Za tři roky 256 kilometrů nových dálnic, prý

Již za necelé tři roky se rozšíří dálniční síť a síť rychlostních komunikací u nás. Řidiči tak budou moci využívat až 256 km nových tratí, které jím nejen urychlí, ale také zpříjemní cestování. Přestože za tři roky bude zprovozněno několik set kilometrů silnic, nebude dálniční síť zdaleka hotova. Dle dnešních plánu by tak měla být téměř kompletní někdy okolo roku 2015.
 
V dnešní obě je u nás na 560 km dálnic a 330 km rychlostních komunikací. V budoucnu by mělo u nás být 1 000 km dálnic a 1 100 km rychlostních komunikací. Nových 256 km tak bude pouze kapkou v moři.
 
Největší díl z 256 km získá do roku 2009 Severní Morava (celkem 76 km) a to díky dálnici D47 z Lipníku nad Bečvou k hranicím s Polskem. Dále bude dokončena rychlostní komunikace R48 mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem, která bude navazovat na polskou komunikaci.
 
Další velkou porci (55 kilometrů) získá Středočeský kraj a to hlavně díky jižní části pražského okruhu a dálnici D11 ve směru od Poděbrad do Hradce Králové a také díky části dálnice D3 od Tábora. Dokončen by měla být i silnice R6 od Prahy do Pavlova.
 
Také Ústecký kraj se dočká 40 kilometrů dálnice D8, Olomoucký 32 kilometrů dálnice D1 a silnic R35 a R48.
 
Plány jsou to velmi smělé a pro řidiče potěšující. Celkové náklady se na výstavbu budou pohybovat okolo 50 mld. Kč ročně a jedinou překážkou ve výstavbě tak může být nedostatek financí, kterých, jak známo, nikdy není dost. Minimálně za uvážení by stálo zvýšení investic do stávající silniční sítě, která za poslední roky dospěla zřejmě k nejhoršímu stavu od roku 1989.
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků