Zachránil systém Halo jezdce F1? FIA vydala závěrečnou zprávu

Mezinárodní automobilová federace FIA vydala závěrečnou zprávu o nehodě Fernanda Alonsa a Charlese Leclerca během belgické Grand Prix. Podle ní ochránil jezdce z Monaka nový ochranný systém Halo.

K havárii došlo krátce po startu. Německý pilot stáje Renault Sport, Nico Hülkenberg, šel v první zatáčce pozdě na brzdy a doslova najel do vozu Fernanda Alonsa. Ten byl vymrštěn do vzduchu a přeletěl vůz stáje Sauber, ve kterém seděl Leclerc.

Nehoda to byla ošklivá, ale nakonec se vše obešlo bez zranění. Nebylo však jisté, jestli by se kolo z Alonsova vozu Leclerca vůbec dotklo. Otisk pneumatiky na místě sice byl, ale bez systému Halo by možná vůz prostě jen přeletěl, bez újmy na pilotovi.

Monopost Formule 1 se vejde i do dodávky. Showcar Renault vozí v Masteru

Monopost Formule 1 se vejde i do dodávky. Showcar Renault vozí v Masteru

Nemělo to však být kolo, co mělo jezdci ublížit, ale část předního křídla. „Z dostupných dat a videozáznamu jsme přesvědčeni, že kolo by Leclercovu helmu nezasáhlo“, říká šéf bezpečnosti FIA, Adam Baker. „Ale jak Alonsovo auto pokračovalo v letu, věříme, že bez systému Halo by došlo ke kolizi mezi Leclercem a částí Alonsova předního křídla“.

Podle Bakera je těžké určovat závažnost případného kontaktu bez dalších dat. Analýza ukázala, že relativní rychlost mezi oběma vozy byla zhruba 30 km/h. Podle výpočtů by tak mohla mít absence systému Halo pro jezdce katastrofální následky.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků