Za vyšší emise se při koupi vozu bude připlácet

Podle magazínu WhatCar chystá Evropská komise pro rok 2012 nařízení, které bude mít dopad na zájemce o výkonnější vozy. Díky vyšší hodnotě CO2 vyprodukované na jeden kilometr si při koupi vozu připlatíte až 3500 Eur.

V současnosti je průměr na úrovni 162 g/km, komise se ho ale snaží stlačit na 130 g/km. Nebude ovšem platit to, že vůz s vyšší produkcí na trh nemůže, ale odrazí se to na ceně vozu, kde část poputuje jako „pokuta“ právě Evropské komisi. Ta může prý činit až 80 Eur za každý gram CO2 na každý kilometr. I takto bude vypadat zelený boj a tlak na motoristy kupovat co nejekologičtější motory.

Jen pro porovnání, Mercedes má u svých vozů průměr 188 g/km CO2, BMW pak 184 g/km a Peugeot, který vyrábí hodně malých motorů, si drží hodnotu 142 g/km. Zároveň se ale naskýtá otázka, co s diesely, protože u nich není CO2 pro svět vůbec tak škodlivé jako jiné látky obsaženy ve výfukových plynech. Tímto krokem se dá předpokládat, že právě dieselové agregáty budou ještě oblíbenější, přitom jsou to právě ony, které nás ve městech nejvíce „dusí”…

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků