Záhadné BMW je nakonec aerodynamický plug-in hybrid

Záhadné BMW je nakonec aerodynamický plug-in hybrid

Před několika dny se na internetu objevily patentové skici podivného BMW. Vypadalo to na chystaný koncept vozu s palivovými články a nádržemi na vodík, ale nakonec to bude trochu jinak. Ve skutečnosti se jedná o benzínový plug-in hybrid s novou generací rychlonabíjecích akumulátorů.

Aspoň to tvrdí britský Autocar, který se odkazuje na svůj zdroj v automobilce blízký vývojovému oddělení. Připravované tajné BMW je odpověď na Volkswagen XL1 a má jít o ještě úspornější a aerodynamičtější auto.

Fototest Volkswagen XL1: Taky trochu podvod. Ale odpustíte mu to

Fototest Volkswagen XL1: Taky trochu podvod. Ale odpustíte mu to

Pod kapotou je benzínový litrový dvouválec s přeplňováním. I když toto BMW vážá přibližně 1150 kg, údajně dosahuje kombinované spotřeby jen 0,4 l na 100 km a emisí CO10 g/km. Jen pro zajímavost, průměrný cyklista má emise CO2 20 g/km. Koeficient odporu vzduchu nového BMW má činit jen 0,18 (XL1 má cd=0,19).

Zajímavostí je, že koncept BMW je na rozdíl od dvoumístného XL1 čtyřmístný a jeho zavazadlový prostor pojme 348 litrů. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za sedm sekund a jeho maximální rychlost je omezena na 180 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků