Za volantem Škody Superb pilot F1

„Škoda Superb je jeden z nejlepších automobilů, se kterým jsem měl možnost jezdit. Jsem opravdu potěšený, že jsem si tento nový český vůz mohl vyzkoušet vůbec jako jeden z prvních“ sdělil krátce po testovací jízdě s novou Škodou Superb Tomáš Enge.
Za volantem Škody Superb pilot F1
„Nový model velké škodovky se mi zalíbil už jako studie, kterou jsem viděl vystavenou letos létě na autosalonu v Brně. I když jsem si tenkrát auto prohlédl jenom zvenku, jemná linie velké a přitom elegantní karoserie na mě udělala skutečný dojem. I s odstupem času jsou mé pocity stejné. Ale Klepněte pro větší obrázekpřestože se hodně mluví o tom, že nová Škoda má i řadu koncernových prvků, podle masky je každému na první pohled jasné, jaké že auto se k němu blíží a že to je naše Škoda."

Jenomže to už se Tomáš Enge, který v paddocku velkých cen formule jedna parkuje vedle vozů značky Ferrari a dalších symbolů luxusu a rychlosti, svoji Octavii RS, ocitl za volantem: „Zevnitř vidím Superba poprvé vlastně až dnes. Interiér působí stejně jako karosérie velice elegantně a prostorně. Na první pohled jsou všechny ovládací prvky vhodně ergonomicky řešeny, všechno je, zdá se, jak má být. Sedí se mi dobře, sedadlo se dá lehce přizpůsobit požadavkům řidiče. Uvnitř vozu vidím hned několik systémů airbagů, dokonce i hlavové airbagy, takže vozu nechybí ani nejmodernější bezpečnostní prvky. To všechno ale u této kategorie aut patří k věci.“

Tomáš Enge sedí v autě nejraděj za volantem. U Škody Superb ale na chvilku udělal výjimku. „Líbí se mi hodně místa jak na předních, tak i na zadních sedadlech. To je fakt nečekaný pocit" komentoval Tomáš Enge s nohou přes nohu místa na zadním sedadle a pak neodolal a vyzkoušel jeden z originálních prvků Škody Superb - tunel pro nohy v opěradle předního sedadla. „Jako člověka z automobilové branže mě zaujala i řada vyspělých technických řešení, které jsem u Superba stačil objevit.

Příkladem je použití Bi-xenonových světlometů, výsuvných ostřikovačů světlometů, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko s automatickým cloněním a mnohé další. Víceméně jsem z celého vozu příjemně překvapen, je to skutečně moderní, prostorné a komfortní auto.“

A pak Tomáš, již na svém tradičním místě za volantem, otočil klíčkem v zapalování a vyrazil na trať polygonu. K dispozici měl nejvýkonnější verzi poháněnou vidlicovým šestiválcovým zážehovým motorem 2,8 l 30V s výkonem 142 kW v kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic.

„Vůz má vysoko nadprůměrné akcelerační vlastnosti. I když automatická převodovka není pro mne, závodníka, zrovna to pravé, s modelem Tiptronic je to něco úplně jiného. Má totiž možnost volby programu manuálního řazení rychlostních stupňů, takže s autem se dá v pohodě jezdit i trochu sportovnějším stylem. Navíc si umím představit řidiče, kteří ocení její nepopíratelný komfort a přitom Klepněte pro větší obrázekskutečně slušné dynamické vlastnosti i při volbě programu automatického řazení.“

Po krátkém svezení s novým vozem se jen těžko vyvozují detailní závěry. „První dojmy? Rozhodně mě Superb nezklamal, potvrzuje se tu, že pocit komfortu a bezpečí z jízdy s velkým autem je naprosto nenahraditelný. Je to jeden z nejlepších automobilů, se kterým jsem měl možnost jezdit. Podvozek působí velice vyrovnaným, stabilním dojmem. I při ostřejším průjezdu zatáček se vůz chová neutrálně, nenaklání se. Rovněž k fungování brzd nemám výhrady.“

Asi po třech hodinách jsme se s Tomášem museli rozloučit. Spěchal svou Octavií RS do agentury na pravidelné setkání s novináři. „I když já osobně preferuji spíše trošku menší, sportovnější auta, myslím, že Škodu Superb bych taky hodně využil. Je to ideální auto pro cestování na velké trasy. Ty dlouhé přejezdy po celé Evropě na závody a testování by se daly s tímhle vozem zvládnout velmi pohodlně.“

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 230 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků