Zájem o ocel do aut klesá, nahrazuje ji hliník. Je to kvůli emisím CO2

V roce 2020 by mělo být v každém evropském autě v průměru 180 kg hliníku. Lehký kov se nejprve rozšířil do konstrukce motorů, následně podvozků a nyní se hojně používá i na karoseriích.
Zájem o ocel do aut klesá, nahrazuje ji hliník. Je to kvůli emisím CO2

Výroba aut dlouhá desetiletí stála na oceli. I když existovalo pár laminátových nebo duroplastových výjimek, hlavním výrobním materiálem pro konstrukci sériových aut byla vždycky ocel. To se ale mění, jak se zpřísňují požadavky na emise CO2. Ocel je totiž příliš těžká.

V roce 2020 by mělo být v každém evropském autě v průměru 180 kg hliníku místo oceli, píší Automotive News. Je to právě kvůli přísnějším limitům emisí CO2. Fleetové emise aut prodávaných v EU mají totiž do roku 2021 klesnout na 95 g/km CO2.

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Ještě v roce 2012 bylo průměrné zastoupení hliníku v evropských autech okolo 140 kg. Hliník se nejprve rozšířil do konstrukce motorů, následně podvozků a nyní se hojně používá i na karoseriích. Někteří výrobci ale přeskakují mezičlánek s hliníkem a začínají se rovnou soustředit na uhlíková vlákna a kompozity.

Mezi průkopníky sériově vyráběných hliníkových karoserií patří Audi, když nepočítáme legendární Defender vzniklý původně z armádních přebytků. Jak dokáže hliník uspořit hmotnost, ukázala například nová generace Range Roveru, která zhubla masivních 420 kg.

Průměrné emise CO2 z nových aut klesly o 2,6 % pod plánovaný limit

Průměrné emise CO2 z nových aut klesly o 2,6 % pod plánovaný limit

Zajímavé je, že evropský výpočet emisí se odvozuje především z hmotnosti vozidla, zatímco americký model se soustředí na velikost auta a skutečnou účinnost pohonného ústrojí a více odpovídá realitě. Nový měřící cyklus WLTP by měl opět příblížit výpočet realitě, které se cyklus NEDC naprosto vzdálil.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 22 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků