Proč se nedodržuje a nepostihuje povinnost cyklistů používat cyklostezku, která vede souběžně s vozovkou?
Přitom by stačilo, kdyby jeli těch 50/90 jako všichni okolo a nikdo by je nemusel za každou cenu předjíždět.
To je jen blbůstka, to předjíždění cyklistů. Já se nedávno seznámil s ještě větší blbosti, kterou může udělat každé město, jízdu cyklistů v protisměru v jednosměrce. Což o to, ale stačí se podívat, jak jsou v tom úseku široké jízdní pruhy a potom si představit, že proti vám jede rozklepaná stařenka na kole. Ten kdo tohle umožnil, schválil, tomu nakopat do (sprosté slovo). https://1url.cz/HKv1b...
paráda, aspoň politici začnou ve městech dávat tu třicítku. Osobně bych kde vedle silnice není cyklostezka nebo chodník s povolením jízdy na kole ve městě, tak bych dal třicítku.
A není to moc? Já bych tam dal obytnou zónu, vyřešilo by to i parkování mimo parkoviště, častý nešvar a ne vždy řidiči nechávají předepsané metry, takhle by bylo hned jasno.
V první řadě je potřeba český řidiče naučit, že chodec, cyklista i kočárek má na tu silnici stejný nárok jak auto (v případě, že nevede podél chodník/cyklostezka). A když jedu na konci rodinnýho výletu, najedu do středu silnice, když nás před zatáčkou chce začít předjíždět bezmozek. Jo..tak daleko to došlo, že abych ochránil svý potomky, musím nastavit vlastní řiť...šílený. Kašlete na zákon..bezpečnost předevěším.
Kurňa šopa soudruzi -zavedl bych cyklistické známky-proč se mají ze státních peněz určených na stavby silnic a dálnic stavět cyklostezky.?
No to zní sice hezky, ale je tam nesprávná základní myšlenka. Na silnici totiž nikdo na nic "nárok" nemá. Legislativa upravuje co se musí a co se nesmí. Ale nedává žádné nárokové právo.
Pořád se píše o řidičích.Ale jak jezdí kolaři-stopka nestopka,křižovatka nekřižovatka,na kruháč vletí jak blázen,přitom si myslím že spousta kolařů má řidičák,ale jak sednou na kolo,mají zatmění mozku.Hlavně ti movitější,co si koupí dresy jak na ,,tůr de franc",pak jedou dva vedle sebeja jak frajeři a jak na ně zatroubíš tak ti ukazujou jaký jsi šulin a ukazují ,,faky"že by cyklistické ego?Ano ,myslím že 90% řidičů jezdí normalně a těch 10% jezdí zhulení,nebo pod vlivem a nebo dělali řidičák na po páté.Tato novinka je určitě blbos,myslím že těch 90%nechce nikoho přejed,nebo zmrzačit.Hodně štěstí.
Dle tvého odhadu to může platit i obráceně, tj. 90% cyklistů jezdí normálně, a 10% ne. Ovšem i těch "jen" 10% řidičů aut představuje pro cyklisty vážné riziko, někdy i ohroženi života. mmch nemyslím, že by nějaký řidič auta chtěl doopravdy cyklistu při předjíždění zranit, spíš je to jen neohleduplnost (h***z pumpičkář se mi tady motá, všichni jsou stejní a tak ho oprasím), či neschopnost odhadu rychlosti nebo odstupu
Hele takhle už začali přemejšlet rumunský a srbský a maďarský řidiči na D1 a je to vážně nepříjemný. Fakt ti nepřeju, aby tě před zatáčkou na okresce začal v tvým autě předjíždět kamion, kterýho zdržuješ o jeho 1km/h, ale věř mi, že tvým stylem přemejšlení se k tomu stavu dohrabem obratem. NE. VĚTŠÍ VÁŽNĚ NEMÁ VĚTŠÍ PRÁVO NA SILNICI, NEŽ MENŠÍ.
bohužel, praxe na silnicích ukázala, že řidiči si ani neuvědomují, že nebezpečným předjížděním ohrožují cyklisty. tak musel nastoupit zákon. obdobně, jako mají ve FR, DE, IT, AT, SK. USA (tam 3 stopy)
Zakon jeste mene vymahatelny nez predchozi uprava, ktera mimochodem ohrozovani cyklistu postihovala tez.
předchozí úprava nebyla účinná. kde není slušnosti, nastupuje zákon.obdobně, jako bylo hulení v hospodách. kuřákům nebyla svatá ani polední pauza (i v restauraci, kde byl od 11:00-14:00 zákaz kouření!). tak se plošně zakázalo.
Aha, takze misto zakona, ktery neni funkcni udelame jiny, ktery je na tom jeste hur.To dava smysl.
A jak je to obráceně? Když mě podjíždí/předjíždí cyklista, také potřebuje metr/metr a půl? Nebo mě může podjet pěkně zblízka, a já ho pak nesmím předjet, dokud nebude prostor?
cyklista může dle zákona předjíždět stojící kolonu. zprava. dodržovat samozřejmě 1,5 metru samozřejmě nemusí, vůz svým předjížděním neohrožuje
omyl, ohrožuje tím cyklistu
Za tenhle paskvil poděkujte panu petrovi dolínkovi ze strany sociálních demokradů. Jak jsem si všiml, tak reálné a neřešené průsery cyklistů na youtube už se označují hashtagem #mrdolinekcyklista
On byl duvod, proc jsem rad, ze tahle strana vyhucela z parlamentu.
nejen on
Jak budou řešeni cyklisti, kteří budou bránit předjetí při své pomalé jízdě ?Není náhodou ve vyhlášce, že pomalu jedoucí účastník silničního provozu, má umožnit předjetí tím, že odstaví vozidlo na vhodném místě a umožní předjetí všem.
Ve vyhlášce nic takového není. V zákoně možná, ale i zde platí totéž co o odstupu, vymahatelnost je nulová. Navíc toto je špatný příklad, hovoří se o BEZDŮVODNĚ pomalé jízdě.
Žádná vyhláška už víc jak 20 let není!
Kombajny jezdí bezdůvodně pomalou jízdou ?
Kombajnér pokutu za bezdůvodně pomalou jízdu fakt nedostane
hele, ja vás chápu. Jezdím ale 20 let po Jižních Čechách a viděl jsem nepočítaně řidičů předjíždět cyklistu na úzké okresce před zatáčkou. Pokud z protisměru ostřeji vyjede žurnalista zkoušející 'novou ostrou verzi oblíbeného suv' má cyklista smůlu. 20 let na to nadávám. S houstnoucím provozem sice lidé jezdí pomaleji, ono vás to odnaučí lítat po okreskách, když je všude spousta provozu a předjet se nedá, ale sposta českých řidičů je pořád spíš buran, sprosťák a nebezpečný maniak za volantem, než gentleman. Ve městech zase chybí cyklostezky, např. v ČB a na chodníku buzeruje městská. Snad to s radnicemi pohne... sám v nebezpečném provozu na kole nejezdím. Jezdím po lesích a nefrekventovaných ulicích. Ale ten zákon chápu, a měl tu být dávno.
Tak mě sice shodil dement v kamionu na okresce z kola do příkopu, ale přesto si myslím, že tato zákonná úprava je naprostý paskvil
to je možné, ale jestli to poukáže, a řidiče naučí přemýšlet před předjížděním cyklistů, účel splněn. Ono o to vymáhání asi zas až tolik neběží. Jenže dokud nevisí Damoklův meč, lidi na bezpečnost prdí. Musíte je nejlépe píchnout vidličkou do kuřího oka (peněženky)
Víte kolik se rozdá v naší zemi ročně pokut za neumožnění přecházení chodce na přechodu? Tento přestupek je ještě hůře vymahatelný, takže pravděpodobnost pokuty bude o to menší.
jj a kolik se uloží pokut za nedodržení bezpečné vzdálenosti? nemýlím-li se, je to přesně nula.
To přemýšlení musí platit pro obě strany -mnohdy chybí u cyklistů.
Ehmmm...při četnosti dopravních hlídek jedna na okres a jejich odborné, technické a právní vybavenosti je pravděpodobnost, že řidič bude za tento přestupek přistižen, identifikován a že mu přestupek bude mimo veškerou pochybnost prokázán a bez právních chyb uložen postih, je rovna pravděpodobnosti, že se meteorit o hmotnosti 227,6kg trefí do Máchova jezera 61,5 metru od břehu na velikonoční pondělí v 9:05hodin dopoledne..
Svatá prostoto. Damoklův meč je pouze REÁLNÁ praxe postihu. Ne teoretická, ne fiktivní ale pouze reálná, tedy skutečně aplikovatelná. A tu podle tohoto nesmyslu nelze aplikovat. Nemáme funkční dopravní policii a nemáme funkční právní úpravu. Máme pouze teoretické šidítko. Takže nemáme nic.
Bude to velká legrace zejména v městských ulicích. Do 30km/h 1 metr, nad 30km/h 1,5 metru. NIKDO nebude schopen vyvrátit tvrzení, že řidič jel do 30km/h a NIKDO nebude schopen prokázat, že to bylo méně než 1 metr. Spíš nastanou komické scénky, kdy to správní úředník bude prokazovat pravítkem přiloženým k monitoru počítače.A pak řidič prohlásí, že nepředjížděl on cyklistu, ale cyklista jeho. javascript:void InsSm(':-D')
Možná by pro začátek stačilo se opravdu a důsledně vyhýbat cyklistům. Že ty to děláš ještě neznamená, že to dělá každej. A ne..nemám na mysli český naschválisty, mám na mysli mamky s děckama, babičky a dědečky, kteří se klikrát sotva drží volantu. Jsem cyklistická rodina a tebe žádám, abys to nařízení propagoval a ne shazoval.Ď.
Žádáš-li abych propagoval paskvil, nebude tvoje žádost vyslyšena. To, že je dobrá myšlenka, je samo o sobě úplně k ničemu, když je špatné provedení, takže sorryjako, ale ne. Není podstatné jak se něco zdá být, podstatné je, jaké to opravdu je. Cyklistům zdar.
"Na silnicích s nejvyšší dovolenou rychlostí 30 km/h platí jeden metr." ... týká se silnic se značkou kde je 30 km/h, či obytné zóny. Tedy není potřeba vyvracet, že řidič jel do 30 km, ale to měření bude zábavné.
Kouzelné na tom našem návrhu je to, že se ta vzdálenost nijak nevztahuje ke skutečné rychlosti předjíždějícího vozidla.Tudíž pokud bude předjíždět ohleduplný řidič na normální cestě cyklistu tak, že cyklista pojede 17 km/h a řidič 25 km/h, platí pro něj až nadměrečný odstup 1,5 m.Avšak pokud po nějaké malé cestičce, kde je omezení na 30 km/h, pojede bezohledný řidič 80 km/h, tak pro něj platí v takové rychlosti nicotný odstup 1 m.Zajímavé je i to, že povinnost odstupu platí pouze v případě cyklistů, ale nikoli v případě chodců jdoucích po krajnici.
Odstup platil a platí pochopitelně pro všechny. Vyplívá to z obecných definic. Ale protože 50% Čechostánců jsou pouze půlmozci, muselo být toto definováno doslovně a přesně.
njn, paskvil
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.