Začala Rallye Dakar, na trati je sedm českých posádek

Odstartovala tradiční rallye Dakar. Už počtvrté se závod koná v Jižní Americe. Letošní trasa nevede jen přes Argentinu a Chile, jak tomu bylo v předchozích ročnících. Závodníci se poprvé podívají i do Peru.
Začala Rallye Dakar, na trati je sedm českých posádek

Podle pořadatelů připomínají pouště Peru původní africké tratě. Závodníci tak zažijí návrat do „afrického“ terénu. „V Peru najdeme pouště písečné i skalnaté, ale jiné než v chilské Atacamě. A mnohem víc to připomíná Afriku. Budou to čtyři dny dun. Prostě písek a písek,“ citovala ČTK ředitele závodu, Francouze Etienna Lavigne.

Proti předchozím ročníkům ubylo českých posádek, letos jich na trať vyjelo sedm. Pět jich závodí v kategorii kamionů, po jednom zástupci má Česko v kategorii motocyklů a čtyřkolek. Největší českou nadějí je posádka kamionu Tatra, kterou řídí Aleš Loprais, synovec několikanásobného vítěze Dakaru Karla Lopraise.

Aleš Loprais dosud skončil v tomto závodě nejlépe třetí, to bylo v roce 2007. Ani letos se zkušený závodník nepovažuje za favorita. „Na startu bude minimálně deset posádek, které mají ambice vyhrát. My mezi hlavní favority nepatříme, ale jako každý rok chceme zatápět vpředu. Uděláme vše pro co nejlepší výsledek,“ uvedl Loprais.

Ten letos jede se speciálním vozem, který vyhrál i rallye Hedvábná stezka. V kategorii čtyřkolek se opět objeví pětinásobný vítěz Josef Macháček. Ten naposledy vyhrál v roce 2009, od té doby se však do cíle nepodíval. To chce letos změnit. „Pojedu tak, aby mě to bavilo. Určitě se nebudu honit za mladými kluky,“ prohlásil 54letý závodník.

Velká pozornost bude upřena na polský tým Caroline, v jehož barvách jede i bývalý skokan na lyžích Adam Malysz. Za volantem asistenčního vozu se představí český závodník Miroslav Zapletal, jenž v kategorii osobních aut zaznamenal nejlepší český výsledek v historii závodu. V roce 2009 dojel sedmý.

Pořadatelé připravili 14 etap, závodníky čeká osm tisíc kilometrů. Cíl je v Limě 15. ledna.
 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků