Zajímavost: proč jezdíme vpravo

Jízdu po pravé straně silnice nezavedl v Československu a zbytku Evropy Hitler a jeho okupační vojska, jak se mnozí mylně domnívají. Tento obecně zažitý mýtus vznikl pravděpodobně proto, že se plánovaný přechod na jízdu vpravo uskutečnil 26. března, tedy ani ne 14 dnů poté, co Hitler začal okupovat naši republiku. O jízdě po pravé straně se v Evropě začalo jednat už v roce 1926, vláda pak toto opatření přijala již v roce 1938. Příchod německých vojsk vše jen urychlil, původní termín byl totiž ohlášen na květen; změně předcházela rozsáhlá informační kampaň. Podrobnosti najdete v článku na serveru iDnes.

A co vy? Myslíte si, že byste zvládli ze dne na den jezdit po opačné straně silnice?

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků