Začala Rallye Dakar, na trati je sedm českých posádek

Odstartovala tradiční rallye Dakar. Už počtvrté se závod koná v Jižní Americe. Letošní trasa nevede jen přes Argentinu a Chile, jak tomu bylo v předchozích ročnících. Závodníci se poprvé podívají i do Peru.
Začala Rallye Dakar, na trati je sedm českých posádek

Podle pořadatelů připomínají pouště Peru původní africké tratě. Závodníci tak zažijí návrat do „afrického“ terénu. „V Peru najdeme pouště písečné i skalnaté, ale jiné než v chilské Atacamě. A mnohem víc to připomíná Afriku. Budou to čtyři dny dun. Prostě písek a písek,“ citovala ČTK ředitele závodu, Francouze Etienna Lavigne.

Proti předchozím ročníkům ubylo českých posádek, letos jich na trať vyjelo sedm. Pět jich závodí v kategorii kamionů, po jednom zástupci má Česko v kategorii motocyklů a čtyřkolek. Největší českou nadějí je posádka kamionu Tatra, kterou řídí Aleš Loprais, synovec několikanásobného vítěze Dakaru Karla Lopraise.

Aleš Loprais dosud skončil v tomto závodě nejlépe třetí, to bylo v roce 2007. Ani letos se zkušený závodník nepovažuje za favorita. „Na startu bude minimálně deset posádek, které mají ambice vyhrát. My mezi hlavní favority nepatříme, ale jako každý rok chceme zatápět vpředu. Uděláme vše pro co nejlepší výsledek,“ uvedl Loprais.

Ten letos jede se speciálním vozem, který vyhrál i rallye Hedvábná stezka. V kategorii čtyřkolek se opět objeví pětinásobný vítěz Josef Macháček. Ten naposledy vyhrál v roce 2009, od té doby se však do cíle nepodíval. To chce letos změnit. „Pojedu tak, aby mě to bavilo. Určitě se nebudu honit za mladými kluky,“ prohlásil 54letý závodník.

Velká pozornost bude upřena na polský tým Caroline, v jehož barvách jede i bývalý skokan na lyžích Adam Malysz. Za volantem asistenčního vozu se představí český závodník Miroslav Zapletal, jenž v kategorii osobních aut zaznamenal nejlepší český výsledek v historii závodu. V roce 2009 dojel sedmý.

Pořadatelé připravili 14 etap, závodníky čeká osm tisíc kilometrů. Cíl je v Limě 15. ledna.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků