Žádná Cupra R! Švýcarský Seat nabízí Leon kombi s výkonem 370 koní

Švýcarské zastoupení Seatu se pustilo do zajímavého dobrodružství a stvořilo nejvýkonnější Leon v oficiální nabídce.

Na autosalonu v Ženevě byl vedle elektrického závodního cesťáku či ostré Atecy stranou zájmu. Jenže právě tohle je nejvýkonnější Cupra, a rovnou ve verzi ST, tedy kombi. Švýcarský dovozce nabízí verzi Cupra 370, která vychází z jedinečné spolupráce s tuningovou a závodní společností ABT.

Svým výkonem vyladěným na 370 koní překonává dosud nejsilnější Leon Cupra R, který nabídne v obou karosářských verzích 310 koňských sil. To vše ze stejného přeplňovaného dvoulitru. Právě z tohoto modelu si speciální edice bere některé detaily exteriéru, včetně devatenáctipalcových kol. Ty v tomto případě nejsou lakované měděnou barvou, ale tmavě šedou.

Již samostatná Cupra v Ženevě září. Nechybí sportovní Ateca či e-Racer

Již samostatná Cupra v Ženevě září. Nechybí sportovní Ateca či e-Racer

Speciální Cupra je oficiálně k mání pouze ve Švýcarsku. Za 52.450 franků, tedy 1.142.728 korun navíc oproti standardní výbavě dostanete nejen vyšší výkon, hezčí kola, ale i lepší audiosystém, karbonové dekory uvnitř a čtveřici výfukových koncovek. Na bližší technické údaje jsou bohužel Švýcaři skoupí. Zvýšený výkon je ale vždy kombinován s pohonem všech kol a převodovkou DSG.

Foto: Seat Switzerland a uživatel dieselface na seatcupra.net

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků