Za volantem nové Toyoty Aygo X: Už dlouho jsem se tak nepobavil! A stačilo k tomu 72 koní a manuál

53 komentářů

JK
5. dubna • 17:51

Prakticky to má rozměry jedničkové Fabie, kterých jsou stále plné cesty. Což ukazuje, jak auta celkově rostou. Tedy rozměry ten prcek vlastně příjemně překvapil, že je to použitelný pro dva na nějaký příměstský provoz. A zrychlení na 100 za 15s by mě ve městě asi fakt netrápilo. Na tu 50ku to "vystřelí" normálně a na dálnici je to celé stejně přiznaný nesmysl. Co je škoda, je naopak přímý vstřik, když už je to takhle "líný", tak to mohl být nějaký čtyřválcový nepřímák, leč emise asi nepustí a tedy pravděpodobně tohle nebude klasická atmosferická Toyota, která bude jezdit "dokud nás rez nerozdělí".

xXx
6. dubna • 14:39

Idea malých příměstských aut má pár logických trhlin.
Idea, že na víkendové výlety budeme mít velké SUV, ale do města budeme ekologicky jezdit miniautem s malou spotřebou.
Tato teorie záměrně přehlíží fakt, že když budu i do města jezdit tím SUV, tak stejně vygeneruju méně emisí, než kolik jich bylo vynaloženo na výrobu toho druhého malého auta.

JK
6. dubna • 15:54

Malá příměstská auta tu byla dříve, než se začala spojovat s "emisním ideálem do města".

6. dubna • 14:50

To je sice hezké, ale s miniautem se vám určitě ve městě bude žít příjemněji (bez ohledu na ekologii) a vaše teorie záměrně přehlíží fakt, že ne každý musí mít jako první auto velké SUV. Nehledě na to, že jsou lidé, kterým to miniauto kupodivu vystačí i jako auto jediné... Za mě je velká škoda, že většina automobilek z tohoto segmentu vycouvala a začala všem vnucovat SUV jako jediný ideál auta (jistě, móda a zisk).

5. dubna • 19:00

Jj, toho přímovstřiku se také bojím, přijde mi to jako zbytečný ústupek "ekologii". Jakkoli se mi jinak Aygo X docela líbí, stále mi jako favorit v této třídě vychází Kia Picanto s obyčejným čtyřválcem 1.2 bez dalších zbytečných kompromisů. Tedy, pokud se nedočkáme malého jednoduchého elektromobilu za rozumné peníze...

Jozef
5. dubna • 13:06

2.auto do rodiny 👍dobré na parkovanie .....do školy .....zamestnania........na nákup......a pre mladého šoféra ako stvorené 👍👍👍!!! Nové je nové , lepšie ako staré ojazdené strepy čo sa sem vozia 🤔🥴🤔

Petoo55
5. dubna • 10:06

Z predu Toyota iQ

Ota
4. dubna • 23:11

Toyota Yaris ma zrychleni 9s, tohle 15,6 s, to mela snad Skoda 120,l...., timhle to neni do mesta ani nikam jinam. Skoda ale jeste,ze existuje Yaris.

xXx
6. dubna • 14:41

Ať si tímto bezmotorákem/větroněm lidi klidně jezdí, ale NE PŘEDE MNOU!
Někde ve škarpě to bude OK.
Díky takovým na zelenou projede křižovatku půlka aut, než by mohla.

5. dubna • 18:55

Zrychlení 0–100 je papírově sice úžasný údaj a s nízkým číslem si můžete zvyšovat ego před kamarády, ale v reálném provozu je to hodnota skoro k ničemu, protože skutečnou svižnost a hbitost ve městě ovlivňují spíše jiné faktory.

Lopata ze Strakovky
6. dubna • 5:08

Ridic je ta nejvetsi brzda provozu…

VK
5. dubna • 15:48

Tak to neporovnávej s Yarisem 1,5, ale s Yarisem 1.0

Ota
5. dubna • 17:03

Ten se uz nedela.

Franta
4. dubna • 20:45

Vypadá zajímavě, auto pro dva sháním, Toyota je léty prověřená, takže nezbývá než ho vyzkoušet a uvidíme.

xXx
6. dubna • 14:42

Pěkný auto pro 2 je třeba F-Type.

Za volantem Trabantu
4. dubna • 15:30

Za volantem Trabantu: Už dlouho jsem se tak nepobavil.
Jako fakt, bez ironie. Zkoušel jste to někdo? MegaFun!

Jedna Bedna
4. dubna • 15:52

Jo, boží. Nejede to, řve to, smrdí to, třese se to jak ratlík a bezpečnostní pás má "horní" úchyt dole pod/za vaším ramenem, takže pořád padá. A boží vychytávky jsou přepínací ventil palivové nádrže, ovládání topení (což je silně nadnesený výraz) u špičky pravé boty a řazení madlem od deštníku.

Sekačka versus auto
4. dubna • 17:10

Nevím, jak jezdí tato tojota.
Ale na dovolené jsem měl půjčený fungl nový VW Polo a ATMOSFERICKÝM 1.0 tříválcem.
A z toho traumatu (strašně řve, vůbec nejede) se vzpamatovávám dodnes.Sorryjako, proč se někdo dobrovolně mučí takovjhlema hrůzama?
A ještě se to snaží chválit a lidem, kteří si pořídí normální auto, nadávaj do pozérů?

Jedna Bedna
5. dubna • 8:58

atmosférický tříválec? To po éře HTP ještě existuje?

5. dubna • 19:05

Toyota měla atmosférické tříválce dávno před nějakým podřadným HTP, a byly vždycky skvělé. Tak proč by to měla měnit?

Sekačka versus auto
5. dubna • 9:41
Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jedna Bedna
5. dubna • 11:11

Nojo, fakt že jo, sebevražedný stroj.... pro důchodce 80+ na cestu 3x ročně z návsi na hřbitov a zpět značka ideál.
Ale přejíždět s tím napříč z vedlejší přes silnici 1. třídy bych teda nechtěl.

xXx
6. dubna • 14:43

Nechtěl bych v tom jet.
A rozhodně nechci, aby v tom jel někdo přede mnou v místě, kde se nedá předjíždět!
A také nechci, aby v tom někde v dálce přede mnou stál někdo na světelné křižovatce, kterou kvůli takovým projede na jednu zelenou polovina aut, než by mohla.

Tak jest
4. dubna • 17:37

Jestli jsi zvyklý na třeba 3x dražší vůz, tak ti vše za 500tis bude připadat takto. Je třeba porovnávat s konkurencí.

Sekačka versus auto
5. dubna • 9:45

Já jsem zvyklý na 10x dražší auto, než je tato Toyota.
A nemám problém uznat, že mezi 3x levnějšími auty než co mám, existují nějaká použitelná (např. focus se slušnou motorizací, golf 1.5 TSI, atd...).
Ale prostě existuje nějaká mez použitelnosti.
Samozřejmě to nemyslím absolutně - lidi jezdívali i 30 let starými Trabanty, čili když napíšu, že AygoX je nepoužitelné, tak to myslím samozřejmě s určitou měrou nadsázky - jistě je použitenější, než 30 let starý tráboš. Ale zase na druhou stranu: v 21. století bych přeci jen předpokládal vyšší nároky.

Sekačka versus auto
5. dubna • 9:32

Proč?
MacBook také neporovnávám s IQ151.
IQ151 je prostě nepoužitelný počítač a než ten, to raději žádný.

JA-NE
4. dubna • 13:25

tipol by som ze by sa redaktor pobavil viac so Suzuki Ignis..

4. dubna • 13:22

Pěkné autíčko. Jen bych se bál toho přímovstřikového motoru při použití pouze na krátké městské trasy...

Kosmonaut
4. dubna • 12:06

Objektivně uznejme, že tento vůz není vhodný do rozvojového Čechostánu. Zde je třeba mít vůz, se kterým se nevejdu na parkovací stání v garážích. Pokud na to nemám, tak se vejdu, ale alespoň už neotevřu dveře, takže to stejně musím postavit přes dvě stání. A také je nutné se ve 150 druhým lepit na nárazník a pak je co nejrychleji předjet, aby viděli. Ne, tomuhle pšenka nepokvete a obzvláště ne ve městě. Co s autem, se kterým nemohu na druhé machrovat. Zbytečný produkt.

Peter(Charouz)
4. dubna • 15:25

Pěkně napsané. V Česku zásadně frčí zánovní, (ne)bouraná auta nejlíp dovezená z (přes další 3 evropské i mimoevropské země) Německa, protože tam jsou ty nejlepší silnice a nejpečlivější řidiči. Pokud to nevyjde, tak za stejných podmínek aspoň z Itálie, protože tam je sucho a nesolí silnice, takže to nebude rezavé. Samozřejmě je vždy po prvním majiteli.

Jedna Bedna
4. dubna • 12:24

Gratuluji k prvnímu místu v soutěži o nejstupidnější příspěvek dne.

Kosmonaut
4. dubna • 12:26

Nastavené zrcadlo není příjemná věc.

BigCat
4. dubna • 15:36

Proletariát prostě neumí pochopit, že lidi mohou jezdit třeba Jaguárem ne proto, aby někomu něco ukazovali, ale prostě proto, že to je objektivně lepší auto, než zde recenzovaný tráboš.Opravu při jízdě po městě nikomu nic neukazuju - lidem je fuk, čím jedu a stejně nevidí, kdo sedí uvnitř. Nehledě k tomu, že v Praze má prémiové auto kde kdo.Uvnitř je ticho, pohoda, pohodlí, přefiltrovaný vzduch, prémiové audio, nikde žádná hnusná umělá hmota, ale jen 3 druhy kůže, dřevo a hliník, sedačky jsou jak vyhřívané, tak chlazené/odvětrávané, s masáží...Bolševicky mektat něco o tom, že jde o předvádění, je blbost. Když máte hezky zařízený byt, tak také ne kvůli předvádění (závistivý proletariát si tam stejně nezvete), ale prostě proto, že se v něm pak příjemně žije.

Pepa
4. dubna • 20:07

Taková dávka sepsaných nesmyslů se jen tak nevydí:-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
xXx
6. dubna • 14:45

Nějaký argument?Nebo ty, když si vyděláš svých skvělých 30 hrubýho, tak pak jíš slupky od brambor jako nezaměstnaný z rozvojového světa, protože jíst něco lepšího je podle tebe snobárna?

Mirek
4. dubna • 20:35

Já bych to vYděl, že to je napsáno celkem rozumně. To jako, když na to má, tak si to nemá kupovat, aby nedráždil ty, co na to nemají? Nebo jak si to představuješ?

Kosmonaut
4. dubna • 16:02

Ok, ale tady je řeč o lidech pravděpodobně s malým pindíkem. Proč na to reaguješ :-))

ACE
4. dubna • 11:48

Je dobře že tahle auta stále někdo vyrábí a prodává. Jasně většině ego nepřipustí tohle pořídit, ale kdo volí rozumem.... (je to jak jízda na skůtru, nebo chození s tlustou holkou, obojí muže bejt celkem fajn, jen vás u toho nesmí vidět kamarádi)

Jan Taraba
4. dubna • 12:23

ano, je to jako jízda na skůtru, doslova
nebo "chození" s vychrtlou anorektičkou

Lopata ze Strakovky
6. dubna • 5:03

Ja myslim, ze tohle je na vkusu kazdeho soudruha a jeho penezenky a ostatnim do toho ho.no.

₿₿₿
4. dubna • 11:45

To jediné dobré na tom autě je SPZ ;-)

Kankunen
4. dubna • 11:18

Za mě je to superatíčko, malé, ale nevypadáš v tom jak v těch plechovkách starší generace, kde to nyl nástupce tak Matizu.

Jan Taraba
4. dubna • 10:53

Taky jsem se dlouho tak nepobavil. A stačilo mi k tomu číst, jak se Mička pobavil 72 upachtěnými koníčky.

Peter(Charouz)
5. dubna • 10:47

Podstatnější než kolik koníků motor má je, jak se nadřou. Čili kW/kg.

HLJ
5. dubna • 16:43

a krom té drobnosti jako výkon váha je ještě drobnost, jak je to zpřevodovaný; kolikrát malé motory co jdou hezky do otáček a k tomu mají lehké dynamické převody dokážou 0 - 30 / 40 být to nejrychlejší na křižovatce (mimo EV tam prostě je ta dynamika často ještě lepší). S malýma autama ve městě umí být hodně srandy a vůbec se nedivím nadšení.

Pepa
4. dubna • 20:10

My jsme se zase pobavili nad tvoji úvahou:-) Prosím ještě o nějaké moudro:-)

Jedna Bedna
5. dubna • 11:07

Ale Pepo, no tak. Opravdu si myslíš, že zrychlení 0-100 za 15+ (tedy na úrovni Škody 120 z toku 1980) je zábava? Tak to přidej ještě nějaké moudro.... :)

5. dubna • 18:46

Tak jednak – Škoda 120 na tom byla ještě o poznání hůř, když už rádoby vtipně srovnávat, a za další – jak často ve městě potřebujete z fleku zrychlit na 100 km/h?

Pepa
4. dubna • 9:50

Tohle neee!

Peter(Charouz)
4. dubna • 10:39

A proč ne? Každý nepotřebuje, nemusí nebo nemůže mít třítunový náklaďák. Skuste tohle vysvětlit třeba Italům, Španělům apod, kde jsou tahle malá auta, zrovna tak jako sporťáky ve velké oblibě.

Mirek
4. dubna • 17:56

Já ti člověče nevím, ale každý rok jezdím do Španělska, ale takhle malá auta tam tedy v oblibě nejsou. Jezdí tam dost aut kategorie malá auta (Fabia, Polo, Fiesta...), ale těchto prcků tam zrovna moc nevídám. Spíše by sedělo, že tam, kde jsem se pohyboval, jsem je vůbec nevídal.

Pepa
4. dubna • 12:20

Tohle KONKRETNE ne!

Doporučujeme

Články odjinud