Zagato Raptor ukazuje, kudy by se ubíralo Lamborghini, kdyby nepřišel Volkswagen

Lamborghini vstoupilo pod křídla koncernu v roce 1998. Toto je jedna z kreací, která vznikla těsně předtím.

V roce 1996 měla automobilka Lamborghini v nabídce pouze jediný model. Bylo jím mocné Diablo. Tenkrát už se možná v Německu přemýšlelo, že se celá italská automobilka odkoupí a přesune pod křídla Volkswagenu. K tomu ale došlo až dva roky poté. Lamborghini už tou dobou mělo návrh nástupce Diabla. A co si budeme povídat, úplný beránek to nebyl.

V roce 1996 se ale v Itálii přemýšlelo, co místo Diabla v italské režii nastoupí.

Auta Paula Walkera míří do aukce. Ve sbírce měl i pětici vzácných BMW M3 Lightweight

Auta Paula Walkera míří do aukce. Ve sbírce měl i pětici vzácných BMW M3 Lightweight

V roce 1996 značka na ženevském autosalonu představila model Zagato Raptor, zkonstruovaný společností Zagato. Měl naznačit, jakým směrem se automobilka s rozzuřeným býkem ve znaku v následujících letech vydá. Koncept Raptor sdílel pohonné ústrojí s Diablem, konkrétně s derivátem VT (motor 5,7 litru V12).

Tento vůz měl poté vyplnit mezeru mezi Diablem a nadcházejícím modelem Canto. Žádný z těchto vozů se ale sériové výroby nedočkal. Po odkoupení Lamborghini koncernem Volkswagen se oba projekty zastavily a Němci začali spřádat své plány, které koneckonců ze značky udělaly to, co je z ní dnes.

Lamborghini Sián oficiálně: První býčí zápasy na baterky stojí 80 milionů

Lamborghini Sián oficiálně: První býčí zápasy na baterky stojí 80 milionů

Po tomto období tak zůstal jen jeden vůz. Jeden jediný kousek modelu Raptor, který jde 30. listopadu do aukce v Abu Dhabí. Očekává se, že kupující za něj zaplatí až 320 milionů korun. Za své peníze dostane ojedinělý projekt, který zvládne stovku za čtyři sekundy a jeho maximální rychlost činí 322 km/h.

Šestistupňová manuální převodovka posílá výkon na všechna čtyři kola. Oproti Diablu je vůz lehčí o 300 kilogramů, a to hlavně díky použití karbonových dílů, magnézia a velmi strohého interiéru potaženého Alcantarou.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

dnes | Petr Schnagl | 1 příspěvek
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 141 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků