Zájem o nové diesely v Evropě klesá. Je to kvůli aféře s emisemi?

17 komentářů

RoCeS
30. května • 18:58

Spáchejme malou úvahu. Kdo si dnes kupuje auta?
Firemní flotily se stále obnovují, OSVČ taky a pak jsou tu obyčejní lidé, ve všech kategoriích rozhoduje cena. U té poslední se občas zohlední design nebo výkon vozidla. Auta s benzínovým motorem byla vždy levnější, rozdíl v ceně při nákupu vznětové varianty ospravelnila pouze výrazně nižší spotřeba vznětových motorů. Tenhle parametr je bohužel již minulostí, slavné TDI motory se spotřebou 5-6l/100km v létě v zimě, ve městě či na dálnici jsou minulostí. Dneska si "vylepšené" naftové motory při dálničním provozu lehce nad 130km/h klidně řeknou o 8l/100km. A to se nemusí nutně jednat o agresivnější jízdu tam se na počítači objevují daleko vyšší čísla. U moderních zážehových jednotek se při obdobné dálniční lízdě dostáváme na obdobné hodnoty. Při defenzivní jízdě se dá s octavií 1,2TSI na okreskách dostat na 5,4l/100km. Jistě není to zázrak a při agresivnější jízdě chybí výkon/kroutící moment, stoupá spotřeba a trvanlivost honěného motoru je také diskutabilní. Pokud je ale hlavním hlediskem pořizovací cena a provozní náklady, tak je jasné jaký trend nás čeká...

Josef
31. května • 21:37

Pokud bys měl praktické zkušenosti z dálnic v Německu, tak bys poznal, jaké jsou rozdíly ve spotřebě mezi naftovými a benzinovými motory ve vyšších rychlostech. Zejména, pokud bys zkoušel velká auta. Ve Fabii na okreskách při defenzivním způsobu jízdy je rozdíl spotřeby malý. Roste ale s velikostí a hmotností auta a s rychlostí a od 150 výš je rozdíl "astronomický".

Driver
31. května • 22:25

Já nevím, co se tu řeší. Němci co denně jezdí si nekoupí ani smarta na benzín, protože CDI je daleko úspornější a to mají 3x vyšší plat.:-D

Zelí
1. června • 10:58

Samozřejmě, němečtí cesťáci a obchďáci jezdí v autech na naftu. Rozdíl v nákladech je u nich při nájezdu 50 tis.km a více ročně obrovský. Servisní náklady v autorizáku jsou s benzínem shodné. V čr, kde se brousí pár kilometrů dálnic a je omezená rychlost na 130km/h je rozdíl ve spotřebě mezi 1,4tsi a 2,0tdi zanedbatelný. To ví každý trouba.

Josef
31. května • 22:48

Asi jezdím v jiném Německu... Na silnicích tam vidím hodně benzinových aut, a to jezdí skoro všichni autem denně. Jenom o spotřebě to není.

Josef
31. května • 22:59

Nedalo mi to a ještě doplním odkaz třeba na http://ekonomika.idnes.cz/vliv-kauzy-vw-na-ceny-naf... ...
Je vidět, že já jezdím ve správném (reálném) Německu a západní Evropě a to, že tam na silnicích vidím hodně benzinových aut, je asi pravda.

Zelí
31. května • 8:21

Mohu potvrdit. Jel jsem s kolegou, který jezdí služebním rapidem s malým tsi. Spotřeba na mimoměstské trase i s dálnicí 5,2 l/100km bez nějakého eko módu. Normální svižná jízda.
Samozřejmě tdi o stejném výkonu je o litr lepší, ale není to už rozdíl 3 litry jako dříve.

tom
30. května • 14:25

Taky stoupa prodej mensich aut, diesely jsou slozitejsi a drazsi. A ptam se autora, benzinove auto nesmrdi, ze si to maji uvedomit jen majitele dieselu? Kdyz jdu po meste a citim smradek z benzinaku, tak v tom nevidim rozdil, navic kdyz akorat vyjizdi z parkoviste se studenym katem, to je posusnanicko:-)

Zelí
30. května • 13:58

Vzhledem k tomu, že podíl suv stoupá tak s tím bude stoupat i prodej dieslů.

Mitch
30. května • 17:10

Analytik se pozna.

Zelí
31. května • 8:10

Ne, nejsem žádný analytik. Pouze jsem použil informace z článečku. Tam je jednak napsáno, že podíl suv stoupá a dále tam je napsáno, že suv se prodává většinou s naftou. Takže asi tak.

Josef
31. května • 21:29

To bylo ironické, víš Zelí? Že jsi "analytik" na baterky (nejsi žádný analytik...), to mi tady už dávno víme a opakovaně nás o tom přesvědčuješ. To, že podíl SUV na trhu stoupá, to neznamená, že v absolutním měřítku budou stoupat nafťáky. Poslední údaje z různých států ukazují, že podíl nafťáků celkově poněkud mírně klesá. V malých a mini autech nedávají nafťáky smysl, nižší střední třída už s nafťáky také neboduje absolutně, a proto pokles nafťáků v těchto kategoriích je výraznější, než nárůst nafťáků spolu s SUV.
Zbývá střední třída, MPV a zmíněné SUV, kde naftové motory mají opodstatnění, zejména v Německu na dálnicích. Ve vysokých rychlostech se s naftovými motory ve srovnání s benzinovými dosahuje výrazné úspory. To ale ví snad každý, a proto je zbytečné to připomínat.

Driver
31. května • 22:19

Zbytečný je celý tvůj projev. Napiš mi jediné auto, kde benzín žere méně než nafta. Takže nafta se vyplatí vždy. Je jen otázkou, jestli jezdíš, nebo lleštíš. Kupuješ si benzínové žrouty a pak brzdíš levý 129kmh aby tě to nesežralo. Vždycky když zahlásíme na víkend výlet někam do zahraničí tak bačkory s benzínama sedí doma a jedou s námi jen nafty. Leštiči holt 20.000 kč měsíčně za benzín nedají :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
31. května • 22:45

Toyota Prius:-) ....Jinak si přečti pozorně, co jsem napsal a nejsme v rozporu. Jen doplním, že v případě třeba Fabie nemá smysl kupovat naftový motor, pokud se jezdí jen po okreskách a roční proběh km je cca 10000km (v Česku je průměrný nájezd km na řidiče 6000 km, v Německu 22000km...). 1,2 TSI motor v režimu "důchodce" dokáže jet skoro za stejnou spotřebu jako nafta - motor v otáčkách do 1500ot/min s vlažným ovládáním plynového pedálu...
Nevěřil jsem a s půjčenou Octavií 1,2 TSI 77kW na víkend jsem jezdil za 4,7 litru benzinu. Jenže když se na to šlápne, není problém 9-10 litrů na 100km. V Německu jsem ji na dálnicích nezkoušel, na to bych s 1,2 TSI přišel o nervy, ale předpokládám, že s plynem na podlaze by neměl být problém 14-16 litrů. Služební auto mám Octavii naftu 2.0, takže vím, jak to s naftou funguje... A stejně tak se zapůjčenou 1,8 TSI, se kterou jsem do Německa jednou služebně jel (spotřeba hodně přes10 litrů...), když moje služební Octavie byla v servisu... Zkrátka pro velká auta na velké vzdálenosti a velké rychlosti po dálnicích jedině nafta (zejména pro velké roční proběhy km, 40 tisíc a více...).

your.god
30. května • 13:50

Je to kvůli tomu, že litrový diesely plný kurvítek s životností 100 000 kilometrů si můžou strčit do (_!_)
A lidem to začíná docházet.

sokar
30. května • 12:24

To množství prodaných aut jen za kvartál je šílený a to jen v evropě.
:-O

Antiautomat
30. května • 12:45

...na tom vidno, o co tu v prvom rade ide. To, ze to nie je ekologiou, to snad vie aj posledny blbec. Vlastne ten predposledny, poslednym je ten, kto produkuje marketingove slovne ekozvratky do katalogov.

Doporučujeme

Články odjinud