Žádná elektřina. Příští BMW M3 a M4 budou mít dvě turba a výkon 500 koní

Není to tak dlouho, co šéf vývoje BMW prohlásil, že chce mít v modelu M4 poslední útočiště manuální převodovky. Dobré zprávy ohledně tohoto vozu ale pokračují.

Příští generace sportovních modelů BMW M3 a M4 už klepe na dveře. Představí se již příští rok a pod kapotou budou mít malé překvápko. Bude to šestiválcový motor, který v té nejvyšší specifikaci (Competition) nabídne výkon až 500 koní. Pro „obyčejné“ verze to pak bude zhruba 475 koní.

Nové BMW X3 M a X4 M: Ostrá SUV nabízí až 510 koní a stovku za 4,1 s

Nové BMW X3 M a X4 M: Ostrá SUV nabízí až 510 koní a stovku za 4,1 s

Premiantem tohoto pohonu se stane očekávané BMW M4 Gran Coupé, protože to bude poprvé, co dostane tato karosářská verze pořádnou ostrou verzi. Sekundovat jí pak budou již tradičně M4 coupé, kabriolet a také sedan v podobě M3.

O motoru zatím víme, že jeho základ je v současné jednotce B58, která pohání například současné BMW 440i. Tady ale dostane označení S58 a výkon vzroste ze současných 240 kW (326 koní), které dává ve 440i, na slibovaných 368 kW (500 koní). Oproti současnému M to pak bude nárůst o 69 koní. BMW potvrdilo tuto skvělou zprávu magazínu Autocar.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

Vedle výše zmíněných najdete tento motor i pod kapotou budoucích modelů X3M a X4M. Jen zde nebude dávat takový výkon. Ve verzi M4 Competiton se pak ale bude moci rovnat rivalovi z Mercedesu, modelu AMG C 63 S kupé, který dosahuje výkonu 375 kW (510 koní).

Vedle toho se také spekuluje o tom, že dorazí i lidová verze BMW M s pohonem zadních kol a manuální převodovkou. To se všechno dozvíme ale až příští rok.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 73 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků