Zájem o ocel do aut klesá, nahrazuje ji hliník. Je to kvůli emisím CO2

V roce 2020 by mělo být v každém evropském autě v průměru 180 kg hliníku. Lehký kov se nejprve rozšířil do konstrukce motorů, následně podvozků a nyní se hojně používá i na karoseriích.
Zájem o ocel do aut klesá, nahrazuje ji hliník. Je to kvůli emisím CO2

Výroba aut dlouhá desetiletí stála na oceli. I když existovalo pár laminátových nebo duroplastových výjimek, hlavním výrobním materiálem pro konstrukci sériových aut byla vždycky ocel. To se ale mění, jak se zpřísňují požadavky na emise CO2. Ocel je totiž příliš těžká.

V roce 2020 by mělo být v každém evropském autě v průměru 180 kg hliníku místo oceli, píší Automotive News. Je to právě kvůli přísnějším limitům emisí CO2. Fleetové emise aut prodávaných v EU mají totiž do roku 2021 klesnout na 95 g/km CO2.

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Ještě v roce 2012 bylo průměrné zastoupení hliníku v evropských autech okolo 140 kg. Hliník se nejprve rozšířil do konstrukce motorů, následně podvozků a nyní se hojně používá i na karoseriích. Někteří výrobci ale přeskakují mezičlánek s hliníkem a začínají se rovnou soustředit na uhlíková vlákna a kompozity.

Mezi průkopníky sériově vyráběných hliníkových karoserií patří Audi, když nepočítáme legendární Defender vzniklý původně z armádních přebytků. Jak dokáže hliník uspořit hmotnost, ukázala například nová generace Range Roveru, která zhubla masivních 420 kg.

Průměrné emise CO2 z nových aut klesly o 2,6 % pod plánovaný limit

Průměrné emise CO2 z nových aut klesly o 2,6 % pod plánovaný limit

Zajímavé je, že evropský výpočet emisí se odvozuje především z hmotnosti vozidla, zatímco americký model se soustředí na velikost auta a skutečnou účinnost pohonného ústrojí a více odpovídá realitě. Nový měřící cyklus WLTP by měl opět příblížit výpočet realitě, které se cyklus NEDC naprosto vzdálil.

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků