Zachrání automobilku Seat čínský trh? To je otázka

Vypadá to, že Seat hledá jako jiní spásu na nedozírném čínském trhu. Rozhodl se, že si získá tamní mladé zákazníky z měst. Zkraje příštího roku jim hodlá nabídnout dražší verze Leónu a Ibizy.

Seat se chystá představit oba modely na autosalonu v Šanghaji, který začíná 20. dubna. Chce tak rozšířit povědomí o své nabídce. Seat doufá, že prodeje v Číně automobilce pomohou k lepším výsledkům. Hovoří se také o tom, že rok po zahájení prodejů v Číně by zde mohl Seat začít svoje vozy montovat.

Automobilka byla v letech minulých postižena ekonomickou krizí. Jen lehce se vzpamatovala v loňském roce, když snížila svoji provozní ztrátu o 28 milionů eur na 311 milionů eur. Loni sjelo z výrobních pásů závodu v Martorellu nedaleko Barcelony zhruba 335 tisíc vozů, přitom kapacita závodu je půl milionu vozů.

V roce 2010 Seat prodal 339 500 vozů, z toho 323 600 v Evropě. Španělská automobilka prodává svoje vozy na 70 trzích, nehodlá však vstoupit na trh v USA. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Trumfy pro Čínu: León a Ibiza.
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků