Za mě Toyota Mirai. Tahle anketa je jen mediální info, které dostane povrchní info i k lidem, kteří se o auta nezajímají, tak aby viděli, že možností je teoreticky víc, než jen baterky a benzín. Navíc z ropy se teď stane političtější téma, než v době, kdy proti ní brojili zelení všech zemí. Něco podobného však může čekat v blízké budoucnosti baterky kvůli vzácným kovům. Doufám, že to konečně otevře dveře syntetickým palivům, ale nic takového zatím anketa neobsahuje, tedy alespoň ten vodík. Stejně si každej koupíme auto podle vlastních preferencí navzdory všem anketám, tak bych to použil jen k tomu, k čemu je dobrá - k informaci o alternativách všeho druhu.
Dacia JoggerKia SorentoLexus NXOpel Astra LSuzuki S-Cross 2021 nebo Toyota Yaris Cross Hybryd - tady se nedokážu rozhodnout, musel bych si auta projet
Tesla Model Y
3) Yaris cross (i když mám rád na dojíždění svého normoš hybrid Jardu... hlavně co se zdražuje béňo.. 2) Hyundai i20n 1) tamtadadá..... Mercedes EQS (bez debat a špetky pochybností). Chápu, že je to mimo peněženku většiny z nás, ale tenhle balíček prostě jasně ukazuje, kudy se budoucnost dopravy bude ubírat. Nebo by se přinejmenším mohla ubírat, když budou baterky.
Jogger, za to že to je moderní Ford model T pro masovou mobilitu. Ostatní nepřichází s ničím převratným co stojí za ocenění, takže v českém kontextu mi přijde jogger jako největší změna na trhu. Důkaz že pořád jde postavit rodinné dostupné auto. To že se do toho ostatní kromě hyundai nepouští je jejich ostuda ne ze by to nešlo.
Jedine Subaru Outback.Za to by mali hlasovat vsetci aby sa ukazalo tym sedlakom eletrickym ze stoja zaprd
Auto bez pořádného motoru? To už jsou mi některé EV sympatičtější. Jediný slušný spalovák v seznamu je Jeep Gladiator a částečně Arteon R, jinak děs a běs. Je fakt, že EV v seznamu jsou také velká bída, jediné hezké a schopné EV auto je tam Audi e-tron GT.
Outback by mohlo být skvělé auto - mít turbo motor a normální převodovku
Já jako marně hledám nějaké výhody běžných spalovacích aut. Dojezd je asi jediná, ale vzhledem k průměru jízd a počtu km za den to taky padá.
Kolik dní vydrží ev jen tak odstavený na ulici, v noci mráz. By mě zajímalo ponivadž když napadne sníh beru 4x4.
Dojezd by tolik nevadil, cena se časem srovná s běžnými auty, ale .. Největší problém plně elektrických aut je nabíjení. To, že je někde pár rychlonabíječek nic nezachrání. Kde má běžný občan nabíjet. Ne každá je manager či továrník a má svůj palác s garáží a solární elektrárnou. Co takové sídliště? ...že se infrastruktura dostaví? Situace u nás je asi následující - 1 (slovy jedna) lampa před naším vchodem a 12 parkovacích míst. To znamená, že minimálně dalších 5 aut parkuje kde se dá a z jedné lampy udělat nabíjecí místo to nevytrhne. Legrace přijde, když je bouřka nebo silný vítr - třeba 5 hodin nejde elektrika vůbec. To by bylo po ránu radosti, když bychom všichni chtěli jet ráno do práce, ale polovinu noci nešla elektrika protože byla bouřka, nebo zafoukal vítr. A co když by někdo potřeboval třeba k lékaři? V této podobě nevidím elektromobilitu jako použitelnou pro většinu populace.
Co třeba pořizovací cena a zůstatková hodnota ? Rozšířenost nabídky modelu.Užitná hodnota zejména při podnikání. Ano Ev má také několik výhod ale většina modelů je dnes nedokáže využít nebo jsou vykoupeny takovým rozdílem v ceně že jsou zatím vlastně téměř irelevantní.
Pořizovací cena a zůstatková hodnota nejsou tak podstatné. Čím dražší auto, tím více klesá na hodnotě. A čím levnější, tím slabší výbava, motorizace nebo image. Pokud si nekupujeś auto na 2-3 roky, tak je zůstatková hodnota irelevantní. A to, že teď tak vyskočily ceny ojetin? Z dlouhodobého hlediska taky nepodstatné, protože nebude trvat dlouho a ty žádané už nebudou a ty ostatní budou rezavět v bazarech.
Možná to není podstatné pro vás ale pro velkou část zákazníků je. Navíc pokud je dobrá zůstatková hodnota může si zákazník koupit dříve další nové auto a živit automobilku. Pořizovací cena je rovněž základ, pokud na auto většina lidí finančně nedosáhne tak tu budem zavírat jednu linku za druhou. Můžou se všichni specializovat na bohaté klienty ale to linky nenaplní a ty jsou nastavené na masovou produkci. Takže zavřeme krám propustime lidí a bude tu ekologicky ráj na zemi, bez práce budou lidi víc šetřit, klesne spotřeba na silnici bude víc místa a 1/3 populace bude šťastná pokud se ji tedy na ty ostatní bude dobře koukat
Audi S8 facelift
Toyota Yaris Cross
Z tohoto seznamu ani jedno.
jakékoliv jiné , než elektrické
Já bych volil jedině elektrické. V součtu všech výhod, které elektromobily mají mi dává taková volba největší smysl. Běžné spalovací auta, tupé a nemotorné, s ospalymi reakcemi na plyn a většinou s kompromisy v interiéru a rozložení hmotnosti mezi nápravy mi žádný smysl nedávají.
Dobrý den. Váš názor není moc rozšířený, možná, kdyby byla možnost se svést v elektromobilu dříve, než se rozhodnu koupit si auto, tak by vás bylo více. Také více informací +- je zapotřebí. -----No a ještě jedna matematika. Kdyby jezdila polovina aut na elektriku, tak spotřeba pro její provoz by se těsně blížila výrobě elek. energie u nás ( bez vývozu).
A můžete prosím představit jaké srovnáte modely? Existuje pár aut které jsou na trhu jak v Ev tak spalovací podobě, a tam co píšete moc neplatí (např Peugeot 208, rifter, minulý egolf, atd. Zejména s ohledem na cenu) a pak jsou čisté Ev. Tak prosím s čím tedy srovnavate např id3 nebo inoniq ? Když vám to vychází tak jednoznačně ve prospěch Ev? A druhá vec zmíněné vozy jsou pro většinu lidí nedostupné, a i ty nejdostupnější moc vaší definice nesedí Zoe nebo spring nebo elektrický up či citygo
Aha, tak to se omlouvám. Já jsem si myslel že se jedná o anketu kde se cena nebere v potaz. Špatně jsem si to přečetl
Tak já když něco srovnávám tak tedy cenu beru v potaz vždy a za druhé třeba volkswagen Arteon Shooting Brake R nebude zas tak neobratná lemra (stejně tak je to s tím že to není anketa sportovní auto roku, může klidně vyhrát to nejpohodlnější, nejpraktičtější, neinovativnejsi nebo nějaké které jen změní pohled na nějaký segment). Jako nevadí mi vyzdvihování výhod Ev, bohužel jich zatím není tolik a většinou se propagují ty které za zvýšení ceny a zbylé nevýhody nebo státní podporu ev nestojí.
Jo tak s posledním Arteonem R mám dost bohaté zkušenosti. Dá se to přežít. 😉
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.