Zájem o ocel do aut klesá, nahrazuje ji hliník. Je to kvůli emisím CO2

V roce 2020 by mělo být v každém evropském autě v průměru 180 kg hliníku. Lehký kov se nejprve rozšířil do konstrukce motorů, následně podvozků a nyní se hojně používá i na karoseriích.
Zájem o ocel do aut klesá, nahrazuje ji hliník. Je to kvůli emisím CO2

Výroba aut dlouhá desetiletí stála na oceli. I když existovalo pár laminátových nebo duroplastových výjimek, hlavním výrobním materiálem pro konstrukci sériových aut byla vždycky ocel. To se ale mění, jak se zpřísňují požadavky na emise CO2. Ocel je totiž příliš těžká.

V roce 2020 by mělo být v každém evropském autě v průměru 180 kg hliníku místo oceli, píší Automotive News. Je to právě kvůli přísnějším limitům emisí CO2. Fleetové emise aut prodávaných v EU mají totiž do roku 2021 klesnout na 95 g/km CO2.

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Ještě v roce 2012 bylo průměrné zastoupení hliníku v evropských autech okolo 140 kg. Hliník se nejprve rozšířil do konstrukce motorů, následně podvozků a nyní se hojně používá i na karoseriích. Někteří výrobci ale přeskakují mezičlánek s hliníkem a začínají se rovnou soustředit na uhlíková vlákna a kompozity.

Mezi průkopníky sériově vyráběných hliníkových karoserií patří Audi, když nepočítáme legendární Defender vzniklý původně z armádních přebytků. Jak dokáže hliník uspořit hmotnost, ukázala například nová generace Range Roveru, která zhubla masivních 420 kg.

Průměrné emise CO2 z nových aut klesly o 2,6 % pod plánovaný limit

Průměrné emise CO2 z nových aut klesly o 2,6 % pod plánovaný limit

Zajímavé je, že evropský výpočet emisí se odvozuje především z hmotnosti vozidla, zatímco americký model se soustředí na velikost auta a skutečnou účinnost pohonného ústrojí a více odpovídá realitě. Nový měřící cyklus WLTP by měl opět příblížit výpočet realitě, které se cyklus NEDC naprosto vzdálil.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků