Porsche by rádo v roce 2025 prodávalo vyvážený poměr elektromobilů k modelům se spalovacími motory. Od roku 2030 už by bezemisní vozy měly tvořit 80 % registrací. Není divu, že benzín přestaneme tankovat i do 718 Cayman a Boxter.
Porsche vstupuje do další fáze elektrifikace svého portfolia, která se dotkne stěžejních modelů s dlouholetou tradicí. Už v září loňského roku Porsche na autosalonu v Mnichově hrdě ukázalo koncept Mission R. Ten slouží nejen jako prezentace další etapy, ale také jako testovací speciál pro nové technologie.
Vzhledem ke kompaktním rozměrům bylo od začátku jasné, ke kterým modelům Mission R směřuje. Ano, po již dobře známém Taycanu a Macanu EV, kterého se dočkáme už příští rok, Porsche plně elektrifikuje také modely 718 Cayman a Boxter. Jejich příští generaci plánovanou na rok 2025 si už koupíme jen jako elektromobil. Dle očekávání budou vyřazeny deriváty se spalovacím motorem, které stejně nastupující norma Euro 7 prakticky vylučuje. Základem nových modelových ročníků se stane nová platforma odzkoušená právě v konceptem Mission R. Výroba bude nadále pokračovat v německém Zuffenhausenu.
Kolem další 718 Cayman se dříve spekulovalo o použití platformy MMB využívanou aktuálně generací 992 modelu 911. Tuto myšlenku však plánovaný přechod na elektrický pohon vyvrací kvůli technické náročnosti úpravy, kterou by musela platforma projít. A to i přesto, že MMB byla navržena s ohledem integrace hybridního pohonu pro 992. Co se týče karoserie, zůstane zachované kupé i kabriolet, přičemž design bude vycházet z Mission R.