Záhadné BMW je nakonec aerodynamický plug-in hybrid

Záhadné BMW je nakonec aerodynamický plug-in hybrid

Před několika dny se na internetu objevily patentové skici podivného BMW. Vypadalo to na chystaný koncept vozu s palivovými články a nádržemi na vodík, ale nakonec to bude trochu jinak. Ve skutečnosti se jedná o benzínový plug-in hybrid s novou generací rychlonabíjecích akumulátorů.

Aspoň to tvrdí britský Autocar, který se odkazuje na svůj zdroj v automobilce blízký vývojovému oddělení. Připravované tajné BMW je odpověď na Volkswagen XL1 a má jít o ještě úspornější a aerodynamičtější auto.

Fototest Volkswagen XL1: Taky trochu podvod. Ale odpustíte mu to

Fototest Volkswagen XL1: Taky trochu podvod. Ale odpustíte mu to

Pod kapotou je benzínový litrový dvouválec s přeplňováním. I když toto BMW vážá přibližně 1150 kg, údajně dosahuje kombinované spotřeby jen 0,4 l na 100 km a emisí CO10 g/km. Jen pro zajímavost, průměrný cyklista má emise CO2 20 g/km. Koeficient odporu vzduchu nového BMW má činit jen 0,18 (XL1 má cd=0,19).

Zajímavostí je, že koncept BMW je na rozdíl od dvoumístného XL1 čtyřmístný a jeho zavazadlový prostor pojme 348 litrů. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za sedm sekund a jeho maximální rychlost je omezena na 180 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků