Zadokolka Audi R8 RWD si polepšila. Verze performance má 570 koní, nahradila základ

Německá značka přináší více koní pro svou zadokolku R8 a rovněž končí s výchozí verzí čtyřkolky quattro.

Více koní a snadnější volba. Audi se rozhodlo upravit nabídku svého supersportu R8. Zaprvé ukončuje nabídku výchozí verze s pohonem všech kol V10 quattro, k dostání už bude pouze výkonnější performance varianta. Zadruhé, dříve uvedenou verzi RWD s pohonem zadních kol představuje ve výkonnější specifikaci performance také, čímž nahrazuje původní variantu.

Porsche ČR slaví 30 let na trhu. Importér dovezl do Česka 700.000 nových aut

Porsche ČR slaví 30 let na trhu. Importér dovezl do Česka 700.000 nových aut

Jednoduše, jinou R8 než ve verzi performance už tedy brzy neseženete – změny se týkají karoserií Coupé i Spyder. Nová zadokolka R8 V10 performance RWD si tímto polepšila o extra 30 koní a 10 N.m točivého momentu. Atmosféricky plněný 5,2litrový V10 zde nyní produkuje celkem 570 koní (419 kW) a 550 N.m. Sedmistupňová automatická převodovka S tronic a mechanický samosvorný diferenciál zůstávají součástí ústrojí.

Zatímco akcelerace z nuly na 100 km/h se i po zvýšení výkonu nemění – 3,7 sekundy pro Coupé, 3,8 sekundy pro Spyder – maximální rychlost je nyní vyšších 329 km/h (327 km/h pro Spyder), původně 320 km/h, respektive 318 km/h.

To se dalo čekat. Ken Block natočí další Gymkhanu, tentokrát s elektromobilem

To se dalo čekat. Ken Block natočí další Gymkhanu, tentokrát s elektromobilem

Pro zadokolku pak Audi poprvé nabízí i systém Dynamic steering, tedy řízení s proměnlivým převodem, jinak si zákazníci zvolí z 19- až 20palcových kol nebo rovněž karbon-keramickou brzdovou soustavu. Uvnitř najdete čalounění Alcantarou, kůží, obložení karbonem a volba padá na sportovní nebo skořepinové sedačky.

Objednávky nového R8 V10 performance RWD spustí Audi v Německu od 21. října. Cenovka bude začínat u Coupé od 149.000 eur (asi 3,8 milionu korun), u Spyderu od 162.000 eur (asi 4,1 milionu korun). České ceny zatím neznáme.

Audi R8

Audi R8 je sportovní vlajkovou lodí německé automobilky. Na trh byla R8 uvedena v roce 2015 a stala se nejrychlejším sériovým vozem Audi se zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, z 0 na 200 km/h za 9,9 sekundy a nejvyšší rychlostí 330 km/h.

Technická data a ceny • Audi R8 RWD • Facelift 

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků