Zákaz jízdy kamionů v levém pruhu dálnice: Zde je návrh, který postoupil do Sněmovny

121 komentářů

Anti-automat
27. prosince • 19:33

D1dialnicou nie je. Nesplna parametre a ani vybavenie.

Saman
24. prosince • 15:43

nejdulezitejsi tam vubec nezaznelo, teda krom paskvili kde uvadi delku soupravu jen s oznacenim "m" (zakon by mel jasne mit napsano metrů a ne nejake "m")nejdulezitejsi je, co za to tem ridicum hrozi? zmeni se tedy i dalsi odstavce toho zakona, a nauci se policiste dany zakon, aby vedeli jake sankce za to muzou udelit? jejich pritomnost asi nema smysl zminovat, kdys treba na cele D11 jsou maximalne 2 policejni auta a zaznamy z kamer jim jsou tak nejak k prdu, tak to moc ridicu nakladaku asi resit nebude a vesele se bude predjizdet dal B-]

petr r. (petrumr)
25. prosince • 9:37

nevím, ve znění vyhlášky č. 100/2003 Sb se uvádí M- a to je jednotka metrů. Joo už bezmozek tady píše, že řidič se neřídí vyhláškou, ale zákonem.

Jiri
24. prosince • 11:57

Tento návrh nic neřeší. Je zakázána jen jízda, ale předjíždění a objizdeni překážky tam chybí.

Neurotic
23. prosince • 19:38

Konkrétně se vztahuje na nákladní vozidla o hmotnosti vyšší než 3,5 tuny a soupravy delší než sedm metrů.
Už vidím jak to Poláci řítící se s autama z Německa na vozíku budou dodržovat:-D
Mimochodem být řidičem kamionu tak to budu dodržovat hlavně tam, kde jsou sjezdy a nájezdy a taky nezpomalým ani o 1km/h kvůli Frantovi co neví k čemu slouží ten pedál úplně vpravo. Pak jsem ovšem zvědav jak se např. kolem Brna lidi na tu D1 dostanou:-D

Michal
24. prosince • 10:50

Ať dají zákaz jakýkoliv,v ČR se stejně dodržovat nebude.Policajti nemají lidi

Jaky
23. prosince • 16:42

Kapacita Tuky Tok to vyresil a ted ma z toho vanoce.

johnyk
23. prosince • 16:32

Už teď platí na dálnici povinnost jízdy v pravém pruhu. Ostatní pruhy doleva jsou určeny k předjíždění. Málokoho to ale zajímá a je národním sportem jet vlevo, nebo uprostřed přestože vpravo je zcela volno. Jak je to postihováno? Nijak.
Navíc nevidím důvod proč by truck nepředjel jiného, pokud jede klidně o 20 víc. Taky nechci jet 80, když můžu a jedu víc.
Často ale vidím zabedněnce v trucku, kteří ucpou volný pruh ve zúžení jen proto, že se jim nelíbí, že tudy projede osobák! Proč?
Jak je možný, že truck zastaví na dálnici v koloně, na technické odstavné ploše, na nájezdu a výjezdu od benzínky, hodí si výstražný blinkry a jde chrápat? To vše bez postihu? Proč teda děláme autoškolu a pofesák?

Já první
23. prosince • 19:09

No, co má ten řidič dělat, když mu vyjde čas na odpočinek? Věřím, že by byl radši na odpočívadle nebo na benzince, ale pokud ho zdrží kolona, má snad na vybranou?

petr r. (petrumr)
25. prosince • 9:30

hele bezmozku , fíra na koridoru by si taky dovedl odpočívat třeba po tom, co by zapnuli vypnutý proud? Máš vůbec platný psychotesty? Neboť ty tvoje narážky na dobrý řidiče jsou už za hranou.3-[:-D:-D

johnyk
23. prosince • 19:19

Chápu, ale nesouhlasím. Pokud ale blokuje průjezd, nebo je pak překážkou, když se provoz rozjede... U nás jsou sjezdy a benzínky na každém rohu. V německu se mi nestalo, že bych někde jinde než na určených parkovištích viděl pauzovat truck.
Nechtěl bych stát v osobáku s dětma a rodinou v koloně celou noc jen proto, že si pár ychtylů chrápe.
To, že je dálnice přetížená, je druhá věc. Většina transitu a dálková přeprava by měly být řešený kolejema a ne silnicí.

Anti-automat
27. prosince • 19:40

Ceska republika je ako lievik. Staci sa pozriet na mapu. Horizontala zapad-vychod a v tom strede je jedna 4prudovka (slovo dialnica nepouzivam pretoze d1 dialnicou nie je). Efekt je potom zrejmy. V Polsku, nic v zlom, na to sli lepsie. Tranzitna krajina ma bud z toho profitovat za poskytnutia odpovedajuceho servisu, alebo to zakazat. Inak je problem.

Net
23. prosince • 23:03

Problém je, že v ČR chybí asi 5000 parkovacích míst pro kamiony. A když nejsou parkovací místa, tak logicky někde kamiony stojí mimo protože občas někomu vyjde odpočinek na cestě a ne v areálu, kde má nakládat/vykládat.

Já první
23. prosince • 22:43

Souhlasit nemusíš, s realitou nic neuděláš. A mimochodem, tohle jsem samozřejmě viděl i v Německu, při rekonstrukci dálnice Dresden-Berlin (tuším A13)...

korektor
23. prosince • 17:04

Tak neprávnou jízdu v pruzích už prý u nás postihují, aspoň podle: https://auto.idnes.cz/levy-pruh-dalnice-0z5-/au... ...
Jen je to asi při tom počtu takových přestupků v reálém provozu pouhá kapka v moři? ;-)

johnyk
23. prosince • 19:13

jezdím moc a zatím jsem o tom jen taky slyšel. není výjimkou, že to jsou sami policajti

Net
23. prosince • 16:21

Jsem pro, ale nejprve to chce alespoň tříproudové dálnice a dostatek parkovišť pro kamiony.Na dvouproudých komunikacích je potřeba nějaký kompromis a solidarita, vadí mi, když se předjíždějí kamiony s rychlostním rozdílem 1 km/h, ale pokud někde pojede nadměrný náklad nebo něco podobného 60 km/h tak se vytvoří hodně dlouhý vlak a lidé budou na sjezdech zbytečně riskovat mezi kamiony. Navíc hodně kamionů se dálnici prostě vyhne, protože pro ně bude lepší jet na obyčejné silnici, kde předjíždět smějí. A pokud chytří zákonodárci zakážou předjíždět i zde, tak dva kamiony za traktorem a silnice zkolabuje.

Ja prvni
23. prosince • 15:20

No, necekal bych, ze ten navrh bude mit takovou podporu. Vazne je v CR tolik nemyslicich idiotu?

smejkal
23. prosince • 22:02

Čemu se divíš? Jsou jich plné kamiony, poděkujte těm ... na D1. Hrnek už bohužel přetekl.

petr r. (petrumr)
23. prosince • 16:17

když nemyslící řidič neví, že nákladák nad 3,5 nesmí v obci jet v levým, tak asi co očekáváš, že ti to všechno budou kreslit barevně?:-D

myšmen
23. prosince • 16:42

a tos jako vydedukoval kde ty myslící

smejkal
23. prosince • 22:15

361/2000 Sb.§ 12 /2
„V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, zvláštního motorového vozidla, motocyklu s nejvyšší povolenou rychlostí do 45 km.h-1 a cyklista smí levý krajní jízdní pruh užít k jízdě, jen jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.“

petr r. (petrumr)
23. prosince • 18:47

jo když je tam značka B22a, tak ano, ale to je aji třeba na D1 za brnem a kdo to dodržuje, u toho casina.

Net
23. prosince • 16:23

Podle značení na většině míst třeba v Praze do levého nesmí jakýkoli náklaďák včetně dodávek a Pasátů s mříží:)

MUDr. Chocholoušek
23. prosince • 14:34

Doufám, že to projde a budu tak moct odstranit pavučinu z páčky tempomatu.
Na Slovensku to funguje a doprava je plynulá.

petr r. (petrumr)
23. prosince • 16:15

ty nemáš čudl na vlantu?:-D Ale já taky doufám, že to projde a ti co řeší ten přívěs, tak počkají na stoupací třípruh, ale zase ty paka by do toho musela vjet a to by se taky mohlo tam nějak do té změny zaznamenat i když by pomohlo přemalovat vodorovný značení a sundat značku IP18c.

MUDr. Chocholoušek
23. prosince • 16:59

Čudlík je pro ženský.

petr r. (petrumr)
23. prosince • 18:44

čudl pro chlapy. Zkus to-navrch omezovač, dolů tempomat a uvidíš jak bude očima mrkat.

Phalanx
23. prosince • 21:42

Zkuste adaptivni tempomat ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
24. prosince • 8:14

na to nemáme peníze.:-D

Honza
23. prosince • 13:58

No konečně idioti v kamionech (ne všichni, ale většina) se začnou předjíždět v hustším provozu (a to nechci vzpomínat na 3 kamiony vedle sebe v kopci) a je hned za nimi kolona o 30 - 50 autech do té doby byla doprava plynulá a to nemluvím o tom kolik benzínu (nafty) se musí spotřebovat aby se zase rozjeli na 130 určitě více než kdyby jeli za sebou, kamioňáci se tady baví o tom ze jezdí o 3 až 5 možná 10 km/h rychleji a nechce se vléct za druhým kamionem který jede pomaleji a co řidiči osobních automobilů kteří musí brzdit, protože se předjíždějí kamiony a to nemusí brzdit o 10 km/h ale o 40 až 50 km/h, to samozřejmě nevadí. Na Slovensku zákaz funguje už nějakou dobu a doprava je opravdu plynulá!!!! a nikdo si nestěžuje. Jsem jenom pro :-D

Phalanx
23. prosince • 13:29

Jezdim v osobaku, papiry na nakladak nemam, take se mi nelibi, kdyz se kamiony predjizdi 3 kilometry.. Ale moc si nedovedu predstavit, jak se budou kamiony stosovat za nekym, kdo je nalozeny/nema silne auto a pojede mu to 70 do mirneho kopecku.. Na trech pruzich budou vznikat nebezpecne situace, protoze vsichni budou chtit predjet ty nejpomalejsi.. Mno uvidime.. Treba to dopadne tak, ze na to vsichni budou kaslat, protoze jedine, co policie umi trestat, je rychlost..

Kevil
23. prosince • 13:25

Samozřjmě je také nutné rozšířit klíčovou páteřní komunikaci na tři jízdní pruhy.

Petr
23. prosince • 13:14

Konečně něco rozumného vymysleli. Já souhlasím s Ťokem. Sice jej nemám rád, ale tentokrát je v tom nevinně. Částečně za tu zácpu mohou silničáři ale kdyby kamionaci nebyli tak tupi a trochu uvažovali u řízení, tak nevvjedou do levého pruhu aby zablokovali cestu a dokonce i do úplně levého, jak bylo vidět na videu z kamery od silničářu. Neskutečné. Okamžitě by jim měli pohrát řidičáky. Takový člověk, nemá na cestě co dělat. Mě denně zdržují kamiony, které se předjíždi na dálnici protože druhý jede o kilometr rychleji. Několikrát mě doslova vytlačil kamion a kolikrát jsem musel prudce na brzdy ani nemluvím. Jsou ohrožením všech. Doufám, že za to bude alespoň pořádně tučná pokuta a body a lidi si to budou hlídat místo policajtů a posilat jim videa aby to mohli policajti dořešit.

Pavel
23. prosince • 13:36

Myto by mělo být nastaveno takto:Mýto v CR = MAX (mýto v DE, mýto v AT, mýto v PL, mýto v SK) * 1,1
- to by tranzit přeneslo mimo ČR
- lokalním dopravcům bych pak zrušil silniční daň jako kompenzaci a ušetřil tak na úřednících FÚPolicie by měla opokutovat těch 20 nakladaku co vytvorili stredni jizdni pruh na 2 pruhe dalnici a stali tak ve 3 pruzíchD1 se měla přestatovat na 3-pruh po celé délce - ten 1m navic je na... Do zákonů bych přidal zákaz jízdy v jakémkoliv jiném pruhu než pravém pokud nejedu min 100 km/h
Dále bych tam napsal, že pokud na dálnici z jakéhokoliv důvodu stojí vozidlo musí být odtaženo do 1h - nestaneli se tak odtáhne jej ŘSD za extra cenu....Takže až by tam chrapali Ti kamioňáci s odůvodněním přestávky, tak by přijela odtahovka a za pár desítek tisíc jej posunula mimo dálnici.

Ja prvni
23. prosince • 15:19

Gratuluji ti k nejhloupejsimu prispevku tohoto tydne.

Michal
23. prosince • 13:31

Ale celkově je jedno jaký zákaz dají i když to co můžeš dostat za zákaz předjíždění v Italii je jiná liga.Jezdim hlavně německo a 3pruhy v zákazu předjíždění v kompletní zácpě a kamióny jsou ve všech pruzích plus odstavný není výjimka.

Rosťa
23. prosince • 13:12

Nejdříve by měl stát resp. policie zajistit pořádek na dálnici a cestách při současných předpisech a potom řešit další věci. 1. Dostatek odstavných parkovišť pro kamiony, protože když je kalamita tak není kam kamion odstavit. 2. Řešit jízdu v pruzích, protože nic mne nevytočí tak, jako řidič v prostředním pruhu na tříproudé dálnici 3. Bezdůvodně pomalou jízdu, protože běžně potkávám osobní auta řízená důchodci jedoucí po dálnici 70 kmh.

smejkal
23. prosince • 21:53

Pokud vypadá pravý pruh jako tankodrom, po kterém se nedá jet více jak 80, tak se bude jezdit ve středním, protože na to měnit každou chvíli půlku podvozku se můžu fakt vys..t a pokud ti někdo pořád zavazí ve středním pruhu, tak to u tebe s dodržováním rychlosti nebude až tak ok že...takže se uklidni a zameť si před svým prahem...

Net
26. prosince • 14:09

Pokud nedokážeš jet pravým pruhem podle předpisů, tak se dálnici raději vyhni.

Peter
24. prosince • 8:25

Tak tohle už je ale hóóóódně ohraná písnička.

Phalanx
24. prosince • 0:21

Jako ridic mas jezdit vpravo. Posuzovat, jestli ostatni ridici dodrzuji/nedodrzuji predepsanou rychlost ti opravdu neprislusi :-)

Rosťa
23. prosince • 22:09

Pokud je pravý pruh volný, tak nemáš ve středovém co dělat. Kvůli takovým diletantům to na cestách vypadá jako v cirkuse.

Phalanx
23. prosince • 13:33

Jezdim po d1 2x tydne trasu olomouc-praha. Nekoho v osobaku, ktery jede 70kmh na 130kmh potkam tak jednou rocne? Nepocitam situace kdy je husta mlha, husty dest, snih nebo led na vozovce, v techto situacich je pochopitelne (a zadouci), kdyz ridici jedou pomaleji v zavislosti na svem ridicskem umeni a svemu vozidlu..

Rosťa
23. prosince • 13:48

Bohužel já jezdím po dálnici cca 3x denně a některé takové osobáky už potkávám pravidelně. Většinou jsou to řidiči, kteří využívají dálnici k přejezdu z jednoho města do druhého.

jean
25. prosince • 8:16

Povedal by som, ze vsetci soferi po dialnici jazdia od jedneho mesta k druhemu :-D

Bazi
23. prosince • 12:59

Jsem pro a také bych zdražil dálniční známku firemním osobakum na 25000 a bylo by to spravedlivý.

petr r. (petrumr)
23. prosince • 14:22

správně, ale já bych jim dal mýto-odpočet dph?tak šup do mýta. A hlavně tachografy.

Phalanx
23. prosince • 13:37

No to je teda spravedlnost jak vrata. Kdyz uz, tak spravedliva by byla platba za kilometr. Ale vzhledem k tomu, ze osobni auta opotrebovavaji dalnici mnohem, ale mnohem mene nez nakladni doprava, je lepsi to nechat tak, jak to je..

abc
23. prosince • 13:03

spravedlive by bylo, kdyby lidi jako ty nemeli pravo volit...

Bazi
23. prosince • 13:28

Jj jsi opravdu moudrý chlapec👍

Ludek_II
26. prosince • 16:10

Ty jsi zase hloupý chlapec.

Pete
23. prosince • 12:41

Na Slovensku to obmedzenie funguje uz davno a ako vodic osobneho auta to schvalujem a je to super. Urcite to zlepsuje plynulost premavky. V inych statoch sa stava bezne ze kamiony vchadzaju do laveho pruhu na poslednu chvilu a potom obiehaju iny kamion o + 1 km/h rychlesie co trva "vecnost". A ak este taky kamionista zacne obiehat niekolko pomalsich kamionov tak kolona za nim sa hned predlzi na stovky metrov, na toto su experti poliaci a rumuni. Hadam ich to, ze pojdu trochu pomalsie za inym kamionom nezabije :-D, aspon budu mat nizsiu spotrebu.

Bazi
23. prosince • 13:20

Prázdný kamion vylítne stoupání na omezovač a tam je rozdíl klidně 30km!A to je rozdíl značný a hlavně tu posranou platí kamiony dost dráze!!!!!

Ja prvni
23. prosince • 12:43

Jasne... a ze doveze pozde treba dily do vyroby, to je ti fuk, co? Hlavne kdyz ty, zbytecne cestujici ridic osobaku, nebudes muset minutu pockat.

Ludek_II
24. prosince • 7:11

Ó jak jsi hloupý. :-D

abc
23. prosince • 13:01

To je problem firem, ať si zajisti logistiku....nevim proc by meli ostatni na dalnici 10x behem 20ti km zpomalovat ze 130 na 90 jen proto(kolikrat se predjizdeji i 10 minut), ze jednomu kamionu to jede v omezovaci o 1-2 km rychleji nez druhemu. Navic nejsou jedini, kteri jezdi sluzebne a mohou nekde spechat, uz me nabavi jak je porad prace kamionaku zvelicovana. Ono je fuk, ze nekde dojede o 1-2 pozdeji, kolikrat se stane ze zbozi pak nekolik dni trci na hranicich kvuli procleni a svet se jeste nezboril...tady se jedna spise i o to, ze kdyz uz byla ted ta D1 vinou spatne udrzby zasekana, tak kamiony staly ve 2 nebo i ve 3 radach a sli v klidu spat. Zadna zachranarska ulicka nic. Tak se nezlob, ale jestli se takhle chovaji "profi" ridici, tak je treba opet udelat zakaz jak pro blbecky....

Ja prvni
23. prosince • 15:17

Radsi ani nekomentuju chovani "profi" ridicu osobaku, to by bylo sousto pro cenzora.
A ze je dnes logistika postavena na Just-in-time je zkratka realita. Nebo chces, aby firmy radsi kvuli skladum zastavely dalsi silene plochy pudy? Ja tedy ne.

abc
23. prosince • 17:24

Ano JIT je hezky nastroj v teoreticke rovine, ale realne u nas funguje tak, ze si zakaznici (hlavne zahranicni) delaji narok na sklad u dodavatele, aby vypadali, ze jdou s dobou :-D takze z JIT se stal akorat zacarovany kruh a nakonec ty firmy skladove zasoby stejne maji, max. je presunuly jinde a postupne je dle potreby stahuji k sobe. Kolikrat se kvuli tomu stane, ze misto plneho kamionu odjizdeji naplnene max. ze 2/3, protoze zakaznik chce dovezt jen urcite mnozstvi coz provozu na cestach moc neprospiva...

Michal
23. prosince • 12:54

Já první:jezdím taky kamiónem ale fakt nechápu vola když já jedu gps 90 a on ca 91a začne mě na dvouproudovce předjíždět.Musím vždy aspoň o 2-3km zpomalit.Jako chápu že výplata je od ujetého kilometru ale odsud podsud.

Jirkah
23. prosince • 17:41

Venku tě bude klidně předjíždět 3 min a auta co jedou za nim na něho ani jednou nezatroubí. Tak to je. Někdy to bylo nastavený tak , že když jsi nejel na doraz a nestihl jsem třeba v Belgii nakládku tak za nakládku po pracovní době 100 eček. Kdo myslíš že to musel zaplatit. Magnum mi jelo 140. Máš platit za rychlost nebo za nakládku. Mě pouštět nemuseli........

Bazi
23. prosince • 13:02

Tak ho pusť!!!!

Ludek_II
26. prosince • 8:41

Tak toto je žblept diskuze. S tímto trumfneš i to pako "Já první".

petr r. (petrumr)
23. prosince • 14:18

a proč? Ty taky pouštíš všechny paka, přečti si třeba jen tak, on neví základní věci a možná jezdí mezi náma.

petr r. (petrumr)
23. prosince • 12:38

hlavně klídek, jak třeba dlouho už existuje, že vozidlo nad 3,5tun smí jet v obci jen v pravým pruhu? Musíte si ujasnit co se bude dodržovat, vždyt kdo dodržuje značky co tam jsou? Za vším problémem bych viděl totální nezájem až škůdcovstí policie české republiky. Kdyby na té dálnici jel nějaký děda s nálepkou kaufland, tak policie by ho taktak poslala skoro do vazby a dala mu pokutu, ale na kamion si netroufne, protože neví kdo ho vlastní.

Ja prvni
23. prosince • 12:42

Dalnice vedou v obci? Jen par kilometru prazskych dalnic, ale jinak ne. Tak zase zarad zpatecku.

smejkal
23. prosince • 21:25

Kdo mluví o dálnicích, přečti si ještě jednou co napsal. Víceproudé silnice mají v několika městech....dokonce i ve Slušovicích ;-)

petr r. (petrumr)
23. prosince • 14:12

ano vedou a poznáš to podle barvy cedulí a druzí řidiči mohou na dálnici v obci jet 80km za hod. A ještě dálnice a silnice pro motorová vozidla se už v rychlosti nerozlišují. A když ti nerupne cévka, že nic neumíš, tak ještě ti napíši, že jsem o dálnici nepsal, já jsem psal příklad, že řidiči nic nedodržují a podle tebe ještě nic nevědí.

Ota
24. prosince • 11:07

dalnice 130, silnice pro mot. vozidla 110

petr r. (petrumr)
25. prosince • 9:23

správně, ale pro ty bezmozky to neplatí, oni mají jet max.80 i když to je dálnice nebo silnice pro motorová vozidla, třeba jak je zmínka o brnu, tam může jet mhd min 65.

Ja prvni
23. prosince • 15:12

Hochu, ty radsi nic nepis, smotas vzdycky naprosto nesouvisejici veci. Uz od dob, kdy jsi byl za blbce na auto.cz.

petr r. (petrumr)
23. prosince • 15:44

to si myslíš ty, nebot nick tvůj neznám a pokud vím, tak stárneš a jsi blbější než si myslíš, možná jsi nemocný a chceš ze sebe udělat borce. Já jsem myslel, že máš iq větší jak veverka a za tu dobu si tu vyhlášku prostuduješ.:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Já první
23. prosince • 19:12

Neznáš a nepoznáš, ale já tě znám. A jak je vidět, s věkem jsi ani trochu nezmoudřel.
Jen mi prozraď, jakou vyhlášku si mám prostudovat, když se provoz řídí zákonem? Pak se nedivím, že tu píšeš takové nesmysly. Tak radši už nemysli.

petr r. (petrumr)
24. prosince • 8:12

a ty je nedodržuješ a pohrdáš vším co máš dodržovat.

Já první
24. prosince • 9:53

Takže nevíš. Jsi stále stejně ubohý blb.

Ludek_II
25. prosince • 11:12

Sám jsi blbec a ještě k tomu afektovaný, jak tady předvádíš. Dej si tabletku, abys byl klidný aspoň na vánoce.

petr r. (petrumr)
25. prosince • 9:40

ve znění vyhlášky č. 100/2003 Sb joo bezmozek nedodržuje ani vyhlášku natož nějaký zákon. Bohu díky za každý odebraný řidičák, neboť Já první na silnici nepatří.3-[

Phalanx
23. prosince • 13:24

Nevede v obci jeste d2 v brne? Ted si to nevybavuju, dlouho jsem tam nejel

petr r. (petrumr)
23. prosince • 14:14

aji d1 od rohlenky, v ostravě, olomouc....tych dálnic v obcích je více a to se může jednat i o silnici pro motorová vozidla.

Phalanx
23. prosince • 16:08

Kdepak, d1 v Brne urcite neprojizdi mestem, mesto zacina vzdy az sjezdem z dalnice, nebyt omezeni znackami 120kmh a 100kmh, tak je tam klasicka stotricitka..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
23. prosince • 18:39

dálniční jezdec? Kdyby tam nebyla cedule, tak tam nemůže jezdit mhd s vyjímkama. To samé je od té rohlenky na ten julianov. Podívej se na gogle mapy, tam vidíš aji ty značky.

Phalanx
23. prosince • 21:40

Po d1 jezdim. A nikde neni cedule konec/zacatek dalnice. Tedy pokud nesjedu na vyjezdu.. Google netreba, staci se divat. Poslete mi fotku z d1 v okoli Brna, kde bude cedule konec/zacatek dalnice..

petr r. (petrumr)
24. prosince • 8:05

gůgle map tam máš fotky a všechny značky, pochop to jsi staréj na točení volantem a tak na silnici nejezdi, protože máš tunelový vidění na značky, říká ti něco omezení rychlosti příkazovou značkou?

Phalanx
24. prosince • 14:57

Znovu rikam, hod sem fotku nebo odkaz na presnou pozici z googlemaps jinak to je jen tlachani internetoveho vseumelce a vseznalka. Na d1 v okoli Brna neni znacka obec/konec obce.

petrumr
25. prosince • 23:06

A soráč, že su nerudnej, už mi nějak nestojí

petr r. (petrumr)
25. prosince • 9:00

Píši odboč do prava nebo si takovéj neumětel, že na dálnici odbočuješ do leva?:-D

Ja prvni
23. prosince • 15:14

D1 u Rohlenky urcite neni v obci. D1 zacina v Praze asi kilometrovym usekem v obci a pak uz na ni znacka obce nikde neni. To same je i na ostatnich dalnicich.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
23. prosince • 15:39

:-D odbočka do prava :-D nejsi robot co nevidí značky, myslím, že konec dálnice nebo silnice pro motorová vozidla je až někde před juliánovem a musím ti říci, že ty značky jsou informativní a ještě zonový, takže platí třeba z ostravy, ale jak uvidíš cedulku brno, tak 80 a nemusí to být D1.

Michal
23. prosince • 12:37

Hlavní je že by to neplatil doprace ale zákazník takže my všichni.Pak ta představa že zastavíš před přejezdem a pockáš než těch 2000vagónů přejede..navíc by padla ekonomika protože příjezd zbozi z bodu A do B by trval par dní navíc.

Saman
24. prosince • 15:36

nesmysl, zaprve tranzitni zeleznicni korydory ktere vyuziva nakladni doprava maji minimum prejezdu, zadruhe, mnohdy je vlak rychlejsi nez kamion ktery tu a tam nekde uvyzne, musi mit povinne prestavky (ridic, ale neznam spedici kde by pravidelne posilali 2 ridice), zadruhe 2000 vagonu je utopie, tranzitni nakladni vlaky v Evrope mivaji 25-35 vagonu v prumeru a maji omezenou delku (musel bych dohledat jaka presne je, a to se me fakt nechce), a zatreti, prekladiste je dnes resene spise jen najezdovou rampou pro bud celej kamion, coz je beznejsi a nebo jen naves ci kontejner, kdy v bode nakladky to priveze kamion a v bode vykladky si to zase odveze tamni kamionvseho vsudy vlak se dnes neresi ze dvou duvodu, zaprve zruseni spousty prekladist v cele Evrope, protoze politici snad vsech clenskych zemi prosazovali spise kamionovou dopravu, a zadruhe kapacitne koridory v nekterych zemich nestaci a vice nakladnich vlaku se na ne proste nevejde, patri tam i Ceska Republika kde se nechala zeleznice zastarat a zdejsi stavebni lobby na zeleznici se poslednich 30 let snazi aby se opravovalo a modernizovalo tak pomalu a vesmes nepretrzite (maj proste praci porad a za neskutecne penize), ze v brzke dobe zlepseni nenastane

Kevil
23. prosince • 12:29

V prvé řadě je nesmysl, aby např. kamion vezl nábytek z Rumunska do Francie přes "x" států. Tranzit je nutné řešit vlaky. EU by měla podpořit stavbu překladišť a zavést poplatky za tranzitní jízdu kamionů, které ji finančně znevýhodní oproti železnici. Když bude muset dopravce zaplatit za dopravu kamionem minimálně 2x více, než za vlak, mělo by to pomoci ;-).

Lojza
26. prosince • 17:34

to je sice moc hezke co pisete. Ale vlaky -zeleznice stavajici stav nejsou schopni pojmout ani 10% kamionu co jezdi po silnici.

Jirkah
23. prosince • 14:08

Jestli se můžu přidat do diskuze, jezdíval jsem u firmy , kdy každý kamion měl ve výbavě povinně řetězy a taky se ty auta nikde nezastavili. Tohle není problém jen D1, ale všech silnic . Je to na posouzení řidiče, každý šofér určítě pozná že ten kopec nedá. Pod kopcem nasadí a prostě jede. Jezdíval jsem po horách s ADR, Jablonec, Bedřichov, Marianské hory, Světlá hora u Pradědu to jsou kopce.Jel jsem i par kilometrů po břečce a pak zase sníh a policie to tolerovala. Práce na 7min obě kola i s přešponováním, záleží na mechanismu. Cena 7000.- na nápravu 1+1 a na tuplák 20000.-, ale to je zbytečný. Zákazy jezdit v levém pruhu je absolutní nesmysl, opravdový dálkaři ví o čem mluvím . Praha - Antverpy 13hodin, 95km/h pořad v levým. Jinak bych musel těch 15000 králiků nakrmit. Naopak bych zrušil ten debilní AETR a 568čku. Je to k ničemu, sofeři jsou vystresováný že nestihnou naložit, pak riskují šlapou tomu na krk atd. Každý by dojel na vykládku nebo na nejbližší parkoviště kde je volno a ne že si na jižní spojce nebo na D1 zatáhne záclonky protože je vyjetej. Vždytˇ za 9 hodin dneska na vnitru skoro nikam nedojedete. Stejně se jezdí na více karet a na magnety. Východní kamarádi kolikrát nevědi kam se taková karta strká. Jezdíval jsem v 1997 těžkou sám bez doprovodu kdy třeba Kralupy- Tachov - Brno 4.00 vyjezd a ve 13.00 vykládka večer v 18.00 jsem byl doma v Kralupech. . Složil jsem a vše bez stresu.Řeknete si že pak šefové firem řidiče utaví, ale to je omyl. Fabriky nakládají většinou přes den a ten šofer tam prostě dojede vyspí se a ráno naloží. A nebo dojede domů pozdraví děti a ráno jede. Takhle mu skončí v 14.00 výkon v 1.00 ráno vyjíždí , ve 4.30 přijede na nakládku čeká tak jak trubka do 7.00 a v poledne je K.O Takhle je to každý den. A pak se diví že řidič usnul a přitom měl řádnou pauzu. Páni poslanci uvolněte dobu jízdy , né odpočinek ten by zůstal. Šofeři nebudou jezdit nonstop jen si to upraví tak, aby dojeli kam mají a přitom nebudou nikde překážet a nebo jezdit přes vesnice 65km/h a nebo se cpát do "levého pruhu" s vidinou , musím to stihnout. Je to komunikace řidič - dispečer , kdy šofér ví nejlépe kdy tam bude. Jsou to přece jeho prachy. A uvidíte jak se silnice uvolní. Omlouvám se , jsem se rozepsal , no přeji vám všem VESELÉ VÁNOCE plné pohody a klidu pokud možno doma né v kabině. Ahoj PS. Do každé káry řetězy

Peter
24. prosince • 8:12

Já jezdím dodnes a máš to tu všechno tak nějak pomotané. Nejde o libovůli řidiče ale o termíny nakládejte a vykládal a styl odměňování - od km, od fakturace,což je nezákonné a proto se řidiči honí ve dne v noci, hlava nehlava.
Osobně jsem placen od hodiny , takže se nemusím dřít do krve, jezdím 90% v pravém pruhu a v pohodě. Na 100% souhlasím pouze s těmi řetězy.

Phalanx
23. prosince • 16:04

Nejvyssi povolena rychlost je ale 80kmh, tak jakych 95?

Net
23. prosince • 22:59

A kolik lidí jezdí po městě 50 a mimo město 90?

Vofčáček
27. prosince • 20:05

Já, je to problém?

Tohares
23. prosince • 17:43

Zkuste vystrčit hlavu z písku a začít vnímat, že svět nefunguje tak, jak si poslanci vysnili. Stejně tak nepomůže tento zákon v situacích jako posledně. Když kamion uvízne a druhý jej objíždí, nejedná se o předjíždění a tento paragraf se tedy na situaci nijak neprojeví. Politici klasicky označili nepřítele místo identifikace příčiny a následně nabízejí legislativní "řešení", které nepřítele trestá, ovšem příčinu pochopitelně nijak neřeší a při další vánici se zase všichni budou divit a ptát se, s kým je potřeba zatočit teď. Možná, kdyby ti honiči v prásátech dělali svou práci a pokutovali souběžnou jízdu kamionů namísto nahánění audin do zátarasů z majetku a lidských těl občanů, nemuseli bychom "řešit" uvíznutí kamionů na zamrzlém kopci zákazem předjíždění...

Nojono
27. prosince • 22:05

Nefgunguje policie a podle toho se točvolanti chovají, to je celé

Jirkah
23. prosince • 17:29

To máš pravdu,u nás max 87 ale němci těch 95 když to není každý den. Přiznej te se, kdo jezdí 80? Asi jen cisterny PHM

Peter
24. prosince • 8:16

Ani to už není pravda. I německá policie už postihuje jízdu nad 80 km/h. O Nizozemí ani nemluvě.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Anti-automat
27. prosince • 18:48

Staci ak vezie Sonderfahrt pre fabriku ktora ma nazhavenu linku a na pokutu dostane. Potom taka ,velka, Scania poleti ako baron Prasil.

Vofčáček
27. prosince • 20:05

pokud přijde řidič o Flensburger Punkte, nic mu nepomůže a Scania pojede 79,5. Jsme Balkán, kde se nákladní doprava stále chová jako na divokém Východě.

Anti-automat
27. prosince • 21:19

Pride o ne vodic, alebo ta scania? Teda ak vobec sa nieco take ,prihodi,? Inak s nakladakom som nemal nikdy problem. Dodavka, to su uz ine prihody😁😁

Nojono
27. prosince • 22:04

Přijde o ně rychle a bude z provozu eliminován. Když do Scanie sedne jiný a bude se opět chovat jako hovado, bude rovněž eliminován. Což jim bohužel v CZ nehrozí. Tedy až na výjimky. Zrovna dnes jsem měl v ruce správní spis jednoho nákladního suveréna z Hradce Králové. 6 bodů + 10000Kč za omezení jiného řidiče při změně jízdního pruhu v obci. K jeho smůle už 6 bodíků měl za jiné zásluhy, takže bez práce. :-D

p.
23. prosince • 10:32

hmmm.... zajimavy text... tak si ho precteme jeste jednou... „Řidiči nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg a řidiči jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, je na dálnici zakázána v pracovních dnech od 6.00 do 22.00 hodin jízda v levém krajním jízdním pruhu určeném pro rychleji jedoucí vozidla.“ .... a co z toho plyne? Ze zadny osobni auto (rekneme male 4,2m dlouhe) s privesnym vozikem (rekneme s beznou delkou pro chalupare 2m lozne plochy + oji 1m) nebude smet jezdit vlevo... a to ani, kdyz ma na voziku (dle nove legislativy povoleno) 130km/h ... to vypada opet na peknej paskvil, a rychlo kvasku... napsat takoveto omezeni bez trosku zamysleni se... A to se ani nechci zamyslet nad tim, co znamena "levy krajní jízdní pruh určeném pro rychleji jedoucí vozidla".. pokud vim, jedna se o pruh urceny k predjizdeni, ne pro stalou jizdu rychlejsich vozidel, jak se nam tu snazi podsunout...

...
24. prosince • 8:10

Já bych délku zvýšil na 8 metrů. Jezdím s obytňákem o délce 7.5 m ustálenou rychlostí 140 km/h (tacho). Jsem schopný jet až 180 km/h (tacho) když nejsem plně naložený. Jinak se zákazem předjíždění kamionů absolutně souhlasím. Možná bych to rozšířil na 24 hod. denně, aby se zase někdo nevymlouval, že něco nevěděl. Hlavně řidiči z Polska, Rumuni a Slováci. Neskutečný prasata, kteří si navzájem dělají problémy. Vím od kamioňáků, že začnou předjíždět, mají o 3 km/h vyšší rychlost a ten vpravo jednoduše šlápne na plyn a vznikne kolona. O neočekávaném předjíždění kolikrát bez blikání ani nemluvě. Prostřílet jim gumy, hovadům ohrožující naše životy.

lempl
27. prosince • 21:14

Až s tím obytňákem zablokuješ levej pruh u sjezdu z důvodu, že v pravém bude kolona kamionů x km dlouhá, jedoucí 60km/h, budeš chytrej zase někde jinde.

Nojono
27. prosince • 21:58

a že na Slovensku těch kolon je minimum, hraničící s nulou.... nebo v Belgiii.... což jsou státy, kde do levého pruhu nesmí 24/7
Realita je taková, že čím víc si YQ točvolanti dělají na silnicích co se jim zachce, tím horší průjezdnost je. Viz Česko.

Já první
24. prosince • 9:52

Prostřel si hlavu, ty gumo...

Mirek
23. prosince • 15:49

Takže na tento vozík https://www.privesy-eshop.cz/privesne-voziky-do-750-kg... ... , abys mohl jet v levém jízdním pruhu, si buedeš muset pořídit aut s délkou pod 3,8 m, neboť jeho délka s oji je, dle výrobce, 3,2 m. Takže v úvahu připadá Škoda Citigo, Toyota Aygo a pod. To bude jízda, na tachometru 130 km/hod, za autem vozík naložený na 750 kg a v očích řidičových smrt.

Ja prvni
23. prosince • 12:47

Je to politicky nesmysl, jako vsechno vymyslene takhle narychlo... Hlavne ukazat, jak delaji pro lidi...
Jsem zvedav, jak budou podle toho jezdit prepravy koni vcetne policajtu, turisti s obytnaky...

Jedna Bedna
27. prosince • 10:23

Je to naprosto správná cesta, jen provedení je zase poloviční. Ale proč přebírat skvěle fungující slovenský systém, když můžeme vytvořit český paskvil, že?

Petr
23. prosince • 12:20

Radši bych pořádně četl a poté kritizoval.
Je tam psáno sice přes 7 m délky, ale také přvyšující hmotnost 3,5t.
OA o hmotnosti cca. 1,5t + vozík max. 700kg je 2,2 t.
Tak co řešíte???

Michal
23. prosince • 12:28

Petře sám si to precti pořádně:a řidiči jízdní soupravy převyšující 7metrů takže žádný 3,5t celkové hmotnosti.

Michal
23. prosince • 12:04

Super.Aspoň i řidiči osobáků pochopí jaké je to jet v pravým pruhu 40cet když se dá jet 90.To bude platit jen na dvouproudovce.

Já první
23. prosince • 10:29

Třikrát sláva politickýmu populismu. Chce se mi blejt.

Ludek_II
26. prosince • 8:22

Nejezděte jako kokoti a nebudou populisti.

Zelí
27. prosince • 19:08

Je zbytečné se na tím rozčilovat teď, je to předčasné, počkejme co vyjde z parlamentu.

Vofčáček
27. prosince • 20:02

Taky se obávám, že se opět nechají uplatit od ČESMAD.

Jarmil
7. ledna • 20:06

Tak tento navrh je paskvil. Evidentne jej delali neznali. 7m ma Octavia s malym privesnym vozikem. Nehlede na to, ze takove privesy dnes bezne maji homologaci na 100 - 130 kmh. Proc neudelaji zakaz pro vozy ktere podlehaji omezovacum na 90 kmh??? Tim by postihli vsechny ty, ktere postihnout treba je a kamiony by se nepredhizdeli dlouhe minuty.

Doporučujeme

Články odjinud