Zákaz jízdy kamionů v levém pruhu dálnice: Zde je návrh, který postoupil do Sněmovny

Nedávný kolaps na dálnici D1 zřejmě nejvíce odnesou řidiči kamionů. Návrh na zákaz jízdy v levém pruhu dálnice je ve Sněmovně, má však svá omezení.

Sníh, kamiony neschopné rozjet se na zledovatělém povrchu dálnice, zúžení v opravovaném úseku, které už tam tou dobou dávno nemělo být – přesně taková souhra „náhod“ zapříčinila totální kolaps provozu na dálnici D1 a čtyřicetikilometrové kolony, ve kterých řidiči zůstali viset až na čtrnáct hodin.

Kdo za to podle ministra dopravy Dana Ťoka mohl? Řidiči kamionů, kteří dálnici ucpali. Dost ran si odnesli také silničáři, kteří se však nemohli do kritického úseku dostat se sypači, a samozřejmě konsorcium firem pracujícím na rekonstruovaném úseku D1 u Humpolce. Můj názor na celou situaci jsem psal už dříve a nebudu se k němu vracet, celá věc má však dohru a pravděpodobně ji nejvíce odnesou právě řidiči kamionů.

Za kolaps na D1 mohou kamiony, říká Ťok. Pravda, nebo jenom populismus?

Za kolaps na D1 mohou kamiony, říká Ťok. Pravda, nebo jenom populismus?

Do Sněmovny se totiž dostal návrh na zákaz jízdy v levém pruhu dálnice, podle kterého už by se nemělo stávat, že se budou mnohatunové kolosy předjíždět. Konkrétně se vztahuje na nákladní vozidla o hmotnosti vyšší než 3,5 tuny a soupravy delší než sedm metrů. Důvodem návrhu je zajištění větší plynulosti a bezpečnosti provozu na dálnicích.

Návrh poslanců ANO, KSČM a ČSSD byl doručen ve čtvrtek. Do paragrafu § 36 zákona o provozu na pozemních komunikacích by měl být doplněn odstavec v tomto znění: „Řidiči nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg a řidiči jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, je na dálnici zakázána v pracovních dnech od 6.00 do 22.00 hodin jízda v levém krajním jízdním pruhu určeném pro rychleji jedoucí vozidla.“

Návrh postoupil do Sněmovny s odůvodněním, že dosavadní omezení ponechávalo posouzení, zda řidič jede dostatečnou rychlostí pouze na posouzení řidičů samotných a pro neurčitost a přílišnou obecnost nebylo toto ustanovení objektivně ze strany řidičů kamionů a nákladních automobilů respektováno.

Příběh nesmyslně omezené D1 má dohru: Stavaři odstoupili od smlouvy

Příběh nesmyslně omezené D1 má dohru: Stavaři odstoupili od smlouvy

Pokud návrh projde, už bychom se v pracovních dnech a vymezených hodinách neměli setkávat se situacemi, kdy jeden kamion předjíždí druhý pouze s minimálním rozdílem rychlostí. Jenže ono se to těžko provádí, když mají oba omezenou maximální rychlost.

Připouštím, že o opatření k zajištění plynulosti dopravy v tomto případě jde, je však smutné, za jakých okolností se tak rychle dostalo do Sněmovny. Lidově řečeno, až se někde něco opravdu podělalo. Tím se opět vracím ke kolapsu na D1, jehož viníkem rozhodně nebyli samotní řidiči kamionů.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků