Žádné čelní sklo? Žádný problém! McLaren Elva si poradil jednoduchým trikem

Drastické odlehčení stálo britský hypersport i čelní sklo. Automobilka nyní prozrazuje, jak posádce ulehčí od hmyzu v obličeji.

Kabrioletem se dá jezdit na podzim či v rané zimě. Pořád totiž máte A sloupky karoserie a čelní okno, které vám rozráží vítr. Šikovnější kabriolety pak umí cirkulaci vzduchu uvnitř kabiny odfiltrovat a můžete pelášit bez střechy třeba v listopadu.

Co ale když žádné čelní okno ani sloupky nejsou? Přesně to je případ i nového McLarenu Elva, který vznikl jako konkurence pro Ferrari Monza SP1 a SP2 a jako pocta dávnému monopostu McLaren Elva M1A. Automobilka nyní objasňuje, jak se absence čelního okna řeší.

Nový McLaren 765LT je pomalejší než dárce jeho techniky. Má to dobrý důvod

Nový McLaren 765LT je pomalejší než dárce jeho techniky. Má to dobrý důvod

Za vším je aktivní aerodynamika, kterou má novodobá Elva vypilovanou do posledního detailu. Jinak řečeno: McLaren Elva krájí vzduch jako horký nůž máslo. Tupé na řidičově hlavě pak zůstane díky šikovné cirkulaci vzduchu. Otvor v předním nárazníku vzduch nasaje a následně pod silným tlakem vystřelí z kapoty proti směru jízdy.

Otec McLarenu F1 dal na nový supersport větrák. Oprášil 40 let starý nápad

Otec McLarenu F1 dal na nový supersport větrák. Oprášil 40 let starý nápad

Tímto způsobem se v prostoru posádky vytvoří neviditelná kapsle, která je zproštěna větru. Nasávací otvor je ovšem jen 12 milimetrů velký, z cestování v zaprášených a písčitých oblastech, bychom tak měli obavy z ucpání celého systému a následného náročného čištění. Třeba v Dubaji by to nemuselo být příjemné.

Systém funguje až do rychlosti 113 km/h. Automobilka celý proces proudění vzduchu vysvětluje v přiloženém videu. McLaren Elva vznikne v pouze 399 exemplářích. Každý stojí přes 42 milionů korun a kupředu se žene díky dvakrát přeplňovanému osmiválci o výkonu 815 koní.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků