Zájem o Mustang Mach-E je vysoký. Ford dýchá Tesle na záda na jejím domácím území

Knihu předobjednávek pro zaváděcí edici elektromobilu Mustang Mach-E už má Ford plnou. Na své vozy si přitom lidé počkají i více jak rok.

Spuštění předběžných objednávek Mustangu Mach-E uvedl Ford souběžně s premiérou elektromobilu na konci listopadu. Už nyní se ale podle nejnovějších informací novinka těší velké oblibě a zaváděcí série First Edition už má v USA plnou rezervační knihu. Dodávky prvních vozů zákazníkům jsou přitom očekávány na konec roku 2020, u nás v ČR dokonce na konci 2021.

Velký zájem a schopnost vykrýt poptávku si Ford pojistil i limitováním produkce v prvních 12 měsících výroby na 50.000 kusů celosvětově. Zájem je přitom zřejmý i v místech, kde zatím stále kraluje konkurenční Tesla, tedy především v Kalifornii.

Ford plánuje sourozence Mustangu Mach-E. Elektrický crossover použije platformu VW

Ford plánuje sourozence Mustangu Mach-E. Elektrický crossover použije platformu VW

Například u prodejce Fordu ve městě Sunnyvale, které je součástí technologického centra Silicon Valley a elektrickými auty se jen hemží, hlásili během krátké chvíle celou stovku provedených rezervací, načež 40 z nich provedli zájemci během jediného odpoledne. A právě Ford Sunnyvale sídlí jen pár bloků od místního dealera Tesly a nedaleko od samotné továrny Tesly ve Fremontu.

Je nicméně jasné, že kniha rezervací za určitý čas lehce prořídne. Ostatně mluvíme o předběžných objednávkách se zálohou 500 dolarů (asi 11.000 Kč), kterou Ford zájemcům v případě ztráty zájmu vrátí. A většina lidí si na svůj elektrický Mustang počká ještě dlouhou dobu.

Elon Musk se vyjádřil k Fordu Mustang Mach-E. Tentokrát byl překvapivě mírný

Elon Musk se vyjádřil k Fordu Mustang Mach-E. Tentokrát byl překvapivě mírný

Ford zatím uvádí, že více jak polovina objednávek je pro variantu s pohonem všech kol. Skoro 30 % zájemců v USA pak zvolilo výkonnější verzi GT a 80 % lidí raději vybralo verzi s větší kapacitou baterie (98,8 kWh) pro dojezd okolo 500 kilometrů. Nejoblíbenější barvou karoserie je zatím šedá metalíza Carbonized Gray.

Ceny Mustang Mach-E již předběžně oznámilo i české zastoupení Fordu. Základní verze (pohon zadních kol, dojezd 450 km) má prozatímní cenovku od 1.481.200 Kč, výkonnější verze s pohonem všech kol od 1.717.650 Kč a zaváděcí limitovaná verze First Edition s extra výbavou začne na 1.819.050 Kč. Zmíněné cenovky nicméně Ford upřesní až po zahájení výroby příští rok. Nejvýkonnější verze GT pak dorazí na trh v roce 2021.

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 73 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků