Za volant nového gétéíčka Peugeot 208 usedl rally jezdec Černý

Za volant nového gétéíčka Peugeot 208 usedl rally jezdec Černý

Peugeot 208 GTi, který by měl navázat na slávu 205 GTi, byl k dispozici pro novináře na autodromu bývalého vojenského letiště v Hradci Králové.

Kromě osobních jízd byla možnost svézt se na okruhu i s rallye jezdcem Janem Černým, který letos začal sedlat nový Peugeot 208 v úpravě R2. Na ten přesedlal ze Škody Fabie.

Zkoušet hranice adheze, brzd a akcelerace v běžném provozu určitě nedoporučujeme. Ale prožít si pár minut odkrvení mozku s jedním z nejtalentovanějších současných českých rallye závodníků – to nebylo k zahození.

Pod kapotou bylo 200 koní benzínové šestnáctistovky THP (maximální točivý moment 275 Nm). Výrobce udává akceleraci vozu z nuly na 100 km/h za méně než 7 vteřin.

Sportovec vážící 1265 kilogramů je v  aktuální nabídce francouzské automobilky u nás za základní cenu 510 000 korun.

Jak dopadne jeho souboj s nedávno představeným Renaultem Clio RS, ukážou až objednávky u prodejců.

Vy si alespoň nyní vychutnejte dynamiku 208 GTi na uzavřeném okruhu s prvotřídním řidičem za volantem…


 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků