. Nad tym sa treba zamysliet.
Pokud Slováci vykázali z dálnice Aviu, tak teda nevím jakou myslíš? Jestli A31, tak ta jela nic moc, ale jak která, záleží na stavu a jaké má ten motor tlaky. I stará A31 může jezdit po dálnici 100km/h a pak už nikoho nějak brzdit nemůže. Je ale pravda, že tyto staré náklaďáky bývají často zanedbané a v mizerném stavu a pak je ten motor už mrtvej, když nemá žádné tlaky.Jestli myslíš ale Aviu A60, A75, A80, tak ty opravdu nejely zas tak špatně. Sám jsem s ní trochu jezdil, moc jsem to nešetřil a navzdory předpisům jsem s ní běžně jezdil 100km/h a udělal jsem s ní i 110 na kotoučku tachografu. Myslím, že jsem s tím nikoho nějak moc nebrzdil. To spíše častěji osobáky brzdili mě.
No ale vieš...ono je niečo aj na tom...keby urobili 3-pruh, tak by to bolo najlepšie... Ale zase na druhej strane na niečo je dobré aj zákaz obiehania kamiónov, lebo keď má jeden aj druhý ombedzovač na 90 a začne obiehať toho predtým, tak jeden ide real tak 91, druhy 93 a obiehaju sa X kilometrov, a trvá to večne...!! Je to tak aj u nas... určite je ale pravda treba rozšíriť diaľnicu...a je to. U nas maju zmeniť aj normu,to zas pre rýchlejšiu výstavbu diaľnic, zmenšiť stredný pruh 4-m pruh aspon na polovicu, znižiť jazdné pruhy, a v určitých úsekoch použiť len betónové zvodidlá...Myslím je to celkom správne. U nas je to zase tak, že nad diaľnicou su nadjazdy, a nejde to rozšítiť, jedine ich všetky zbúrať a rozšíriť, alebo rozšíriť a tam sa zúžia, ale to by bolo horšie ako ich asi nechať tak...lebo by to bolo dosť kolízne. Ale to je tak keď niekto rozmýšla a plánuje také veci maximálne tak 10 minút dopredu...
na slovensku zakaz predbiehania kamionov na dialnici nerespektuju hlavne madari a poliaci. a vacsie dodavky to tiez radi risknu :-)
KDYŽ SE TAM DRKOCÁ 60 AVIE NEBO TATROVKA NALOŽENÍ PÍSKEM,TAK TO RISKNE VĚTŠINA. ONO JE PŘEDJÍŽDĚNI A PŘEDJÍŽDĚNÍ..ABY KAMION PŘEDJEL DRUHÝ TAK NA TO POTŘEBUJE PŘI ROZDÍLU RYCHLOSTÍ 1KM CCA 3 MINUTY, ZA TU DOBU UJEDOU TAK 4KILOMETRY. PŘI ROZDÍLU 20KM/H TO TRVÁ CCA 15 VTEŘIN.. BERU DÉLKU KAMIONU 20 METRŮ (JE 17) VČETNĚ ALESPOŇ MINIMÁLNÍCH ODESTUPŮ.
u nas sa to celkom osvedcilo na D1 medzi Trnavou a bratislavou (cca 35 km usek)kamionisti to celkom respektuju a doprava sa zrychlila o dost a zda sa mi cesta o dost bezpecnejsia
Musim potvrdit. Jazdim usek TT-BA kazdy den a je tam to obmedzenie citit.
Rozšíření na 3 pruhy je rozhodně potřeba. Bohužel se nesoulad mezi množstvím vozidel a stavem D1 pořád řeší nějak provizorně. Už je to celkem vtipně extrémní, když se člověk prodírá mezi kamiony a přitom poskakuje po zkřivených panelech, který někde tvoří mnohacentimetrový schody.Třeba kolem Brna je prý rozšíření na 2krát 3 pruhy vzhledem k intenzitě dopravy prioritou, ale při tom se tam staví protihlukové stěny, což svědčí o tom, že se na několik dalších desetiletí počítá se stávající šířkou :-/
Rozsireni na dalnice na 3 pruhy se pro mnohe stalo jakousi modlou a tim jedinym, co muze nasi dalnici pomoct -u Prahy takovou dalnici mame a je to tam stejna katastrofa, jako jinde.Nikdo totiz ten treti pruh nebere jako plnohodnotny, takze timto pruhem jezdi jen pomale kamiony, ve strednim pak jedou rychly kamiony a vsechna osobni auta s rychlosti 100km/h a v tom levem vsichni ostatni. No, vlastne v tom uplne pravem pak jeste jezdi ti, ktere ty kkty ve strednim predjedou zprava, jinak by se nikam nedostali...3 pruhy nic neresi, vazeni!
kdybys viděl jak doprava funguje na obchvatu Londýna, kde je 6 pruhů v jednom směru, jestli si to ještě dobře pamatuju, tak bys to viděl jinak:) čím víc vlevo, tím pomaleji:) vpravo jen když si chceš rychle svištet:) no ale to nesmí být řidiči hovada:)
Jezdím s kamionem v Anglii kde skoro všechny dálnice mají 3 pruhy.Ty které je nemají jsou ve výstavbě :-) Vím jaké to je když předjíždím nebo jsem předjížděn jiným kamionem,pro statní osobní vozidla.Troufám si říct,že ani slavná Praha se nemůže rovnat s hustotou provozu s hlavními dálničními tahy po celé Anglii.A jak je možné,že doprava je zde plynulejší,byť má dálnice "jen" tři pruhy?Vcelku jednoduché:zákaz vjezdu automobilům nad 7,5t do nejrychlejšího pruhu...Ale samozřejmně jen o tom to není.I tady je celkem běžný stav,že doprava vlivem ucpaných výjezdů natolik zhoustne,že se jede krokem,nebo se i úplně zastaví.Ale díky ukázněnosti řidičů nedochází ke kolizím.Já osobně jsem tu za půl roku neviděl ani jednu havárii na dálnici.Přeji všem hezký den a našim zákonodárcům aby přestali vymýšlet vymyšlené :-D
Pokud jedou v prostrednim pruhu auta rychlosti 100 km/h a v levem 130 km/h, je vse v poradku. Fakt zeru kokoty, kteri omezuji ostatni tim, ze prave a jen oni chteji jet 150...
v pořádku. nevím proč mám ze 130 brzdit a cpát se do pruhu vpravo jen proto že nějaký b.beček věstšinou s A na RZ spěchá a těch 130 je mu málo. no a když se začne lepit na zadek a pojedem metr za mnou,vyléčí ho lehké přibrždění..a na dálkové světla zezadu od těch pitomců,co s nimi vynucují cestu, je nejlepší zabrzdit.Přeci raději zastavím než abych jel poslepu, že pražáci?
Tohle mi jednou udělal nějakej blbeček v okolí Strakonic(nebyla to dálnice,ale výpadovka na ČB). Následovala změna plánu a trasy.8 km jsem se sledoval, pak v jedné vesnici předjel, zablokoval cestu a šel k němu ( tu držku bych mu fakt rozbil), on se zamkl v autě. Náslodovala snad všecka sprostá slova co znám. Nakonec sem mu urazil zrcátko. To byla výchova v praxi. Nezavolal ani policajty.Sráč. Když chce teda vychovávat tak ať jde i do bitky.Myslím si že ho schválně brzdit už nikdy nenapadne. How. B-]
Zajimavá metoda na pseudoukazňovače, to sledování, předjetí a potom jim dát pár facek, nebo aspoň něco provést. Můžeš někdy dojet a začít to praktikovat ji i na Jižní Moravě? PS: to auto bych jim ale neničil, auto nemůže za kokota, kterého vozí. Bohatě stačí, kdybys jim vypustil všechny gumy a třeba zabavil ventilky.Někteří by si zasloužili takovouhle reakci za svou "výchovu". Úplně nejvíc ale nesnáším ty, kteří se šnečí a když je začnu předjíždět, tak najednou, zrychlí a jedou jak závodníci a jakmile zkončí předjížděcí příležitost opět zpomalí.Jako řidič pochopím lecos, co není ze zlého úmyslu, ale naschvály absolutně nesnáším!
:-D:-D:-Dpyco, zuby mas este svoje??? he he
hm předjel ,zablokoval a šel dělat ramena...na mě bys to zkusil jednou...a za následnou řetězovku by mohl kdo? nikdy nevíš kdy ten před tebou může doopravdy zabrzdit, ať kvůli něčemu nebo někomu na silnici nebo prostě jen proto že bu bouchla guma..máš je tak, bys dodržel bezpečnou vzdálenost..a co neubrzdíš,neukecáš...
Nechtěl sem popisovat celou příhodu,ale budu muset.Poprvé mě ten člověk ohrozil na životě když jsem ho předjížděl (začal přidávat a už jsem viděl auto v protisměru,ještě dost daleko,ale chtěl se zařadit zpět- začal jsem přibržďovat a ten parchant schválně,opakuji schválně ubíral z cca 110 na 80.Takže sem musel jít silněji na brzdu abych se zařadil). Pak mi heftl na ty brzdy a to sem si už řekl že takhle NE. To zablokování bylo v rámci pruhu,ne celé šíře vozovky a na přehledném místě. Zas nejsem kokot. Píšeš " šel dělat ramena" Biju se,nedělá mi to problém na velikosti nezáleží.Je to můj oblíbený sport. Pak věta : Na mě bys to zkusil...." Sem rád že bys do boje šel, ale férově( nože boxery zbraně neuznávám). Hodně šťastných kilometrů a snad nepotkáš takovýho zmrda co já.
A take je zakazano bezduvodne zpomalit nebo zastavit. Tedy presne to, co delas ty na dalnici. Uz aby brany mohly i kamerovat ty, co zcela zbytecne delaji na dalnici rizikove situace, bude se vsem jezdit lepe.
ked preblikavam dialkovymi, tak sa kazdy uhne. este som nestretol nikoho, kto by to vydrzal viac ako 30 sekund. za tri stovky som si spravil taky pomalsi stroboskop preblikava dialkove a hmlovky dva krat za sekundu :-D:-D:-D:-D:-D:-D
Když čtu předchozí příspěvky,chápu proč u nás umírá tolik lidí na silnicích.Souhlasím s tím že řidiči aut s spz s A jsou extra kategorie,u nás se neřiká že "je to de-bil nebo i-diot,"ale jen pražák! vyjde to na stejno. Kdyby kamionisti dodržovali předepsanou 80 neměli by důvod předjíždět.
no líbí se mi jak všichni kritizujou kamiony,hlavně ti, co by se s nima ani nerozjeli,natož s nímněkam zacouvali. kdyby kamiony jezdily 80 a osobáky 130, tak po dálnici jedou dva pruhy a předjíždět se nemusí..většina osobních aut tu 130 může udržel,ale pro plně naložený kamion může být i v menším kopci 80 nedosažitelná. S novým kamionem a tak 10t nákladu se dá jet 80 v kuse, ale se starším nebo více naloženým (celková hmotnost je až 40tun) těžko, většinou mívají motory kolem 420-480HP. A hlavně si uvědomte, pražáci a jiná verbeži, že ta díra, co mají kamiony mezi sebou, není pro srandu,ale proto, že brzdná dráha je kapku delší než u osobáku. Takže ti co se mezi ně cpete při nájezdu na dálnici si uvědomte, že v případě řetězovky v vás bude konzerva..A proč se předjíždí? Když jede po dálnici do kopce, snaží se udržet rychlost co to jde..A rozhodně, když zezadu přilítne nějakej pražáček, co spěchá domů, nemůže zapnout forsáž a hned mu uhnout..Osobák jen přidá plyn a jede, u kamionu to tak lehký není. Jenže to tu "házím perly sviním",kdo s tím nejel to prostě nepochopí. Proč asi kamioňáci na sebe po předjetí blikají, že se můžou zařadit?Nebo při snížení počtu pruhů či nájezdu na dálnici vjedou do levého-pokud můžou- a bliknou? Protože jsou OHLEDUPNÍ..A vy když už nemůžete počkat,až přejede a musíte se mu tam nacpat,tak aspoň šlápnete na plyn, jinak se můžete cítit jako koule z kulečníku..Viděl jsem na klíčovském kopci narvanou ochcávku mezi dvouma náklaďákama, ale zajímavý že byla zmáčnutá jen na půlce šířky,proč asi? A ještě jedna věc- při srážce kamionu s osobákem máte malou šanci na přežití, kamioňák si z akorát z nárazníku setře vaši barvu..Až zase někdo budete předjíždět a doufat, že on vám v protisměru uhne..Neuhne,proč?Nemá kam a kvůli nějakému spěchálkovi házet auto do příkopu,aby on mohl nerušeně projet, nikdo nebude.
Celkem chápu, že kamiony mají naprosto mizerné zrychlení. 420-480Hp je na 40t úplně děsně mizerná hodnota! Jenže výrobci tahačů nabízejí i tahače o výkonu klidně i kolem 700Hp, které by už dokázali jet svižně i v kopcích, ale dopravci jsou spořivé bestie a nekoupí silnější motor, kupodivu ani jako ojetinu ne a potom když se to naloží, je to shnilý chcípák a brzda porovozu!! O tom to celý je! (Já bych koupil vždy ten nejsilnější motor z nabídky a ještě ho po záběhu nachipoval)
Ktery vyrobce nabizi tahace o vykonu 700 Hp a garantuje stejnou zaruku a ostatni nalezitosti jako u standartnich 420 - 500 Hp ? To jsi hodne hodne prestrelil.Zkus si neco zijstit o novych tahacich a pochopis, ze i tech 420 Hp staci na to, aby po D1 udrzoval rychlost 80.
Díval jsem se nato a třeba scania nabízí do tahače motor 16L objem V8, má 620Hp, nebo-li 455kW a 3000Nm při 1100-1400ot/min. http://www.scania.cz/scania_trucks/engines/16l_v8_engines/ Zde to najdeš. Takže to není až taková blbost a ostatní vyrobci nezůstanou jistě také pozadu. Pokud bych po záběhu takový motor nachipoval, tak těch 700Hp není až tak zcela nereálná hodnota. Ovšem na kolos 40t je to pořád relativně málo.Aby to jelo lépe, musel by ten motor být udělaný do otáček, jak osobní auto, že by ten krouťák musel mít ve 2000-3000ot/min a výkon by mohl být kaké daleko vyšší a mohlo by ho to mít tak ve 4000 a krátké převody. Ono by to sice hodně žralo, ale jelo by to perfektně!
Je videt, ze o tom nevis vubec nic. Zkus nekdy poprosit ridice kamionu, at te sveze. Nebo udelas lepe, pokud se k tomu uz vyjadrovat nebudes, jen se ztrapnujes.Verze 620 je urcena opravdu jen pro specialni pripady, napr. do horskych oblasti atd. Pro brazeni evropy bohate staci 460 verze a mohu te ubezpecit, ze se 40 tunami si poradi prekvapive dobre. Ano jsou kopce, kde pojede maximalne 60, ale kolik takovych je ? Ale co se povedlo vyrobcum je spotreba, tu by mohli osobaky zavidet - prepocteno na hmotnost samozrejme.
Tak to bys jako podnikatel v dopravě pěkně rychle zkrachoval. U takových společností má vzhledem k nájezdu kilometrů význam každé deci spálené nafty navíc.
Par lidi tady nadava na bezohledne kamiony a drtiva vetsina na jednoho, ktery za bezne a spravne chovani na dalnici vydava to, ze jezdi schvalne levym pruhem, neuhne rychlejsim a kdyz ho nekdo dojede nebo nedej boze problikne, tak schvalne dupne na brzdu. Do takoveho cloveka by ses mel pustit a zacit na nej nadavat - kdyby nebylo jeho, urcite by nebyly retezovky. Tak cekam, kdy nam na nej sdelis svuj nazor, takovej, co te zbytecne ohrozuje te prece musi nadzvednout, ne? ;-)
HMM DALŠÍ KO.KOT. PRO ZMĚNU Z BLAVY,NE? NEŘÍKÁ TI NIC PRAVIDLO POUŽÍVÁNÍ SVĚTELNÉ HOUKAČKY...ZABLIKEJ TAKHLE NA TY AUDINY CO LÍTAJÍ U VÁS PO D1 A D2 A ANI TI PAK TAKY ZABLIKAJÍ..
Evidentně jsi kokot ty, když se ani ve své vlastní Š120, ani ve svěřené služební dodávce, ani v diskusi na internetu neumíš chovat.
Nez bys priznal, ze delas kraviny a ohrozujes ostatni, budes tady nadavat a psat velkym pismem, to se nam diskuse zase rozroste :-)
Ty jseš FAKT KOKOOOOOT......doufám, že někdo brzo přišlápne tobě, ale ksicht!!
A POTREFENÁ HUSA SE OZVALA..NEJSI JEDEN Z TĚCH,CO SI MYSLÍ JSEM PÁNEM SILNICE, PROTOŽE JEDU RYCHLE? MĚ TO TAKY JEZDÍ RYCHLEJI,ALE PROČ?A DODRŽENÍ BEZPEČNÉ VZDÁLENOSTI TI ASI TAKY NIC NEŘÍKÁ,VIĎ? LEPŠÍ JE MU LEHCE PŘIBRZDIT ABY SI DAL ODSTUP NEŽ PAK MUSET NĚKDE NA TO ŠLÁPNOUT DOOPRAVDY A MÍT HO V KUFRU..NO VIDÍM INTELIGENCI..IQ TYKVE..DNES UŽ DAJÍ ŘIDIČÁK KAŽDÉMU..AŽ BUDOU BRÁNY NA DÁLNICÍCH MĚŘIT PRŮMĚRNOU RYCHLOST¨, TO BUDE SRANDY.. UŽ ABY TO BYLO
JEN DEBIL neví, že u nás se jezdí VPRAVO. A od "výchovy řidičů" a od posuzování toho jestli dotyčný má právo a důvod jet rychleji, než se nějakému PITOMCI ZDRŽUJÍCÍMU dopravu zdá správné, je tady POLICIE ČR. Nikdo ve zpětném zrcátku nemá šanci poznat, jestli dotyčný spěchající neveze manželku do porodnice (jako já zhruba před rokem - kdybych čekal na sanitku, porodila by doma - protože by nejbližší volná byla zrovna 40 kilomerů daleko!), zraněného od nehody a nebo cokoliv jiného. Potkat přitom někoho jako seš ty PETŘÍČKU a mít vpředu "rám na lovení zvěře", věř mi že by skončils v příkopu.
No,taky dobrý.Všichni na dálnici vezou manželky(taky přítulkyně aj.)do porodnice.Akorát že ty porodnice a nemocnice nesjou kolem dálnic,takový malý detail,ale když spěchá do nemocnice,tak dálnicí,jasně....Jsem netušil.To nás bude jak číňanů,soudě podle toho,jak často debil jede hrubě nad 160,že jo...se pozabíjejte navzájem a bude klid.A hlavně volno a na silnicích.Nejlíp by bylo,kdyby pár lidí odsud zasedlo do Sněmovny a zrušily se všechny zákony.Přece omezovat svobody,kurva,kde to jsme?Se cinkalo,ne? Tak žádné zákony a hotovo.Nechápu,když se řeší zákaz předjíždění kamionů a zase netvrďme,že hodně z nich nejezdí jako hovada, tak co se sem motá jestli někdo jede 130.Tak jede,já se nezblázním. Třeba nikoho nikam neveze,třeba má jen pud sebezáchovy,nebo vše stihne i tou 130tkou.Ve Švédsku ještě pomalejc a mám ten pocit,že jsou o několik stupňů výš a dál, než jakési hloupé česko, plné spěchajících dodávek a SUVček.Stačí si tam skáknout a dívat se kolem sebe.
svedsko ... svedsko ... svedsko ... proc mam pocit, ze kdyz jiste skupine lidi dochazi argumenty, tak vytahne jako priklad svedsko ... to je ta nova zeme kde roste trimetrova kukurice, socialni stat jen kvete, dodrzuji se zakony a vsichni jsou stastni, veseli a sebevrazdy zakazany zakonemjinak s vami souhlasim ... regulace, zakony, jasne ... ja navrhuju zakazat 10+ let stary auta, ridice s IQ pod 100 a vsadim se ze mrtvych vyrazne ubude ... jen vam preju abyste nemusel vracet ridicakrodinka ve 120ce co ji exhalaty smrdi na 50 metru, dve nepripoutany 5lety deti ve stoje na zadni sedacce, maminka s tatinkem kouri a sinou si to po dalnici cca 75km rychlosti ... to jsou pro me pirati silnic, pane
wole, ked ludom dochadzaju argumenty, vytahuju porodnice, pyco....:-/
Mi je úplně jedno, zda se něco měřit bude, nebo nebude. Za svých 9 let řízení a cca 600tkm jsem nikdy pokuty za jízdu nedostal a ani nedostanu, protože v 95% případů pravidla dodržuji a zrovna na dálnic jezdím okolo 120-130 km/h. To, že mi něco vadí neznamená, že to také dělám. Jde o chování lidí, kteří se prostě chovat neumí, ale budou se snažit vychovávat ostatní svou arogancí.Možná jim chybí ego, možná v nich je závist, možná mají ten zaslepený pohled, který považují za jediný správný a chybí jim základní a zásadní vlastnost - ohleduplnost. Ta ostatně nechybí jen řidičům, ale v podstatě celé moralizující většině.Je velmi zajímavé, že podobné ignorativní chování lze spatřit výlučně u lidí, kteří jezdí pomalu a moralizují. Jsou to právě tito, kteří nepustí auto v ZIPu před sebou, kteří nepustí auto z vedlejší. Naopak, když potkávám řidiče rychlých aut, tak v drtivé většině případů jsou to oni, kteří pustí auto z vedlejší na hlavní když nemusí, pustí auto v ZIPu apod.A proč? Protože znají život i z druhé strany a chápou, když něco takového potřebuje i ten druhý.
ty pajo, nezozral si ty nahodou tu onu ...... mudrost sveta? Takoveho vola ako ty, to je fakt rarita stretnut....:-D
ty ses debil nic jinyho se k tobe neda napsat :-|
1) Caps Lock neni argument2) Nadavky nejsou argument3) Jezdim na dalnici 135 tacho4)Mam rocni najezd za poslednich 5let 35tkm a to bez pokuty5) Toho vzadu netreba upozornovat, ze je blizko. On to vi. Dela to proto, ze ocekava, ze mu pomalejsi auto pred nim uhne a on bude moci co nejdrive a bezpecne predjet. A ono misto uhnuti nesmyslne zabrzdi, cimz vznika pro vsechny nebezpecna situace. A cela tato situace vznikla proto, ze nekdo za volantem naznal, ze on jediny jede spravne a bude vsechny ostatni vychovavat. Vychoval nekoho? NE! Ohrozil nekoho. ANO! Udelal tedy dobrou vec? NE! Vi o sobe, ze dela blbost? ANO! Jak bys nazval cloveka, ktery dela zbytecne druhym naschvaly? Ja jako debila.
jj máš pravdu,jenže se taky stává,že ti,co blikají a chtějí abych uhnul,blikají v situaci,kdy předjíždím kamiony,a myslí si,že udělám zázrak a mezi kamionama udělám 4m mezeru kam se nacpu,aby ten debílek s bavorákem mohl jet ! Většinou si jen vzpomenu že Kalousek je jednička,a nijak toho zamnou neřeším ! Sorry,ale zázraky neumím :)
Upozornit auto jedoucí přede mnou jde i jinak (např. bliknutím dálkovými světly) než nalepit se několik metrů za něj (čímž jednoznačně vzniká nebezpečná situace). Většinou jde podle mě spíš o nátlak než o upozornění, že je za ním auto, které chce jet rychleji.
V podstatě má pravdu.. Proč mě mají ohrožovat lidi, kteří nedodržují nejvyšší povolené rychlosti na dálnici?
teda neee, ze bych tady chtele nejak mentorovat, ale to ustavicny jezdeni v prostrednich pruzich a nevyuzivani praveho pruhu, ve kterem jsou casto i kilometrove mezery, je na povazenou. S dovolenim jeden odkaz na silnicni zakon - § 12 odst. 1 Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování. Preci neni jasnejsi formulace nez teto! Tak proc tak nikdo nejezdi? Je takovej problem jet v pravym pruhu a pak ten kamion predjet? Musim se priznat, ze si nekdy pripadam jako blbec, kdyz z pravyho pruhu predjizdim auto v prostrednim tak, ze ho predjizdim v levym pruhu. Clovek jezdi pres celou dalnici jako blazen jenom kvuli nejakym ignorantum, kteri se boji/stydi jet v pravym pruhu...
mozno praveze preto, ze kvalita vozovky v pravom pruhu spada do kategorie tankodrom. Akonahle pre4jdem do praveho, dieta sa budi a cele auto drnci ... jedine riesenie je hups naspat do laveho, ktory az tak rozbity nieje.
Kvalita vozovky v pravém pruhu bývá často kapitola sama pro sebe. To tak je, ale to nás pořád ještě zcela neomlouvá.Všeci se tady pořád oháníte dodržováním zákona (ohledně rychlosti), ale jízdu v jízdních pruzích podle zákona tu dodržuje málokdo. Takže si vlastně podle vás každý ze silničního zákona vybere něco, co bude dodržovat a to ostatní porušuje a představuje si, že je to tak v pořádku. Pokud se potká s řidičem, který zase dodržuje jinou část silničního zákona než on, a jinou část zase porušuje tak je pro něj automaticky pirát.Připadá mi to jako malicherné, dětinské a české furiantství. Ve skutečnosti si vlasně nemáte co vyčítat, nikdo není o nic lepší a přitom se pořád dohadujete o tom kdo je větší slušňák a kdo větší pirát. Přitom jsou to vlastně tak relatívní pojmy! Co k tomu dodat???
Nikdo po nem nechce, aby brzdil a delal prostor. Ale pokud jedu 130 a mam pred sebou 300m kamion, neni duvod neuhnout do praveho a nechat toho za mnou, kdyz chce, jet rychleji. Asvuj komplex, ze mi to nejede si lecit slapanim na brzdu, to uz je takova tresnicka na dortu a nevim, kdo koho pak ohrozuje. Ten za tebou to neni...
ty p.ako, 300m při 130 ujedeš tak za 10 sec, to stihneš přejet z pruhu dopruhu, nechat přejet pna spěchálka a vrátit se zpět, pokud za ním nic nejede? a když ten kamion jede minimálně o 4O km míň než ty,takže ho v podstatě dojedeš za půl minuty..no nevím jestli dělat takový myšky je lepší než jet rovně v pruhu a zařadit se až bude víc místa...
Presne tak - nez dojedu kamion jedouci o 40kmh pomaleji nez ja, ubehne cca 30s. Za tuto dobu muzu zcelka bezpecne uhnout autu jedoucimu za mnou a pak se opet zaradit za nej. Neni to zadna myska, naopak tim dodrzim predpisy a umoznim jet rychlejsim. Nevidim jediny duvod tohle neudelat, pokud ho mas, sem s nim.
Nesmí se ovšem zapomenout na fatk, že řidič nesmí při předjíždění ohrozit a omezit jiné účastníky silničního provozu. Takže pokud někoho během předjíždění zdržíte, sám jste porušil zákon. Můžete se sice ohánět tím, že on jede rychleji, než ukládá zákon, ale to na věci nic nemění. Soud by v takovém případě rozhodl o spoluvině, pokud by daný řidič za vámi nejel rychlostí kterou již nelze předvídat. Tedy pokud pojede 140, pak to bude spoluvina, pokud 200 pak zřejmě jeho vina.Je to stejný problém, jako když nedáte přednost zprava vozu, který očividně vyjíždí z jednosměrky v opačném směru, tedy že ji projel opačně než měl. Také mu musíte dát přednost, byť on porušuje předpisy.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxMyslím, že problém těch, kteří jedou 130 km/h po dálnici není v tom, že by zdržovali jiné, ale v tom, že v drtivé většině případů tito řidiči jedou stylem "JÁ DODRŽUJI PŘEDPISY A SVĚTE ZBOŘ SE". Tedy stylem, kdy si takový řidič řekne "já jedu maximální povolenou rychlostí, takže mne nemá nikdo co předjíždět." Zcela ignorují slušnost, kdy zásadně najednou do levého, v pravém je mezi kamiony 200-300 metrů mezera, ale oni to prostě předjedou v jednom kuse.Ze svých zkušeností a jízd po celé Evropě můžu říci, že pirátů silnic mnoho není, ale většinu pirátů dělají ti "slušní" kteří chtějí vychovávat. Mi nevadi pomalé auto na dálnici, má tam své místo, ale pokud někdo tupě jede bez ohledu na to, co se děje za ním, tak mne to nechá klidným. Minutu, dvě, tři a pak člověk prostě vybuchne.Vidím to denně po jízdách v Brně. 4 proudovka, je tam 70 km/h a dvě auta jedou vedle sebe těch 70 km/h. Za nimi kolona aut, ale oni jedou svých předpisových 70 a nemá je kdo co předjet. Co s takovými? Plácat je po ramenou, že jsou to ti hodní?xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxZcela náhodou vezl jsem vezl známého se ženou do porodnice na poslední chvíli. Neuvěříte, kolik lidí nás blokovalo. Holt jsou občas situace, kdy je vyšší rychlost oprávněná, jenže ten pomalý řidič, nebo spíše řidič dodržující pravidla nikdy nemůže vědět, proč dotyčný spěchá. Třeba jen proto, že je KING v drahém autě, třeba proto, že dostal průjem s spěchá na záchod, třeba mu žena rodí, třeba...xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxA jen dodám, že to ohrožování o kterém mluvíte je pouze ve vaši hlavě. To, že zákon něco říká, neznamená, že když to porušíte, tak někoho ohrozíte. Ono na takovém Kypru kdybyste jel po dálnici 100 km/h budete za piráta, který ostatní ohrožuje, u nás jste zlý pirát od 130 a v Německu pirát nejste nikdy. Je to prostě v mozku daných lidí, kteří vidí číslo a automaticky jsou všichni, kteří se ho nedrží ti špatní.
Pokud mám v pravém pruhu místo,tak nevidím problém zdržovat ty v levém pruhu (ať si klidně jedou 200). Ale pokud tam nemám volno a lepí se mi na zadek, tak to už já osobně cítím jako ohrožení..
Tak s tím omezováním při předjíždění nemáte pravdu. Ohrozit ani omezit nesmí pouze při přejíždění do jiného pruhu nebo při vybočení (do protisměru). Poté už samozřejmě omezovat vozidla jedoucí za ním může (samozřejmě nesmí moc, třeba bezdůvodně pomalým předjížděním). Ostatně pokud by tomu tak nebylo, nikdo by nesměl na dálnici předjíždět kromě aktuálně nejrychlejšího vozidla. Podle Vás bych porušil zákon, pokud bych předjížděl kamion rychlostí 130km/h a přihnal by se najednou někdo dvoustovkou. To snad uznáte sám že je blbost.
§ 17Předjíždění(2) Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru své jízdy, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče jedoucí za ním. Řidič musí dát znamení o změně směru jízdy při předjíždění cyklisty.- ten zákon neříká, že nesmí ohrozit a omezit jenom při tom vybočování ze svého směru, ale obecně a jasně se píše "a nesmí ohrozit ani omezit řidiče jedoucí za ním."Jinak s tou "blbostí" to zas není tak jednoduché. Pokud by došlo na soud, tak ten by posuzoval, zda to auto, co vás dohnalo a jelo rychleji, tak jelo tak rychle, že takvou rychlost již řidič nemohl předvídat, nebo mohl.Padlo už mnoho rozsudků, kdy třeba někdo jel 70 na 50tce a tento člověk odešel maximálně s trestem za vyšší rychlost, protože soud prohlásil, že řidič musí předvídat, že auto může jet rychleji. Na druhou stranu nedávno padl důležitý rozsudek, kdy bylo řečeno, že určité překročení rychlosti již předvídat nejde.
Popravde te obdivuju, ze si schopny na neco takoveho jeste reagovat tak dlouhym prispevkem..a zaroven v klidu. Ja se s timhle setkavam, asi jako vetsina rozumnych lidi odtud, dnes a denne a priznam se, ze uz mi to vybuchnuti nad lidskou blbosti a omezenosti ani ty tri minuty nevydrzi. Nepatrneji v okoli to pozoruju samozrejme na D1 pred Prahou..ale take na jizni spojce..Tam zase panuje takovy roztomily fenomen..Mnoho z ridicu (velmi casto i ridicek) si oblibilo krasnou vec..a sice pri najizdeni na JS to strihnou z najezdu pres pravy pruh primo do prostredniho..Prece se v tom hnusnem pravem pruhu nebudou zdrzovat ani chvilicku, co kdyby se jim za to nekdo smal. Na dalnici se uz davno moc nerozciluju..zamumlam si neco o panskem prirozeni a jedu v pravem pruhu, kde proste vsechny ty slusne a odpovedne ridice predjedu. Proc? Protoze je to jediny pruh, ktery je volny. Pred nebo za Prahou na techto usecich temer nikdy neprekracuju 135-140 tachometrovych, presto jedu rychleji nez oba dva leve pruhy. Smutne je, ze diky tomuto chovani, jak uz tady nekdo psal, si opravdu mnoho ridicu mysli, ze se chova spravne. Vim to od nejakych znamych, predevsim zen..mezi kterymi koluji treba myty, ze pravy pruh je jen pro kamiony, nebo ze prostredni pruh je nejbezpecnejsi a proto tam jezdi. Spousta lidi take trpi panickym strachem, ze pokud by uhla do praveho pruhu, uz by se z nej patrne nikdy nedostala a musela by jet 80 za kamiony az do cile. Proto pro jistotu neuhybaji..prece pul kilometru pred nimi je dalsi kamion. Jezdim hodne, vzdycky uhybam, pokud vidim, ze chce nekdo predjizdet (lhostejno jakou rychlosti)..pokud je to alespon trochu mozne. V 99% procentech pri uhnuti nemusim brzdit a plynule se vracim zase do leveho, kdyz potrebuji. A to 1% kdy ma clovek fakt smulu, ze uhne a pak jede jedno auto za druhym a on nemuze zpatky je zanedbatelne. Trva to maximalne par sekund az minutu..Na trase cca 500km dlouhe se mi neco podobneho prihodi maximalne jednou..To ze ale jedu za nekym, kdo kvuli sve omezenosti nedokaze uhnout se mi stane treba dvacetkrat..Tahle diskuse bude stejne zase o tom samym..budou tady lidi, co premysleji hlavou a pak zabednenci, kteri "se prece nenechaji ohrozovat piraty" (a tak ohrozovani zamezuji tim, ze ve 130 slapou na brzdy).Asi to co jsem napsal nema ani hlavu ani patu, ale me tohle tema vzdycky dozere..
Co na to říct, máš pravdu...Doplnim ještě jeden problém - pujčuju teď přítelkyni auto co nejčastěji, aby se taky pořádně naučila řídit a ona má opravdu strach přejíždět z pruhu do pruhu, protože si nevěří při odhadu vzdálenosti a rychlosti. Říkam jí, ať toho za sebou pustí, ale ona se bojí a neodhadne to moc dobře. Tohle může mít spousta řidičů, nebo spíše řidiček (třeba i starších lidí), prostě jejich schopnosti neodpovádají těm našim (zkušenějších řidičů) a proto se nám zdají jako blbci nebo arogantní hovada. A oni můžou bejt jenom vystrašený...To je takovej pohled z druhý strany...
jj s tímto se nedá nic než souhlasit !!
Hlavu a patu to mělo a nedá se než souhlasit. Na dálnici se mi také stalo, že levý pruh se táhnul sotva 110km/h a pravý byl vedle toho dobré 2 až 3 kilometry volný. Komu vadí předjíždění zprava ať mi třeba políbí..., ale co jsem měl dělat jiného?
Jen tak btw. Kdo někdy jel na D1, což asi většina z Vás, předpokládám, tak lidi se cpou do levýho pruhu, protože ten není tak hrbolatej...Možná se divíte, nedává to smysl, ale pravej pruh je v mnohem horším stavu...Ty hrby hrozně zpomalujou, a proto lidi předjíždějí do levýho. A tady vidím ten hlavní problém, možná ne tak třetí pruh, jako oprava současných...A ještě něco...To, že jedete v pravým pruhu rychleji, než auto v levým pruhu ještě neznamená, že ho předjíždíte. Pokud prostě se rozhodnete jet v pravým pruhu protože vlevo vás blokujou, tak můžete ;-)
Tak toto je právě názor IGNORANTA, kterých je mezi námi bohužel čím dál víc. Jede-li někdo v prostředním pruhu 130 (nebo 150) a v pravém je volno (třeba jen 300 metrů), zaslouží trest! Nerespektuje předpisy, vytváří nebezpečné situace a svádí další k následování, takže mnoho řidičů již ani NEVÍ, že je to špatně.
Jestlize je pravy pruh prazdny a v prostrednim auto jedouci 100, tak to v poradku rozhodne neni. Rychlost 150 neni nijak zavratna, dokonce i zakonodarci uvazuji o jeji legalizaci v urcitych usecich - napr na 3 pruzich u Prahy. Ja jezdim tacho 135 a auta podjizdim zprava casto, protoze jedou jako ovce v tom strednim pruhu a nevidim duvod, proc nekoho brzdit v levem pruhu - i kdyz jede nelegalni rychlosti. Nejsem tady od toho, abych moralizoval nebo nekoho na dalnici vychovaval.
Zrovna u Prahy je podle mě zvýšení na 150 km/h nesmysl. Hodně osobních aut, hodně moc kamionů, hodně sjezdů a nájezdů. Zvýšení nejvyšší povolené rychlosti je podle mě bezpečnější na málovytížených úsecích dálnic a to bych ještě byl pro zvýšení jen v určité době (pomocí proměnných značek). Jet 130 km/h v noci na dálnici např. mezi Rokycany a Plzní je IMHO zbytečně pomalé. Ideální by mi přišlo kdyby k dálnicím nainstalovali senzory, počítač by vyhodnotil snížený provoz a pomocí proměnných značek na určítých úsecích povolil vyšší rychlost. Myslím, že by to nemělo být až tak drahé (vzhledem k tomu kolik stojí kilometr nové dálnice a jeho údržba).
Takže radši místo toho "vychovávání" vytváříš potenciálně nebezpečnou situaci tím svým předjížděním zprava. Bravo.:-(
a čím je to nebezpečné?? Na rozdíl od těch, co zacpávají "rychlejší" pruhy, tímto nikoho neomezuješ....
Nebezpeční jsou hlavně čeští kamioňáci. Absolutní nerespektování pravidla ZIP způsobuje umělé kolony všude kde to jde. Prostě si to hovado najede půlkou auta do druhého pruhu a místo aby se plynule jelo až např. ke kruháči (jednoproudovému) tak se stojí 2km před kruháčem kvůli nim.Z vlastní zkušenosti tohle dělají hlavně češi, poláci.Od Litevců, chorvatů se tohohle nedočkáte. To že si v 21 udělá papíry na C ( a to zkoušky dělal v nfoufkém Transitu nebo v Iveco Daily....) nic neznamená. Na praxi většina firem se** ( viz. Smidberský, nyní CS Cargo) a pak se divíme že ty ovečky které umí řídit jen rovně zkončí při prvním leknutí ve škarpě. Je otázkou proč zde chybí zpětná vazba a proč řidiči nemají jakési zastání když jsou nuceni tlačit " španělsko-rusko" na jeden zátah :-D Na závěr : dobrého řidiče neznačí počet najetých km, ale počet přestupků na 1 km. PS.: Potrefená husa se výdycky ozve a slušným kamioňákům se omlouvám.
kamioňák to zablokuje, protože osobáky se cpou ze zadu dopředu a způsobují kolonu a kamioňák to uzavře, tím pádem už tam další auta, co tam nemají co dělat, tak nepřijíždí a kolona před kamionem se rozjiždí rychleji, ale za kamionem už je to zase jinak. Kolony se často tvoří velkou hustotou dopravy. Ještě dodatek, když auta co čekají na čevený na zelenou měli mezi sebou větší rozestupy, tak by se mohli při zelené na jednou rozjet a křižovatkou by projelo víc aut.
Ty debyle,zřejmně máš osobní problémy a léčíš si je na nákl.autech.Kolikrát jedeš v týdnu od Ořecha na Baranďák.Tam je jasný úkaz,kdo je větší hajzl.Náklaďák nesmí do levého tak se tam tvoří kolona,protože všeichny osobní auta se cpou na konci jako hovada.Než se náklad.stačí rozjet,už jsou před ním 4auta,osobní.A právě policajti to tam řeší flastrama,protože se tam rvou,hlava nehlava.Kéž by takové kreteny jako jsi ty,rosstřelil stejný kreten aspoň dvakrát do roka.
1.) např.já nevím na který příspěvek reaguješ.Není od věci napsat např. TO:2.) píše se debile nikoliv debyle3.) osobní problém máš asi ty když v celkem slušné diskuzi zbytečně přehnaně reaguješ + to přání smrti.......4.) nejlepší bude když po dopsání tohohle příspěvku zahodíš klíče od auta,protože jestli tě vytočí jen názor nějakého člověka o kterém nevíš nic.....tak to potěš prdel.Jak asi reaguješ na silnici?5.) Než začneš odpovídat kopou nadávek na můj příspěvek, přečti si znova bod 1.)(:-P:-))
No kamaráde,říkáš že na praxi všichni serou ?? Nevím,nevím,ale moje zkušenost je trošku diametrálně jiná ! Je mi 31 s osobákem jezdím od 18,a " C " jsem si dělal ve 20 !! Ano něco najeto mám,ale když se jdu zeptata na práci šoféra tak když jim řeknu že mám praxi ale nemá mi jí kdo potvrdit,tak jsem vlastně bez praxe,a tím pádem bez šance získat práci !! Jak píšeš " hovado najede půlkou auta do druhého pruhu " víš tak moje zkušenost je zase taková,že hovada jsou bezohlední řidiči osobáků,který si myslí že ONI jsou páni silnic,protože jim to jede rychleji !! A nepustí nikoho a když jede třeba pět blbečků který se honí po silnici a pak dojde k něčemu takovému že mu mají dát přednost,tak pokud tam ten kamioňák nenajede,tak prakticky nemá šanci se do toho ZIPu dostat !! Taková je má zkušenost,a není tak stará,zhruba týden zpět,takže nadávat na kamioňáky není vždycky řešení !! A pokud to někdo zná na Jihlavsku,konkrétně v Kostelci u Jihlavy,směrem do Jihlavy,tak tam je kopec o 3 pruzích,jeden dolů,a dva nahoru,a zmíněná situace,kdy jel s kamionem nahoru a zmiňovaný blbečci se honili kdo dřív nahoře,a když se ten kamioňák měl nahoře zařadit do pruhu ,tak tyhle trotlíci mu nechtěli dát z toho pravého pruhu přednost aby vjel na silnici,musel zastavit jinak by díky těmto trotlům skončil v poli !!! A jelo jich 5 za sebou !! A to si nedovedu představit kdyby tomu prvnímu bouchlo kolo,tak jsou všichni v něm !! A pak takhle vznikají nebezpečné situace ale můžou za to vždycky kamioňáci !! Takže pr kamarádi,ne vždicky za to můžou !!!!
Však já neházím všechny do jednoho pytle! Hodně řid. MKD je i slušných ( většinou ti starší). Proto sem psal že se slušným kamio....... vám. Tady jen prezentuji svoji zkušenost,kdy sem vozil kluka s praxí pouze v základní voj.službe (T815 6x6) po městě. Byli jsme v cca 6-7 firmách. A pořád ta samá písnička : Bla bla bla sice praxi nemáte,ale kdysi jste to řídil,auta sou pojištěný,hlavně se nezabijte,blabla bla, od kdy by jste mohl nastoupit..Ted jezdí. Možná že už řidiči nechybí,sám bych si nezaměstnal kde koho. Říkám neházím všecko do jednoho pytle, já bych řidiče nechtěl dělat. Žít z diet, v základu hovno a né prachy,furt v prdeli a co si budem nalhávat provoz pořád horší a horší.Měj se.
NO ZA POSLEDNÍ ROK A PŮL 160TIS KM A JEN JEDNA POKUTA 200 KČ ZA VJETÍ DO ZÁKAZU VJEZDU..ASI JSEM FAKT PIRÁT SILNIC
Ne ne, dobrý řidič se pozná podle toho, jestli vyrábí nebezpečné situace a jestli tím ohrožuje ostatní. Pokud nikoliv, spíše nebezpečí předchází a je ještě k tomu slušný, nikam se necpe a umí předvídat, jezdí plynule a svižně, potom už mě ani tak nezajímá, jestli dodržuje předpisy, protože prostě je prostě dobrej a předpisy jsou v některých ohledech fakt debilní. Bohužel tohle příliš mnoho řidičů nedokáže a to jsou ty prvotní příčiny problémů a podle toho to potom na silnicích vypadá. Mohl bych to rozvést, ale nechce se mi, ti inteligentnější si to domyslí a s ostatními je to ztráta času.
A jakou mam jinou moznost? Bud neustale brzdit a korektne predjizdet a nebo ohrozovat a omezovat nekoho jineho pri prejeti do leveho pruhu - vzdyt prece JA jedu SPRAVNE a ostatni nemaji co jezdit rychleji nez ja. Nemyslis, ze kdyby ti z toho stredniho pruhu jeli tak, jak maji - tedy vpravo - byla by doprava mnohem plynulejsi? Oni jsou ti, kteri delaji nebezpecne situace, ale bohuzel proti takovym policie nic nedela - misto toho se zasije do krovi a chyta rychlost 145kmh, protoze to uz jsou pirati silnic a kvuli nim mame mnoho nehod - nesmysl!
Tak rozšiřte na 4 pruhy sakra, máme tu takovou dopravu jako někde v LA a vy se tady hádáte o jeden pruh. Klidně ty 4... prostě když si to doprava žádá, tak to tak musí bejt a ne tu troškařit se 2ma a hádat se o protihlukový stěny aby to náhodou nerušilo nějakou 90 letou babičku.
to nepomůže, naši řidiči vždy budou jezdit v těch "levých" pruzích. Všimnisi, jak se jezdí na víceproudých (3 a více) komunikacích - pravej je prázdnej, oba levý jsou zacpaný, protože se v něm zrovna předjíždí Avia s náklaďákem....pak se nedivme, že to někteří podjíždí zprava
Jste si jistý, že se nejsmí na tříproudové dálnici předjíždět v pravém pruhu? Pokud jedu v pravém pruhu a ve středním jede auto o trochu pomaleji, mám přejet až do levého pruhu, předjet ho a pak se zase vrátit do pravého pruhu? To mi přijde nebezpečnější než předjet jej v pravém pruhu.
budes to vsechmo platit ?nebo se domnivas, ze pro tvoji kratochvili jsou vsichni obcane republiky povini vice si vyprazdnit penezenku ?
Vyprázdnit peněženku? Hele, tak si spočítej, co stojí stát (a tudíž potažmo nás všechny) jedna taková pěkná bouračka se vším všudy - hasiči, záchranka, následná lékařská péče, případně při úmrtí ztráta práceschopnýho a daněplatícího člověka, hmotný škody, který platí nějaká pojišťovna a tudíž míň vydělá a tudíž míň zaplatí do státní kasy, nutnost řešení to ve vládě a další a další náklady, který mě teď ani nenapadnou a násob si to každým dnem a uvidíme, kam se se svejma počtama dostaneš. Podle mě naprosto každá bouračka ve svym důsledku tahá peníze z kapes nás všech (a to nemluvim vo tom, že mě fakt sere vyrážet denně do provozu a připadat si jako hráč ruský rulety)
Ono to zas tak horky neni.. Jasne, ze 3 proudy budou stat vic, ale rozhodne dvouproudova dalnice nebude stat dve tretiny triproudovy..
Není lepší sypat peníze na zvýšení kapacity dálnic, než na odstraňování každodenních nehod na nich vzniklých?
Upřímně, myslím, že jste pane idiot.
Jirka je megaidiot!!!Pochopitelně je jasné že každým rozšířením dálnice o ještě jeden jízdní pruh vzroste kapacita a propustnost silnice pro provoz. Pokud je naše D1 pořád tak ucpaná, tak ať má klidně 3 jízdní pruhy po celé délce a ve stoupáních klidně i 4. Dopravní situace na ní se tím může jenom zlepšit!Proč zůstávat jenom u dálnic, klidně by bylo možné takto rozšířit i frekventovanější silnice 1. třídy o jeden jízdní pruh, zatím aspoň mimo obec. Doprava by se tím ohromě zklidnila, předjíždění by už nebylo problémem a cestování by bylo podstatně příjemnější, plynulejší a rychlejší. Podle mě by to také způsobilo velice podstatný úbytek nehod při předjíždění. Každé takovéto dotažené rozšíření by mělo na bezpečnost silničního provozu na dotyčné silnici velmi silný pozitívní vliv a bylo by účinější než 10 důsledně vymáhaných bodových systémů! Ano, to by byla správná cesta, která by nejlépe řešila velké množstní nehod na Českých silnicích.Pokud mi tady někdo bude podsouvat, že je to drahé, tak ať se nejprve podrobně podívá do zákulisí přidělování státních zakázek. Zjístí, že ceny jsou 3-5x nadsazené a vítězná firma, která to dostane se ještě rozdělí z těmi, co neuspěli a ještě na tom obrovské zisky. Tedy, ať se raději šetří tam, než na podfinancoivaných silnicích, jejihž fondy tunelují hamižne stavební firmy v nepsané kartelové dohodě o cenách.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.