Žádná Cupra R! Švýcarský Seat nabízí Leon kombi s výkonem 370 koní

Švýcarské zastoupení Seatu se pustilo do zajímavého dobrodružství a stvořilo nejvýkonnější Leon v oficiální nabídce.

Na autosalonu v Ženevě byl vedle elektrického závodního cesťáku či ostré Atecy stranou zájmu. Jenže právě tohle je nejvýkonnější Cupra, a rovnou ve verzi ST, tedy kombi. Švýcarský dovozce nabízí verzi Cupra 370, která vychází z jedinečné spolupráce s tuningovou a závodní společností ABT.

Svým výkonem vyladěným na 370 koní překonává dosud nejsilnější Leon Cupra R, který nabídne v obou karosářských verzích 310 koňských sil. To vše ze stejného přeplňovaného dvoulitru. Právě z tohoto modelu si speciální edice bere některé detaily exteriéru, včetně devatenáctipalcových kol. Ty v tomto případě nejsou lakované měděnou barvou, ale tmavě šedou.

Již samostatná Cupra v Ženevě září. Nechybí sportovní Ateca či e-Racer

Již samostatná Cupra v Ženevě září. Nechybí sportovní Ateca či e-Racer

Speciální Cupra je oficiálně k mání pouze ve Švýcarsku. Za 52.450 franků, tedy 1.142.728 korun navíc oproti standardní výbavě dostanete nejen vyšší výkon, hezčí kola, ale i lepší audiosystém, karbonové dekory uvnitř a čtveřici výfukových koncovek. Na bližší technické údaje jsou bohužel Švýcaři skoupí. Zvýšený výkon je ale vždy kombinován s pohonem všech kol a převodovkou DSG.

Foto: Seat Switzerland a uživatel dieselface na seatcupra.net

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků