Zákaz jízdy kamionů v levém pruhu dálnice: Zde je návrh, který postoupil do Sněmovny

Nedávný kolaps na dálnici D1 zřejmě nejvíce odnesou řidiči kamionů. Návrh na zákaz jízdy v levém pruhu dálnice je ve Sněmovně, má však svá omezení.

Sníh, kamiony neschopné rozjet se na zledovatělém povrchu dálnice, zúžení v opravovaném úseku, které už tam tou dobou dávno nemělo být – přesně taková souhra „náhod“ zapříčinila totální kolaps provozu na dálnici D1 a čtyřicetikilometrové kolony, ve kterých řidiči zůstali viset až na čtrnáct hodin.

Kdo za to podle ministra dopravy Dana Ťoka mohl? Řidiči kamionů, kteří dálnici ucpali. Dost ran si odnesli také silničáři, kteří se však nemohli do kritického úseku dostat se sypači, a samozřejmě konsorcium firem pracujícím na rekonstruovaném úseku D1 u Humpolce. Můj názor na celou situaci jsem psal už dříve a nebudu se k němu vracet, celá věc má však dohru a pravděpodobně ji nejvíce odnesou právě řidiči kamionů.

Za kolaps na D1 mohou kamiony, říká Ťok. Pravda, nebo jenom populismus?

Za kolaps na D1 mohou kamiony, říká Ťok. Pravda, nebo jenom populismus?

Do Sněmovny se totiž dostal návrh na zákaz jízdy v levém pruhu dálnice, podle kterého už by se nemělo stávat, že se budou mnohatunové kolosy předjíždět. Konkrétně se vztahuje na nákladní vozidla o hmotnosti vyšší než 3,5 tuny a soupravy delší než sedm metrů. Důvodem návrhu je zajištění větší plynulosti a bezpečnosti provozu na dálnicích.

Návrh poslanců ANO, KSČM a ČSSD byl doručen ve čtvrtek. Do paragrafu § 36 zákona o provozu na pozemních komunikacích by měl být doplněn odstavec v tomto znění: „Řidiči nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg a řidiči jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, je na dálnici zakázána v pracovních dnech od 6.00 do 22.00 hodin jízda v levém krajním jízdním pruhu určeném pro rychleji jedoucí vozidla.“

Návrh postoupil do Sněmovny s odůvodněním, že dosavadní omezení ponechávalo posouzení, zda řidič jede dostatečnou rychlostí pouze na posouzení řidičů samotných a pro neurčitost a přílišnou obecnost nebylo toto ustanovení objektivně ze strany řidičů kamionů a nákladních automobilů respektováno.

Příběh nesmyslně omezené D1 má dohru: Stavaři odstoupili od smlouvy

Příběh nesmyslně omezené D1 má dohru: Stavaři odstoupili od smlouvy

Pokud návrh projde, už bychom se v pracovních dnech a vymezených hodinách neměli setkávat se situacemi, kdy jeden kamion předjíždí druhý pouze s minimálním rozdílem rychlostí. Jenže ono se to těžko provádí, když mají oba omezenou maximální rychlost.

Připouštím, že o opatření k zajištění plynulosti dopravy v tomto případě jde, je však smutné, za jakých okolností se tak rychle dostalo do Sněmovny. Lidově řečeno, až se někde něco opravdu podělalo. Tím se opět vracím ke kolapsu na D1, jehož viníkem rozhodně nebyli samotní řidiči kamionů.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky