Zagato Raptor ukazuje, kudy by se ubíralo Lamborghini, kdyby nepřišel Volkswagen

Lamborghini vstoupilo pod křídla koncernu v roce 1998. Toto je jedna z kreací, která vznikla těsně předtím.

V roce 1996 měla automobilka Lamborghini v nabídce pouze jediný model. Bylo jím mocné Diablo. Tenkrát už se možná v Německu přemýšlelo, že se celá italská automobilka odkoupí a přesune pod křídla Volkswagenu. K tomu ale došlo až dva roky poté. Lamborghini už tou dobou mělo návrh nástupce Diabla. A co si budeme povídat, úplný beránek to nebyl.

V roce 1996 se ale v Itálii přemýšlelo, co místo Diabla v italské režii nastoupí.

Auta Paula Walkera míří do aukce. Ve sbírce měl i pětici vzácných BMW M3 Lightweight

Auta Paula Walkera míří do aukce. Ve sbírce měl i pětici vzácných BMW M3 Lightweight

V roce 1996 značka na ženevském autosalonu představila model Zagato Raptor, zkonstruovaný společností Zagato. Měl naznačit, jakým směrem se automobilka s rozzuřeným býkem ve znaku v následujících letech vydá. Koncept Raptor sdílel pohonné ústrojí s Diablem, konkrétně s derivátem VT (motor 5,7 litru V12).

Tento vůz měl poté vyplnit mezeru mezi Diablem a nadcházejícím modelem Canto. Žádný z těchto vozů se ale sériové výroby nedočkal. Po odkoupení Lamborghini koncernem Volkswagen se oba projekty zastavily a Němci začali spřádat své plány, které koneckonců ze značky udělaly to, co je z ní dnes.

Lamborghini Sián oficiálně: První býčí zápasy na baterky stojí 80 milionů

Lamborghini Sián oficiálně: První býčí zápasy na baterky stojí 80 milionů

Po tomto období tak zůstal jen jeden vůz. Jeden jediný kousek modelu Raptor, který jde 30. listopadu do aukce v Abu Dhabí. Očekává se, že kupující za něj zaplatí až 320 milionů korun. Za své peníze dostane ojedinělý projekt, který zvládne stovku za čtyři sekundy a jeho maximální rychlost činí 322 km/h.

Šestistupňová manuální převodovka posílá výkon na všechna čtyři kola. Oproti Diablu je vůz lehčí o 300 kilogramů, a to hlavně díky použití karbonových dílů, magnézia a velmi strohého interiéru potaženého Alcantarou.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků