Záhadné BMW je nakonec aerodynamický plug-in hybrid

Záhadné BMW je nakonec aerodynamický plug-in hybrid

Před několika dny se na internetu objevily patentové skici podivného BMW. Vypadalo to na chystaný koncept vozu s palivovými články a nádržemi na vodík, ale nakonec to bude trochu jinak. Ve skutečnosti se jedná o benzínový plug-in hybrid s novou generací rychlonabíjecích akumulátorů.

Aspoň to tvrdí britský Autocar, který se odkazuje na svůj zdroj v automobilce blízký vývojovému oddělení. Připravované tajné BMW je odpověď na Volkswagen XL1 a má jít o ještě úspornější a aerodynamičtější auto.

Fototest Volkswagen XL1: Taky trochu podvod. Ale odpustíte mu to

Fototest Volkswagen XL1: Taky trochu podvod. Ale odpustíte mu to

Pod kapotou je benzínový litrový dvouválec s přeplňováním. I když toto BMW vážá přibližně 1150 kg, údajně dosahuje kombinované spotřeby jen 0,4 l na 100 km a emisí CO10 g/km. Jen pro zajímavost, průměrný cyklista má emise CO2 20 g/km. Koeficient odporu vzduchu nového BMW má činit jen 0,18 (XL1 má cd=0,19).

Zajímavostí je, že koncept BMW je na rozdíl od dvoumístného XL1 čtyřmístný a jeho zavazadlový prostor pojme 348 litrů. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za sedm sekund a jeho maximální rychlost je omezena na 180 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

včera | Milan Lažanský | 19 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků