Za volantem Fordu Focus (jízdní dojmy)

Ford příjmá první objednávky na nový Focus. Měl jsem možnost svézt se ve tří i pětidveřové verzi, a to jak s benzínovým, tak naftovým dvoulitrem. Dva dny jsem Focusu šlapal na krk a výsledek? Jeden z nejlepších podvozků ve své třídě. Ale pěkně popořádku.
Za volantem Fordu Focus (jízdní dojmy)
Seznam kapitol
  1. Jízdní dojmy, autorovy fotografie
  2. Ceník, oficiální fotografie

Předchozí Focus je zatím stále v prodeji, ale již se nedá ovlivnit přesná kombinace výbavy a motoru. Také si jej už nemůžete objednat, na skladech je posledních 400 aut pro ČR. To znamená, že pokud byste se chtěli stát majitelem Focusu první generace, máte na to odhadem maximálně tři měsíce. Pokud ale mohu doporučit, váš zájem by se měl ubírat spíše k Focusu novému, který je na nesrovnatelně lepší úrovni ve všech směrech. Někteří dealeři již mají novinku v prodejnách a už nyní si ji můžete objednat, přičemž vybrané auto dorazí zhruba do dvou měsíců. Koncem ledna se tak první Focusy nové generace objeví na českých silnicích.

Tip: Kompletní a podrobné informace o novém Focusu, technické parametry

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nebudu zastírat, že jsem byl velmi zvědav, jak velký rozdíl vývojáři od Fordu mezi dvěma generacemi za sedm let zvládli. Nejdříve přišla na řadu třídveřová verze s dvoulitrovým Duratecem o výkonu 107 kW. Tento zážehový motor poskytuje autu velmi dobré akcelerační vlastnosti; 148 koní je dost v případě, že máte rádi svižnější svezení, ale na sportovní jízdu to stále ještě není. Hned v prvních zatáčkách se také projevily kvality podvozku. I když zástupci automobilky tvrdili, že nový Focus má lepší jízdní vlastnosti než Audi A3, neřekl bych. Spíše bych řekl, že jsou vyrovnané. Se zvětšeným rozvorem i rozchodem oproti předchozí generaci je auto hodně jisté a výborně drží stopu. Řízení má dobrou odezvu, odpružení je kompromisem mezi komfortem a malým nakláněním v zatáčkách. Škoda, že jsme se během svezení neměli možnost dostat se na letištní plochu, kde by bylo možné odhalit hranice podvozku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér je velmi dobře odhlučněn, vnitřní zpracování materiálů a slícování mě ale trošku zklamalo – i když byla testovaná auta vyrobena mezi prvními kousky, které sjely z výrobní linky, mely by být v pořádku. V mém případě se vyskytl problém při zapínání bezpečnostního pásu, když se zadrhával. Pak mi začalo zlobit centrální zamykání a zasekl se zámek u řidičových dveří. Na předních sedadlech je místa dost, vzadu nad hlavou může mít vyšší osoba problém. Je jedno, jestli pojedete ve třídveřové, nebo pětidveřové verzi, výška střechy je stejná. Dveře jsou rozměrné a vypadají bezpečně. Místa vzadu je dostatek, ale za dlouhým řidičem se už budete cítit stísněně. Velkou radost mi udělal nový tříramenný volant, který se ale dodává pouze v kombinaci se sportovním paketem. Klasikou je pro Ford spousta odkládacích schránek a rozměrný zavazadelník, který je větší o celých deset procent (385 litrů).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující den jsem měl k dispozici pětidveřovou verzi se vznětovým dvoulitrem (100 kW/136 k), který je k dispozici také ve Focusu C-Max. Tento motor je výsledkem spolupráce mezi koncernem PSA a Fordem, takže není divu, že ho najdete také např. v Peugeotu 307, 407, Citroenu C4 či C5. Při spojení se šestistupňovou převodovkou se jedná o velmi příjemné svezení s nižší spotřebou, než u zmiňovaného Duratecu. Motor má zátah v širokém pásmu otáček a je přijemně tichý. Také u tohoto auta se projevily nedostatky ve slícování jednotlivých částí přístrojové desky – stále věřím, že to byl neduh první série. Opět jsem narazil na klasický čtyřramenný volant důvěrně známý z nynějšího modelu C-Max. Chování auta v pětidveřovém provedení je stejně dobré, jako u třídveřové verze. Hodně ale dělají použité pneumatiky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak nový Focus hodnotit? Každopádně se jedná o povedené auto, které nemá výraznějších chyb; první dojmy jsou dobré. Popravdě – čekal jsem to. někoho možná bude mrzet, že s novou, konzervativnější přístrojovkou ztratil vůz trochu ze svého ducha, ale takový je holt trend. Nejlevnější třídveřové provedení se základním motorem 1.4 59 kW ve výbavě Ambiente vás bude stát 414 900 Kč.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Jízdní dojmy, autorovy fotografie
  2. Ceník, oficiální fotografie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků