Žádná Cupra R! Švýcarský Seat nabízí Leon kombi s výkonem 370 koní

Švýcarské zastoupení Seatu se pustilo do zajímavého dobrodružství a stvořilo nejvýkonnější Leon v oficiální nabídce.

Na autosalonu v Ženevě byl vedle elektrického závodního cesťáku či ostré Atecy stranou zájmu. Jenže právě tohle je nejvýkonnější Cupra, a rovnou ve verzi ST, tedy kombi. Švýcarský dovozce nabízí verzi Cupra 370, která vychází z jedinečné spolupráce s tuningovou a závodní společností ABT.

Svým výkonem vyladěným na 370 koní překonává dosud nejsilnější Leon Cupra R, který nabídne v obou karosářských verzích 310 koňských sil. To vše ze stejného přeplňovaného dvoulitru. Právě z tohoto modelu si speciální edice bere některé detaily exteriéru, včetně devatenáctipalcových kol. Ty v tomto případě nejsou lakované měděnou barvou, ale tmavě šedou.

Již samostatná Cupra v Ženevě září. Nechybí sportovní Ateca či e-Racer

Již samostatná Cupra v Ženevě září. Nechybí sportovní Ateca či e-Racer

Speciální Cupra je oficiálně k mání pouze ve Švýcarsku. Za 52.450 franků, tedy 1.142.728 korun navíc oproti standardní výbavě dostanete nejen vyšší výkon, hezčí kola, ale i lepší audiosystém, karbonové dekory uvnitř a čtveřici výfukových koncovek. Na bližší technické údaje jsou bohužel Švýcaři skoupí. Zvýšený výkon je ale vždy kombinován s pohonem všech kol a převodovkou DSG.

Foto: Seat Switzerland a uživatel dieselface na seatcupra.net

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků