Za volantem Škody Superb pilot F1

„Škoda Superb je jeden z nejlepších automobilů, se kterým jsem měl možnost jezdit. Jsem opravdu potěšený, že jsem si tento nový český vůz mohl vyzkoušet vůbec jako jeden z prvních“ sdělil krátce po testovací jízdě s novou Škodou Superb Tomáš Enge.
Za volantem Škody Superb pilot F1
„Nový model velké škodovky se mi zalíbil už jako studie, kterou jsem viděl vystavenou letos létě na autosalonu v Brně. I když jsem si tenkrát auto prohlédl jenom zvenku, jemná linie velké a přitom elegantní karoserie na mě udělala skutečný dojem. I s odstupem času jsou mé pocity stejné. Ale Klepněte pro větší obrázekpřestože se hodně mluví o tom, že nová Škoda má i řadu koncernových prvků, podle masky je každému na první pohled jasné, jaké že auto se k němu blíží a že to je naše Škoda."

Jenomže to už se Tomáš Enge, který v paddocku velkých cen formule jedna parkuje vedle vozů značky Ferrari a dalších symbolů luxusu a rychlosti, svoji Octavii RS, ocitl za volantem: „Zevnitř vidím Superba poprvé vlastně až dnes. Interiér působí stejně jako karosérie velice elegantně a prostorně. Na první pohled jsou všechny ovládací prvky vhodně ergonomicky řešeny, všechno je, zdá se, jak má být. Sedí se mi dobře, sedadlo se dá lehce přizpůsobit požadavkům řidiče. Uvnitř vozu vidím hned několik systémů airbagů, dokonce i hlavové airbagy, takže vozu nechybí ani nejmodernější bezpečnostní prvky. To všechno ale u této kategorie aut patří k věci.“

Tomáš Enge sedí v autě nejraděj za volantem. U Škody Superb ale na chvilku udělal výjimku. „Líbí se mi hodně místa jak na předních, tak i na zadních sedadlech. To je fakt nečekaný pocit" komentoval Tomáš Enge s nohou přes nohu místa na zadním sedadle a pak neodolal a vyzkoušel jeden z originálních prvků Škody Superb - tunel pro nohy v opěradle předního sedadla. „Jako člověka z automobilové branže mě zaujala i řada vyspělých technických řešení, které jsem u Superba stačil objevit.

Příkladem je použití Bi-xenonových světlometů, výsuvných ostřikovačů světlometů, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko s automatickým cloněním a mnohé další. Víceméně jsem z celého vozu příjemně překvapen, je to skutečně moderní, prostorné a komfortní auto.“

A pak Tomáš, již na svém tradičním místě za volantem, otočil klíčkem v zapalování a vyrazil na trať polygonu. K dispozici měl nejvýkonnější verzi poháněnou vidlicovým šestiválcovým zážehovým motorem 2,8 l 30V s výkonem 142 kW v kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic.

„Vůz má vysoko nadprůměrné akcelerační vlastnosti. I když automatická převodovka není pro mne, závodníka, zrovna to pravé, s modelem Tiptronic je to něco úplně jiného. Má totiž možnost volby programu manuálního řazení rychlostních stupňů, takže s autem se dá v pohodě jezdit i trochu sportovnějším stylem. Navíc si umím představit řidiče, kteří ocení její nepopíratelný komfort a přitom Klepněte pro větší obrázekskutečně slušné dynamické vlastnosti i při volbě programu automatického řazení.“

Po krátkém svezení s novým vozem se jen těžko vyvozují detailní závěry. „První dojmy? Rozhodně mě Superb nezklamal, potvrzuje se tu, že pocit komfortu a bezpečí z jízdy s velkým autem je naprosto nenahraditelný. Je to jeden z nejlepších automobilů, se kterým jsem měl možnost jezdit. Podvozek působí velice vyrovnaným, stabilním dojmem. I při ostřejším průjezdu zatáček se vůz chová neutrálně, nenaklání se. Rovněž k fungování brzd nemám výhrady.“

Asi po třech hodinách jsme se s Tomášem museli rozloučit. Spěchal svou Octavií RS do agentury na pravidelné setkání s novináři. „I když já osobně preferuji spíše trošku menší, sportovnější auta, myslím, že Škodu Superb bych taky hodně využil. Je to ideální auto pro cestování na velké trasy. Ty dlouhé přejezdy po celé Evropě na závody a testování by se daly s tímhle vozem zvládnout velmi pohodlně.“
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků