Žádné překvapení: Asistenční systémy řidiče otravují a jsou na obtíž, říká studie

Čím více elektroniky a pomocníků v autě, tím hůře. Takto by se daly shrnout poznatky jedné americké studie.

Dnešní automobily jsou již standardně vybaveny nespočtem bezpečnostních a asistenčních systémů, na které stále velký počet řidičů hledí skrze prsty. Přílišná pomoc a takzvané „kecání“ do řízení je prostě mnohdy otravné, a pokud to lze, nezbývá než nejnovější funkce v autech vypnout.

Výsledky studie společnosti J.D. Power tuto skutečnost potvrzují. Studie se zaměřila na vzorek 20.000 majitelů nových aut z roku 2019, aby zjistila, jaký dopad a vliv mělo celkem 38 různých moderních technologií na prvních 90 dní vlastnictví jejich auta.

Kde nejdéle ztvrdnete v dopravě? Zde jsou ta nejucpanější města na světě

Kde nejdéle ztvrdnete v dopravě? Zde jsou ta nejucpanější města na světě

Jako jeden příklad za všechny, řada dotázaných vyjádřila svou nespokojenost s asistenty pro udržování jízdy v pruhu. V průměru 23 % lidí uvedlo, že systém v jejich autě „je otravný a na obtíž“. Z toho celkem 61 % systém v autě přímo vypnulo.

Objevilo se i 21 % řidičů, kteří podobné systémy v autech nepopsali jako otravné. Možná ale také proto, že toto procento lidí podobné systémy z principu vypíná, aniž by vyzkoušeli jejich funkce. Bezpochyby to lze připsat i jisté nedůvěře novým technologiím.

Moderní výbava v autech způsobuje celou polovinu všech závad, zjistila studie

Moderní výbava v autech způsobuje celou polovinu všech závad, zjistila studie

Co se týče navigací, 68 % řidičů by rovněž pro své další auto zvolilo výbavu ve formě vestavěné navigace od automobilky. Těm ale šlape na paty velká oblíbenost mobilních rozhraní Apple CarPlay a Android Auto s externími navigačními aplikacemi, která byla oblíbená u celkem 72 % dotázaných.

Konečná spokojenost s ovládáním systémů vozu má poté silně rozhodovat, zda majitel zváží další auto od stejné značky. S uživatelskou přívětivostí technologií vozu si nejvyšší skóre studie odnesla Kia Stinger s dosaženými 834 body (z max. 1000). Mezi další vysoce hodnocené vozy patří Hyundai Kona, Toyota C-HR, Porsche Cayenne nebo Ford Expedition.

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků