Za volantem Lamborghini SCV12: Nová okruhová hračka zní skvěle, uznejte sami

Minulý týden jsme koukali z venku, teď můžeme koukat zevnitř. A to s pořádným soundtrackem nejsilnějšího V12 v historii italské značky.

Zatímco dřívější upoutávka na okruhovou hračku od Lamborghini s označením SCV12 ukazovala exteriér dosud ještě maskovaného prototypu, nyní nám Italové prezentují záběry z interiéru, i když ten sám o sobě není zrovna klíčovým aktérem nového videa. Jednoduše řečeno – máme zde skvělý on-board SCV12, které po Imole proháněl závodní pilot Emanuele Pirro.

Lamborghini kašle na autosalony. Na velkých akcích už vystavovat nebude

Lamborghini kašle na autosalony. Na velkých akcích už vystavovat nebude

V hlavní roli se tak projevuje nejhlasitěji právě atmosférický V12, který Lamborghini v SCV12 propracuje jako vůbec nejsilnější dvanáctiválec v historii automobilky. Motor nepochybně vycházející z konstrukce 6,5litrového motoru z Aventadoru má zajistit výkon přes 830 koní (610 kW) – pro srovnání, dosud nejostřejší Aventador SVJ produkuje 770 koní (566 kW).

Okruhovému využití napovídá i použití klasické šestistupňové sekvenční převodovky, a to v rámci zadního push-rod zavěšení, přičemž oproti Aventadoru bude SCV12 využívat pohon jen zadních kol. Lamborghini bude mít pro auto také speciální obutí od Pirelli, které nasadí na hořčíková kola, 19palcová vpředu a 20palcová vzadu.

Vozy Lamborghini nemají jména jenom podle býků. Jsou za nimi krásné příběhy

Vozy Lamborghini nemají jména jenom podle býků. Jsou za nimi krásné příběhy

Bez nutnosti dodržovat pravidla jakékoliv závodní série bude SCV12 nabízet větší aerodynamický přítlak než vozy kategorie GT3, což ostatně agresivně řezaná karoserie s nespočtem průduchů a velkým křídlem nasvědčuje i pod maskováním.

Zatím tak koukejte na novou upoutávku, kompletní odhalení vozu proběhne později v létě.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 80 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků