Zajímavost: stručná historie Volkswagenu Golf GTI

Zajímavost: stručná historie Volkswagenu Golf GTI

První Golf GTI „postavil“ Volkswagen už v červnu 1976. Původní plán byl prodat pouze pět tisíc kusů, ovšem pro vysoký zájem zákazníků se jich za téměř třicet let vyrobilo milion a půl celkem v pěti generacích. V tiskové zprávě vydané k uvedení páté generace uvádí VW následující milníky Golfu GTI:

První generace

  • 1976: debut motorem o výkonu 81kW a maximálkou 182 km/h
  • 1979: facelift
  • 1982: speciální edice Pirelli-GTI
  • 1982: výkon motoru zvýšen na 82 kW

Druhá generace 

  • 1984: debut druhé generace
  • 1984: kvůli katalyzátoru snížen výkon motoru z 82 kW na 78 kW
  • 1985: facelift, dvojité světlomety a dvojitá koncovka výfuku
  • 1986: nová verze GTI 16V s motorem o výkonu 102 kW bez katalyzátoru a 95 kW s katalyzátorem
  • 1990: motor G60 s výkonem 118 kW

Třetí generace

  • 1991: debut třetí generace s motorem o výkonu 85 kW
  • 1996: speciální edice k 20. výročí GTI
  • 1996: motor 1.8T 110 kW
  • 1996: motor 1.9 TDI 81 kW

Čtvrtá generace

  • 1998: debut čtvrté generace s motory 1.8T 110 kW (později 2.3 V5 125 kW) a 1.8 TDI 81 kW (později 85 kW a 96 kW)
  • 2000: nový motor 1.9 TDI 110 kW
  • 2001: k 25. výročí edice s motorem 1.8T 132 kW

Pátá generace

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
GTI páté generace

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 241 592 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 240 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků