Za vážnou technickou závadu vám policie zkrátí platnost STK na třicet dní

Za vážnou technickou závadu vám policie zkrátí platnost STK na třicet dní

Od ledna 2015 získala policie nové pravomoci ve vztahu k řidičům. Pokud při silniční kontrole zjistí na vozidle vážnou závadu, může zkrátit platnost STK na třicet dní.

Podle ministerstva dopravy je vážná závada taková, která „ovlivňuje provozní vlastnosti vozidla a nepříznivě působí na životní prostředí, ale neohrožuje bezprostředně bezpečnost jízdy vozidla nebo provoz na pozemních komunikacích.“

Od ledna už nedostanete na značku zelenou známku z měření emisí

Od ledna už nedostanete na značku zelenou známku z měření emisí

Ve třicetidenní lhůtě musí provozovatel závadu odstranit a dostavit se ke kontrole na STK. Tam se ale bude kontrolovat jenom závada odhalená policií, uvádí ministerstvo. Po třicetidenní lhůtě však už provozovatel musí absolvovat celou STK. Navíc za jízdu s takovým vozidlem hrozí pokuta ve správním řízení pět až deset tisíc korun, ztráta řidičského průkazu až na jeden rok a pět trestných bodů.

Stát ruší od ledna 2015 tzv. polopřevody aut. Co to pro nás znamená?

Stát ruší od ledna 2015 tzv. polopřevody aut. Co to pro nás znamená?

Mezi vážné závady se vedle sjetých pneumatik a úniku provozních kapalin řadí třeba také prasklina na čelním skle, ale třeba i nesvítící kontrolky.

Policii to ale nestačí. Na schválení teď čeká zákon, podle kterého budou moci policisté na místě odebírat tzv. malé techničáky, takže s vozem pak nepůjde odjet a bude muset být odstaven a následně odtažen. Stejně tak chce policie do každého kraje aspoň dvě mobilní stanice STK.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků