Žádné překvapení: Asistenční systémy řidiče otravují a jsou na obtíž, říká studie

Čím více elektroniky a pomocníků v autě, tím hůře. Takto by se daly shrnout poznatky jedné americké studie.

Dnešní automobily jsou již standardně vybaveny nespočtem bezpečnostních a asistenčních systémů, na které stále velký počet řidičů hledí skrze prsty. Přílišná pomoc a takzvané „kecání“ do řízení je prostě mnohdy otravné, a pokud to lze, nezbývá než nejnovější funkce v autech vypnout.

Výsledky studie společnosti J.D. Power tuto skutečnost potvrzují. Studie se zaměřila na vzorek 20.000 majitelů nových aut z roku 2019, aby zjistila, jaký dopad a vliv mělo celkem 38 různých moderních technologií na prvních 90 dní vlastnictví jejich auta.

Kde nejdéle ztvrdnete v dopravě? Zde jsou ta nejucpanější města na světě

Kde nejdéle ztvrdnete v dopravě? Zde jsou ta nejucpanější města na světě

Jako jeden příklad za všechny, řada dotázaných vyjádřila svou nespokojenost s asistenty pro udržování jízdy v pruhu. V průměru 23 % lidí uvedlo, že systém v jejich autě „je otravný a na obtíž“. Z toho celkem 61 % systém v autě přímo vypnulo.

Objevilo se i 21 % řidičů, kteří podobné systémy v autech nepopsali jako otravné. Možná ale také proto, že toto procento lidí podobné systémy z principu vypíná, aniž by vyzkoušeli jejich funkce. Bezpochyby to lze připsat i jisté nedůvěře novým technologiím.

Moderní výbava v autech způsobuje celou polovinu všech závad, zjistila studie

Moderní výbava v autech způsobuje celou polovinu všech závad, zjistila studie

Co se týče navigací, 68 % řidičů by rovněž pro své další auto zvolilo výbavu ve formě vestavěné navigace od automobilky. Těm ale šlape na paty velká oblíbenost mobilních rozhraní Apple CarPlay a Android Auto s externími navigačními aplikacemi, která byla oblíbená u celkem 72 % dotázaných.

Konečná spokojenost s ovládáním systémů vozu má poté silně rozhodovat, zda majitel zváží další auto od stejné značky. S uživatelskou přívětivostí technologií vozu si nejvyšší skóre studie odnesla Kia Stinger s dosaženými 834 body (z max. 1000). Mezi další vysoce hodnocené vozy patří Hyundai Kona, Toyota C-HR, Porsche Cayenne nebo Ford Expedition.

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 73 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků