Zajímavost: bezpečnostní pás pro psy od BMW

Zatímco většina majitelů psů používá při jízdě autem automaticky bezpečnostní pás, jejich čtyřnozí přátelé se na cestu vydávají nepřipoutáni. Jak nebezpečné může toto počínání být pro psa i posádku, dokazují crash testy. BMW nyní nabízí jako první automobilový výrobce bezpečnostní řemeny pro psy, díky kterým je zvířata možné na zadním sedadle v bezpečí a pohodlí převážet.

Bezpečnostní psí řemeny se dají spojit s tříbodovým pásem zadního sedadla, čímž je zaručeno bezpečí při nehodách pro člověka i psa. Důvod je zřejmý. I malý nepřipoutaný pes se při nárazu už v malých rychlostech může proměnit ve velké nebezpečí. Těžkým až smrtelným zraněním je vystaven nejen pes, ale i členové posádky. Bezpečnostní pás dodávaný BMW umí zabránit tomu, aby se při srážce zvíře nekontrolovaně nepohybovalo po kabině.

Stačí pár pohybů a pás je připraven. Přední končetiny zvířete se jednoduše prostrčí dvěma otvory a řemeny se přetáhnou psovi přes hrudní koš. Jakmile pás zaklapne, nastaví řidič jeho délku. Pak stačí protáhnout tříbodový pás poutkem a zvíře může bezpečně cestovat. Jedním pohybem ruky lze zase pejska z pásů odepnout a díky kovovému kroužku, kterým je prostrčeno vodítko, je zvíře během chvilky připraveno k venčení na odpočívadle.

Klepněte pro větší obrázek

Bezpečnostní pásy pro psy od BMW se nechlubí jen jednoduchou obsluhou. Polyesterová tkanina je odolná proti roztrhnutí  a poutá psa pevně na zadní sedadlo. Řemen pro upoutání psa je vyroben ze stejného materiálu, jaký se používá pro bezpečnostní pásy ve vozech BMW. Psí řemeny jsou k dostání ve třech různých velikostech, což zaručuje bezpečí na zadních sedadlech pro psy od 7 do 40 kilogramů.

Také svým provedením zapadá pás pro psy do nabídky příslušenství k vozům BMW. Pečlivé zpracování je patrné především na švech pásů. Díky logu BMW se pás jasně hlásí k rodině ostatních značkových doplňků.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků