Záhadné BMW je nakonec aerodynamický plug-in hybrid

Záhadné BMW je nakonec aerodynamický plug-in hybrid

Před několika dny se na internetu objevily patentové skici podivného BMW. Vypadalo to na chystaný koncept vozu s palivovými články a nádržemi na vodík, ale nakonec to bude trochu jinak. Ve skutečnosti se jedná o benzínový plug-in hybrid s novou generací rychlonabíjecích akumulátorů.

Aspoň to tvrdí britský Autocar, který se odkazuje na svůj zdroj v automobilce blízký vývojovému oddělení. Připravované tajné BMW je odpověď na Volkswagen XL1 a má jít o ještě úspornější a aerodynamičtější auto.

Fototest Volkswagen XL1: Taky trochu podvod. Ale odpustíte mu to

Fototest Volkswagen XL1: Taky trochu podvod. Ale odpustíte mu to

Pod kapotou je benzínový litrový dvouválec s přeplňováním. I když toto BMW vážá přibližně 1150 kg, údajně dosahuje kombinované spotřeby jen 0,4 l na 100 km a emisí CO10 g/km. Jen pro zajímavost, průměrný cyklista má emise CO2 20 g/km. Koeficient odporu vzduchu nového BMW má činit jen 0,18 (XL1 má cd=0,19).

Zajímavostí je, že koncept BMW je na rozdíl od dvoumístného XL1 čtyřmístný a jeho zavazadlový prostor pojme 348 litrů. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za sedm sekund a jeho maximální rychlost je omezena na 180 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků