Za tři roky 256 kilometrů nových dálnic, prý

Již za necelé tři roky se rozšíří dálniční síť a síť rychlostních komunikací u nás. Řidiči tak budou moci využívat až 256 km nových tratí, které jím nejen urychlí, ale také zpříjemní cestování. Přestože za tři roky bude zprovozněno několik set kilometrů silnic, nebude dálniční síť zdaleka hotova. Dle dnešních plánu by tak měla být téměř kompletní někdy okolo roku 2015.
 
V dnešní obě je u nás na 560 km dálnic a 330 km rychlostních komunikací. V budoucnu by mělo u nás být 1 000 km dálnic a 1 100 km rychlostních komunikací. Nových 256 km tak bude pouze kapkou v moři.
 
Největší díl z 256 km získá do roku 2009 Severní Morava (celkem 76 km) a to díky dálnici D47 z Lipníku nad Bečvou k hranicím s Polskem. Dále bude dokončena rychlostní komunikace R48 mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem, která bude navazovat na polskou komunikaci.
 
Další velkou porci (55 kilometrů) získá Středočeský kraj a to hlavně díky jižní části pražského okruhu a dálnici D11 ve směru od Poděbrad do Hradce Králové a také díky části dálnice D3 od Tábora. Dokončen by měla být i silnice R6 od Prahy do Pavlova.
 
Také Ústecký kraj se dočká 40 kilometrů dálnice D8, Olomoucký 32 kilometrů dálnice D1 a silnic R35 a R48.
 
Plány jsou to velmi smělé a pro řidiče potěšující. Celkové náklady se na výstavbu budou pohybovat okolo 50 mld. Kč ročně a jedinou překážkou ve výstavbě tak může být nedostatek financí, kterých, jak známo, nikdy není dost. Minimálně za uvážení by stálo zvýšení investic do stávající silniční sítě, která za poslední roky dospěla zřejmě k nejhoršímu stavu od roku 1989.
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků