Za volantem Škody Superb pilot F1

„Škoda Superb je jeden z nejlepších automobilů, se kterým jsem měl možnost jezdit. Jsem opravdu potěšený, že jsem si tento nový český vůz mohl vyzkoušet vůbec jako jeden z prvních“ sdělil krátce po testovací jízdě s novou Škodou Superb Tomáš Enge.
Za volantem Škody Superb pilot F1
„Nový model velké škodovky se mi zalíbil už jako studie, kterou jsem viděl vystavenou letos létě na autosalonu v Brně. I když jsem si tenkrát auto prohlédl jenom zvenku, jemná linie velké a přitom elegantní karoserie na mě udělala skutečný dojem. I s odstupem času jsou mé pocity stejné. Ale Klepněte pro větší obrázekpřestože se hodně mluví o tom, že nová Škoda má i řadu koncernových prvků, podle masky je každému na první pohled jasné, jaké že auto se k němu blíží a že to je naše Škoda."

Jenomže to už se Tomáš Enge, který v paddocku velkých cen formule jedna parkuje vedle vozů značky Ferrari a dalších symbolů luxusu a rychlosti, svoji Octavii RS, ocitl za volantem: „Zevnitř vidím Superba poprvé vlastně až dnes. Interiér působí stejně jako karosérie velice elegantně a prostorně. Na první pohled jsou všechny ovládací prvky vhodně ergonomicky řešeny, všechno je, zdá se, jak má být. Sedí se mi dobře, sedadlo se dá lehce přizpůsobit požadavkům řidiče. Uvnitř vozu vidím hned několik systémů airbagů, dokonce i hlavové airbagy, takže vozu nechybí ani nejmodernější bezpečnostní prvky. To všechno ale u této kategorie aut patří k věci.“

Tomáš Enge sedí v autě nejraděj za volantem. U Škody Superb ale na chvilku udělal výjimku. „Líbí se mi hodně místa jak na předních, tak i na zadních sedadlech. To je fakt nečekaný pocit" komentoval Tomáš Enge s nohou přes nohu místa na zadním sedadle a pak neodolal a vyzkoušel jeden z originálních prvků Škody Superb - tunel pro nohy v opěradle předního sedadla. „Jako člověka z automobilové branže mě zaujala i řada vyspělých technických řešení, které jsem u Superba stačil objevit.

Příkladem je použití Bi-xenonových světlometů, výsuvných ostřikovačů světlometů, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko s automatickým cloněním a mnohé další. Víceméně jsem z celého vozu příjemně překvapen, je to skutečně moderní, prostorné a komfortní auto.“

A pak Tomáš, již na svém tradičním místě za volantem, otočil klíčkem v zapalování a vyrazil na trať polygonu. K dispozici měl nejvýkonnější verzi poháněnou vidlicovým šestiválcovým zážehovým motorem 2,8 l 30V s výkonem 142 kW v kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic.

„Vůz má vysoko nadprůměrné akcelerační vlastnosti. I když automatická převodovka není pro mne, závodníka, zrovna to pravé, s modelem Tiptronic je to něco úplně jiného. Má totiž možnost volby programu manuálního řazení rychlostních stupňů, takže s autem se dá v pohodě jezdit i trochu sportovnějším stylem. Navíc si umím představit řidiče, kteří ocení její nepopíratelný komfort a přitom Klepněte pro větší obrázekskutečně slušné dynamické vlastnosti i při volbě programu automatického řazení.“

Po krátkém svezení s novým vozem se jen těžko vyvozují detailní závěry. „První dojmy? Rozhodně mě Superb nezklamal, potvrzuje se tu, že pocit komfortu a bezpečí z jízdy s velkým autem je naprosto nenahraditelný. Je to jeden z nejlepších automobilů, se kterým jsem měl možnost jezdit. Podvozek působí velice vyrovnaným, stabilním dojmem. I při ostřejším průjezdu zatáček se vůz chová neutrálně, nenaklání se. Rovněž k fungování brzd nemám výhrady.“

Asi po třech hodinách jsme se s Tomášem museli rozloučit. Spěchal svou Octavií RS do agentury na pravidelné setkání s novináři. „I když já osobně preferuji spíše trošku menší, sportovnější auta, myslím, že Škodu Superb bych taky hodně využil. Je to ideální auto pro cestování na velké trasy. Ty dlouhé přejezdy po celé Evropě na závody a testování by se daly s tímhle vozem zvládnout velmi pohodlně.“
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků