Zachránil systém Halo jezdce F1? FIA vydala závěrečnou zprávu

Mezinárodní automobilová federace FIA vydala závěrečnou zprávu o nehodě Fernanda Alonsa a Charlese Leclerca během belgické Grand Prix. Podle ní ochránil jezdce z Monaka nový ochranný systém Halo.

K havárii došlo krátce po startu. Německý pilot stáje Renault Sport, Nico Hülkenberg, šel v první zatáčce pozdě na brzdy a doslova najel do vozu Fernanda Alonsa. Ten byl vymrštěn do vzduchu a přeletěl vůz stáje Sauber, ve kterém seděl Leclerc.

Nehoda to byla ošklivá, ale nakonec se vše obešlo bez zranění. Nebylo však jisté, jestli by se kolo z Alonsova vozu Leclerca vůbec dotklo. Otisk pneumatiky na místě sice byl, ale bez systému Halo by možná vůz prostě jen přeletěl, bez újmy na pilotovi.

Monopost Formule 1 se vejde i do dodávky. Showcar Renault vozí v Masteru

Monopost Formule 1 se vejde i do dodávky. Showcar Renault vozí v Masteru

Nemělo to však být kolo, co mělo jezdci ublížit, ale část předního křídla. „Z dostupných dat a videozáznamu jsme přesvědčeni, že kolo by Leclercovu helmu nezasáhlo“, říká šéf bezpečnosti FIA, Adam Baker. „Ale jak Alonsovo auto pokračovalo v letu, věříme, že bez systému Halo by došlo ke kolizi mezi Leclercem a částí Alonsova předního křídla“.

Podle Bakera je těžké určovat závažnost případného kontaktu bez dalších dat. Analýza ukázala, že relativní rychlost mezi oběma vozy byla zhruba 30 km/h. Podle výpočtů by tak mohla mít absence systému Halo pro jezdce katastrofální následky.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků