Zajímavost: proč jezdíme vpravo

Jízdu po pravé straně silnice nezavedl v Československu a zbytku Evropy Hitler a jeho okupační vojska, jak se mnozí mylně domnívají. Tento obecně zažitý mýtus vznikl pravděpodobně proto, že se plánovaný přechod na jízdu vpravo uskutečnil 26. března, tedy ani ne 14 dnů poté, co Hitler začal okupovat naši republiku. O jízdě po pravé straně se v Evropě začalo jednat už v roce 1926, vláda pak toto opatření přijala již v roce 1938. Příchod německých vojsk vše jen urychlil, původní termín byl totiž ohlášen na květen; změně předcházela rozsáhlá informační kampaň. Podrobnosti najdete v článku na serveru iDnes.

A co vy? Myslíte si, že byste zvládli ze dne na den jezdit po opačné straně silnice?

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků