Zajímavé i pro Evropana? Čínský Li Xiang One má konzervativní design a hi-tech interiér

Další z řady čínských značek představila svou prvotinu v sériové produkci. Novinka s názvem Li Xiang One vypadá opravdu zdatně i pro evropského zákazníka.

První sériový model čínské značky Li Xiang dostal jednoduché pojmenování One a jedná se o komfortně pojaté velké SUV s šesticí míst a minimalistickým designem, který by mohl konkurovat i rivalům na evropském trhu. A to nejen po stránce exteriéru. I když se však zatím Li Xiang na starý kontinent nechystá, na první pohled jde o další zajímavý počin, jenž se na evropskou produkci jistě dotahuje.

Čínská Kia Sportage dostala vážnější výraz. Uvnitř předbíhá evropskou verzi

Čínská Kia Sportage dostala vážnější výraz. Uvnitř předbíhá evropskou verzi

One vyniká až překvapivě konzervativním vzhledem, ve kterém tradičně najdete několik prvků, které byste připsali inspiraci v jiných modelech západních automobilek. Volvo XC90? Range Rover? Každý si najde něco svého. Přední maska ostatně vypadá celkem futuristicky s LED linií předních světel táhnoucí se přes celou masku.

Na délku auto měří 5020 mm, je široké 1960 mm a vysoké 1760 mm. Namísto rozložení ostatních sedmimístných SUV se však Li Xiang rozhodl jít pohodlnější cestou standardní šestice sedaček k zajištění lepšího komfortu pro každého pasažéra. Výrobce však zmiňuje, že sedmimístná konfigurace bude dostupná za příplatek.

Britové vyhráli spor s čínskou kopírkou. Kopie RR Evoque se přestane vyrábět

Britové vyhráli spor s čínskou kopírkou. Kopie RR Evoque se přestane vyrábět

Uvnitř se One dotahuje na Evropu rovněž nadvládou displejů na palubní desce. Přesněji pak mluvíme o širokém panelu, který vyplňuje celou palubní desku třemi spojenými obrazovkami. Normálních tlačítek už nebylo třeba ani níže na středovém panelu, kde se nachází další displej pro ovládání klimatizace a dalších funkcí.

Interiér je čalouněn kůží Nappa – Li Xiang mimochodem využívá stejného dodavatele materiálů jako například BMW – a do výbavy se samozřejmě dostává i armáda bezpečnostních a asistenčních systémů pro možnosti autonomního řízení 2. úrovně.

Volvo letos uvede poslední generaci naftových motorů. Dalších už se nedočkáme

Volvo letos uvede poslední generaci naftových motorů. Dalších už se nedočkáme

Li Xiang by nakonec potěšil i evropské zákonodárce, neboť jeho velké SUV využívá hybridní techniku kombinující 1,2litrový přeplňovaný benzinový motor a elektromotor. Na rozdíl od jiných hybridních ústrojí však zde funguje spalovací motor čistě jako generátor pro dobíjení baterií a přímo tedy nepohání kola. Vlastně tedy lze One nazvat elektromobilem s takzvaným „range extenderem“. Ve výsledku je systémový výkon ústrojí schopných 239 kW (326 koní) a 530 N.m točivého momentu. Udávaný dojezd na jedno nabití je podle všeho 700 kilometrů.

V Číně bude Li Xiang One startovat na částce kolem 400.000 juanů, tedy v přepočtu asi 1,4 milionu korun. Novinka bude mít premiéru na blížícím se autosalonu v Šanghaji.

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 69 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků