Zájem o auta s benzinovým motorem v květnu prudce stoupl

Dlouhé roky byly v České republice prodeje vozů s benzinovými a dieselovými motory stabilizované. Čas od času, se zvýšením cen ropy, se zvyšovaly prodeje „naftových“ aut. Letos v květnu, jak ukazují registrace Svazu dovozců automobilů, došlo po 26 měsících k prudké změně.
Zájem o auta s benzinovým motorem v květnu prudce stoupl

60,5 procenta registrovaných automobilů mělo v květnu benzinový motor. Naftové agregáty byste našli ve 37,5 procentech vozů. Zbylá dvě procenta připadají na alternativní pohony jako LPG, CNG, hybridy, elektřinu, etanol a nespecifikovaná paliva.

Konkrétně to znamenalo, že benzinových vozů bylo v květnu přihlášeno 8961 kusů, dieselových 3751 kusů. Přitom v dubnu připadalo na benzin 55 procent, nafta si utrhla necelých 42 procent. V lednu s malou odchylkou 51:46 ve prospěch benzinového pohonu.

Níž než letos v květnu byl zájem o dieselový pohon naposledy v březnu 2011. Tehdy bylo přihlášeno necelých 35 procent naftových aut, benzinová naopak přesáhla 62 procent.

Benzinová auta výrazně převládla proti naftovým v registracích například u těchto značek: Ford (778:228), Dacia (295:104), Chevrolet (136:40), Hyundai (1011:320), Kia (487:168), Seat (344:58), Renault (397:173), Toyota (325:100).

Rekordmanem se stala značka Suzuki, ta zaznamenala 177 přihlášených vozů s benzinovým motorem a jediný s naftovým.

Vyrovnané síly byly například u Peugeotu – (337:321 ve prospěch benzinu) či Hondy (95:89). Naopak nafta v květnu 2013 zcela ovládala značky Audi (202:85), BMW (252:46), Mercedes-Benz (202:41), nebo Volvo (86:5).
 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků