Žádná střelba ani nárazy. Policisté můžou auto lumpů jednoduše chytit

Nový vynález, který by měl policii usnadnit zastavování aut, v nichž před zákonem unikají zločinci, představila jedna americká firma.
Žádná střelba ani nárazy. Policisté můžou auto lumpů jednoduše chytit

Nekonečné honičky točené z vrtulníku, které živě přenáší televize. To je takový americký evergreen. Přesto, že jsou pro tyto případy policisté v USA vybavení lépe, než ti naši, i tak se velmi často dostávají do nebezpečných situací. 

Dosud tamější strážci zákona často využívají manévru PIT, kdy narazí do zadního kola a ujíždějící vůz tak roztočí. Se zdánlivě daleko elegantnějším řešením nyní přichází firma Stock Enterprise. Lapač nazvali „Grappler Police Bumper“.

Policejní honička v Rusku skončila nečekaně: Pachatel vyřídil sám sebe

Policejní honička v Rusku skončila nečekaně: Pachatel vyřídil sám sebe

Funguje to jednoduše. Na policejní vůz je navěšena konstrukce se žlutými pásy. Jakmile se nosníky sklopí k zemi a pásy se dotknou zadních kol pachatele, namotají se na ně a začnou je blokovat. Pás  se poté chvíli odmotává, aby se zabránilo nebezpečnému trhnutí. To by mohlo způsobit náhlou nestabilitu obou vozů. Kromě toho by se u auta se špatným technickým stavem mohla zadní náprava utrhnout.

Podle videa nový vynález funguje i na vůz s přívěsem. Otázkou ale zůstává, jak by to vypadalo v denní praxi. Ukázka na videu totiž vypadá až příliš připraveně. Zablokovat autu ve vysoké rychlosti zadní kola se nejeví jako příliš dobrý nápad.

Žádný policejní sbor zatím novinku nepřijal, a tak je možné, že se vynález stane jedním z dalších nerealizovatelných nápadů.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků