Žádné Superby! V tomhle by měla jezdit naše dálniční policie

Německý úpravce Oettinger si vzal do péče Volkswagen Golf R, který má nyní policejní barvy a 400 koní.

V Německu je hodně těžké někoho na dálnici chytat, protože neomezená rychlost na některých úsecích dálnic láká majitele všech možných sporťáků i supersportů poměřit své síly. Tamní dálniční policie také nemá takový rozpočet, jako ta dubajská, a nemůže si dovolit nákup flotily vozů jako Porsche 911 či Mercedes-AMG GT.

Škoda 1203, Tatra 87 i Defender. 10 proslulých aut, která slaví letos kulatiny

Škoda 1203, Tatra 87 i Defender. 10 proslulých aut, která slaví letos kulatiny

S řešením ale možná přišli u Oettingeru. Vytvořili totiž jedinečný Volkswagen Golf R, jež byl představen pár týdnů zpět na autoshow v Essenu. Dostal všemožné speciální policejní vybavení, jako třeba majáky na střeše, v předním nárazníku i zadním difuzoru. Samozřejmostí je žluto-modro-bílý design a nápis "Polizei."

To však z daleka není vše. Model totiž dostat i kompletní aerokit. Přední i zadní nárazník, difuzor, spoiler a boční prahy. Dále pak čtyři obrovské koncovky výfuku a dvacetipalcová kola obutých do nízkoprofilových pneumatik Hankook.

Volkswagen si registroval názvy pro své další chystané elektromobily

Volkswagen si registroval názvy pro své další chystané elektromobily

Hlavní chod se skrývá pod kapotou. Tam si totiž Oettinger vzal do parády dvoulitrový čtyřválec TSI s původním výkonem 228 kW a naladil ho na ohromujících 294 kW! Z 0 na 100 km/h tak upravený Golf R vyletí za 3,6 sekundy. Maximální rychlost je 290 km/h.

Čísla tak vypadají opravdu hodně dobře, na chytání zločinců téměř ideálně. Horší však je, že tento vůz je jen konceptem vyrobeným pro kompaň s názvem Tune It! Safe!. Ta je podporována německými ministerstvy dopravy a průmyslu.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků