Žádné překvapení: Asistenční systémy řidiče otravují a jsou na obtíž, říká studie

Čím více elektroniky a pomocníků v autě, tím hůře. Takto by se daly shrnout poznatky jedné americké studie.

Dnešní automobily jsou již standardně vybaveny nespočtem bezpečnostních a asistenčních systémů, na které stále velký počet řidičů hledí skrze prsty. Přílišná pomoc a takzvané „kecání“ do řízení je prostě mnohdy otravné, a pokud to lze, nezbývá než nejnovější funkce v autech vypnout.

Výsledky studie společnosti J.D. Power tuto skutečnost potvrzují. Studie se zaměřila na vzorek 20.000 majitelů nových aut z roku 2019, aby zjistila, jaký dopad a vliv mělo celkem 38 různých moderních technologií na prvních 90 dní vlastnictví jejich auta.

Kde nejdéle ztvrdnete v dopravě? Zde jsou ta nejucpanější města na světě

Kde nejdéle ztvrdnete v dopravě? Zde jsou ta nejucpanější města na světě

Jako jeden příklad za všechny, řada dotázaných vyjádřila svou nespokojenost s asistenty pro udržování jízdy v pruhu. V průměru 23 % lidí uvedlo, že systém v jejich autě „je otravný a na obtíž“. Z toho celkem 61 % systém v autě přímo vypnulo.

Objevilo se i 21 % řidičů, kteří podobné systémy v autech nepopsali jako otravné. Možná ale také proto, že toto procento lidí podobné systémy z principu vypíná, aniž by vyzkoušeli jejich funkce. Bezpochyby to lze připsat i jisté nedůvěře novým technologiím.

Moderní výbava v autech způsobuje celou polovinu všech závad, zjistila studie

Moderní výbava v autech způsobuje celou polovinu všech závad, zjistila studie

Co se týče navigací, 68 % řidičů by rovněž pro své další auto zvolilo výbavu ve formě vestavěné navigace od automobilky. Těm ale šlape na paty velká oblíbenost mobilních rozhraní Apple CarPlay a Android Auto s externími navigačními aplikacemi, která byla oblíbená u celkem 72 % dotázaných.

Konečná spokojenost s ovládáním systémů vozu má poté silně rozhodovat, zda majitel zváží další auto od stejné značky. S uživatelskou přívětivostí technologií vozu si nejvyšší skóre studie odnesla Kia Stinger s dosaženými 834 body (z max. 1000). Mezi další vysoce hodnocené vozy patří Hyundai Kona, Toyota C-HR, Porsche Cayenne nebo Ford Expedition.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

21.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků