Za volant s půl promile? ODS chce zrušit nulovou toleranci alkoholu při řízení

vana  |  05. 04. 2019 15:17

"...Od expertů z oddělení BESIP Ministerstva dopravy ČR v minulosti zaznělo, že již od hranice 0,2 promile alkoholu v krvi může být u některých jedinců ovlivněno chování za volantem. .."
Mnozí jedinci mají za volantem problém i s nulou v krvi a taky to nikdo neřeší.
A jestli má někdo problém už při 0,2 tak ať za volant nesedá. Proč by na to měli doplácei i všichni ostatní ?

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  05. 04. 2019 15:31

Dnes a denně vidím v provozu kritické brždění vlivem neschopnosti dodržet bezpečnou vzdálenost. Když budou mít řidiči v krvi do 0.5, nebudou stačit autolakovny.

Odpovědět  |   | 
Net  |  05. 04. 2019 21:52

0,2 promile je naprosto neprůkazná hladina a problém je skutečně v tom, že někteří lidé neumí řídit a pokud si dají skleničku nebo je stresuje práce nebo mají problémy v soukromém životě, tak řídí o to hůř. Ale pak problém není v alkoholu ale v problémovém řidiči.

To samé je telefonování za jízdy, skoro všechny studie potvrzují, že držení telefonu prakticky nehraje vliv, vliv hraje jak moc se člověk musí na hovor soustředit a je jedno jestli je handsfree nebo ne. Něco jiného je čtení/psaní SMS a chatování.

Každopádně pokutovat řidiče za rychlost/držení telefonu/0,3 promile nic neřeší, dokud budou pokutováni řidiči za formální porušení zákona a nikdo nebude řešit to, zda je někdo skutečně nebezpečný nebo brání plynulému provozu.

Odpovědět  |   | 
K8MKII  |  08. 04. 2019 18:28

Kdo všichni ostatní? Já třeba nemám potřebu lézt za volant ožralej. A pokud ti "všichni ostatní" chtějí chlastat, tak ať pak neřídí, je to celkem jednoduchý.

Odpovědět  |   | 
Frankie  |  05. 04. 2019 15:31

Mají snad v ODS pocit že plout na kánoi s 0,5 promile je stejné jako např. řídit autobus plný lidí? Tento způsob jak přetáhnout Burešovi voliče na svojí stranu nepovažuji za dvakrát šťastný.

Odpovědět  |   | 
expat  |  07. 04. 2019 16:18

Tato věc se dá jednoduše řešit tím, že řidiči VHD zůstanou na 0. Tečka!

Odpovědět  |   | 
king014  |  05. 04. 2019 15:53

Posadil by pan Fiala své blízké do auta s šoférem který má jen půl promile v žíle? Tohle je pouze trapnej pokus o volební kampaň

Odpovědět  |   | 
expat  |  07. 04. 2019 16:19

Trapnej seš ty, voe...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  05. 04. 2019 15:53

To je jen politický marketing. Toto je potřeba přejít mlčením a ignorováním. Aby to byl jen výstřel do tmy.

Odpovědět  |   | 
Ijon  |  05. 04. 2019 15:54

Těžko říct, ono to vypadá jako příliš odvážné. Na druhou stranu je dnešní situace, kdy je od 0 do 1 víceméně stejný postih (OK, nad 0.5 jsou body), asi dost divná. Ta údajná tolerance do 0,2 taky není nikde zakotvena.
Četl jsem nějaké zajímavé výzkumy, do 0.5 vcelku nebyla reakční doba nijak ovlivněna.
Co mě ale zaujalo, podle jedné diplomky měly v průměru střízlivé ženy stejnou reakční dobu jako připití muži se skoro jedním promilem.
0.5 bych nicméně raději nevolil, spíš tak 0.3. Hlavně, aby v zákoně nějaká malá tolerance vůbec byla.

Odpovědět  |   | 
Net  |  05. 04. 2019 21:56

Záleží na vzorku lidí, ale zejména tam, kde je v rodině jedno auto řídí muž 95% km a žena pak má méně zkušeností a je horší řidič. Rozdíly mezi jednotlivými řidiči jsou obrovské a je dost řidičů, kteří i s 0,8 promile pojedou lépe, než někteří za střízliva. Navíc jistou roli hraje i osobní tolerance k alkoholu.

Odpovědět  |   | 
Jiří Moravanský  |  06. 04. 2019 13:56

Jsem jednoznačně pro legalizaci nějaké hladiny alkoholu. Z vlastní zkušenosti mám dlouhodobě ověřeno asi toto:
Desítka nebo malá 12ka k obědu nema na rizeni vliv nikdy. Po dvou dvanáctkách, což si myslím, že by tak mohlo být těch 0.5%o, už to poznat samozřejmě je, ale jsem si docela jistý, že reakční doba nebo postřeh je ovlivněna daleko méně (když se člověk věnuje situaci na cestě jak má), než třeba zastřízliva nějakým zásadnějším telefonním hovorem. Bez ohledu handsfree nebo bez něj. Po třech pivech už je to špatně.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  06. 04. 2019 15:06

Takže ty jsi jeden z těch, který sám sebe opilého vzdáleně pozoruje ve střízlivém stavu a vyhodnocuje a pozná, že alkohol na něj nemá vliv. To už bys mohl jít studovat jakoukoliv univerzitu a sám sebe vyhodnotit jako úspěšného studenta a udělit si diplom, titul, za úspěšné vystudování školy.
https://www.auto.cz/za-jak-dlouho-vyprcha-jed... ...

Odpovědět  |   | 
expat  |  07. 04. 2019 16:22

Ty neumíš číst? Většina světa už 0.5 dávno povoluje. Jen postkomunistické země na 0 trvají. Proč asi?

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  10. 04. 2019 10:53

Tolerance sice v zákoně není, přesto se odečítá 0,24 od naměřených hodnot, takže tu už tolerance je.... Jediná přípustná výjimka by byli cyklisti na cyklostezkách a silnicích nižších tříd (s malou hladinkou).

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  10. 04. 2019 19:44

Tolerance je všude, jak v alkoholu, tak v rychlosti, jen se pokaždé jinak nazývá. U rychlosti Vám dvě třetiny českých řidičů řekne, že nikdy nepřekračují nejvyšší povolenou rychlost (akorát často jedou 100 km/h na okresce a s rychlostí v obytné zóně si hlavu nelámou, protože je to v toleranci), ale naprostá většina dánských řidičů přizná, že pravidelně porušuje nejvyšší povolenou rychlost (protože jedou na okresce 85 km/h, stejně jako všichni ostatní). No a stejně mnoho Moraváků nikdy nesedá za volant s alkoholem (ten jeden zdravotní panák po probuzení se nepočítá), zatimco průměrný Ital uznává, že občas sedne za volant s alkoholem po požití povolených dvou deci vína k obědu.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  05. 04. 2019 16:02

Samozřejmě populistický nesmysl. ODS volí ti, co mají problémy s pamětí. My co si pamatujeme, kdo stříhal pásku na zmršené D47 a jezdil si za naše peníze užívat s Berlusconiho šlapkama jsme modré ptáky už dávno pohřbili. Alkohol za volant nepatří, stejně jako 80letí důchodci. Lidské tělo má prostě své limity.

Odpovědět  |   | 
Tak tak  |  05. 04. 2019 16:07

V ODS se mi líbí Skopeček. Ale velitelské trio inteligentů Fiala, Němcová, Udženia, to fakt nejde.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  06. 04. 2019 07:32

Přesně můj názor. A já tím myslím nás, co si myslíme, že v ranných devadesátkách to byl chaos a jsme rádi, že to dopadlo aspoň tak jakš-takš jak dopadlo...přes to už to opravdu s nima dál nejde a stále nemáme alternativu! Tenhle výstřel jen potvrzuje můj názor, že ODS se hodně změnila, přiblížila Babišovi a nakonec s ním půjde...doleva.

Odpovědět  |   | 
expat  |  07. 04. 2019 16:25

...asi tak jako tvůj mozek.....

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  05. 04. 2019 16:21

Přesně moje slova. Povolit malé množství, ale výrazně zpřísnit tresty za překročení této povolené hranice. Ti, co mají jedno pivo, ti nebourají. A idioti, co jezdí ožralí, ty nezajímá žádná hranice. Slušným a zodpovědným se uleví a díky přísnějším trestům pro ty druhé se možná situace ještě zlepší.
A populismus je spíš v těch, co neustále volají po absolutní nule. Jen bolševické myšlení, nic víc. Preventivně vše zakázat a pak trestat. Nikoliv vychovávat, poslušnost, ne rozum. Je to jen nástroj pro neschopné policisty, jak plnit výkaz práce místo jejího vykonávání. Je snadnější se postavit o velikonocích odpoledne na silnici a večer se na Nově chlubit, co chytli pirátů (většinou spíš nešťastníků s pár desetinami a idiotů jen pár), než opravdu řešit, kdo jezdí jak hovado.
Po véééélmi dlouhé době rozumný nápad Fialy. Že bych zase začal volit ODS

Odpovědět  |   | 
Jaky  |  05. 04. 2019 16:23

Modrymu ptaku zrejme dosli volici a napad jak nejake ziskat je tu.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  05. 04. 2019 16:27

Nehodovost v EU za rok 2018 potvrzuje, že v povolené rychlosti ani promile to není:

https://autobible.euro.cz/nehodovost-eu-za-rok-2018... ...

Odpovědět  |   | 
R  |  05. 04. 2019 16:41

Kdy uz konecne zacneme uvazovat a chovat se jako v zapadni Evrope a ne jako na Sibiri? Ten bolsevismus je tady brutalne prorostly...bohuzel to vidime na emisich, stk, verejnych zakazkach....to neni o 0,5 alkoholu... to je o systemu

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  05. 04. 2019 16:39

souhlasím, ale když nadýchá více, tak zvýšit pokutu a přidat body. Něco za něco.

Odpovědět  |   | 
K8MKII  |  08. 04. 2019 18:32

Takže až někoho zabije, dostane větší postih, paráda.

Odpovědět  |   | 
pepik  |  05. 04. 2019 16:45

ODS dochází dech,tak chce nahnat hlasy na volby.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  05. 04. 2019 16:57

Do 0,5 promile by mohla být pokuta do 5tisíc ale nebrali by řidičák mimo nehodu.

Odpovědět  |   | 
Jirka.  |  05. 04. 2019 17:07

Ziju v Rakousku. Půl promile je tu ok, ale stane se nehoda i nezavina vše jde za vámi, ne z povinného ručení, ale hezky z vlastní kapsy. Profíci Maj 0. Proto tu má málokdo pivo za volantem. Taky jsem měl, ale cvakala mi prdel aby to do mě někdo nenašli z vedlejší, a já byl v háji.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  05. 04. 2019 17:21

Právě, to je jedno s druhým. V Rakousku měří radary rozestupy a trvají na nich. U nás policie trvá jen na rychlosti, protože je jednoduché ji zkásnout. Dále, u nás se umí chroničtí potížisté vyhnout bodům i pokutě. Vědí, za jakým právníkem zajít a stojí jim to za to neuvěřitelně dlouhou dobu hrát dopisovací pingpong s policií, než vyhrajou. Vzhledem ke všem okolnostem je u nás 0.5 blbost. Možná vrátit 0.2, nevím. Mně osobně 0 nevadí.

Odpovědět  |   | 
Futurista  |  05. 04. 2019 20:03

Já si teda v životě nedopisoval s Policií... S úřadem, to jo.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  06. 04. 2019 06:55

V Mikulově rakusaci první ligu. A to i dvacetiletý děcka. Prdel jim rozhodně necvaka.

Odpovědět  |   | 
setr  |  05. 04. 2019 17:11

ODS pravidelně a včas potvrzuje, že je stranou bezohledných asociálních sobců. Vždy, když už se skoro zdá, že by snad mohli být stranou, jíž jde o kvalitní veřejný život, vzpomenou si na příliš nízkou rychlost na dálnici, na pivečko před odjezdem, nebo na zbytečnej noční klid ve městech.
Zrovna jdu k doplňovacím volbám do Senátu a můžu vám sdělit, že odesáka volit nebudu, ani kdyby byl pozlacenej.

Odpovědět  |   | 
expat  |  07. 04. 2019 16:32

Ty voe, s vyšší rychlostí na dálnici přišel Ťok a ten je koblihář....

Odpovědět  |   | 
allf11  |  05. 04. 2019 18:00

Vše je o normálních lidech a kecy že jde o populismus tato statistika vyvrací.
https://autobible.euro.cz/nehodovost-eu-za-rok-2018... ...

Odpovědět  |   | 
setr  |  05. 04. 2019 19:05

Pokud dokážeš ty normální lidi vybavit právem řídit, zatímco ty notorický přestupce pravidel z řízení vyloučit? Jak zabráníš nenormálnímu člověku, aby neřídil v opilosti? Aby nepředjížděl na plný, aby dával blinkr před změnou pruhu.... Proto musej existovat sankce za porušení. Limit půl promile? Neexistuje. Začal by jezdit s alkoholem každej druhej.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  05. 04. 2019 21:11

Jenže tam raději nenapsali, že tamní řidiči, v těch úspěšných zemích, mají docela jiný přístup, než místní sebranka, která není ochotna respektovat ani základy dodržování předpisů na cestách. Proč vídám každou chvíli někoho nepoužívat blinkry, mít neustále mobil u ucha, když auto evidentně má bluetooth, stále se někdo snaží dívat druhému čumákem svého auta do jeho kufru (lepiči), není problém zajistit autu technickou, přestože by ji nemělo mít, přes obce jezdí stále mnoho lidi silně nad limit, nedaleko mám obytnou zónu, každý si tam zastaví a zaparkuje jak chce, jezdí tam hodně lidí dost nad 50 km/hod, bylo tam několik nehod, srážky aut,právě kvůli rychlosti, přestože je v obytné zóně povolená rychlost 20 km/hod, spíše je zázrak když někdo jede alespoň těch 30 km/hod. Viděl jsem, jak řidič seřval v této obytné zóně děti, že se motají po cestě, přestože mají právo si zde na cestě hrát. A takto bych mohl pokračovat ještě dlouho a potom se najdou řidiči, kteří chtějí povolit ještě alkohol. Docela živě si dovedu představit, jaký by tady byl binec na cestách ještě s alkoholem, a to znám několik jedinců, kteří se tím chválí, že s alkoholem jezdí a tvrdí, že na ně to nemá vliv.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  06. 04. 2019 07:01

Vidím to úplně stejně. Ale zrovna tady jsme asi v menšině..........

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  06. 04. 2019 18:59

Promiňte, ráno sem byl ještě nalitej a kecal sem blbosti byl sem rád, že sem dojel z práce domů.

Odpovědět  |   | 
..-  |  06. 04. 2019 19:18

Anonymní hrdina ze zvláštní školy se opět projevil.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  06. 04. 2019 19:45

Tak já to chápu tak, že si dělá blázny z těch, kteří mu dali mínus, když je tady docela in požadovat alkohol za volantem. Co na tom nechápeš?

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  06. 04. 2019 19:57

Vydává se za mne, asi mu to dělá dobře. To není jenom o mínusech. Naštěstí se snadno pozná podle gramatiky.

Odpovědět  |   | 
Bureš.  |  06. 04. 2019 21:04

A není to tím že to nemáš tak trochu pod kontrolou?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  06. 04. 2019 21:46

Ať je to jak jeto, ty jsi ten, který tady zavedl to vydávání se za druhé. Nebyl jsi to opět ty?

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  06. 04. 2019 22:31

Tohle taky není original Bureš., ten už sem přestal chodit.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  06. 04. 2019 23:36

Může být, ale jak to poznat, že nechválí bezhlavě škodovky?

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  07. 04. 2019 08:22

Určitě by ti něco odpověděl. Ale tahle žumpa, za kterou může redakce, ho asi přestala bavit. Mám dojem, že je teď na auto.cz.

Odpovědět  |   | 
Bureš.  |  07. 04. 2019 09:06

Hele, mluv za sebe. Jestli nezvládáš vlastní psychiku tak sem nelez.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  08. 04. 2019 23:06

Tento článek má trochu problém s interpretací toho, co zveřejňuje.
1. faul - "na opačném konci stojí Rumunsko (49)" - tabulka ale uvádí u Rumunska 96; 49 je průměr celé EU.
2. faul - "v rychlosti to není" - země na prvních 6. místech mají znatelně nižší nejvyšší povolenou rychlost:
GB - 30mph/50mph/80mph (+ omezení kdekoli je obytná zóna)
Dánsko - 50/80/110 (+70 kde nevede ve stejném směru cyklostezka, +90 kde je vyloučen provoz nemotorových vozidel a chodců, +130 na některých úsecích dálnic, ve městech často omezení na 40,30,20)
Irsko - stejně jako GB
Nizozemsko - 50/80/100(víceproudovky)/130(dálnice)
Malta - 50/80

Co mají ale hlavně řidiči ze zemí na prvních místech společného, je vzájemná ohleduplnost a ne příliš velká obliba nebezpečného předjíždění a překračování povolené a bezpečné rychlosti.

Když se podíváte na země na chvostu, tak přibližně od 20 místa dolu se jedná o země, kde se ohleduplnost příliš nenosí, nebezpečné předjíždění je na denním normálu a porušování nejvyšší povolené rychlosti je i při průjezdu obcí běžné.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  10. 04. 2019 11:00

vloni jsem byl v rakouské vesničce na dovolené. Chodil jsem tam pěšo pro rohlíky, k lanovce a tak. Jelikož to bylo v zapadlém místě, všímal jsem si, jak to místní krosí s auty z mírného kopce přes obec. No ti 50 km/h teda všichni nejeli, to vám řeknu.... Nedělejte z těch zápaďáků svatoušky, jak vědí, že je nikdo nebude buzerovat, taky popustí uzdu své vášni.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  10. 04. 2019 19:34

Rakousko ale není v žebříčku na prvních místech. Je někde ve prostřed, dokonce za Španělskem a Slovinskem. Ano, pohyb na silnici (a především v obci) je tam znatelně bezpečnější než u nás, ale rozhodně se to nedá srovnávat s Holandskem, Dánskem nebo Švédskem.
Připadá mi, že Rakušané jsou (co se jízdy autem týká) podobně svobodomyslní jako Češi (hlavně vztah k pravidlům), jen ta ohleduplnost je trochu vyšší (předjíždění, vztah k chodcům a cyklistům na vozovce, ...).
A samozřejmě gausovo rozdělení inteligence a idiocie jednotlivců je ve většině zemí světa podobné.

Odpovědět  |   | 
Pedro  |  05. 04. 2019 19:07

No nevím, na kole a na lodi je nula a v autě 0,5??
To se asi někdo těžce pomátl...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  05. 04. 2019 21:14

Tak to by mohlo potom u nás dopadnout asi takto:
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-k... ...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  05. 04. 2019 21:26

Mentalne na to nemame - Cesi a Slovaci ako narody vseobecne.

Mame oficialne 0 a kazdy mame vo svojom okoli ludi, ktori argumentuju, ze jedno pivo/stamperlik/deci je OK.

Takze ked bude 0.5, tak budu ti ludia argumentovat, ze dve piva/dva stamprliky/dve deci, su OK.

Inymi slovami - Americanovi staci odporucit, Nemcovi zakazat, nasincovi fyzicky znemoznit.

Odpovědět  |   | 
Audis  |  08. 04. 2019 11:05

To je hojně rozšířený omyl, který slyším 30 let. Myslím si, že vznikl na základě ničeho.

Odpovědět  |   | 
Net  |  05. 04. 2019 21:46

Nulová tolerance je z principu nesmysl a dostatečně kvalitní laboratoř by měla prokázat alkohol i člověku, který v životě alkohol nepozřel a je jen produktem biologických mechanismů. Minimálně by se mělo povolit 0,2 - 0,3 promile, protože standardně se nižší hladina netestuje, řidiče neovlivňuje a vyskytuje se přirozeně.
0,5 promile je celkem rozumný návrh, osobně bych byl klidně i pro vyšší limit, s tím, že by řidiči hrozila pokuta i pokud by jej nedosáhl, pokud by nejel bezpečně a plynule. A podstatně přísnější trest, pokud způsobí nehodu a bude mít víc než 0,3 promile.

Odpovědět  |   | 
Vdc  |  06. 04. 2019 00:39

Kdo chce jezdit nalitej, jezdí tak už teď. Minimální tolerance aspoň netrestá někoho, kdo si dá na večeři skleničku šampusu, za hodinu a půl jede a nadejchá nějakej nesmysl. Ano, do 0,24 to lze shodit, ale nesmí se přiznat, že cokoli pil.

Odpovědět  |   | 
K8MKII  |  08. 04. 2019 18:39

Když někdo do sebe potřebuje lít šampus k večeři, přestože ví, že za hodinu a půl někam pojede, tak není normální. S tím nemá žádná tolerance co dělat.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  06. 04. 2019 06:51

Jděte do hajzlu s komentáři o politice! Diskutujte o rozumné toleranci alkoholu!
Odzkoušel jsem si na jedné akci Besipu brýle, které simulují tuším 1 promile. To absolutně nesouhlasí s tím, když mám opravdu 1 promile! S těmi brýlemi se pomalu nedalo jít. S jedním promile nemám při chůzi žádný problém. Ty brýle lžou! Kdyby opravdu bylo 0,5promile takový problém, tak by se to v jiných zemích netolerovalo. Občas slyším názor, že třeba v Rakousku, nebo v Německu je automaticky viník ten, co je v té toleranci. To je nesmysl. Pouze se k alkoholu přihlíží. To by potom byl viníkem i ten, který bezpečně zastaví za před ním zastaveným autem (třeba na křižovatce) a někdo střízlivý do něj zezadu napálí.

Odpovědět  |   | 
Net  |  06. 04. 2019 08:49

On je trochu rozdíl, zda člověk nadýchá jedno promile, nebo má jedno promile skutečně v krvi, pak je samozřejmě reakce na množství alkoholu v krvi hodně individuální a především se projevuje změnou myšlení, zvýšeným sebevědomím, ignorováním chyb, pomalejšími reakcemi, nic z toho brýle moc dobře simulovat nedokážou.

Odpovědět  |   | 
k.ik  |  06. 04. 2019 11:27

Jsme 4 státy s nulovou tolerancí v EU. GB a Malta mají limit 0,8. V některých státech USA nejsou namátkové kontroly, protože by to bylo omezování svobody, takže můžeš pít dle libosti. U nás je nepsané pravidlo 0,2.

Odpovědět  |   | 
Net  |  06. 04. 2019 20:26

Jenže v US chytají pokud někdo jede jako ožralý. Většinou nedávají dýchat, ale dělají test motoriky, který vypadá směšně, ale má větší vypovídající hodnotu než číslo z testeru.

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  07. 04. 2019 11:06

Veškeré studie dokázaly, že field sobriety test nemá téměř žádnou vypovídací hodnotu, jeho posuzování je příliš subjektivní a výsledek závisí na libovůli policisty. Pokud budete jezdit v USA, většina právníků vám doporučí jej za všech okolností odmítnout a to i pokud jste naprosto střízlivý. Mísot něj si můžete vyžádat test na dechovém analyzéru.

Odpovědět  |   | 
k.ik  |  07. 04. 2019 17:29

dokud jedeš normálně, nemají právo tě zastavit

Odpovědět  |   | 
Net  |  07. 04. 2019 19:07

Přesně tak, nevidím důvod buzerovat někoho, kdo jede normálně, ale nadýchá 0,35 nebo mu vyjde pozitivní test na drogy, protože měl ráno dvě makové housky. Proč kriminalizovat někoho, kdo jede normálně? naopak někdo, kdo na ulici zmatkuje, by měl dostat pokutu, i když si jen hrál s navigací, což se může.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  08. 04. 2019 08:14

1. Cokolvek, co sa tyka USA, sa neda zovseobecnit, pretoze otazky dopravy su prakticky vylucne v pravomoci legislativy toho-ktoreho statu.

V Arizone nesmies mat v priestore pre posadku alkohol - ani uzavretu flasu vina z nakupu. Uz to je priestupok.

2. Policajt v USA ta moze zastavit uplne rovnako ako kdekolvek inde, ak ma podozrenie na cokolvek - staci, ked ako zmatkujes smerovkami, pretoze ako turista, netusis, kam vlastne mas ist. No big deal.

Odpovědět  |   | 
Ing. Jiří Pospíšil  |  06. 04. 2019 14:47

Nulová tolerance je absolutní nesmysl. Dát k obědu menší pivo a následně čekat 3 hodiny , je směšné. " Odborníky z Besipu není možno brát vážně . Oni si myslí, že jsou chtřejší , jako většina chytrých , inteligentních odborníků z většiny evropských zemí.

Odpovědět  |   | 
Doc. Ludovít Krasoň  |  06. 04. 2019 19:15

Když řídíš, tak si to pivo nedáš. Pít nealko je přirozené a normální. A nepodsouvej tady výmysly. U nás je zdaleka nejvíce dopravních nehod v přepočtu na 1 osobu než ne státech s 0.5 promile. Až budeme umět jezdit střízliví, pak můžeme přejít na další level, řídit s pivkem.

Odpovědět  |   | 
Net  |  06. 04. 2019 20:31

Tohle je ale zvrácená logika. Represe nefunguje, čím tvrdší represe, tím více lidí zákony porušuje (protože musí, čistě teoreticky nulovou toleranci porušuje úplně každý). A když už člověk porušuje jeden nebo dva zákony, tak ztratí respekt před tím zbytkem.
Čím volnější režim, tím méně lidí má potřebu porušovat pravidla. Ať už jde o povolenou rychlost, alkohol za volantem, prostituci nebo drogy. Stačí se podívat na US v době prohibice. Tvrdé zákony nefungují.

Odpovědět  |   | 
Doc. Ludovít Krasoň  |  06. 04. 2019 20:35

A co když ti řeknu, že jsem nulovou toleranci nikdy neporušil. Když se bude řídit, tak se zkrátka nepije. Co je na tom přísného?

Odpovědět  |   | 
Net  |  06. 04. 2019 22:11

Na to ti řeknu, že jediný způsob by byl neřídit, každý (i když nepil) má určité množství alkoholu v krvi a dostatečně kvalitními testy jde odhalit.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  06. 04. 2019 20:34

"Až budeme umět jezdit střízliví, pak můžeme přejít na další level, řídit s pivkem."
Tím je řečeno vše.

Odpovědět  |   | 
homer  |  06. 04. 2019 22:56

z mejch zkušeností kam se hrabe pivo k obědu proti návratu z třetí noční šichty

Odpovědět  |   | 
K8MKII  |  08. 04. 2019 18:41

Tak si ho prostě nedáš, je to fakt takovej problém??? Je nutný do sebe lít chlast každej den?

Odpovědět  |   | 
LubKos  |  06. 04. 2019 15:58

ODS je parta idiotů.
Navrhovali zvýšit rychlost na dálnicích, teď zase zrušit nulovou toleranci alkoholu. Nesouhlasím, minimálně do doby než zmizí podnapilí řidiči ze silnic.

Odpovědět  |   | 
Net  |  06. 04. 2019 20:33

A jak zmizí? Tvrdší represí? Budeme testovat od 0,1 promile nebo níže?

Odpovědět  |   | 
Véna  |  06. 04. 2019 20:38

Nevím, co kdo vidí na půl promile špatného. Na řízení to vůbec vliv nemá.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  06. 04. 2019 21:16

Já si teda každý den dám pár piveček, ale jen proto aby se mi netřepali ruce na volantu.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  06. 04. 2019 21:30

Hm, netřepali ruce.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  07. 04. 2019 09:09

Hm, netřepali ruce.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  07. 04. 2019 09:09

Hm, netřepali ruce.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  07. 04. 2019 09:09

Hm, netřepali ruce.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  07. 04. 2019 09:10

Hm, netřepali ruce. Hm, netřepali ruce. Hm, netřepali ruce. Hm, netřepali ruce. Hm, netřepali ruce.

Odpovědět  |   | 
Jan Pan  |  07. 04. 2019 15:02

nebo poslanci max. 5 promile a ostatním nechat nulu - snad mají tu imunitu

Odpovědět  |   | 
Milan  |  08. 04. 2019 11:59

V krajinách, kde sa dodržiavajú predpisy, možno. V bývalom ostbloku ani náhodou. Každý ožran ktorý by vypadol z auta by tvrdil že mal len jedno malé pivko.

Odpovědět  |   | 
Net  |  10. 04. 2019 19:38

Jak se mají dodržovat předpisy, když jsou tak restriktivní, že to nejde dodržet?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 114 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A