Zajímavost: proč jezdíme vpravo

Zajímavost: proč jezdíme vpravo

Jízdu po pravé straně silnice nezavedl v Československu a zbytku Evropy Hitler a jeho okupační vojska, jak se mnozí mylně domnívají. Tento obecně zažitý mýtus vznikl pravděpodobně proto, že se plánovaný přechod na jízdu vpravo uskutečnil 26. března, tedy ani ne 14 dnů poté, co Hitler začal okupovat naši republiku. O jízdě po pravé straně se v Evropě začalo jednat už v roce 1926, vláda pak toto opatření přijala již v roce 1938. Příchod německých vojsk vše jen urychlil, původní termín byl totiž ohlášen na květen; změně předcházela rozsáhlá informační kampaň. Podrobnosti najdete v článku na serveru iDnes.

A co vy? Myslíte si, že byste zvládli ze dne na den jezdit po opačné straně silnice?

bazar

Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků