Za tři roky 256 kilometrů nových dálnic, prý

Již za necelé tři roky se rozšíří dálniční síť a síť rychlostních komunikací u nás. Řidiči tak budou moci využívat až 256 km nových tratí, které jím nejen urychlí, ale také zpříjemní cestování. Přestože za tři roky bude zprovozněno několik set kilometrů silnic, nebude dálniční síť zdaleka hotova. Dle dnešních plánu by tak měla být téměř kompletní někdy okolo roku 2015.
 
V dnešní obě je u nás na 560 km dálnic a 330 km rychlostních komunikací. V budoucnu by mělo u nás být 1 000 km dálnic a 1 100 km rychlostních komunikací. Nových 256 km tak bude pouze kapkou v moři.
 
Největší díl z 256 km získá do roku 2009 Severní Morava (celkem 76 km) a to díky dálnici D47 z Lipníku nad Bečvou k hranicím s Polskem. Dále bude dokončena rychlostní komunikace R48 mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem, která bude navazovat na polskou komunikaci.
 
Další velkou porci (55 kilometrů) získá Středočeský kraj a to hlavně díky jižní části pražského okruhu a dálnici D11 ve směru od Poděbrad do Hradce Králové a také díky části dálnice D3 od Tábora. Dokončen by měla být i silnice R6 od Prahy do Pavlova.
 
Také Ústecký kraj se dočká 40 kilometrů dálnice D8, Olomoucký 32 kilometrů dálnice D1 a silnic R35 a R48.
 
Plány jsou to velmi smělé a pro řidiče potěšující. Celkové náklady se na výstavbu budou pohybovat okolo 50 mld. Kč ročně a jedinou překážkou ve výstavbě tak může být nedostatek financí, kterých, jak známo, nikdy není dost. Minimálně za uvážení by stálo zvýšení investic do stávající silniční sítě, která za poslední roky dospěla zřejmě k nejhoršímu stavu od roku 1989.
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků