Za vyšší emise se při koupi vozu bude připlácet

Podle magazínu WhatCar chystá Evropská komise pro rok 2012 nařízení, které bude mít dopad na zájemce o výkonnější vozy. Díky vyšší hodnotě CO2 vyprodukované na jeden kilometr si při koupi vozu připlatíte až 3500 Eur.

V současnosti je průměr na úrovni 162 g/km, komise se ho ale snaží stlačit na 130 g/km. Nebude ovšem platit to, že vůz s vyšší produkcí na trh nemůže, ale odrazí se to na ceně vozu, kde část poputuje jako „pokuta“ právě Evropské komisi. Ta může prý činit až 80 Eur za každý gram CO2 na každý kilometr. I takto bude vypadat zelený boj a tlak na motoristy kupovat co nejekologičtější motory.

Jen pro porovnání, Mercedes má u svých vozů průměr 188 g/km CO2, BMW pak 184 g/km a Peugeot, který vyrábí hodně malých motorů, si drží hodnotu 142 g/km. Zároveň se ale naskýtá otázka, co s diesely, protože u nich není CO2 pro svět vůbec tak škodlivé jako jiné látky obsaženy ve výfukových plynech. Tímto krokem se dá předpokládat, že právě dieselové agregáty budou ještě oblíbenější, přitom jsou to právě ony, které nás ve městech nejvíce „dusí”…

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků