Zájem o Mustang Mach-E je vysoký. Ford dýchá Tesle na záda na jejím domácím území

Knihu předobjednávek pro zaváděcí edici elektromobilu Mustang Mach-E už má Ford plnou. Na své vozy si přitom lidé počkají i více jak rok.

Spuštění předběžných objednávek Mustangu Mach-E uvedl Ford souběžně s premiérou elektromobilu na konci listopadu. Už nyní se ale podle nejnovějších informací novinka těší velké oblibě a zaváděcí série First Edition už má v USA plnou rezervační knihu. Dodávky prvních vozů zákazníkům jsou přitom očekávány na konec roku 2020, u nás v ČR dokonce na konci 2021.

Velký zájem a schopnost vykrýt poptávku si Ford pojistil i limitováním produkce v prvních 12 měsících výroby na 50.000 kusů celosvětově. Zájem je přitom zřejmý i v místech, kde zatím stále kraluje konkurenční Tesla, tedy především v Kalifornii.

Ford plánuje sourozence Mustangu Mach-E. Elektrický crossover použije platformu VW

Ford plánuje sourozence Mustangu Mach-E. Elektrický crossover použije platformu VW

Například u prodejce Fordu ve městě Sunnyvale, které je součástí technologického centra Silicon Valley a elektrickými auty se jen hemží, hlásili během krátké chvíle celou stovku provedených rezervací, načež 40 z nich provedli zájemci během jediného odpoledne. A právě Ford Sunnyvale sídlí jen pár bloků od místního dealera Tesly a nedaleko od samotné továrny Tesly ve Fremontu.

Je nicméně jasné, že kniha rezervací za určitý čas lehce prořídne. Ostatně mluvíme o předběžných objednávkách se zálohou 500 dolarů (asi 11.000 Kč), kterou Ford zájemcům v případě ztráty zájmu vrátí. A většina lidí si na svůj elektrický Mustang počká ještě dlouhou dobu.

Elon Musk se vyjádřil k Fordu Mustang Mach-E. Tentokrát byl překvapivě mírný

Elon Musk se vyjádřil k Fordu Mustang Mach-E. Tentokrát byl překvapivě mírný

Ford zatím uvádí, že více jak polovina objednávek je pro variantu s pohonem všech kol. Skoro 30 % zájemců v USA pak zvolilo výkonnější verzi GT a 80 % lidí raději vybralo verzi s větší kapacitou baterie (98,8 kWh) pro dojezd okolo 500 kilometrů. Nejoblíbenější barvou karoserie je zatím šedá metalíza Carbonized Gray.

Ceny Mustang Mach-E již předběžně oznámilo i české zastoupení Fordu. Základní verze (pohon zadních kol, dojezd 450 km) má prozatímní cenovku od 1.481.200 Kč, výkonnější verze s pohonem všech kol od 1.717.650 Kč a zaváděcí limitovaná verze First Edition s extra výbavou začne na 1.819.050 Kč. Zmíněné cenovky nicméně Ford upřesní až po zahájení výroby příští rok. Nejvýkonnější verze GT pak dorazí na trh v roce 2021.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

dnes | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 84 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků