BMW Brutus Foto: Ondřej Kroutil

BMW Brutus | Foto: Ondřej Kroutil

BMW Brutus Foto: Ondřej Kroutil

BMW Brutus | Foto: Ondřej Kroutil

Sbarro Alcador GTB Foto: Ondřej Kroutil

Sbarro Alcador GTB | Foto: Ondřej Kroutil

DeTomaso Qvale Foto: Ondřej Kroutil

DeTomaso Qvale | Foto: Ondřej Kroutil

Alfa Romeo GTV6 Foto: Ondřej Kroutil

Alfa Romeo GTV6 | Foto: Ondřej Kroutil

BMW Z3 M Foto: Ondřej Kroutil

BMW Z3 M | Foto: Ondřej Kroutil

Honda NSX Foto: Ondřej Kroutil

Honda NSX | Foto: Ondřej Kroutil

Bentley 4 1/4 litre Foto: Ondřej Kroutil

Bentley 4 1/4 litre | Foto: Ondřej Kroutil

Tlupa Porsche 911 Foto: Ondřej Kroutil

Tlupa Porsche 911 | Foto: Ondřej Kroutil

Porsche 911 Foto: Ondřej Kroutil

Porsche 911 | Foto: Ondřej Kroutil

Opel Calibra Turbo Foto: Ondřej Kroutil

Opel Calibra Turbo | Foto: Ondřej Kroutil

Porsche 911 Turbo Foto: Ondřej Kroutil

Porsche 911 Turbo | Foto: Ondřej Kroutil

Alfa Romeo Giulia Sprint Foto: Ondřej Kroutil

Alfa Romeo Giulia Sprint | Foto: Ondřej Kroutil

BMW E21 Foto: Ondřej Kroutil

BMW E21 | Foto: Ondřej Kroutil

BMW M1 Foto: Ondřej Kroutil

BMW M1 | Foto: Ondřej Kroutil

Cisitalia 202 SS Berlinetta Foto: Ondřej Kroutil

Cisitalia 202 SS Berlinetta | Foto: Ondřej Kroutil

Talbot-Lago Cabriolet T26 Grand Sport  Foto: Ondřej Kroutil

Talbot-Lago Cabriolet T26 Grand Sport  | Foto: Ondřej Kroutil

Porsche 914 Foto: Ondřej Kroutil

Porsche 914 | Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 124 Foto: Ondřej Kroutil

Fiat 124 | Foto: Ondřej Kroutil

Dodge Charger Foto: Ondřej Kroutil

Dodge Charger | Foto: Ondřej Kroutil

De Tomaso Pantera Foto: Ondřej Kroutil

De Tomaso Pantera | Foto: Ondřej Kroutil

Ferrari Testarossa Foto: Ondřej Kroutil

Ferrari Testarossa | Foto: Ondřej Kroutil

Ford Mustang Shelby GT500 Foto: Ondřej Kroutil

Ford Mustang Shelby GT500 | Foto: Ondřej Kroutil

Skupina závodních Mitsubishi Foto: Ondřej Kroutil

Skupina závodních Mitsubishi | Foto: Ondřej Kroutil

Skupina závodních Mitsubishi Foto: Ondřej Kroutil

Skupina závodních Mitsubishi | Foto: Ondřej Kroutil

Skupina závodních Mitsubishi Foto: Ondřej Kroutil

Skupina závodních Mitsubishi | Foto: Ondřej Kroutil

Skupina závodních Mitsubishi Foto: Ondřej Kroutil

Skupina závodních Mitsubishi | Foto: Ondřej Kroutil

MIstubishi Pajero s naloženým Lancerem Evo. Foto: Ondřej Kroutil

MIstubishi Pajero s naloženým Lancerem Evo. | Foto: Ondřej Kroutil

Lancia Fulvia Foto: Ondřej Kroutil

Lancia Fulvia | Foto: Ondřej Kroutil

Ferrari Mondial Foto: Ondřej Kroutil

Ferrari Mondial | Foto: Ondřej Kroutil

Porsche 944 Foto: Ondřej Kroutil

Porsche 944 | Foto: Ondřej Kroutil

Alfa Romeo GTV Foto: Ondřej Kroutil

Alfa Romeo GTV | Foto: Ondřej Kroutil

Alfa Romeo 166 Foto: Ondřej Kroutil

Alfa Romeo 166 | Foto: Ondřej Kroutil

Porsche 911 a Porsche 914 Foto: Ondřej Kroutil

Porsche 911 a Porsche 914 | Foto: Ondřej Kroutil

BMW Brutus Foto: Ondřej Kroutil
Sbarro Alcador GTB Foto: Ondřej Kroutil
DeTomaso Qvale Foto: Ondřej Kroutil
Alfa Romeo GTV6 Foto: Ondřej Kroutil
34
Fotogalerie

Za skvělými veterány jen dvě hodiny od Plzně? Každoroční výstava v Německu láká spoustu Čechů

Čtyři haly, z toho dvě věnované závodním simulátorům. Má vůbec cenu se tam potácet? Určitě ano!

Výstav klasických aut se po celé Evropě pořádají každoročně desítky, možná i stovky. Ty větší se většinou soustředí mimo Českou republiku a vyrazit tak do krytých hal plných veteránů a vetešníků se pro nás většinou pojí s výletem. S otevřenými hranicemi to už nějakou dobu není problém, věděli jste ale, že jedna taková výstava je dvě hodiny od Plzně?

Již šestým rokem se totiž konala výstava Retro Classic v Norimberku, kam dojedete po dálnici D5 klidně i bez přestávky. Výstavu Retro Classic si asi spojíte se Stuttgartem, ale tahle její menší sestra v Norimberku určitě stojí za pozornost. Není to velké, vlastně jen dvě až tři haly aut, zbytek letos obsadily závodní simulátory v rámci ADAC SimRacing expo, ale i to má své výhody.

Na konci dne vás nebolí nohy, nepřipadáte si zahlcení auty a celé to zvládnete za jeden den - v devět ráno jste tam na otvíračku a v šest večer už klidně můžete být doma, tedy pokud bydlíte v okolí Prahy a Plzně. Díky své přístupné poloze tu navíc češtinu uslyšíte opravdu často, to se vám ani v tom Stuttgartu moc často nestane.

Výstava se letos konala 2. až 4. prosince. Vstupenka na místě stála 20 eur, zvýhodněné vstupné bylo za 15 eur a rodinné za 42 eur. V online předprodeji je na všechny vstupenky sleva dvě eura. Příští rok se m můžete vyrazit 8. až 10. prosince. Jak to na akci vypadalo a co všechno bylo k vidění si můžete prohlédnout v galerii nahoře. Máme radost, že německá výstava nespoléhala pouze na domácí produkci.

Doporučujeme

Články odjinud