Zákaz mobilních telefonů nic nevyřešil. Američané bourají pořád stejně

Zákaz mobilních telefonů nic nevyřešil. Američané bourají pořád stejně

Nad bezpečností používání mobilního telefonu bez sady handsfree se vedou diskuse už dlouho. Nyní mají odpůrci zákazu telefonování za jízdy další argument, kterým mohou napadat omezení. Američané totiž bourají pořád stejně i po zákazu telefonování za jízdy.

Komentář: Telefonování za volantem způsobuje nehody! Nebo je to jinak?

Komentář: Telefonování za volantem způsobuje nehody! Nebo je to jinak?

Američané jsou používáním mobilů v autě posedlí a mediální masáž způsobila, že veřejnost začala volat po zákazu. Tak se stalo ve 13 státech, kde telefon zakázali úplně a ve 44 amerických státech zakázali výslovně psaní textových zpráv při řízení, čehož se Američané dopouštěli v míře větší než rozumné.

Poslední studie sledující vývoj nehodovosti v Kalifornii ale ukazuje, že nehodovost se od 1. července 2008, kdy bylo používání mobilů v autě zakázáno, nijak dramaticky nesnížila. Počet nehod klesl pouze z 66,7 na 65,2 denně a to je podle studie bezvýznamný rozdíl.

I sedět za volantem se musí umět. Víte, jak na to?

I sedět za volantem se musí umět. Víte, jak na to?

Ke stejnému výsledku se dopracovaly i jiné nezávislé studie pojišťoven z let 2009 a 2010, které také nezjistily tendenci k poklesu nedohovosti po zákazu používání mobilního telefonu.

Poslední dobou je používání mobilního telefonu v autě považováno za hlavní příčinu nehod plynoucích z nevěnování se řízení, ale odborníci se domnívají, že řidič není rozptylován pouze mobilním telefonem, ale také spolujedcem, navigací, hlasitou hudbou, billboardy, jídlem, ostatními účastníky provozu, počasím a jinými vlivy. To by se asi muselo zakázat úplně všechno z toho...

Průzkum: Telefonování je horší než lepení na nárazník

Průzkum: Telefonování je horší než lepení na nárazník

Otázkou také zůstává, jak moc k srdci si řidiči zákaz používání mobilu vzali. Dokazování, že řidiči mobil skutečně použil, je bez videozáznamu velmi složité. Ostatně, stejně problematické to mají i policisté u nás. To už by ale bylo zase na jiný průzkum. A jak to vidíte vy? Používáte mobil bez handsfree? Píšete za jízdy SMSky? Napište nám do komentářů pod tento článek.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků