Zajímavost: proč jezdíme vpravo

Jízdu po pravé straně silnice nezavedl v Československu a zbytku Evropy Hitler a jeho okupační vojska, jak se mnozí mylně domnívají. Tento obecně zažitý mýtus vznikl pravděpodobně proto, že se plánovaný přechod na jízdu vpravo uskutečnil 26. března, tedy ani ne 14 dnů poté, co Hitler začal okupovat naši republiku. O jízdě po pravé straně se v Evropě začalo jednat už v roce 1926, vláda pak toto opatření přijala již v roce 1938. Příchod německých vojsk vše jen urychlil, původní termín byl totiž ohlášen na květen; změně předcházela rozsáhlá informační kampaň. Podrobnosti najdete v článku na serveru iDnes.

A co vy? Myslíte si, že byste zvládli ze dne na den jezdit po opačné straně silnice?

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 48 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků