Za současným Saabem 9-5 se zavřela vrata

Saab 9-5 patřil mezi konstrukčně nejstarší automobily současnosti, vyrábět se začal již v roce 1997 a do dnešních dnů si vystačil pouze s drobnými úravami a facelifty. Nyní, jen několik měsíců před debutem jeho následovníka na podzimním autosalonu ve Frankfurtu, byla jeho produkce ukončena.

Poslední Saab 9-5 sjel druhý červencový den z výrobní linky továrny ve švédském Trollhättanu. Podle neověřených informací (těch oficiálních jsme se nedopátrali) spatřilo do té doby světlo světa 1,5 milionu sedanů a kombi tohoto typu. Ačkoli výroba ustala, skladové zásoby by měly spolehlivě vystačit až do konce letošního roku, kdy se začne vyrábět nová generace, o níž jsme psali třeba na tomto místě. Její produkce však bude probíhat již v Německu, a sice v továrně Opel v Rüsselsheimu. Alespoň takový je plán. 

Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-5
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků