Zajímavost: stručná historie Volkswagenu Golf GTI

První Golf GTI „postavil“ Volkswagen už v červnu 1976. Původní plán byl prodat pouze pět tisíc kusů, ovšem pro vysoký zájem zákazníků se jich za téměř třicet let vyrobilo milion a půl celkem v pěti generacích. V tiskové zprávě vydané k uvedení páté generace uvádí VW následující milníky Golfu GTI:

První generace

  • 1976: debut motorem o výkonu 81kW a maximálkou 182 km/h
  • 1979: facelift
  • 1982: speciální edice Pirelli-GTI
  • 1982: výkon motoru zvýšen na 82 kW

Druhá generace 

  • 1984: debut druhé generace
  • 1984: kvůli katalyzátoru snížen výkon motoru z 82 kW na 78 kW
  • 1985: facelift, dvojité světlomety a dvojitá koncovka výfuku
  • 1986: nová verze GTI 16V s motorem o výkonu 102 kW bez katalyzátoru a 95 kW s katalyzátorem
  • 1990: motor G60 s výkonem 118 kW

Třetí generace

  • 1991: debut třetí generace s motorem o výkonu 85 kW
  • 1996: speciální edice k 20. výročí GTI
  • 1996: motor 1.8T 110 kW
  • 1996: motor 1.9 TDI 81 kW

Čtvrtá generace

  • 1998: debut čtvrté generace s motory 1.8T 110 kW (později 2.3 V5 125 kW) a 1.8 TDI 81 kW (později 85 kW a 96 kW)
  • 2000: nový motor 1.9 TDI 110 kW
  • 2001: k 25. výročí edice s motorem 1.8T 132 kW

Pátá generace

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
GTI páté generace

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků