Čím více elektroniky a pomocníků v autě, tím hůře. Takto by se daly shrnout poznatky jedné americké studie.
Dnešní automobily jsou již standardně vybaveny nespočtem bezpečnostních a asistenčních systémů, na které stále velký počet řidičů hledí skrze prsty. Přílišná pomoc a takzvané „kecání“ do řízení je prostě mnohdy otravné, a pokud to lze, nezbývá než nejnovější funkce v autech vypnout.
Výsledky studie společnosti J.D. Power tuto skutečnost potvrzují. Studie se zaměřila na vzorek 20.000 majitelů nových aut z roku 2019, aby zjistila, jaký dopad a vliv mělo celkem 38 různých moderních technologií na prvních 90 dní vlastnictví jejich auta.
Jako jeden příklad za všechny, řada dotázaných vyjádřila svou nespokojenost s asistenty pro udržování jízdy v pruhu. V průměru 23 % lidí uvedlo, že systém v jejich autě „je otravný a na obtíž“. Z toho celkem 61 % systém v autě přímo vypnulo.
Objevilo se i 21 % řidičů, kteří podobné systémy v autech nepopsali jako otravné. Možná ale také proto, že toto procento lidí podobné systémy z principu vypíná, aniž by vyzkoušeli jejich funkce. Bezpochyby to lze připsat i jisté nedůvěře novým technologiím.
Co se týče navigací, 68 % řidičů by rovněž pro své další auto zvolilo výbavu ve formě vestavěné navigace od automobilky. Těm ale šlape na paty velká oblíbenost mobilních rozhraní Apple CarPlay a Android Auto s externími navigačními aplikacemi, která byla oblíbená u celkem 72 % dotázaných.
Konečná spokojenost s ovládáním systémů vozu má poté silně rozhodovat, zda majitel zváží další auto od stejné značky. S uživatelskou přívětivostí technologií vozu si nejvyšší skóre studie odnesla Kia Stinger s dosaženými 834 body (z max. 1000). Mezi další vysoce hodnocené vozy patří Hyundai Kona, Toyota C-HR, Porsche Cayenne nebo Ford Expedition.