Zajímavé i pro Evropana? Čínský Li Xiang One má konzervativní design a hi-tech interiér

Další z řady čínských značek představila svou prvotinu v sériové produkci. Novinka s názvem Li Xiang One vypadá opravdu zdatně i pro evropského zákazníka.

První sériový model čínské značky Li Xiang dostal jednoduché pojmenování One a jedná se o komfortně pojaté velké SUV s šesticí míst a minimalistickým designem, který by mohl konkurovat i rivalům na evropském trhu. A to nejen po stránce exteriéru. I když se však zatím Li Xiang na starý kontinent nechystá, na první pohled jde o další zajímavý počin, jenž se na evropskou produkci jistě dotahuje.

Čínská Kia Sportage dostala vážnější výraz. Uvnitř předbíhá evropskou verzi

Čínská Kia Sportage dostala vážnější výraz. Uvnitř předbíhá evropskou verzi

One vyniká až překvapivě konzervativním vzhledem, ve kterém tradičně najdete několik prvků, které byste připsali inspiraci v jiných modelech západních automobilek. Volvo XC90? Range Rover? Každý si najde něco svého. Přední maska ostatně vypadá celkem futuristicky s LED linií předních světel táhnoucí se přes celou masku.

Na délku auto měří 5020 mm, je široké 1960 mm a vysoké 1760 mm. Namísto rozložení ostatních sedmimístných SUV se však Li Xiang rozhodl jít pohodlnější cestou standardní šestice sedaček k zajištění lepšího komfortu pro každého pasažéra. Výrobce však zmiňuje, že sedmimístná konfigurace bude dostupná za příplatek.

Britové vyhráli spor s čínskou kopírkou. Kopie RR Evoque se přestane vyrábět

Britové vyhráli spor s čínskou kopírkou. Kopie RR Evoque se přestane vyrábět

Uvnitř se One dotahuje na Evropu rovněž nadvládou displejů na palubní desce. Přesněji pak mluvíme o širokém panelu, který vyplňuje celou palubní desku třemi spojenými obrazovkami. Normálních tlačítek už nebylo třeba ani níže na středovém panelu, kde se nachází další displej pro ovládání klimatizace a dalších funkcí.

Interiér je čalouněn kůží Nappa – Li Xiang mimochodem využívá stejného dodavatele materiálů jako například BMW – a do výbavy se samozřejmě dostává i armáda bezpečnostních a asistenčních systémů pro možnosti autonomního řízení 2. úrovně.

Volvo letos uvede poslední generaci naftových motorů. Dalších už se nedočkáme

Volvo letos uvede poslední generaci naftových motorů. Dalších už se nedočkáme

Li Xiang by nakonec potěšil i evropské zákonodárce, neboť jeho velké SUV využívá hybridní techniku kombinující 1,2litrový přeplňovaný benzinový motor a elektromotor. Na rozdíl od jiných hybridních ústrojí však zde funguje spalovací motor čistě jako generátor pro dobíjení baterií a přímo tedy nepohání kola. Vlastně tedy lze One nazvat elektromobilem s takzvaným „range extenderem“. Ve výsledku je systémový výkon ústrojí schopných 239 kW (326 koní) a 530 N.m točivého momentu. Udávaný dojezd na jedno nabití je podle všeho 700 kilometrů.

V Číně bude Li Xiang One startovat na částce kolem 400.000 juanů, tedy v přepočtu asi 1,4 milionu korun. Novinka bude mít premiéru na blížícím se autosalonu v Šanghaji.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků