Za tři roky 256 kilometrů nových dálnic, prý

Již za necelé tři roky se rozšíří dálniční síť a síť rychlostních komunikací u nás. Řidiči tak budou moci využívat až 256 km nových tratí, které jím nejen urychlí, ale také zpříjemní cestování. Přestože za tři roky bude zprovozněno několik set kilometrů silnic, nebude dálniční síť zdaleka hotova. Dle dnešních plánu by tak měla být téměř kompletní někdy okolo roku 2015.
 
V dnešní obě je u nás na 560 km dálnic a 330 km rychlostních komunikací. V budoucnu by mělo u nás být 1 000 km dálnic a 1 100 km rychlostních komunikací. Nových 256 km tak bude pouze kapkou v moři.
 
Největší díl z 256 km získá do roku 2009 Severní Morava (celkem 76 km) a to díky dálnici D47 z Lipníku nad Bečvou k hranicím s Polskem. Dále bude dokončena rychlostní komunikace R48 mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem, která bude navazovat na polskou komunikaci.
 
Další velkou porci (55 kilometrů) získá Středočeský kraj a to hlavně díky jižní části pražského okruhu a dálnici D11 ve směru od Poděbrad do Hradce Králové a také díky části dálnice D3 od Tábora. Dokončen by měla být i silnice R6 od Prahy do Pavlova.
 
Také Ústecký kraj se dočká 40 kilometrů dálnice D8, Olomoucký 32 kilometrů dálnice D1 a silnic R35 a R48.
 
Plány jsou to velmi smělé a pro řidiče potěšující. Celkové náklady se na výstavbu budou pohybovat okolo 50 mld. Kč ročně a jedinou překážkou ve výstavbě tak může být nedostatek financí, kterých, jak známo, nikdy není dost. Minimálně za uvážení by stálo zvýšení investic do stávající silniční sítě, která za poslední roky dospěla zřejmě k nejhoršímu stavu od roku 1989.
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků