Zájem o ocel do aut klesá, nahrazuje ji hliník. Je to kvůli emisím CO2

V roce 2020 by mělo být v každém evropském autě v průměru 180 kg hliníku. Lehký kov se nejprve rozšířil do konstrukce motorů, následně podvozků a nyní se hojně používá i na karoseriích.
Zájem o ocel do aut klesá, nahrazuje ji hliník. Je to kvůli emisím CO2

Výroba aut dlouhá desetiletí stála na oceli. I když existovalo pár laminátových nebo duroplastových výjimek, hlavním výrobním materiálem pro konstrukci sériových aut byla vždycky ocel. To se ale mění, jak se zpřísňují požadavky na emise CO2. Ocel je totiž příliš těžká.

V roce 2020 by mělo být v každém evropském autě v průměru 180 kg hliníku místo oceli, píší Automotive News. Je to právě kvůli přísnějším limitům emisí CO2. Fleetové emise aut prodávaných v EU mají totiž do roku 2021 klesnout na 95 g/km CO2.

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Ještě v roce 2012 bylo průměrné zastoupení hliníku v evropských autech okolo 140 kg. Hliník se nejprve rozšířil do konstrukce motorů, následně podvozků a nyní se hojně používá i na karoseriích. Někteří výrobci ale přeskakují mezičlánek s hliníkem a začínají se rovnou soustředit na uhlíková vlákna a kompozity.

Mezi průkopníky sériově vyráběných hliníkových karoserií patří Audi, když nepočítáme legendární Defender vzniklý původně z armádních přebytků. Jak dokáže hliník uspořit hmotnost, ukázala například nová generace Range Roveru, která zhubla masivních 420 kg.

Průměrné emise CO2 z nových aut klesly o 2,6 % pod plánovaný limit

Průměrné emise CO2 z nových aut klesly o 2,6 % pod plánovaný limit

Zajímavé je, že evropský výpočet emisí se odvozuje především z hmotnosti vozidla, zatímco americký model se soustředí na velikost auta a skutečnou účinnost pohonného ústrojí a více odpovídá realitě. Nový měřící cyklus WLTP by měl opět příblížit výpočet realitě, které se cyklus NEDC naprosto vzdálil.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků