Žádná střelba ani nárazy. Policisté můžou auto lumpů jednoduše chytit

Nový vynález, který by měl policii usnadnit zastavování aut, v nichž před zákonem unikají zločinci, představila jedna americká firma.
Žádná střelba ani nárazy. Policisté můžou auto lumpů jednoduše chytit

Nekonečné honičky točené z vrtulníku, které živě přenáší televize. To je takový americký evergreen. Přesto, že jsou pro tyto případy policisté v USA vybavení lépe, než ti naši, i tak se velmi často dostávají do nebezpečných situací. 

Dosud tamější strážci zákona často využívají manévru PIT, kdy narazí do zadního kola a ujíždějící vůz tak roztočí. Se zdánlivě daleko elegantnějším řešením nyní přichází firma Stock Enterprise. Lapač nazvali „Grappler Police Bumper“.

Policejní honička v Rusku skončila nečekaně: Pachatel vyřídil sám sebe

Policejní honička v Rusku skončila nečekaně: Pachatel vyřídil sám sebe

Funguje to jednoduše. Na policejní vůz je navěšena konstrukce se žlutými pásy. Jakmile se nosníky sklopí k zemi a pásy se dotknou zadních kol pachatele, namotají se na ně a začnou je blokovat. Pás  se poté chvíli odmotává, aby se zabránilo nebezpečnému trhnutí. To by mohlo způsobit náhlou nestabilitu obou vozů. Kromě toho by se u auta se špatným technickým stavem mohla zadní náprava utrhnout.

Podle videa nový vynález funguje i na vůz s přívěsem. Otázkou ale zůstává, jak by to vypadalo v denní praxi. Ukázka na videu totiž vypadá až příliš připraveně. Zablokovat autu ve vysoké rychlosti zadní kola se nejeví jako příliš dobrý nápad.

Žádný policejní sbor zatím novinku nepřijal, a tak je možné, že se vynález stane jedním z dalších nerealizovatelných nápadů.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků