Žádné čelní sklo? Žádný problém! McLaren Elva si poradil jednoduchým trikem

Drastické odlehčení stálo britský hypersport i čelní sklo. Automobilka nyní prozrazuje, jak posádce ulehčí od hmyzu v obličeji.

Kabrioletem se dá jezdit na podzim či v rané zimě. Pořád totiž máte A sloupky karoserie a čelní okno, které vám rozráží vítr. Šikovnější kabriolety pak umí cirkulaci vzduchu uvnitř kabiny odfiltrovat a můžete pelášit bez střechy třeba v listopadu.

Co ale když žádné čelní okno ani sloupky nejsou? Přesně to je případ i nového McLarenu Elva, který vznikl jako konkurence pro Ferrari Monza SP1 a SP2 a jako pocta dávnému monopostu McLaren Elva M1A. Automobilka nyní objasňuje, jak se absence čelního okna řeší.

Nový McLaren 765LT je pomalejší než dárce jeho techniky. Má to dobrý důvod

Nový McLaren 765LT je pomalejší než dárce jeho techniky. Má to dobrý důvod

Za vším je aktivní aerodynamika, kterou má novodobá Elva vypilovanou do posledního detailu. Jinak řečeno: McLaren Elva krájí vzduch jako horký nůž máslo. Tupé na řidičově hlavě pak zůstane díky šikovné cirkulaci vzduchu. Otvor v předním nárazníku vzduch nasaje a následně pod silným tlakem vystřelí z kapoty proti směru jízdy.

Otec McLarenu F1 dal na nový supersport větrák. Oprášil 40 let starý nápad

Otec McLarenu F1 dal na nový supersport větrák. Oprášil 40 let starý nápad

Tímto způsobem se v prostoru posádky vytvoří neviditelná kapsle, která je zproštěna větru. Nasávací otvor je ovšem jen 12 milimetrů velký, z cestování v zaprášených a písčitých oblastech, bychom tak měli obavy z ucpání celého systému a následného náročného čištění. Třeba v Dubaji by to nemuselo být příjemné.

Systém funguje až do rychlosti 113 km/h. Automobilka celý proces proudění vzduchu vysvětluje v přiloženém videu. McLaren Elva vznikne v pouze 399 exemplářích. Každý stojí přes 42 milionů korun a kupředu se žene díky dvakrát přeplňovanému osmiválci o výkonu 815 koní.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků