Začala Rallye Dakar, na trati je sedm českých posádek

Odstartovala tradiční rallye Dakar. Už počtvrté se závod koná v Jižní Americe. Letošní trasa nevede jen přes Argentinu a Chile, jak tomu bylo v předchozích ročnících. Závodníci se poprvé podívají i do Peru.
Začala Rallye Dakar, na trati je sedm českých posádek

Podle pořadatelů připomínají pouště Peru původní africké tratě. Závodníci tak zažijí návrat do „afrického“ terénu. „V Peru najdeme pouště písečné i skalnaté, ale jiné než v chilské Atacamě. A mnohem víc to připomíná Afriku. Budou to čtyři dny dun. Prostě písek a písek,“ citovala ČTK ředitele závodu, Francouze Etienna Lavigne.

Proti předchozím ročníkům ubylo českých posádek, letos jich na trať vyjelo sedm. Pět jich závodí v kategorii kamionů, po jednom zástupci má Česko v kategorii motocyklů a čtyřkolek. Největší českou nadějí je posádka kamionu Tatra, kterou řídí Aleš Loprais, synovec několikanásobného vítěze Dakaru Karla Lopraise.

Aleš Loprais dosud skončil v tomto závodě nejlépe třetí, to bylo v roce 2007. Ani letos se zkušený závodník nepovažuje za favorita. „Na startu bude minimálně deset posádek, které mají ambice vyhrát. My mezi hlavní favority nepatříme, ale jako každý rok chceme zatápět vpředu. Uděláme vše pro co nejlepší výsledek,“ uvedl Loprais.

Ten letos jede se speciálním vozem, který vyhrál i rallye Hedvábná stezka. V kategorii čtyřkolek se opět objeví pětinásobný vítěz Josef Macháček. Ten naposledy vyhrál v roce 2009, od té doby se však do cíle nepodíval. To chce letos změnit. „Pojedu tak, aby mě to bavilo. Určitě se nebudu honit za mladými kluky,“ prohlásil 54letý závodník.

Velká pozornost bude upřena na polský tým Caroline, v jehož barvách jede i bývalý skokan na lyžích Adam Malysz. Za volantem asistenčního vozu se představí český závodník Miroslav Zapletal, jenž v kategorii osobních aut zaznamenal nejlepší český výsledek v historii závodu. V roce 2009 dojel sedmý.

Pořadatelé připravili 14 etap, závodníky čeká osm tisíc kilometrů. Cíl je v Limě 15. ledna.
 

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků