Zákaz předjíždění pro kamiony na D1: Na kterých úsecích bude a jak dlouho?

86 komentářů

Pavel
19. února • 13:14

Ctu to zde a nestacim se divit. Vi vubec ridici osobaku a aut do 3,5t,ze pokud mate v technicaku kategorii N1 spadate do kategorie nakladni... Tudiz, pokud ma kombik prepazku v kufru, spada do kategorie nekladni a tudiz se nanej vztahuji predpisy pro nakladni auto, tzn, pokud je zakaz pro nakladni auto, nesmi tam vjet, nesmi predjizdet a dalsi povinnosti z toho vyplyvajici... Takze i osobak, pokud je kategorie N1 nesmi predjizdet, pokud tam neni dodatkova tabule omezeni v tonazi.... Pro ty chytre v osobnich autech....

Erik
7. ledna • 6:37

Já jsem také pro, aby byl zákaz předjíždění kamionů všude. Nevidím jediný důvod pro to, aby kamiony blokovaly oba jízdní pruhy a to patřím mezi kamioňáky. Akorát toto chování háže negativní světlo na nás všechny. Jezdím s kamionem už 10 let a za tu dobu jsem toho už docela dost najezdil a přijde mi, že se chování na silnicích čím dál tím víc zhoršuje, tak je už na čase, aby se s tím začalo konečně něco dělat. Uvažuji nad tím, že si koupím vlastní kamion z https://www.tircentrum.cz/... , abych si mohl sám plánovat trasy, kam pojedu.

Sophia Gray
2. prosince • 9:05

SpinKiss.︆co︆︆m - skvělé seznamka prо dospělé, kteří сhtějí nаjít seхuálníhо partnеrа

Sophia Gray
2. prosince • 8:44

SpinKiss.︆co︆︆m - skvělé sеznamkа prо dospělé, kteří сhtějí najít seхuálníhо partnera

Kamionak
1. prosince • 16:02

Tak­ze to jest­li nekde je ne­bo ne­ni za­kaz pred­jizde­ni ka­mi­o­nu je asi stej­ne tak du­le­zi­te ja­ko hlad v af­ri­ce,kte­ry nikoho na sve­te ne­tra­pi a pou­ze se o nem mlu­vi a cim vic, tim lip aby se vy­tvo­ril do­jem za­jmu,ale re­al­ne (a to je ta dnesni re­a­li­ta o kte­re jsem psal)uz tam li­di 100let chci­pou hla­dy.

Jozin
1. prosince • 17:12

Nejpodstatnější rozdíl mezi řidičem kamionu je ten že každý řidič kamionu je i řidič osobáku.tudis takové prasárny nedělá.opacne to neplatí.ne každý řidič osobáku by uměl s kamionem ujet kilometr v městě...navíc každý druhý kamion má dnes za oknem kameru a všechny ty vaše ukázkové prasárny i SPZ tam jsou..jen to nikdo nedává na tv Nova jak aktivní lampas..

Kamionak
1. prosince • 15:44

A jedna jeste mala,skutecne nedurazna,smesna,blba technicka poznamka:Kolik ridicu kamionu najelo za poslednich 20 let na dalnici do protismeru a zpusobilo si tak svoji nebo v tom horsim pripade cizi smrt nebo jich zmrzacilo do konce zivota???

Kamionak
1. prosince • 15:35

A cisla jsou neuprosna pratele...znovu opakuji...80% smrtelnych!!!(nebavim se o pomackanych plechach a upadlych spz) ZPUSOBI RIDICI OSOBNICH,FIREMNICH AUT A MOTORKARI!!!

kolemjdoucí
2. prosince • 17:36

Neustále opakujete, že řidiči osobních aut a motocyklů způsobí 80 % smrtelných nehod. Vzhledem k tomu, že osobní doprava tvoří 75 až 85 % dopravy, tak to je celkem odpovídající podíl. Je to vlastně důkaz, že kvalita řidičů v nákladní dopravě je stejně mizerná jako v osobní a to v té osobní je nutné zahrnout i nevyježděné nebo naopak přestárlé a tedy potenciálně více chybující řidiče. Kdybyste zde tvrdil (a doložil), že řidiči osobních aut (a motorek) způsobí 95 % smrtelných nehod, tak řeknu "jo, kamioňáci jsou profíci, jezdí líp než ostatní". Ale ona to není pravda. Mezi kamioňáky je stejný podíl hovad, neumětelů, agresivních pitomců jako kdekoli jinde. Kdyby to neměli jako svou práci a tedy i povinnost jezdit bezpečně, dalo by se nad tím mávnout rukou, ale takhle netuším, co vlastně obhajujete. Že nejste lepší? No, to všichni víme. Nejste. Vy konkrétně třeba ano, znám dost profesionálních řidičů, kteří dobří jsou, ale v profesi jako celku to je bída s nouzí.

Kamionak
1. prosince • 15:27

Zakaz predjizdeni kamionu je jen ubohy zastiraci manevr pro tupce,kteri si mysli,ze kdyz dam zakaz predjizdeni tak tim vyresim 100% problemu na silnici...je to stejne jako,kdyz na rozmlacenou silnici osadim znacku pozor vymoly a budu myslet,ze tim se ta silnice opravi nebo ubyde maleru na ni jako to bezne u nas chodi.je ubohe si myslet,ze kdyz dam po cele zemi zakaz predjizdeni kamionu,vyresim tim vse jako napr.zde zminovana belgie...proc kdyz tam je zakaz predjizdeni kamionu na dvouproude dalnici stejne vznikaji kolony?Osobne me zadny zakaz predjizdeni kamionu nevadi,je mi to jedno,ale uz ted vim,ze zadny uzitek to neprinese...jezdim uz radku let,prace me bavi a jen ubozak muze kritizovat moji praci.

Kamionak
1. prosince • 15:17

Nebudte směšný, statistiky mluvi jasne...80% smrtelnych nehod zpusobi ridici osobnich aut a to i tech firemnich...takze za 1) vsichni ucastnici dopravniho provozu musi vlastnit ridicsky prukaz,tudiz museji absolvovat ridicsky kurz bez rozdilu osobak,motorkar,nakladak...za 2)vsichni ucastnici silnicniho provozu museji predvidat situaci na silnici...opet bez rozdilu co prave ridim...za 3) prestante vy vsichni co kritizujete praci ridice kamionu zrat dovozove zbozi...napr.banany,papriky,polske a francouzske brambory,nemecke jogurty a spoustu dalsich dovezenych potravin a spotrebnich veci...elektroniku atd.,kupujte pouze regionalni vyrobky od mistnich firem,ktere jste si jak tupci znicili svoji nenazranosti a nadmernou konzumaci...typu my na to preci mame a pak vam vsem tem kritikum bude hej.prestante chodit do obchodních retezcu typu kaufland,lidl atd.a chodte do mistnich jednot nebo obchodu s potravinami nebo prumysl.zbozim,ktere jste si opet svoji nenazranosti znicili a opet vam nebudou vadit kamiony a takhle bych mohl pokracovat dal...

Jozin
1. prosince • 15:04

Více než nějaký zákaz by pomohlo bezpečnosti kdyby se řidiči osobních aut naučili normálně jezdit.budu jmenovat pár vašich top -pouzivat blinkry.tzn včas a ne až auto stojí.umet využívat napojovací a sjíždění pruh z dálnice.strihnout to z třetího napříč na výjezd umi fakt jen Pepík na jižní spojce.vybrzdovat auto co má 40 tun fobií rs může fakt jen hlupák.nekoukat do mobilu věcné a naučíte se číst provoz.jizda metr za vratama je sebevražda.mimo obec pokut to situace dovoluje jet aspoň 90.a ne se kochat šedesátou a sledovat palivoměr..je toho ještě hodně co děláte špatně..

Quebe
1. prosince • 15:14

A řidič kamionu, by jakožto každý profesionál, měl mít určitý nadhled a pochopení pro chování amatérů. A abychom byl fér, přihodím i pro kamioňáky pár bodů pro zlepšení, které zásadně nedodržují:1. Nevjíždět na dálnici do levého pruhu před čumák autu, co jede 130 km/h.
2. Nepředjíždět se minimálním rozdílem rychlosti několik kilometrů.
3. Schválně neblokovat končící pruh před zúžením.
4. Naučit se udržet v pruhu ve zúžení.
5. Dodržovat bezpečnou vzdálenost.
6. Nelepit se, neblikat a netroubit na auta, která jedou 50 v obci.
7. Vytvářet v kolonách záchrannou uličku.
8. Nechávat si mimo obec před sebou mezeru, ať mohou auta předjíždět, jak jim ukládá zákon (§19 odst. 2)
9. Čistit v zimě návěsy od ledu.
10. Parkovat je na místech k tomu určených (a ne třeba v odbočovacím nebo připojovacím pruhu).

Michal
2. prosince • 10:45

Quebe nikdy jsem od řidiče kamiónu neslyšel že by o sobě řekl že je profesionál.To jenom řidiči osobaku si pletou slovo profese s profesionálem.

kolemjdoucí
2. prosince • 17:40

Ale Mlho, profesionál je skutečně ten, kdo danou činnost dělá jako profesi. Že to slovo má i přenesený význam, že je to ten, kdo dělá nějaký výkon nadprůměrně dobře, nic nemění na významu původním. Ani na tom nic nemění fakt, že většina profesionálů (v libovolné profesi) jsou lidé průměrní a podprůměrní.

Michal
2. prosince • 17:58

Chudáci ti profíci co zrovna udělali autoškolu a ještě je rovnou na první jízdu posadí do kamiónu. :))

Jozin
1. prosince • 17:07

Předjíždí proto že mají omezovač na 90.proto to trvá dlouho pro některé.uued za den o 80 km dál je podstatný rozdíl pro šéfa i řidiče.parkuji kde se dá pro to že nikdo nestaví odstavné plochy i když by chom je měli mít pohlavně když platíme 5kc za každý km!!!!na návěs do 4 metrů nevyleze každý.bezne potkavam SUV celé od sněhu.zachrana ulička je fajn.jen e někdy koukni že kamion stojí pravou stranou na žetonech už a stejně to je málo.o dodržování odstupu se netřeba vůbec bavit osobák ve 130 s odstupem dva metry a mobilem v ruce je naprosto běžný jev u nas

Quebe
1. prosince • 19:32

Ano, on ujede o 80 km dál, ale kolik tím dohromady sebral času všem řidičům, které zdržoval? Pokud takhle za šichtu předjede třeba 30x, pokaždé bude předjíždět 30 vteřin a pokaždé zbrzdí 10 aut, dělá to celkem cca 2 hodiny, kterými se mu ostatní řidiči museli na těch 80 kilometrů složit. Celkem draze vykoupeno. Ano, přímo na dálnicích odstavné plochy chybí - ale kde je psáno, že každý musí stát hned u dálnice. Nejde sjet a zastavit i jinde? Co jsem z doslechu slyšel, tak kdo není líný sjet, nemá problém. Že každý nevyleze na návěs - to má být nějaká výmluva? To je pak ok, že mi kus ledu rozbije čelní sklo nebo mě v případě většího kusu zraní a způsobí nehodu, protože tam nevyleze?A ano, osobáky trpí často podobnými neduhy, ale znovu opakuji - na rozdíl od řidičů kamionů to ve většině nejsou profesionální řidiči a jejich auto neváží až 40 tun, ale 1-2 tuny. Tedy podobné prohřešky ze strany kamioňáků jsou mnohem vážnější a méně pochopitelné.

Neurotic
1. prosince • 20:37

Ad absurdum: tenhle příspěvek napsal člověk, který zemřel dřív než se narodil:-D
Sjet z dálnice jde, ale to by tam nesměl být zákaz takže ve výsledku mají řidiči často na výběr akorát mezi tím, který předpis poruší, protože jejich dodržení není technicky možnéB-]

Jozin
1. prosince • 20:15

Já tam vylezu.nemam problém s kondicí.naopak jsem silnej si myslím.sice jsem teď upadl z návěsů a urvala meniskus.oba.ale žiju.zaparkovat ?a kde chcete sjet.kam se člověk podívá vidí zakázkovou značku.opak Německa.stejny problém. Řeší tím že auta stojek v průmyslových zónách.u nás se postaví zakázková značka před každou dědinu a vyřešeno.az zaplatíte 4200eur za 22mnut plus.treba to pochopíte.jinak se nikoho nezastávají jezdím stín ale i s bmwV8....

Kamionak
1. prosince • 15:31

Ty budes jeden z tech tabulkaru...co bez tabulky neumeji zaradit ani sroubek do prihradky...chlapce nezij ve virtualnim svete,ale v realnym dnesnim svete,kde zakony vymysleji ty co se jimi potom neridi.

Quebe
1. prosince • 15:40

Já vycházím hlavně z reálného světa a z toho, co zažívám na silnicích, na kterých trávím denně několik hodin. A chování kamionů způsobuje podstatné množství problémů, na dálnicích se nebojím říct, že i velkou většinu. Takže žádný virtuální svět a tabulky, nýbrž realita, pane.

Kamionak
1. prosince • 15:57

Podstata problemu neni v tom jestli se nekdo chova,tak ci tak,cely problem spociva v dnesnim konzumnim svete.proc dnes pripada na jednu rodinu min.2 osobní auta,proc odpad,ktery vznika prevazeji kamiony tam a zpet,viz.rakusaci a němci...nevedi kam s nim,tak sup do cech,proc se dovazi zbozi v kamionech,ktere jde u nas bez problemu vypestovat (papriky,brambory atd.),proc se vozi milimetrove plechy do holandska a zpet se veze holandsky kecup do asijske trznice sapa,proc u dalnic vyrustaji nove skladove prostory typu letiste atd,atd.Takze to jestli nekde je nebo neni zakaz predjizdeni kamionu je asi stejne tak dulezite jako hlad v africe,ktery nikiho na svete netrapi a pouze se o nem mluvi a cim vic, tim lip aby se vytvoril dojem zajmu,ale realne (a to je ta dnesni realita o ktere jsem psal)uz tam lidi 100let chcipou hlady.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Quebe
1. prosince • 16:04

S tím celkem i souhlas

Jozin
1. prosince • 14:42

Navrhuji zákon zákaz předjíždění pro osobní auta.at jedou za zigulem až do Prahy....to by bylo keců o diskriminaci

Quebe
1. prosince • 14:55

Kdyby se řidiči kamionů běžně nepředjížděli několik kilometrů minimálním rozdílem rychlostí a nevjížděli do levého pruhu těsně před čumák auta, které jede 130 km/h, nikdo by nějaké předjíždění kamionů neřešil.

MM
1. prosince • 18:52

Bohužel ony to ty osobáky dělají taky docela často.

Michal
1. prosince • 14:15

Za zákaz předjíždění jsem dostal:jízda v pruzích za 200kč takže i cajti jsou občas kámoši.Řidiči osobáků a kamiónů jsou stejní.Ať ten zákaz klidně dají na celé D1 mimo 3pruhy a to by byla sranda potkat třeba založenou Tatru815 nebo Avii nebo debila v osobáku co naschvál jede 70.

Nojono
3. prosince • 14:03

Takového policajta by měli okamžitě vyhodit. Dát 200 za přestupek, který zákon oceńuje 5-10Tis a 6-12 měsíců bez papírů, to je nehoráznost.

Bego
1. prosince • 13:09

Nejlepší je, že řidiči os aut tady nadávájí, jak kamioňáci porušují předpisy. Ale sami vyjedou a neznají, nebo záměrně porušují vše! Maximální rychlost 90 pro ně znamená jet 120a vic, plná čára není zeď, přednost v jízdě má ten, kdo je rychlejší. Ať si každý nejprve uvědomí, jak jezdí a pak může kritizovat ostatní!!!!!!

MM
1. prosince • 18:52

Taky jezdím 120 a víc a čára skutečně není zeď.

Quebe
1. prosince • 14:00

Kamioňáci zase všem rádi připomínají, že jsou řidiči-profesionálové, co jsou na silnici v práci. Od takového člověka bych očekával poněkud vyšší standard, hlavně co se dodržování předpisů a dbaní na bezpečnost týče, než od obyčejného řidiče-amatéra. A ne, že se naopak s nimi bude srovnávat.Co byste řekl na to, kdyby si doktor, co zpackal operaci, začal otevírat hubu, že většina lidí nezná ani první pomoc a ať zametou nejprve před vlastním prahem? To by asi moc dobře nepůsobilo, co?

Bego
1. prosince • 14:17

A podle Vás je v pořádku, že "ridic-amater" nemusí znát předpisy a dodržovat je? Já myslím, že by to měl dělat každý! Bohužel se takto neděje, proto je v CZ tolik nehod, zaviněných právě ze stran řidičů osobních aut. Zkuste si jeden den jet podle předpisů a třeba si to také uvědomíte!

Quebe
1. prosince • 14:52

Nic takového jsem neřekl, pouze říkám, že řidič-profesionál by měl mít vyšší standard a
nepoužívat porušování předpisů ze strany řidičů-amatérů jako argument pro své vlastní porušování. Naopak, měl by počítat s tím, že amatéři prostě lepší nebudou a nepřilévat ještě olej do ohně Zvláště, když navíc řídí vozidlo, které je běžně 15x těžší, než vozidlo řidiče-amatéra a jeho případné nezodpovědné chování má tedy obvykle mnohem horší následky.

Bego
1. prosince • 14:59

Proto řidiči osobních aut zaviní tolik nehod.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Quebe
1. prosince • 15:05

Tak zaviní a já se opět ptám: To je pro řidiče kamionů nějaká výmluva? Čekal bych, že ten poměr bude pro kamioňáky, jakožto pro profesionály, mnohem lepší.

MM
1. prosince • 10:46

Nejdřív si Babiš vybral hospodské a udělal z nich nepřítele lidu. Teď jsou to pro změnu řidiči kamionů, na které se kouká jako na něco nežádoucího a zcela zbytečného na našich silnicích. Za chvíli to zad bude jiná skupina lidí. Smyslem je obyvatelstvo co nejvíc rozeštvat.Přitom by stačilo aby policie vymáhala současné zákony kdy kamion ohrozí nebo omezí jiné vozidlo. Jenže to je příliš pracné a prachy se měřením rychlosti dají vydělat snadněji.

Assire var Anahid
1. prosince • 11:03

Tohle je klasické cílení na lidskou jednochost a sebestřednost, což bych ale v této situaci nevztahoval na Babiše. Tímhle se pravidelně projevovali různí politici napříč časem.
Ale na to by se ti jednodušší museli i zamyslet, jaká jsou rizika a přínosy u tak vytížené země jakou je právě ČR.

D
1. prosince • 6:27

az se chytne kolona vojenske techniky, nadmer nebo je treba avia, tak vytvori peknej strudl kamionu.
a v levem pruhu si to pojede kloboucnik nebo kdo nespecha a hezkych pouhych 110kmh a vytvori se za nim taky kolona, tak hlavne ze budou vseci spokojeni. levacci neuhybaji a nebudou mit ani kam

Neurotic
1. prosince • 9:31

110 km/h by ještě nebylo tak zlé, ale někteří se tam plouží pomaleji jak kamiony takže až dojedou ten nadměr tak budou stát ty pruhy stejně oba:-D

vana
1. prosince • 8:24

Nic proti, ale auto nad 3,5 tuny není automaticky kamion. Klidně to může být i osobák se zapřáhnutým přívěsem homologovaným na 130 km/h a nijak nezdržující dálniční provoz. Ten taky nesmí předjíždět ?

mz
1. prosince • 16:23

Auto se zapřaženým přívěsem se nestává nákladním, máš v tom zmatek.

petr r. (petrumr)
1. prosince • 9:57

homologace neopravnuje porušovat rychlost. Když řídíš nad 3,5 tuny, tak max 80. a na té dálnici asi budou jen zákazy předjíždění nad 12 tun.

vana
1. prosince • 15:39

No myslím že osobní auto do 3,5 tuny s přívěsem homologovaným na 130 km/h nemá omezení 80 km/h ani když celková hmotnost soupravy třiapůl tuny přesahuje. Pokud se mýlím prosím o citaci zákonaA hned úvodní odstavec článku výslovně píše o zákazu předjíždění pro vozidla nad 3,5 tuny

Romik
30. listopadu • 21:37

přeji dobrý den všem co to zde komentují, ale představte si že platíte cca 6kč za jeden ujetý kilometr na české dálnici která je v tom stavu co je dnes a nesmíte nikoho předjet. Jak se vám to líbí. Nikdo nemá rád kamiony ale všichni je potřebuji. Za posledních dvacet let kdy naše státní správa spala a tunelovala místo toho aby rekonstruovala ve smyslu ze dvou
pruhu tři a do kopcu čtyři pruhy tady máme to co se dnes děje a bude huř bohužel to odserem my SLUŠNÍ ŘIDIČI KAMÍÓNÚ ještě pořád nás něco málo zbývá.

Jedna Bedna
30. listopadu • 22:06

Stejně pitomou argumentací bych mohl tvrdit, že platím 16kč spotřební daň na litr paliva, 1500 dálniční známku, neodečítám DPH a nesmím na dálnici jet trvale 250, protože mi v tom brání předpisy a bezmozci v kamionech.

Jozin
1. prosince • 14:40

Jakou platí za každý km 5 Kč.pane.a ne 1500 za rok.a nic kromě diskriminace jako teď ten zákon nikdo pro něj neudela

Tom
2. prosince • 16:49

A vubec to nebude o tom, ze ten lamion nici povrch nasobne vic nez ten osobak.

MM
1. prosince • 10:42

To je fakt pitomá argumentace Jendo.

Nojono
30. listopadu • 21:48

SLUŠNÝ a ŘIDIČ KAMIONU se vzájemně vylučuje, tedy alespoň česká praxe to dokazuje dnes a denně na našich komunikacích všeho druhu.

jogurt
30. listopadu • 21:44

mýto nedává žádný nárok

Takurcite
30. listopadu • 14:53

Clanek jsem se ani neobtezoval cist, protoze cokoliv jineho nez
"na vsech usecich" a "na stalo" vyjma mist, kde je trojpruh je neakceptovatelne.

jogurt
30. listopadu • 19:33

jukněte do zákona 361/2000Sb., §36 odstavec 4. To totiž už dávno platí. Bohužel, policie nefunguje.

jozka
30. listopadu • 14:36

Ovsem hlavne je to k prdu. Protoze az tam ve snehu zustane prvni kamion viset, ty dalsi se do leveho nacpou stejne a naprosto legalne, takze spunt vznikne tak jako tak.

šofér
30. listopadu • 21:34

Je zajímavé, ža takvoé prasárny dělají kamioňáci jen u nás, v Rakousku či Itálii si to nedovolí, stejně tak si nedovolí při zákazu předjíždění kamionu u nás tak oblíbené "vláčky". Myslím, že dálniční policie má dost a dost aut k tomu, aby tyto nešvary postihovala. A nebojte, oni si do čtvrthodiny přes vysílačky předají info, že se prasárny nevyplácí, stačí ťapnout jednoho - až tři a už to jede. První Polák, druhý Litevec a ..třetí Rumun.

MM
1. prosince • 10:41

Dělaj to všude.

šofér
2. prosince • 21:35

No tak beztrestně to dělají jen u nás, to jsem si vyzkoušel x krát.

Nojono
1. prosince • 21:50

Mimo Slovenska. Tam se s nimi policie nemaže.

petr r. (petrumr)
30. listopadu • 16:04

je to tak, ale když se to bude sledovat přes mýto a rovnou jim odečítat pokuty tak aspoň budou vědět, kdo to způsobil.

jogurt
30. listopadu • 19:32

to není řešení, klidně ať je to bez pokut, ale pouze sebrat řidičák. A v tu minutu budou současní predátoři dálnic jak beránci.

Assire var Anahid
1. prosince • 10:58

A dementi se nenažerou, protože jim nikdo nepřiveze čerstvé rohlíky a mléko. Pak konečně vychcípáte a zavládne mír a klid na věčné časy.

Ludek_II
1. prosince • 12:33

Nazvat ruku, která mě krmí "dementi" je jen důkaz toho, že jsi duševní kripl. Ahoj kamčáku. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Assire var Anahid
1. prosince • 19:24

Nemám s kamióny nic společného. Ale směju se šaškům v osobácích, kteří se chovají, jako kdyby jim silnice patřily. Přitom sami za ně prakticky neplatí, těch směšných 1500,- kaček za známku je nic.

Lulda
1. prosince • 22:01

Silniční daň ti něco říká? Radši drž pysk, tatare...

Quebe
1. prosince • 11:25

Chcete snad říct, že čerstvé rohlíky a mléko nelze přivézt bez porušování předpisů?

Lulda
30. listopadu • 13:14

Možná by bylo efektivnější to konečně opravit a rozhodně by nezaškodilo sem tam udělat trojpruh. Jenže, to by se nesměly ztrácet prachy a dělníci by museli makat, v ČR nepředstavitelné.

řidič
30. listopadu • 19:14

Lulda je opravdu Lulda. Předpokládám, že Lulda je referent ve státní správě a kromě okusování nehtů na pravé ruce nemá nic na starosti. Práci na dálnici bych nechtěl dělat a Lulda by po 14 dnech práce zkolaboval :)

Lulda
30. listopadu • 20:05

Na točení kulatou lopatou není zjevně potřeba vysokého intelektu, co řidič?

Ludek_II
30. listopadu • 12:42

Stejně to nebude nikdo kontrolovat jako ty přetížený kamčáky.

Quebe
30. listopadu • 12:09

Něco takového by mělo být na všech úsecích a řízeno opačně - předjíždění kamionů by mělo být ve výchozím stavu zakázáno a povoleno pouze za vhodných podmínek.

ACE
30. listopadu • 18:23

Souhlas, trvalej a kompletní zákaz jízdy v levém pruhu.

Assire var Anahid
30. listopadu • 18:46

Aby zkolabovala doprava úplně? Koukám, co sobci ještě nevymyslí...

ACE
1. prosince • 18:59

Právě naopak, pri jedné cestě Praha-Brno narazim mnohdy na desitky hajzliků co blokujou levej pruh a několik mě donutí náhle brzdit a to jedu s přehledem v limitu.

jogurt
30. listopadu • 19:31

Naprostý nesmysl, který šíří točvolanti. Udržením kamionů pouze v pravém pruhu zádný kolaps nejen nepřinese, ale právě naopak. Viz například Slovensko, Belgie,... ale i Česko. Zákaz předjiždění pro kamiony máme v zákoně už od roku 2006, a to na základě §36 odstavec 4 zákona. Řidič nákladního vozidla nad 3500kg a řidič soupravy delší než 7m nesmí na dálnici předjiždět, pokud by omezil rychlejší vozidlo. Tedy nesmí mu nijak překážet. Problém je jen v tom, že se policie nehodlala po celých 13 let tímto paragrafem zabývat. Přitom zśazba je značná, za porušení zákaz řízení na 6-12 měsíců, 5-10 tisíc Kč pokuta a 7 bodů. Stačí jen aplikovat dozor. Nic víc.

Assire var Anahid
1. prosince • 11:00

Ale omezením je to, že ti vjede prudce do cesty, to jena pokutu. Pokud ovšem jen předjíždí a ty k němu dojedeš, tím tě neomezil. Tedy pokud nejsi mozkově omezený, což zjevně budeš...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Quebe
1. prosince • 11:22

Nemáte pravdu. To, co popisujete, splňuje definici ohrožení. Omezení je definováno takto:
m) nesmět omezit znamená povinnost počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na pozemních komunikacích nebylo nijak překáženo,Tedy, pokud kamion předjíždí a někdo rychlejší jej dojede, tak překáží -> omezil.

Kenny
1. prosince • 14:57

Pokud se timto budem řídit doslovně mělo by se to týkat i těch co v levém jízdním pruhu nejezdi 130 ale méně neboť podle výše uvedené definice mě omezuje.

Quebe
1. prosince • 16:11

To není pravda, v daném paragrafu je zmíněno, že se to týká pouze nákladních vozidel nad 3500 kg, případně jízdních souprav nad 7 m:(4) Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg a řidič jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, nesmí předjíždět jiné vozidlo, pokud k jeho předjetí nemá dostatečnou rychlost, takže by omezil v jízdě ostatní vozidla svou výrazně nižší rychlostí jízdy.

Nojono
1. prosince • 21:53

Bohužel, česká dopravní policie nemá o existenci tohoto paragrafu nejmenší tušení.....

jogurt
2. prosince • 11:06

ona možná i tušení má, ale když nedokáže umravnit řidiče kamionu, který zastaví v levém pruhu a ignoruje pokyn policisty, aby přerušil přestávku a uvolnil dálnici (analogicky totéž na jiných místech, kde nemá co pohledávat), ten řidič pošle policistu do háje a přesto neskončí za pár sekund v klepetech s odvozem na základnu, tak tady není rady ani pomoci.

MM
1. prosince • 12:37

Tak to je geniální teorie.

Quebe
1. prosince • 12:58

To není žádná teorie, to je citace zákona, který mluví jasně. V konečném důsledku to znamená, že vzhledem k hustotě provozu nemohou kamioňáci v drtivé většině situací předjíždět už teď a žádné další značky nejsou třeba. Praxe je ovšem jiná. A ještě se rozčilují, když dostanou oprávněnou trubku.

Nojono
1. prosince • 21:56

Pokud je mi známo, tak počet řešených přestupků za porušení §36/4, udělených v roce 2019 je 5 (slovy PĚT) na D11 a 0 (slovy NULA) na všech ostatních dálnicích.
Má tu někdo pocit, že dopravní policie funguje?

Quebe
1. prosince • 22:09

A já osobně si říkám, jak je tohle možné. Vždyť je to mnohem snadněji uchopitelný přestupek, než nějaká rychlost, která se řeší furt. Stačilo by se téměř v kteroukoliv denní dobu projet na hodinku po dálnici a denní pokutový plán by byl bez problému splněn.

Nojono
2. prosince • 11:02

No není to tak docela.
Za prvé, porušení §36 odstavec 4 je přestupkem porušení zákazu předjíždění (zde stanoveného zákonem), který bohužel nelze řešit na místě, ale musí do správního řízení. Takže denní plán pokut tím nesplní. Mohou pouze vybrat kauci případně zakázat řidiči další jízdu, protože je důvodně podezřelý ze spáchání přestupku, za který musí ze zákona být uložen zákaz řízení.Za druhé, jak správně píše jogurt, chlapci z Česmadu by se asi zlobili a mohli by přivřít kohoutky své ryzí štědrosti.

jogurt
2. prosince • 10:48

Nojo, milý pane, ale na kamiony není třeba rychlé maskované superby a navíc, individuální řidiči se nesdružují ve zločinecké organizaci, která by za ně přispívala politikům a policii na slepotu a nepřítomnost.

Doporučujeme

Články odjinud