Za vážnou technickou závadu vám policie zkrátí platnost STK na třicet dní

Za vážnou technickou závadu vám policie zkrátí platnost STK na třicet dní

Od ledna 2015 získala policie nové pravomoci ve vztahu k řidičům. Pokud při silniční kontrole zjistí na vozidle vážnou závadu, může zkrátit platnost STK na třicet dní.

Podle ministerstva dopravy je vážná závada taková, která „ovlivňuje provozní vlastnosti vozidla a nepříznivě působí na životní prostředí, ale neohrožuje bezprostředně bezpečnost jízdy vozidla nebo provoz na pozemních komunikacích.“

Od ledna už nedostanete na značku zelenou známku z měření emisí

Od ledna už nedostanete na značku zelenou známku z měření emisí

Ve třicetidenní lhůtě musí provozovatel závadu odstranit a dostavit se ke kontrole na STK. Tam se ale bude kontrolovat jenom závada odhalená policií, uvádí ministerstvo. Po třicetidenní lhůtě však už provozovatel musí absolvovat celou STK. Navíc za jízdu s takovým vozidlem hrozí pokuta ve správním řízení pět až deset tisíc korun, ztráta řidičského průkazu až na jeden rok a pět trestných bodů.

Stát ruší od ledna 2015 tzv. polopřevody aut. Co to pro nás znamená?

Stát ruší od ledna 2015 tzv. polopřevody aut. Co to pro nás znamená?

Mezi vážné závady se vedle sjetých pneumatik a úniku provozních kapalin řadí třeba také prasklina na čelním skle, ale třeba i nesvítící kontrolky.

Policii to ale nestačí. Na schválení teď čeká zákon, podle kterého budou moci policisté na místě odebírat tzv. malé techničáky, takže s vozem pak nepůjde odjet a bude muset být odstaven a následně odtažen. Stejně tak chce policie do každého kraje aspoň dvě mobilní stanice STK.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků